December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Brian; gefeliciteerd !!!! Oh visite..........
Oef: Was je al bij de dokter geweest? Ik hoop dat het niet ernstig is, maar maak me een beetje zorgen omdat je niet meer hebt gereageerd... Tsss, leuke verjaardag heeft dat mannetje (not).
ja bedankt voor de felicitaties! Ach jammer dat het zn verjaardag is maar het maakt ook niet uit hoor. Zondag komen de meeste mensen op bezoek. Vandaag alleen oma, tante en nog 2 vriendinnen van mij.

Ik heb de dokter nog gesproken en we kijken het nog aan tot morgenochtend. Net had hij weer 39.9 dus ik neem aan dat dat morgen niet weg is. Hij heeft wel lekker een hapje van zn kaboutertaart op :D
Voor Brian, gefeliciteerd !

GROEP

Ik heb nog niets gehoord van mijn sollicitatie.

Maar mijn vraag is eigenlijk als ik gebeld wordt voor een afspraak, in hoeverre kan je dan aangeven of je op die datum/tijd wel of niet kan.

Als ik word uitgenodigd voor januari, doe ik dat het liefst op een dagdat ik niet werk, maar ik weet niet of je dat kan doen naar de nieuwe werkgever toe.

Weten jullie wat de etiquette is?
Hebben lekker pizza besteld bij de plaatselijke pizzeria (jaja, die hebben wij in dit kleine dorp.)

Eize komt nog steeds overdag elke 2 uur. En net als ik denk, pfoe ik ben het helemaal even zat, gaat hij zijn ritme veranderen. Vandaag heeft hij ineens weer veel minder gedronken en zitten er zomaar 3-4 uur tussen.

De regeldagen van 3 maanden zeker net gehad en overgegaan op een ander ritme. (niet te hard roepen, morgen kan het weer anders zijn)

Mette,

Jeetje, hernia, das niet best.

ik hoor wel of de 19e lukt. Ik houd hem in reserve.

Het plankje van de kinderstoel hebben wij ook sinds 2 weken ervan af. Boyd kan makkelijk klimmen, hadden we eigenlijk ook al kunnen doen toen ik zwanger was, had een hoop getil gescheeld.
Joni je kan gewoon aangeven dat je niet kan hoor.

Dat lijkt mij geen probleem. Ik vind het een gelijkwaardig gesprek een sollicitatiegesprek en je hoeft je dus niet in allerlei bochten te wringen als je niet kan.

Wel zorgen dat je een aantal alternatieve data/tijden hebt zodat de afspraak natuurlijk wel direct gepland kan worden.

Dus niet gaan terugbellen of zo
Stijn ook nog gefeliciteerd !!!!

Marloes; dacht dat ik de vorige keren rond deze periode wel iets activer was. K lig nu echt elke avond ron 21.30 uur te slapen. Maar eerst dat gedoe met Timo en nu is Floortje ziek. Dus zo ga je ook maar door he ?!

Mette; knuffel !!!!

Oef; knuffel voor je mannetje !!!!
Brian gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk ben je morgenochtend weer een beetje opgeknapt en valt het allemaal mee!
Hey meiden,

Yasmine, Oef en Brian, van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag

Heb niet zoveel tijd om te teuten, Sophie komt zo uit bad en daarna duik ik mijn bedje in. Ben echt zo ontzettend moe... Kom morgen wel even bijkletsen zodra de kids op bed liggen. René is er morgen de hele dag niet, dus dat wordt lekker druk. Nu maar hopen dat Stijn z'n puberteit voor een dagje gaat vergeten

Voor alle zieke kindjes, heel veel beterschap en ik hoop echt dat jullie snel opgeknapt zijn!

Fijne avond en tot morgen!

Veel liefs
Brian, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

en tegelijkertijd ook veel beterschap... Oef, wat naar dat hij zolang koorts houdt. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Sterkte!

En Mette ook beterschap voor Nova, gaat het de goede kant op?

Mainecoon, ook weer beterschap, jij kwakkelaar!

Ik blijf bezig:D, Floddertje ook beterschap voor Floortje! Wat heeft ze? 'Gewoon' verkouden met koorts ofzo?

Joni, je kan uiteraard zeggen dat je niet kan! Maar goede tip van Oef om meteen een lijstje met data paraat te hebben.

Welterusten (straks)
Oef: Ok, dus de dokter was nog wel redelijk relaxed vwb de hoge koorts en het bloed niesen. Ik vind het maar naar klinken allemaal.

Mette: Lekker beroerd dus, dat nieuws van een hernia. Ik weet eigenlijk niet of het beroerder is als b.i., maar in principe is een hernia op jouw leeftijd wel een flinke domper. Ik kan me wel een beetje voorstellen dat ze het als b.i. hebben aangezien, omdat je klachten overeenkwamen. Maar toch, ben je lekker mee weer...

Hoe gaat het met Nova vandaag? Een longontsteking klinkt zo vreselijk zielig voor zo'n kleintje. Toch wel fijn dat je haar nu niet weg hoeft te brengen, door je nieuwe functie.

Joni: Ik heb geen ervaring met solliciteren maar het lijkt me dat je gewoon kan aangeven wat jou uitkomt.

Floddertje: Gewoon lekker aan toegeven als je vroeg naar bed wil! Jp ligt nu ook al in bed tv te kijken enne... ik duik er ook zo in. (en ik ben niet eens zwanger, duh!)

Wat zijn er weer veel kindjes ziek zeg! Beterschap voor allemaal!

Ik heb net alvast aan mijn varkens-knutsels gewerkt voor de tractatie van vrijdag (zie HM). En verder al een hele boodschappenlijst gemaakt voor Manuels verjaardag. We krijgen het hele weekend visite geloof ik. Ach, wel lekker verdeeld...

Meiden, nog even jullie hulp. Wat zal ik doen? Ik zit een beetje in mijn maag over het volgende: Afgelopen woensdag en ook vrijdag heb ik Manu opgehaald op het kdv. Beide keren had hij met ophalen al een poepbroek (ik rook het toen ik hem in de auto zette). Bij thuiskomst direct verschoond en beide keren zag ik dat hij die poep best al een tijdje in zijn luier zat. Zijn probleem is dat hij heel snel rode billen heeft en nu was het dus brullen met verschonen!

Vanmiddag heb ik het met ophalen nog een keer vermeld en toen vertelde zijn leidster dat ze bij hem het al extra checken omdat ik heb aangegeven dat hij zo snel zere billen heeft. Ook zei ze dat ze om 16.30 alle kindjes nog een keer verschoond.

Maar nu was het vandaag dus weer zo dat hij knalrode en hele zere billen had! Potverdikkeme! We deden hem net in bad en toen zette hij het op een brullen omdat het water gewoon zeer deed aan zijn billen! Verschonen is dan een ramp. Gelukkig werkt de Bepanten altijd heel goed en grote kans dat het morgenochtend weer bijna weg is.

Maar wat moet ik nou?? Wat kan ik nou doen om dit te voorkomen als ze zelf zeggen dat ze er al zo attent op zijn? Ik begrijp ook wel dat ze niet de hele dag aan zijn billen kunnen ruiken... Tips svp....!!!

Ik ben wel van plan om vrijdag zelf even te vragen of zij ideeën hebben hoe we dit kunnen voorkomen, hoor.
Tinus, nog nooit gesolliciteerd??!! haha, komen de banen je aanvliegen?

Maar wat sneu dat Manu zo'n pijn heeft. Ik denk dat je nog wel kan uitgaan van hun goede wil, het is mogelijk dat hij echt twee keer na de laatste controle gepoept heeft. Als je het zelf ook pas ruikt als je hem in de auto zet, zullen zij het ook wel niet hebben geroken. Dus ik zou niet in de aanval schieten nog, maar uiteraard wel het probleem weer voorleggen. Door het te herhalen zullen ze alerter worden, hoop ik. Heeft hij een vast poepmoment (eind van de middag)? Dan kunnen ze juist goed opletten toch! Ik heb M wel eens op het kdv verschoond als ik hem ophaalde (die poept ook rond vijf uur), maar de meeste leidsters doen het dan nog zelf even waar ik bij sta omdat ze vinden dat hij schoon afgeleverd hoort te worden.

Maar omdat het bij Manu gaat om kapotte billen en veel pijn, zou ik er op blijven hameren! Eerst als een soort overleg, wat je zelf ook aangeeft, en later kan je echt 'streng' worden.

Wij zitten met een ander probleem(pje): laatst heeft een invaller M een rijstcracker met smeerworst gegeven. De tweede keer dat hij vlees heeft gehad, dus.. We moeten daar nog wat van zeggen tegen de vaste leidsters.

Doeg!
Ten eerste, Brian nog gefeliciteerd!!! Ik hoop dat je weer een beetje aan het opknappen bent!

Nurse, hoe is het nu met de waterpokken van Yasmine?

Geweldig weer die uitdrukking: "heb de pijp even leeg!"

Mette, jeetje jullie zijn ook weer niet overgeslagen wat pech betreft zie ik! Beterschap voor Noof en ik hoop dat jij een beetje "uit de voeten" blijft kunnen gaan tijdens je zwangerschap met een hernia....het scheelt inderdaad al wel dat je rond deze leeftijd wat aanpassingen kunt doen zodat Noof wat zelfstandiger dingen kan. Lukt dat in de stoel klimmen en zo ook met haar arm?

Je hebt wel gelijk dat je haar verjaardag wat aanpast!

Oef, arme jij met 2,5 kind in je!

Mainecoon, rotgevoel he zo'n snelle hartslag! Ik hoop dat het veranderen van medicatie de oplossing is!

Falcon, ik hoop dat M snel weer helemaal de oude is!

Spannend dus nog van je sollicitatie!

Yora, van je afschrijven mag natuurlijk altijd, maar hier schrok ik echt even van moet ik zeggen!

Ik hoop dat je snel weer bij de psych langs kan om ook daar je hart weer te kunnen luchten...sterkte meid!

Goed dat yora wel in haar eiegen bedje slaapt bij jou op de kamer, heb jij een kacheltje daar dan?

Joni, je kunt allicht overleggen over de dag/ tijd

Flodder, ik hoop dat je snel weer wat meer energie hebt!

Beterschap voor Floortje!

Hoe is het nu met Timo?

Indian, succes vandaag ik hooop dat Stijn zich voorbeeldig gedraagd!

Tinus, lastig is dat, als ze zeggen dat ze controleren begin je zo weinig inderdaad....

Ik heb vanmiddag heerlijk een middag voor mijzelf zonder kids!!

Hoef niet et werken en de kinderen gaan wel naar het kdv/ bso!

Ik ga lekker naar de kapper en cadeautjes shoppen voor een paar verjaardagen!.

Morgen moet ik naar de kaakchirurg, ben benieuwd!

Amber heeft al 2 avonden moeite met inslapen, donderdag is H tot 22:30 met haar bezig geweest, is toen uiteindelijk maar in haar grote bed er bij gaan liggen en toen is ze vrij snel in slaap gevallen.

Gister avond is hij er al eerder bij gaan liggen en toen sliep ze dus wel vroeger. Toen kwa ik haar vanmorgen halen zegt ze papa kijken en duikt ze zowat haar grote bed in! We gaan dus maar eens kijken hoe we dit vanavond gaan doen, want mw vindt dit dus wel gezellig!

Ga even lekker douchen nu!
hoi hoi

even snel een berichtje om te vertellen dat het met Brian wat beter gaat.

Ik heb een groot gedeelte van de nacht wakker gelegen (Peet ook) omdat we er eigenlijk van overtuigd waren dat hij naar het ziekenhuis moest. dat was nl nog de optie om m een infuusje te geven maar gelukkig is dat niet nodig.

Gisteravond had hij nog 39.9 maar vanmorgen was dat gezakt tot 38.2 zonder paracetamol dus dat ziet er goed uit.

Hij is nu ook wat alerter en had opeens in de gaten dat er overal slingers hangen in de huiskamer hahaha. Die hangen er sinds dinsdag dus hij is echt even niet aanwezig geweest.

Hij heeft ook een kwart boterham op en hij wilde perse een snoepie. Nooo problemo krijg jij een snoepie. Kind heeft sinds vrijdagmiddag niet meer gegeten en wil een snoepie hahaha.

Dus ik denk dat hij nu snel gaat opknappen.

Zo dan stop ik vanaf nu met mn ego berichtjes

doei!
Oef: Oh wat fijn zeg! Dat klinkt inderdaad alsof hij zich stukken beter voelt! Wat vervelend dat je vannacht zo hebt liggen piekeren en je zorgen hebt lopen maken. Zou ik ook doen...

Marloes: Dat klinkt goed zeg, zo'n middagje voor jezelf! Wij zijn van plan om in de kerstvakantie ook weer eens met z'n tweetjes een dag op stap te gaan. Gewoon lekker shoppen in een leuke stad ofzo. Da's zo lang geleden!

Falcon: Bedankt voor je reactie. Tja, lastig hè? Het is ook zo moeilijk om dingen 's morgens door te geven omdat Manu naar de verlengde opvang gaat en om 8u pas naar zijn eigen groep gaat. Ik heb al een paar keer gemerkt dat niet alles wordt doorgegeven. Wat misschien een optie is, is dat ik vraag of ze gewoon standaard de Bepanten zalf willen gebruiken voor zijn billen. Dan koop ik gewoon een tube en zet zijn naam erop, die dan in daar kan blijven.

Van jouw ervaring met die smeerworst zou ik ook heel boos worden! Ze weten toch wel welke kindjes vegetariërs zijn? Heel slordig. Manuel krijgt van mij thuis weinig of geen smeerworst (wel vegetarische trouwens) omdat ik weet dat ze het op het kdv wel geven. De kindjes vinden het heerlijk, maar het is natuurlijk niet zo goed voor ze.

Haha, ja ze vragen mij altijd of ik alsjeblieieieieft bij ze wil komen werken! Haha, nee hoor... Ik werk bij mijn oude stagebedrijf. Toen ik nog op de opleiding zat heb ik daar een jaar gewerkt als stagiair en toen hebben ze gevraagd of ik na mijn examen wilde blijven. En ik heb nooit een reden gehad om weg te gaan, vind het nog steeds wel leuk. (al zit ik de laatste maanden weleens te denken aan weggaan, beetje mijn horizon verbreden, zeg maar...)

Vanmorgen lekker met Manu op de fiets naar de winkels geweest. Hij heeft zich prima gedragen! Ik was helemaal trots op hem. Ik kan echt goed merken dat hij stukken beter in zijn vel zit. Vorige week was een beetje de climax van zijn moeilijke periode en ik heb alle hoop dat het vanaf nu gewoon weer goed gaat.
Hoi meiden,

Oef; gelukkig is hij weer wat opgeknapt!

Marloes; o leuk, genieten van zo'n middag!!

Tinus; ach gos, wat zielig voor Manu! Misschien is hij bezig met z'n laatste kiezen? Daardoor kunnen ze soms wel binnen 5 min. knalrode billen krijgen. Misschien kun je vragen of ze door zijn gevoelige huid, extra willen checken in de namiddag na half vijf.

Falcon; oe dan zou ik heul boos worden.. Ook al is het een invalleidster, is het dus duidelijk dat er vanuit de vaste leidsters niet duidelijk genoeg wordt aangegeven wie er een dieet heeft en wie niet. Slechte zaak.. Bij ons op het kdv hangen er buiten de overdrachten 'bordjes' aan de mandjes; KMA/Vegetarisch/ Buikslaper/ M (voor medicatie) enz. Die mandjes worden namelijk zo veel gepakt dat al zou de overdracht onverhoopt niet volledig zijn, dan weten ze wel wie wel en wie wat niet mag.

Ik vroeg me af, is het misschien een idee om een blikje vega worstjes oid voor hem daar neer te zetten? Dat als er bij een feestje ofzo knaks gegeten worden dat de leidsters ook iets voor hem kunnen maken?

O ja, hebben ze geen vegasmeerworst voor hem in huis? Of misschien kun je dat meegeven?

Indian; en al bekaf?

Flodder; balen dat je zo snel moe bent, maar goed, met twee al rond hebben lopen is dat ook niet zo gek misschien.

Hier gaat het wel, Noof is nog snel verdrietig en moe. Ik ga vanavond even snel de stad in, om nog een maillot en een shirt voor Noof te halen. M'n moeder heeft zo'n mooie feestjurk voor haar gemaakt!

Ga trouwens nog even m'n gal spugen op HM..
Hee Oef, het gaat de goede kant op dus! Fijn.

Mette en Nova nog doorbijten dus.. wel lekker dat je even kan shoppen vanavond.

Over die overdracht: er hangt op de groep een white board en daar staat op: M is vegetarisch. Maar dat is blijkbaar niet genoeg, de invalster zal het gezicht wel niet bij de naam hebben gekend? We gaan inderdaad een vervanger neerleggen voor als ze feestje hebben, daar kwamen ze zelf ook mee. We moeten nog wel praten over hoe het gaat als er invallers zijn.

Verder heb ik de baan! Kan het nog niet geloven, heb er maanden naar toe gewerkt.
Gefeliciteerd met je nieuwe baan, Falcon!! Gaaf zeg! Vooral ook omdat je er al zo lang mee bezig was. Wil je er wat meer over vertellen, over wat het precies inhoudt? Vind ik wel leuk om te lezen.

Mette: Fijn dat het 'wel gaat'. Al had ik liever gelezen dat het 'helemaal goed gaat' natuurlijk.

Wat leuk dat je moeder zelf een jurk voor Nova heeft gemaakt.

Loewyz: Ben jij je eigenlijk al aan het oriënteren voor scholen hier? Heb net even wat info verzameld. Ik neig wel naar het Spectrum (protestants-christelijk) in de Bredeschool hier. Er zijn (nog) geen wachtlijsten dus ik schrijf me niet direct in, maar misschien ga ik binnenkort wel een afspraak maken.

Groot voordeel is ook dat Manu dan tot zijn 12e in hetzelfde gebouw blijft als hij nu zit voor de kinderopvang. Gewoon een paar deurtjes verder, zeg maar.
Gefeliciteerd Falcon!!

Tinus; lijkt mij ook ideaal, ook dat je kind binnen het pand blijft. Kan niets gebeuren met ophalen, gedoe met taxi's naar bso's ofzo en de kans dat je kind door een foutje niet opgehaald wordt, en daar maar staat te wachten..
Oh ja, dit moet ik nog even vertellen hoor....

Ik stond vanmorgen onder de douche en Manuel drentelde een beetje rond op de bovenverdieping. Ik kan hem wel horen als ik onder de douche sta, maar niet zo goed zien (douchedeur met streepjes). Hij was ineens zo stil, maar ik kon wel horen dat ie in de badkamer was. En zoals jullie vast wel weten, betekent het vaak wel iets als ze ineens zo lekker lief zitten te spelen, haha! Wat zat meneertje nou te doen... Hij had het wc-blokje uit de wc gehaald en de vloeistof die daarin zat door de hele badkamer gesprenkeld!! Alles zat onder, ik gleed bijna onderuit toen ik uit de douche kwam!

En mijn badkamer en Manuelletje zelf ruiken de hele dag al naar lavendel.... gggghehe!
Mette: Ja precies! Ik heb zelfs nog de keuze uit 3 basisscholen in 1 gebouw: katholiek, openbaar en pr-christelijk. En nog een voordeel is dat onze nummer twee (die ik al een tijdje geleden heb besteld) dan naar hetzelfde gebouw kan als grote broer Manu.

Ik wil trouwens wel foto's zien van die mooie feestjurk van Nova hoor!
Sorry meiden, heb t even druk met het ´Samen 100 worden´ van ons pa en ma (geven morgen feest) dus kom alleen maar even zwaaien!

Beterschap aan alle zieken!

xx
Falcon gefeliciteerd !!

K ga morgen ochtend naar de ha. Denk dat Floortje haar keelamandelen zijn opgezet. Denk het te kunnen zien en ze eet heel slecht/niet. Stikt al in een klein stukje brood. En de lelijke hoest blijft. Misschien heeft ie wel een wondermiddeltje. Heb namelijk kutnachten en vanmorgen van 03.30 tot 05.30 met haar in de weer geweest. De grens. Even apk-tje.

Moest ook nog voor Timo om over te dragen van het zh dus kwam wel mooi uit.

Vandaag wel weer eerste koorts vrije dag gelukkig.

Timo gaat wel aardig. Zit op 1 zakje ipv 2 en na telefonisch overleg met kinderarts ben ik doorverwezen naar poeppoli voor tips ed over het poepen. Moet nog even horen hoe of wat want ik krijg die vrouw niet te pakken (al 3 dagen, zo irri !!). Maar het lijkt met dat zakje wel goed door te blijven lopen en daar gaat het om !! En hij is zo vernadert !!!!! Wat een verademing. Geen extreme huilbuien/woedeaanvallen meer. Wat een verschil !!

FF was op hangen en dan naar de vk !! Man gaat een keer mee, altijd leuk. Doei doei.

Mette; geslaagd in de stad ?? Sterkte met de kleine meid !! Wat een pech zeg !! En je rug, hoe gaat dat nu ??
Oef fijn dat het beter gaat met Brian!

Mette leuke een feestjurk gemaakt door je moeder!

Verder hou ik het erg kort ben erg moe maar goede nieuws is ik mag weer Tryptizol slikken dus vanavond slaap ik gelukkig weer heeeeerlijk. Ben gesloopt doordat ik de afgelopen 2 nachten erg slecht geslapen heb. Minder fijne nieuws, schijnbaar komt het "hartjagen" (zoals de huisarts het noemde vandaag) van iets in mijn eigen lichaam. Maar goed ik was vandaag weer eens bij mijn eigen huisarts, gelukkig, en die heeft nu toe gezegt het tot de bodem uit te zoeken. Dus ik ga morgen uitgebreid bloedprikken en als dat niks oplevert moet ik naar de internist. Ben benieuwd.
Flodder: Goed nieuws zeg van Timo! Wat heeft zoiets dan een grote invloed hè, op zijn humeur.

Wel balen van Floortje. Heel veel sterkte vannacht!

Mainecoon: Ik had het gelezen ja, van je hartkloppingen, Klinkt wel eng. Maar vind het ook wel een vaag verhaal dat het 'uit je eigen lijf' komt. Snap het niet zo eigenlijk...

Ik heb op HM nog twee foto's gezet. En hierbij ook nog eentje die ik erg leuk vond:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven