Mannen en afspraakjes

10-12-2008 09:48 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames ik heb advies nodig. Ben al lange tijd vrijgezel ( en dacht dat voorlopig wel te blijven) maar heb sinds lange tijd een afspraakje gehad. Dit is een tot stand gekomen door koppelpogingen van mijn broer en zijn vrouw. De desbetreffende jongeman is een collega van mijn broer. Afspraakje was erg gezellig, en werd afgesloten met zoenen bij de deur wat aardig indruk op me heeft gemaakt. Deze jongeman is normaal gesproken niet het type waar ik op val en ik was zeer aangenaam verrast. Kortom, ik heb de kriebels van hem gekregen. Het voelde speciaal en niet het doorsnee lebberen waar je achteraf van denkt dat was het m nou net niet...

So far, so good, de volgende dag heb ik hem een berichtje gestuurd dat ik het erg leuk had gevonden. Ik heb tot op heden niets terug gehoord van hem. Mijn broer is een tijd later eens bij hem gaan peilen, en de desbetreffende jongeman was erg te spreken over ons afspraakje en over mij. Broerlief koppelde dit weer terug aan mij, hij heeft het ook naar zijn zin gehad, maak je niet druk. En ik wil me niet druk maken om zoiets onnozels maar er zijn nu 2 dagen voorbij en ik heb nog steeds niets terug gekregen...Mijn broer en zijn vrouw zeggen dat hij het vast druk heeft, enzov, en dat is ook begrijpelijk voor mij tot daar aan toe, maar ik heb het ook enorm druk en mijn gedachte is ook al heb je het erg druk, als je een afspraakje hebt gehad welke indruk heeft gemaakt stuur je toch een bevestiging terug? Ik kan natuurlijk heel simpel denken: het heeft op hem niet zo'n indruk gemaakt als op mij, okay so be it. Maar het is dubbel omdat mijn broer zegt dat hij erg enthausiast was over ons afspraakje.

Mijn vriendinnen raden weer aan om hem NOG een berichtje te sturen , om hem te vragen of hij mijn berichtje wel heeft ontvangen ( dat heeft hij dat weet ik) maar dat gaat mij te ver!

Mannen reageer ook even alsjeblieft nu ik dit zo lees wat ik schrijf krijg ik spontaan een lachbui ik ben allang de 16 jaar gepasseerd...Maar ik heb lang niet zoiets meegemaakt een situatie als deze.
Pak de telefoon
haha idd, typisch iets voor mannen;)
Misschien houdt hij zich aan de date regel: pas na 3 dagen wat van je laten horen? Geen idee.

Ik denk dat ik het nog even zou afwachten, ik vind dat een man wel wat enthousiasme mag tonen. Het zou mij iig mijn eer te na zijn om na een berichtje gestuurd te hebben, nogmaals contact op te nemen. Graag of niet.

Maar het is niet per definitie negatief, het kan zijn dat hij gewoon niet zo hard van stapel loopt. Dat hij het wat rustiger aandoet. Dus heb nog even geduld. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook leuker vind als iemand wat meer van zich laat horen, dat geeft een rustiger gevoel (en tegelijkertijd meer vlinders, dat nadeel heb je dan weer wel ).

Succes ermee, ik hoop dat hij snel wat van zich laat horen!
Misschien was hij ook zo in shock dat het een leuke date was dat hij even moet bijkomen en na moet denken over wat hem nu weer is overkomen. Geef hem ook wat bezinkingstijd en als hij deze week niets van zich laat horen kan je hem beter afschrijven.
Tja, we moeten allemaal 1x per dag poepen, een ideaal moment om je date per sms te bedanken voor haar gezellige aanwezigheid.

Ik mag aannemen dat hij ook niet op zijn achterhoofd is gevallen (anders moet je hem niet eens willen) zodat hij ook begrijpt dat het beleefd en vriendelijk is om na een afspraakje iets te laten horen. Ook als hij jou niet zo leuk vindt..

Niet leuk voor je maar ik denk; als hij die beleefdheid of vriendelijkheid niet op kan brengen is hij een kneus. Sorry..
Mwa wat is nou 2 dagen. Ik zie dat nog niet als iets waar je je druk over moet maken. Hij is misschien het type dat niet meteen reageert maar eerst eens even de boel overdenkt (zo zit ik ook in elkaar)

Weet je trouwens wel zeker dat het berichtje niet per ongeluk naar de verkeerde is gegaan ?
Het berichtje is zeker bij hem aangekomen! Wat hij ook nog tegen mijn broer had gezegd: Dan wacht ik wel weer af wanneer ze mij wil zien, misschien over een week, misschien over een jaar. Is dit mannenhumor?

Nog een berichtje sturen om bevestiging te krijgen of hij het OOK leuk heeft gehad is mijn eer te na!

Ja het leek aardig indrukwekkend en intens te zijn ik dacht dat hij dat ook zo had gevoeld maar inderdaad ik kan niet in zijn hoofd kijken misschien heeft hij het gewoon anders gevoeld, is prima, maar stuur gewoon even iets terug!

Wat hij tegen mijn broer had gezegd deed mij ook nadenken, zal hij nu echt gaan zitten wachten tot ik hem uitnodig?! En daarnaast mijn smsje negeren?
quote:Wat hij ook nog tegen mijn broer had gezegd: Dan wacht ik wel weer af wanneer ze mij wil zien, misschien over een week, misschien over een jaar. Is dit mannenhumor?Als hij het écht speciaal vond had hij deze reactie niet gegeven en minimaal wat teruggestuurd. Ik vind dit geen (mannen)humor trouwens, eerder een populaire houding ten opzichte van zijn collega's.

Ik moet zeggen dat als een man zo'n opmerking zou maken, ik zou denken: he better prove dat het een grapje was door me snel op nog een date te vragen want anders hoeft het van mij niet.

Ja hallo zeg, alsof jij erachteraan moet gaan rennen. Wat ik al zei, graag of niet. En dat betekent heus niet dat hij je telkens voor een afspraakje moet bellen, dat kun je ook samen afspreken en zo. Maar dit klinkt wel zo blasé en afwachtend. Kan best onzekerheid zijn (of niet), maar zelfs dan nog, wat meer initiatief is aantrekkelijker. Toch?
Wat een vreemde reactie van hem..

Graag of niet..
quote:Stoeptegel schreef op 10 december 2008 @ 10:29:

Het berichtje is zeker bij hem aangekomen! Wat hij ook nog tegen mijn broer had gezegd: Dan wacht ik wel weer af wanneer ze mij wil zien, misschien over een week, misschien over een jaar. Is dit mannenhumor?Rare humor dan... moeilijk...aan de ene kant wat is nu 2 dagen maar het argument dat hij het te druk heeft om te sms 'en is natuurlijk gelul.... hoelang duurt het nu om even wat terug te sturen???
Heb je jezelf oooit afgevraagd waarom de man met wie je aan het daten bent je niet meer zo vaak belt?

Of erger nog, helemaal stopt met bellen?

Als dit je al eens is overkomen weet je hoe frustrerend dit voelt, als een man ineens, zonder aanwijsbare reden, stopt met bellen.

Je besteed veel meer tijd met uitvinden over het waarom dan je eigenlijk zelf zou willen. Je vraagt je af wat je verkeerd hebt gedaan.

De meeste vrouwen vervallen in gedrag dat tegen ze gata werken.

In plaats dat ze herkennen dat het niet bellen al een belangrijk signaal is, raken ze geobsedeerd over het waarom.

De meeste vrouwen voelen intuitief al aan dat het antwoord niet veel goeds zal zijn.

En raad eens? Ze hebben gelijk.

Met de meeste mannen is het zo dat als je intiemer met hem wil worden, het geen pas geeft om hem alsmaar naar zijn gevoelens en gedachtes te vragen.

Het wordt tijd wat het werkelijk betekent als een man stopt met bellen.

In een aantal dates ben je al teleurgesteld en maak je jezelf zorgen om hoe hij is. Sterker nog, je begint hem al te veranderen.

WAARSCHUWING.

Dit is niet goed, zowel voor jou als voor hem.

Deze benadering en deze ideeen geven je de garantie dat deze man jou gaat zien als te sturend en te claimend voor de korte tijd dat jullie elkaar kennen.

De redenen waarom hij je niet meer belt?

Vaak is het een simpel teken dat hij het gewoon niet meer ziet zitten om nog tijd met je door te brengen.

Als het om daten gaat, weerspiegelen zijn actie precies hoe hij zich voelt en hoe hij over je denkt.

Als vrouw zijnde kun je jezelf allerlei scenario's in je hoofd halen en de meest wilde ideeen hebben over zijn gevoelens en gedachtes over jou.

Het betekent dat een man die niet belt een signaal op zich is over hoe hij in de relatie staat.

Als een man tijd spendeert met een vrouw die hij wel ziet zitten, maar waarvan hij niet zeker is of hij meer met haar wil dan een paar leuke vrijblijvende dates, zal hij het volgende doen:

Hij zal haar alleen af en toe bellen om het contact gaande te houden. Maar wel zo weinig dat duidelijk is dat er niet meer in zit.

Het enige dat je als vrouw kunt doen is stoppen met de dingen die ervoor zorgen dat hij dit gedrag gaat vertonen.

Dingen zoals hem veel bellen, boos of teleurgesteld zijn als hij niet zo vaak belt.

Het is tenslotte jou VERWACHTING dat hij vaker zou mpoeten bellen.
Zouden mannen dan gewoon heel makkelijk te begrijpen zijn?!

Duidelijk HVJ!
quote:Stoeptegel schreef op 10 december 2008 @ 09:48:

Mannen reageer ook even alsjeblieft nu ik dit zo lees wat ik schrijf krijg ik spontaan een lachbui ik ben allang de 16 jaar gepasseerd...Want? Deze man staat garant voor alle andere mannen in Nederland?
NIKS LATEN HOREN!!! WACHTEN

sorry voor de hoofdletters, maar het is ook een soort schreeuw, als je nu iets laat horen weet hij zeker dat hij je al heeft!, gewoon wachten!!! hij smst wel, dat is hij namelijk sowieso verplicht aan je broer, MAAR ik denk dat hij je een smsje stuurt omdat hij je echt wel interessant vind.

Het is gewoon een spel, en speel het gewoon mee! Mocht je een smsje van hem ontvangen stuur dan WEL binnen een paar uur een smsje terug, anders blijf je dat gezeur van lang wachten houden!
quote:eenman1979 schreef op 10 december 2008 @ 11:23:

Het is gewoon een spel, en speel het gewoon mee!

Ja leuk joh, laten we dan gelijk gaan ganzenborden!

Is toch gewoon flauw om niets te sturen om het spelletje?

Als dat echt zo zou zijn, dan zou ik iig geen interesse meer hebben. En anders denk ik dat hij de date toch minder leuk vond, dan hij zegt.
Stond er in je smsje een specifieke vraag of was het alleen: hey ... vond het hartstikke leuk gisteravond! Weelicht begrijpt hij dan niet dat er nu van hem 'verwacht'wordt iets terug te smsen. manne zijn daarin meestal toch heel anders dan vrouwen.
@ muts; Ja doei, hij komt toch niet uit een ei!
Ojee te snel getyped, het is 'wellicht' en 'mannen' uiteraard. :-)
Nou leer mij de mannen kennen, heb me al vaker verbaasd over de spreekwoordelijke plaat die ze voor hun hoofd kunnen hebben. Het zou me niks verbazen!
Dat heb ik idd vaker gehoord en ook zelf opgemerkt, als je een reactie wil van bepaalde mannen moet je wel een vraag in je bericht zetten.

Maar alsnog, na een eerste date... ik weet het niet. Klinkt allemaal niet leuk en veelbelovend. Iig zou het van mij niet meer moeten geloof ik na die opmerking. Of hij moet heel sterk en oprecht terugkomen .
Het lijkt me duidelijk.....deze vent heeft duidelijk geen interesse in je, ook al laat hij aan je broer merken dat dat wel zo is.

Erg jammer, maar hij is jou niet waard als hij op zo'n manier met je omgaat!

Next....
ik zou hem een berichtje sturen met de vraag of hij zin heeft om binnenkort weer af te spreken. Dan heb je gelijk meer duidelijkheid.

als een man mij een berichtje stuurt met de mededeling dat hij het leuk heeft gehad, stuur ik ook niet altijd gelijk wat terug (niet dat ik zoveel dates heb hoor :-)
Allemaal erg bedankt voor de reacties! Ik heb er echt veel van opgestoken. Er is weer een dag voorbij en nog steeds...niks.

Ik heb besloten hier niet nog langer aandacht aan te besteden heb wel wat beters te doen. Het is erg vervelend omdat ik echt dacht dat er iets speciaals was tussen hem en mij. En in spelletjes meespelen zoals hier werd gezegd, nee daar heb ik geen behoefte aan. Dan kan ik gewoonweg niet mezelf zijn dat gaat helemaal te ver.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven