flessenspeen dillema difrax
donderdag 11 december 2008 om 12:47
Mijn dochter van 3 maanden drink uit de difrax flessen. Tot nu toe de small speen maar die gaat haar nu toch echt te langzaam (ze doet 40 min over een fles) Nu heb ik dus de Medium speen erop gezet maar nu drinkt ze haar fles (185 cc) in 8 minuten leeg. Dat is toch ook niet de bedoeling denk ik? Ik vind het wel heel erg snel hoor. Ze krijgt ook amper de tijd om even op adem te komen en moet maar blijven slikken. Iemand een advies/tip?

donderdag 11 december 2008 om 13:02
Je kan natuurlijk zelf een rustpauze (of meerdere) inlassen als je de fles geeft met de M speen
Sinds Sarahmeisje uit de fles krijgt (toen ze 6 maanden was) gaat het bij haar al snel, nooit een probleem geweest verder. Ook afgekolfte melk die ze wel eens per fles kreeg, was zo op. Als ze er verder geen last van heeft, waarom zou je er dan langer over doen?
Sinds Sarahmeisje uit de fles krijgt (toen ze 6 maanden was) gaat het bij haar al snel, nooit een probleem geweest verder. Ook afgekolfte melk die ze wel eens per fles kreeg, was zo op. Als ze er verder geen last van heeft, waarom zou je er dan langer over doen?
donderdag 11 december 2008 om 13:31

donderdag 11 december 2008 om 14:25
Ik geloof dat ze ongeveer 15 minuten over een fles moeten doen, mijn dochter is altijd sneller klaar, nu 8 maanden en drinkt nog steeds met de s speen want als ik er een m speen opzet is ze binnen 2 minuten klaar Maar heeft er nooit problemen mee gehad dus zou het gewoon zo blijven doen is beter dan 40 minuten!
donderdag 11 december 2008 om 14:48
Ik gebruik ook nog de speen met 2 druppels van Avent voor mijn jongste van 10 maanden. Ze doet nu een kleine tien minuten over een fles van 180+6. Denk ik? Want ik zit het niet te timen hoor :p Als je kindje tevreden drinkt en en na het drinken ook rustig is en niet te veel boert etc dan is het goed hoor!
zaterdag 13 december 2008 om 22:08
Zoon wilde de fles met de Small-speen niet meer leegdrinken, daarom Medium-gekocht. Hij heeft de fles ook binnen 8 min leeg. Hij knoeit er wel erg veel bij helaas, maar een maatje kleiner werkt ook niet.
Ik vind de spenen van Difrax niet zo denderend. Het verschil tussen de S en M is te groot. Voor de pap hebben we ook een probleem, de 3 op de 3standenspeen is te klein en de L-speen te groot.
Ik vind de spenen van Difrax niet zo denderend. Het verschil tussen de S en M is te groot. Voor de pap hebben we ook een probleem, de 3 op de 3standenspeen is te klein en de L-speen te groot.
zondag 14 december 2008 om 14:01
Mijn mannetje (6 weken) drinkt zijn flesje van 150 ml binnen 10 minuten leeg. Ik laat hem tussendoor zelfs een paar minuten wachten om te kunnen boeren. Zolang je baby niet opeens veel gaat spugen of veel krampjes krijgt is het volgens mij geen probleem.
En anders zou je eens zo'n 3 standenspeen kunnen proberen. Die heb je ook van difrax.
Die 15 minuten die ze over een flesje zouden moeten doen is een gemiddelde. Oftewel: er zijn baby's die er langer over doen en er zijn baby's die er korter over doen.
En anders zou je eens zo'n 3 standenspeen kunnen proberen. Die heb je ook van difrax.
Die 15 minuten die ze over een flesje zouden moeten doen is een gemiddelde. Oftewel: er zijn baby's die er langer over doen en er zijn baby's die er korter over doen.