eerste date strakjes...

30-10-2008 19:07 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb over 2 uurtjes mijn eerste date met een jongen die ik tijdens uitgaan heb ontmoet... Maar nu beginnen de zenuwen toch wel aardig op te spelen... Voel me net een meisje van 16 wat voor het eerst op stap gaat met een jongen..

We gaan gewoon in een cafe wat drinken waar we beiden vaker zijn geweest..

Maar hoe gaan jullie om met eerste date stress??
Als ik het achteraf na lees zie ik dat het om iemand gaat die erg veel twijfels had en zodra het contact minder werd ging twijfelen en direct dacht dat de hele liefde over was...

Heb het er met verschillende vriendinnen over gehad en de een zegt zet hem aan de kant en de ander zegt dat het vaak mannen eigen is...

Op het moment is manlief op vakantie dus hoor nu sowiezo al minder van hem...

Misschien stel ik toch te veel vraagtekens overal bij... Ik ga heel vaak direct aan mezelf twijfelen bij dit soort dingen...
Inmiddels al weer even verder...

Even een tijdje soort van 'pauze' gehad (weinig contact, vakantie er tussen) Maar inmiddels met elkaar gesproken aan de tel en heb gezegd wat mij dwars zat dat ik voelde alsof het van een kant af kwam..

Was allemaal het verre van waar en hij was stapelgek op me maar had een aantal 'dingetjes' waar hij mee zat.. Kan ik helemaal inkomen..

heb verteld dat ik het niet leuk vond hoe hij met mij omging en hij ging proberen van het weekend tijd voor me te maken...

We zullen zien...
succes meid!
Van de week is hij weer geweest.. Een paar uurtjes..

Had een warm welkom verwacht omdat we elkaar al een tijdje niet hadden gezien maar hij gaf me een kus en hoe is het?

Gezellig een beetje gepraat over niks en toen begon hij over mijn telefoontje dat hij zich dat goed voor kon stellen maar al met al komt het er op neer dat hij heel druk is met bepaalde dingen en die dingen op dat moment erg belangrijk voor hem zijn.

Hij belde en smste minder omdat hij mij niet aan het lijntje wilde houden maar mij wel erg leuk vond.. Hoezo tegensatrijdig?

Al met al komt het er op neer dat ik het denk ik maar moet respecteren dat hij weinig tot geen tijd voor mij heeft en ik maar moet wachten tot meneer een keertje tijd heeft...

Heb nadat we elkaar niks meer van me laten horen.. en hij ook niet...

Heb er een beetje genoeg van eigenlijk...

Snap ook niet dat hij gewoon zegt dat hij te druk is voor een relatie want op deze manier houd hij me toch juist aan het lijntje?
balen voor je. Zal hem idd met rust latenen het van zijn kant af laten komen. Ik vrees dat hij 'not that into you"is. Klote, net voor de feeestdagen. Heel veel sterkte!
Heb nog duidelijk gevraagd of hij het nog wel de moeite vind.. dat vond hij wel en hij was heel gek op me.. En hij zei ook dat er geen andere vrouwen in beeld waren...

hij had zelfs een groot cadeau voor me meegenomen van de week... :-S

Toch wel een hele rare man of niet??
Oooo.. wat herken ik dit! Ik zit al een half jaar in zo'n zelfde situatie... Krijg ook een hoogte van meneer; enkel dat we het wel heel leuk hebben als we samen zijn.. Njah.. Ik hoop voor je dat hij jullie "scharrel-relatie" snel een enorme boost zal gaan geven! En anders... moet je voor jezelf eens goed te rade gaan of jij het wel zo wil op deze manier..

Succes!!!

Dikke kus van Bettyyy
tja, misschien wil hij het op die manier afkopen....

Zou het niet te lang in het midden laten hoe het nou precies zit. Straks ben je helemaal hoteldebotel en doet hij je pijn.
quote:nickymz schreef op 24 december 2008 @ 09:56:

Van de week is hij weer geweest.. Een paar uurtjes..

Had een warm welkom verwacht omdat we elkaar al een tijdje niet hadden gezien maar hij gaf me een kus en hoe is het?

Gezellig een beetje gepraat over niks en toen begon hij over mijn telefoontje dat hij zich dat goed voor kon stellen maar al met al komt het er op neer dat hij heel druk is met bepaalde dingen en die dingen op dat moment erg belangrijk voor hem zijn.

Hij belde en smste minder omdat hij mij niet aan het lijntje wilde houden maar mij wel erg leuk vond.. Hoezo tegensatrijdig?

Al met al komt het er op neer dat ik het denk ik maar moet respecteren dat hij weinig tot geen tijd voor mij heeft en ik maar moet wachten tot meneer een keertje tijd heeft...

Heb nadat we elkaar niks meer van me laten horen.. en hij ook niet...

Heb er een beetje genoeg van eigenlijk...

Snap ook niet dat hij gewoon zegt dat hij te druk is voor een relatie want op deze manier houd hij me toch juist aan het lijntje?

Meer dan dat is het niet.

Hij vindt jou wel leuk/aardig, maar is met andere dingen bezig. Dagelijkse dingen waarschijnlijk, die hij veel belangrijker vindt dan jou. Hij wil je niet aan het lijntje houden en reageert nog op je omdat hij je wel leuk/aardig vindt. Hij zegt eigenlijk; ik sms/bel niet/amper want dan houd ik je aan het lijntje en dat verdien je ook weer niet. Voor hem makkelijker dan je te kwetsen, want daar ben je ook weer te aardig voor waarschijnlijk. Dat verdien je niet.

Jij maakt van zijn woorden waarschijnlijk; Hij wil eventueel een relatie maar is nu te druk, ik moet wachten/geduld hebben. En dus blijf je maar wachten op een reactie van hem. Die heeft hij heel duidelijk gegeven, maar omdat het niet is wat jij wilt horen is het moeilijk om dat te accepteren. Maar probeer dat wel te accepteren, anders gaat het je nog veel verdrietiger maken. Als hij je écht leuk genoeg vond voor een relatie had hij er geen problemen mee gehad je te horen, bellen, smsen of je te zien.

Sterkte hiermee.
Dat zijn ook eigenlijk min of meer de woorden die hij gebruikt heeft..

Heb dus nog steeds niks gehoord van hem.. alleen een enkel berichtje hoe het met me ging maar meer niet...

Hij houd me nu op dit moment vreselijk aan het lijntje en had liever gehad dat hij de laatste keer gewoon gezegd had dat we het hier beter bij konden laten..

Ik met mijn stomme kop heb gezegd dat het gewoon leuk was wanneer we samen waren en we nog niet een 'echte' relatie hadden... Terwijl ik dit dus helemaal niet zo vind!!

Wat vinden jullie.. Moet ik dit nog even aan kijken of zal ik hem zelf opbellen om nogmaals te zeggen wat ik nou eigenlijk 'echt' vind?
Hij houd je niet aan het lijntje, jij LAAT je aan het lijntje houden. Je wil iets wat er niet is. Nu afkappen voordat het echt pijn gaat doen!
denk dat je heel erg gelijk hebt...

Beetje jammer alleen dat hij nog een heleboel spullen van me heeft....

Hoe ga ik dit netjes afhandelen?
Nickymz, ik vind het erg rot voor je, maar ben het inderdaad eens met pannenkoekje. Je kunt het beter nu afkappen dan je aan het lijntje laten houden.

Wat die spullen betreft, je kunt morgen ofzo toch even bellen om met hem af te spreken wanneer hij die spullen komt ophalen? Dat lijkt me netjes genoeg.

Succes hoor, en bedenk voor jezelf ook dat het beter is nu te stoppen met jezelf aan het lijntje te laten houden dan later.
Gister een heel persoonlijk gesprek gehad,

Hij is bij mij gekomen en mijn bedoeling was om het netjes af te handelen.. Heb hem gezegd wat ik vond en hoe ik er over dacht en dat het niet echt meer werkte..

Hij ging hier dwars tegen in en wilde het absoluut niet hierbij laten...

Hij vertelde me ook dat een van de redenen dat hij zo deed was om dat het hem iets te heet onder voeten werd.. Hij had nog nooit een echte 'relatie' gehad en hij vond het allemaal even iets te spannend worden.

Maar goed, al met al wil meneer nog een kans hebben van mij om zich te bewijzen.. Hij blijft 'druk' maar wil mij niet zomaar opgeven.....

Happy new year allemaal alvast trouwens
Hoi Nicky

Ik zie toch iemand die jou eigenlijk wel heel erg leuk vind, maar geen idee heeft hoe jullie verder moeten, volgens mij heeft hij doordat hij nog nooit een echte relatie heeft gehad geen idee hoe het werkt.

En zo gek is dat toch niet? Je ziet van vrienden enzo die wel een relatie hebben alleen maar de buiten kant, of hij hoort van mannen alleen maar stoere verhalen. Weet hij veel hoe het dan werkt?

Juist het feit dat hij nog nooit een relatie heeft gehad, vind ik in zijn voordeel spreken, daarom doet hij af en toe wat vreemd. En ook, het is toch prettiger zo dan iemand die van de ene relatie in de andere springt?

Hij wil dus pas een relatie als hij iemand echt leuk vind, en dat moment komt nu heel dichtbij, betekend ook dat hij het niet altijd even handig aan zal pakken, maar al doende leert men, toch??

Ik zou het aandurven met die jongen/man, als ik in jou schoenen stond.

Wel duidelijke afspraken maken. Hij heeft het druk, dat kan, maar toch zal hij met andere dingen moeten schuiven dan om bij jou te kunnen (WILLEN!!) zijn.

Leven met iemand met een drukke baan kan heel goed, maar je moet dan van iemand op aan kunnen, vertrouwen hebben, je veilig voelen.

Smsjes kosten heel weinig tijd, een belletje ook.

Ja, ik zie het best positief in.

Hopelijk gaat hij er 100% voor
quote:nickymz schreef op 31 december 2008 @ 23:41:

Gister een heel persoonlijk gesprek gehad,

Hij is bij mij gekomen en mijn bedoeling was om het netjes af te handelen.. Heb hem gezegd wat ik vond en hoe ik er over dacht en dat het niet echt meer werkte..

Hij ging hier dwars tegen in en wilde het absoluut niet hierbij laten...

Hij vertelde me ook dat een van de redenen dat hij zo deed was om dat het hem iets te heet onder voeten werd.. Hij had nog nooit een echte 'relatie' gehad en hij vond het allemaal even iets te spannend worden.

Maar goed, al met al wil meneer nog een kans hebben van mij om zich te bewijzen.. Hij blijft 'druk' maar wil mij niet zomaar opgeven.....

Happy new year allemaal alvast trouwens

Maar hoe plaatst hij de " ik wil je niet aan het lijntje houden daarom sms en bel ik amper " logica in dit verhaal?

Wil hij wel een relatie maar weet hij zich niet raad met hoe dat aan te pakken, dan was hij wel vaker met je in contact/bij je om het te laten groeien. Dat lijntje blijft in mijn achterhoofd bij deze meneer.
Ja daar heb ik ook een beetje moeite mee...

Hij wil inderdaad heel graag een relatie en leuke dingen met me doen maar aan de andere kant is hij heel druk en wil hij me niet aan het lijntje houden en hij vond dat een reden om minder contact te hebben.

Mijn hele bedoeling van het gesprek was om het eigenlijk hierbij te laten maar hij zou het zo vreselijk jammer vinden omdat we het zo leuk met elkaar (hadden) hebben...

Heb hem duidelijk gezegd dat het op deze manier voor mij niet werkt en dat dat wel anders moet gaan mochten we kijken hoe het verder gaat lopen tussen ons...

Na het gesprek heeft hij me nog een dikke knuffel gegeven en een heerlijke zoen... (stom stommer stomst!!! want dat kan hij te goed!!!)

Weet wel dat als hij me echt niet had zien zitten hij het toen erbij had kunnen laten dus ergens moet hij me wel meer dan leuk vinden neem ik aan?
quote:nickymz schreef op 01 januari 2009 @ 21:05:

Ja daar heb ik ook een beetje moeite mee...

Hij wil inderdaad heel graag een relatie en leuke dingen met me doen maar aan de andere kant is hij heel druk en wil hij me niet aan het lijntje houden en hij vond dat een reden om minder contact te hebben.

Mijn hele bedoeling van het gesprek was om het eigenlijk hierbij te laten maar hij zou het zo vreselijk jammer vinden omdat we het zo leuk met elkaar (hadden) hebben...

Heb hem duidelijk gezegd dat het op deze manier voor mij niet werkt en dat dat wel anders moet gaan mochten we kijken hoe het verder gaat lopen tussen ons...

Na het gesprek heeft hij me nog een dikke knuffel gegeven en een heerlijke zoen... (stom stommer stomst!!! want dat kan hij te goed!!!)

Weet wel dat als hij me echt niet had zien zitten hij het toen erbij had kunnen laten dus ergens moet hij me wel meer dan leuk vinden neem ik aan?

Hebben hoeft bij die laatste zin er niet bij. Jullie hebben namelijk niets, behalve dat hij mooi uitspreekt dat het jammer zou zijn. Ik blijf denken dat het deze meneer niet zoveel boeit en dat hij duidelijk genoeg is naar je. Je maakt er nog steeds meer van dan het is denk ik.

Daarom hoef en moet je hier ook helemaal niets mee. Het mag wel, maar verwacht beter niets.
Ik verwacht ook niks meer van hem..

Zou het zeker leuk vinden als hij nu beter zijn best gaat doen maar ga niet meer hopen...

Enige wat er dan niet klopt.. Waarom zou hij dan zeggen het te willen proberen als hij er toch niet met de volle 100 % voor in staat?
Heb het zojuist... (heel lullig ik weet het) hem laten weten via een smsje dat het voor mij niet meer hoeft.. dat ik weet dat hij enorm druk is maar ik er niet tegen kan om almaar op hem te moeten wachten... Lucht enorm op...

Maar waarom zijn alle liedjes nu toch ineens allemaal zo zielig dat bij de waterlanden meteen beginnen te stromen!!!!????

Baal er zo vreselijk van dat ik mezelf een keer open heb gezet voor iemand en dat iemand er zo op deze manier mee omgaat!!
quote:nickymz schreef op 07 januari 2009 @ 23:26:

Heb het zojuist... (heel lullig ik weet het) hem laten weten via een smsje dat het voor mij niet meer hoeft.. dat ik weet dat hij enorm druk is maar ik er niet tegen kan om almaar op hem te moeten wachten... Lucht enorm op...

Maar waarom zijn alle liedjes nu toch ineens allemaal zo zielig dat bij de waterlanden meteen beginnen te stromen!!!!????

Baal er zo vreselijk van dat ik mezelf een keer open heb gezet voor iemand en dat iemand er zo op deze manier mee omgaat!!

Sterkte Nickymz, goed van je dat je voor jezelf kiest. Voor de volgende keer weet je dat je minder/geen verwachtingen moet hebben. Waarschijnlijk komen de tranen daarvan, niet van het openstellen. En anders moet je je misschien niet zoveel openstellen binnen zo'n korte tijd Komt tijd komt raad.

Je vond deze vent leuk, lees; volgende wordt dus veel leuker (en misschien is zelfs dat hem niet). Je merkt het vanzelf wel een keer.

En eh.. tipje; zet een vrolijker muziekje op!
Kort na mijn sms belde hij nog..

Hij stond volledig achter mijn beslissing want hij had er ook al een beetje over nagedacht.

We hebben alles netjes uitgepraat aan de telefoon, hij vond het helemaal niet erg.. dat was wel een beetje vreemd...

Voor de volgende keer weet ik ook dat ik er niet zoveel van moet gaan verwachten als ik weer iemand tegen kom.

baal er wel een klein beetje van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven