eerste date strakjes...

30-10-2008 19:07 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb over 2 uurtjes mijn eerste date met een jongen die ik tijdens uitgaan heb ontmoet... Maar nu beginnen de zenuwen toch wel aardig op te spelen... Voel me net een meisje van 16 wat voor het eerst op stap gaat met een jongen..

We gaan gewoon in een cafe wat drinken waar we beiden vaker zijn geweest..

Maar hoe gaan jullie om met eerste date stress??
Als hij pas sinds gisterenavond heeft uitgesproken dat hij verliefd op je is, denk ik dat je zelf van je roze wolk afgedonderd bent. In ieder geval zou ik wel naar dat gevoel luisteren.
Mooi verwoord... Ik ben echt van m'n roze wolk gedonderd.....

Het probleem is dat ik dit gevoel al eens eerder heb gehad en er direct naar geluisterd en er een punt achter heb gezet.. maar nadien zo vreselijk veel spijt en gemis naar die persoon...

Misschien lichtelijk een beetje bindingsangst wat naar boven komt kruipen bij mij.. ?
Haha, heel herkenbaar dit!

Toen het ook wat 'officieler' werd met mij en mijn nieuwe vriendje werd de eerste-verliefdheisspanning meteen een stukje minder helaas.

Oftewel: je hebt hem overwonnen, en dat maakt het een stuk minder spannend... maar dat betekent natuurlijk niet dat je het af moet kappen!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Adem in, Adem uit.

Ik vermoed inderdaad dat je last hebt van een ietsepietsje bindingsangst. Kijk gewoon in de aankomende weken hoe je je erbij voelt en neem deze keer dus geen overhaaste beslissingen.
Ik ga het nu zeker nog niet af kappen.. Het begint nog maar net eigenlijk..

En inderdaad zoals je zegt Yvyblissy heb ik het gevoel alsof mijn taak erop zit.. hij vind me dus leuk na al mijn moeite en zijn moeite (beetje cru gezegd) Moet ook zeggen dat ik nooit van de lange relaties ben.. Raak iets te snel uit gekeken.. (of te wel bang om te binden dus)

Ik ga gewoon nog met hem afspreken en we zien wel.. Mijn hele verliefdheid kan toch niet met de noorderzon vertrokken zijn!?
Je moet nu rustig blijven, Nickymz, je niet te veel van dit rare gevoel aantrekken, ok?

Ik ken LM nu drie maanden, wij zijn wel een heel stuk ouder dan jullie. Het is bij ons een enorme langzaamaan-actie, en ik heb zeker al tien keer op het punt gestaan om er mee te kappen, gewoon omdat ik bang ben, of omdat ik hem ineens geen bal meer aan vond, of omdat ik vond dat ie niet leuk meedeed. Heel onvolwassen, dat vond ik zelf ook wel.

Maar raad eens? We leren elkaar steeds beter kennen en het gaat ook steeds beter. En ik ben inmiddels ontzettend blij dat ik niet aan mijn eerdere impulsen heb toegegeven, dat was echt zonde geweest.

Dus ga iets leuks doen, zou ik zeggen, en probeer er niet te veel over te denken. Je merkt het vanzelf.
Super bedankt voor jullie goede adviezen!!! :-)

Ben erg erg blij mee en neem ze heel serieus aan... Dus ik ga het allemaal even lekker afwachten en we zien wel waar het schip strand...

Ik houd jullie op de hoogte :-)
laat het lekker op je af komen en dan zie je wel toch?

op het moment dat hij zich uitspreekt over zijn gevoel wordt jij eigenlijk ook ineens gedwongen om na te denken of dit wel is wat jij wilt.. had hij nog niets gezegd dan had je dit nog voor je uit kunnen schuiven

en idd wat yayasister zegt is heel herkenbaar en ik ben nu bijna 8 jaar samen met mijn liefde!

succes!
Om even up to date te blijven....

Het is nog steeds 'aan' !!

Ben absoluut blij dat ik er 10 dagen geleden niet een punt achter heb gezet... Voel me steeds meer op m'n gemak bij hem en zie hem steeds vaker nu....

Hij is inmiddels al een paar keer blijven slapen en dan is het s'ochtends nog wat onwennig enzo... maar als hij dan weer weg gaat kan ik niet wachten om hem weer te zien

Ben zelfs al uitgenodigd bij zijn ouders thuis... Die willen mij heel graag eens ontmoeten.. (dit vind ik dan wel weer een beetje spannend gezien de hele fam. van hem er dan bij zit)

Maar goed.. al met al is het nog steeds super leuk om verliefd te zijn
quote:pearle schreef op 03 november 2008 @ 17:44:

Ik snap ook nooit wat er erg is als het even stil is, dat mag toch gewoon?

Beter even stil zijn, dan de stilte koste wat kost willen opvullen met loos gekwebbel.zo mee eens!!!
Wat nou wel een beetje een jammer waar ik mezelf misschien veelste veel in twijfel trek is dat ik hem vanmorgen een soort van liefdesverklaring heb gegeven via een heel lief smsje... (heel luchtig hoor) met dat ik best stiekem een beetje verliefd op hem begin te worden.. Maar nu heb ik nog steeds niks gehoord van hem...

Ik zet er veels te veel vraag tekens bij waarschijnlijk maar het is zo lekker om het even op het viva forum te vertellen
Never mind...

Al weer wat terug gekregen :-)
quote:nickymz schreef op 24 november 2008 @ 16:26:

Never mind...

Al weer wat terug gekregen :-)

Ja joh, natuurlijk! Hij wil je voorstellen aan zijn ouders. Dat zit wel goed hoor!

Leuk jouw verhalen!
En daar was ik weer eens een keertje om jullie up to date te houden (voor degene die het intresseert)

Het is nog steeds 'aan' we hebben ook al een weekendje samen beleefd.. dus 2 nachten en hele dag met elkaar :-) Ging allemaal hartstikke goed en naar mijn idee is de klik er nog steeds..

Wat nu alleen wel een beetje vreemd is.. We zijn dus nog niet helemaal met elkaar naar 'bed' geweest...

We waren bij iemand anders thuis die zeg maar famillie van mij is en ik gaf wel aan dat ik wel 'zin' had.. Maar hij wilde het daar niet doen ten eerste omdat hij het een vreemd idee vond in dat bed en omdat hij gewoon heel voorzichtig met mij wilde zijn en mij niet het type vindt om dat zomaar mee te doen..

Hartstikke lief maar dan denk ik... "doe ik dan iets verkeerd dat jij geen zin krijgt van mij??"

Moet zeggen dat het gesms en gebel en alle aandacht ook voor de helft verminderd is...

Erg jammer want ik genoot wel van al die lieve aandacht...

Nou ja weer een heel verhaal van mij...
no worries! Ik denk echt dat hij heel zeker van je wil zijn, das alleen maar lief. Beter dan een man die er gelijk bovenop duikt, toch? Waarschijnlijk moet hij ook wennen, en heeft hij die angstvlagen waar jij het over hebt, ook af en toe. Gewoon wat minder van je laten horen, en de aandacht naar jou is er zo weer.

Leuk om je verhaal te volgen, trouwens!
Heb je helemaal gelijk in Pannenkoekje.. Moet ook zeggen dat ik hem hierdoor nog leuker ben gaan vinden... :-)

Maar het zou dus inderdaad ook kunnen dat hij die angstvlagen heeft...

Heb vanmiddag een sms gestuurd of hij van de week nog tijd heeft maar hij reageert nog niet..

Moet zeggen dat het wel een vrouwen man is, alle vrouwen heten lieverd en alle vrouwen zijn mooi dus ik denk niet dat hij zich snel aan een persoon zal gaan binden.. (jammer dat ik hem nu net weer leuk vind)
Het gaat dus niet helemaal meer zo leuk als dat het was....

Na het weekendje heb ik man niet meer gezien omdat hij heel druk is met "van alles en nog wat"

op een enkel belletje met wat waarmee hij allemaal druk is of een sms met waarom hij zo druk is niet veel meer van hem gehoord...

Ik baal er goed van wat mijn gevoel zegt me dat dit het een beetje is...

Ik laat hem op dit moment maar met rust en ga niet bellen of smsen puur uit zelf bescherming..

Ben knettergek op hem maar krijg sterk het gevoel dat het nu op dit moment meer van mijn kant is dan van zijn kant..

Hmmm.. dit is weer de keerzijde van het verliefd zijn denk ik?
denk ook dat zeggen dat ie zal bellen en dan de rest van de dag nooit wat van zich laat horen.. Ook niet echt een goed teken is...

Wat een naar gevoel is dit zeg...
Naar voor je nicky, wel raar omdat je eerst toch twijfelde aan je gevoel voor hem en nu wel verliefd bent.

Misschien omdat hij steeds afstandelijker wordt tegen jou, word jij mis steeds gekker op hem (theroie hoor).

Als ik het zo lees, lijkt het wel of zijn interesse een stuk minder is, probeer je toch niet veel met hem bezig te houden want echt hoor, hoe minder aandacht je mannen geeft hoe harder ze achter je aanlopen.

Succes
Dat denk ik ook ja.. Hoe minder ik van hem hoorde hoe meer ik hem leuker begon te vinden..

De mannen theorie werkt dus ook op vrouwen...

Ga hem toch bellen vanavond denk ik.. Ik loop nu met een enorm naar gevoel in mijn buik en wil toch graag weten waar ik aan toe ben...

Verder laat ik hem met rust hij gaat straks op vakantie en dan zie ik hem de komende 2 weken ook niet.. En vind het geen prettig idee om 2 weken met een naar gevoel rond te lopen...

Of doe ik er heel verkeerd aan om hem te bellen?
Ach, je kunt toch juist bellen om hem een fijne vakantie te wensen? Hoor je meteen hoe enthousiast hij reageert... Sterkte!
Heb hem vanmorgen een mailtje gestuurd of het oke is als ik hem vanavond even een belletje geef.. Maar hij neemt niet de moeite om op mijn mailtje te reageren.. Dus ben bang dat mijn belletje dan ook onbeanwoord gaat blijven...

Vind het vreselijk hoe iemand je kan behandelen op deze manier, mijn ex deed hetzelfde was ineens heel druk en zo ineens niks meer van hem gehoord.. :-S

Zijn er ook mannen die het netjes kunnen doen??
Hey Nicky, ik heb net je topic doorgelezen en werd helemaal blij van je verhaal (ook omdat ik net een leuke eerste date achter de rug heb) en nu vind ik het zo zielig voor je! Hopelijk krijg je hem nog even te pakken!
Inmiddels al weer wat van hem gehoord..

Hij belde heel laat op de avond nog eventjes om me weltrusten te wensen en kreeg daarna nog een heel lief smsje van hem...

Alleen nog steeds niet 'de' vraag kunnen stellen..

Zag ik er nu meer spoken achter dan dat er waren?
Nee Nicky dat zie je niet.

Leef niet op hoop.

Leef op werkelijkheid.

Als je iemand leuk vindt, vind je het leuk om even iets te laten horen. Misschien niet ieder uur.....

Lees je eigen postings nog eens, door de ogen van een ander. Wat zou je zelf adviseren?
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven