zwanger sinds juli 2016

21-08-2016 20:13 189 berichten
Het vervolg van zwanger (juli2016)

Het staat iedereen vrij om mee te schrijven met dit topic. Tabel kan aangepast worden door in te loggen. Fijne zwangerschap allemaal!

Nicknaam leeftijdenuitgerekendgeslachtbijzonderhedenZeeuwse27&3328-03-2017verrassing 26/9 controlePsviva26&2701-04-2017verrassing17/10 controleHappyMommy27&2722-03-2017meisje28-09 controle Little_Angel27&3307-03-2017meisje19-10 20 weken echoLaurenn28&2903-03-2017onbekend 15/9 controle Ice_Lady28&2826-03-2017onbekendMiss_Marie24&2523-03-2017onbekend 26-9 geslachtsbepaling, 31-10 20-weken echoKnyn24&3107-04-2017onbekendwhoopsadaisies30&3001-04-2017onbekend11/11 20wkn echo

Inloggegeven:

juli2016zwanger

zwanger2016
Alle reacties Link kopieren
Haha dat zou super toevallig zijn als jullie bij dezelfde praktijk precies na elkaar de echo hebben!!

@Miss Marie: varen vind ik altijd zo heerlijk en rustgevend!!

Ik heb ook iets meer de schaduw opgezocht. En smiddags een koude douche thuis deed me ook erg goed. Ik merk ook dat ik het sneller warm heb, dus lekker genoten van een ijsje en veel ijskoude drankjes
Ben ik dan de enige die het koud heeft? Vanmiddag op de bank, ventilator aan. Heb um van standjr 2 naar 1 gezet. Was mij te koud, miste een dekentje.

Maar kan buitrn slechter tegen de warmte hoor. Raar lijf. Voel mee vandaag ook heel niet top, toch dde warmte?
Hoe laat heb je de echo Ice-Lady?

Ik om 14.50 pas

Normaal is donderdag mijn vrije dag, maar wegens drukte moet ik toch even werken. Wel fijn! Kan ik mezelf niet de hele dag opvreten van de zenuwen
Oh en koud heb ik het ook niet little-angel. Heet, heet, heet hier! Vandaag wordt het nóg warmer?! Bah

Gister ochtend trouwens nog iets vreemds, maar geen idee of dat zwangerschapsgerelateerd is..

Ik stond onder de douche haren te wassen ed. Krijg ik het gevoel dat ik ga flauwvallen. Ik had nog shampoo in mijn haar, dus eigenwijs als ik ben moest eerst die shampoo er uit.

Doe ik de douche uit (nog steeds beetje licht in mijn hoofd), moet ik ineens onwijs kokhalzen. Dus ik naar de wc gerend maar er kwam gelukkig niets. Echt zo vreemd, ook totaal niet misselijk ofzo, alleen kokhalzen.
Psviva

Heeft dat niet iets met je bloeddruk te maken?! Ik heb ook al een aantal keer gehad dat ik opeens een beetje licht in mijn hoofd was en mijn bloeddruk is ook lager als normaal nu.. er gebeurd een hoop in een lichaam dat zwanger is hoor! Dus ik denk wel dat het daarmee te maken heeft.

Hebben jullie vandaag een echo ice lady en psviva ??

Hier een vervelende nacht achter de rug. Vele keren wakker geworden -waarschijnlijk door de warmte- maar ook met een misselijk gevoel! En als ik dan op mijn linkerzij ging liggen zakte het weer. Uiteindelijk werd ik, zoals gewoonlijk, weer om 6 uur wakker om te plassen. Vollan misselijk weer.. kokhalsen boven de toilet maar zonder resultaat. Ik kan gewoon niet overgeven. maar goed, toen snel even een boterham gegeten en toen was het weer over...

Ik heb nu wel vaak dat ik levende dromen heb over vanalles. Of het komt door de warmte, want dat heb ik weleens meer, of door de hormonen.... jullie ook last van?! En ik denk dat mijn darmen een nieuwe plek moeten vinden in mn buik?! Pff.. soms echt nare steken als ik wakker word......

Zo dat was weer even mijn klaag uurtje. ik heb over een week een BHV cursus alleen ik moet voor die dag eerst een toets hebben gemaakt. 6 modules en proeftoetsen en examen... Je kan het thuis doen dus daar ga ik maar eens aan beginnen vandaag in deze hitte. Jullie nog leuke plannen vandaag?!
Even copy + paste vanuit het andere topic:

Wij zijn net terug van de echo + intake. Alles ziet er goed uit! Was zelfs al een klein armpje te zien

Nu volgens de meting 8 weken + 2 dagen, uitgerekend 4 april.

Echt super gaaf, we konden het hartje heel goed zien kloppen

Zo blij!
Super Psviva!
Succes zeeuwse met de voorbereidingen van bhv.

Wat fijn psviva! Weer een stapje in de goede richting!

Hier geen plannen. Hangen en slapen. Meer doen we niet haha
Jeejj super fijn PSVIVA! geniet ervan!!

Heb je geen kokhals-aanval meer gehad? als je dit nog nooit eerder heb gehad zou ik het toch maar op de zwangerschap steken... Al die hormonen doen rare dingen met je lijf!

Vervelend Zeeuwse dat je zo'n slechte nacht hebt gehad! Heb je je nog wel beetje kunnen concentreren op je leerwerk? Niet echt een leuke dagbesteding als het zulk mooi weer is!

En van je levendige dromen herken ik wel van een paar weken terug! Toen had ik dat ook heel erg, maar de laatste tijd niet meer gehad...

Hoe was jouw echo Ice-lady?? Of ben je nog niet geweest? Hopelijk heb je ook snel goed nieuws!

Hier weer een dag gewerkt... Nu snel richting het water en van het zonnetje genieten!!
Hallo dames,

Onze tweede echo was ook heel goed! Een kloppend hartje, twee armpjes en twee beentjes gezien. 2,6cm en nu 9 weken plus 2 dagen. En t mini mensje bewoog de hele tijd met armen en benen

Was wel weer een emotioneel moment..

Het zou eerst een termijnecho zijn, maar het is toch te vroeg, dus nu n termijnecho op 14 september. Stiekem wel fijn weer een echo extra

@zeeuwse: vervelend dat je slecht slaapt.. Ik heb het ook hoor, je bent echt niet de enige! Ik had vannacht ook voor het eerst dat ik wakker werd en mijn lichaam wel kokhals bewegingen maakte maar er niks uit kwam. Wel misselijk hele ochtend. Ik kan morgen bij de huisarts iets halen tegen misselijkheid voor op de grote dag.

En de warmte vind ik best zwaar. Daardoor eet ik nog moeilijker. Ik ben in afgelopen 5 dagen 2 kilo afgevallen. De verloskundige zei dat het niet erg is, zolang er maar echt genoeg gedronken wordt.

@psviva: fijn dat jouw echo ook goed was! Wat een opluchting als je het hartje ziet kloppen he! Ik vind het zo mooi

Ondanks alle kwaaltjes en klachten maakt een echo zooooveel weer goed.. Het wordt er niet minder zwaar op maar alles wordt het gelijk weer waard..
Wart fijn Ice-lady! Schelen we precies een week! Wij hebben de termijnecho op 13 september. Rond de 11 weken doen ze dat bij onze praktijk.

Doen jullie ook allemaal de 20-weken echo? Werd ons gevraagd of we dat wel of niet wilden. Ik dacht altijd dat dat standaard was, maar blijkbaar niet?

Miss marie: vanmiddag op mijn werk hing er een hele aanwezige geur waardoor ik weer kokhals neigingen kreeg. Collega zat recht tegenover me dus ik heb het (hoop ik!) zo goed migelijk proberen te verbloemen. Niet naar de wc hoeven rennen in elk geval!

Zo, nu eerst op zoek naar een positiebroek
Huh, Is de 20 weken echo niet standaard dan?! Dan ben ik benieuwd hoeveel echos je dan in totaal krijgt.....
Nee ik begreep van niet! Ik was ook verbaasd. Ze gaf aan dat geen enkele echo verplicht is, maar dat de 20-weken echo niet standaard is..

Nouja, wij laten het wel doen. Juist dan wordt het kindje uitgebreid gecontroleerd dus vind het wel zo'n fijn idee
Combitest is naar mijn weten niet standaard. Die wwordt ook niet vergoed door de verzekering.

20weken isniet verplicht maar wordt wel vergoed. Daarom is het eern vrij gangbaar onderzoek wat veel mensen laten doen.

Overigens is geen een onderzoek verplicht. Blijft eigen keus allemaal.

Zo hrb ik het uitgrlegd gekregen.
Bij mij gaan ze de volgende keer uitleg geven over de 20 weken echo.. De combinatie test word idd niet vergoed, dat wist ik al. Kost iets van 160 euro dacht ik?! Kan mezelf ook vergissen natuurlijk. Heb zoveel info gekregen de vorige keer..

Ik lig nu in bed maar heb de waaier maar aangezet want het lijkt hier wel een broeikas Hopelijk ga ik beter slapen als afgelopen nacht...
Ik dacht ook dat de 20weken echo standaard was.. Ik ken iig niemand die er ooit nee tegen heeft gezegd. Ik vind de controle ook fijn bij die echo.

De hoeveelheid echo's verschilt per praktijk denk ik. Waar ik zit doen ze standaard een vroege echo, termijnecho en 20weken echo. Ik heb er nu toevallig eentje extra gehad omdat we graag de termijnecho voor de bruiloft wilden. Dit blijkt toch te vroeg en de volgende is een stuk later omdat m'n verloskundige op vakantie is tussendoor. Maar bloed wordt wel al volgende week geprikt. Dan heb ik 14sept ook gelijk de uitslag van de combinatietest.

Ik heb trouwens de fotootjes op een USB stick gekregen, veel beter!
Ohja, ik heb ook een formulier meegekregen om bloed te laten prikken, weet alleen niet meer wanneer dat moet. Voor of na de termijn echo?! Wanneer doen jullie dat ?

Wat modern ice lady om je echos via usb te krijgen.
Ik heb toen diezelfde week na het intakegesprek nog bloed laten prikken. Dan was ik er maar vanaf De verloskundige gaf aan dat ik zelf mocht weten wanneer ik ging, maar het liefst wel binnen 2 weken. Dan zouden ze de eerstvolgende keer dat ik daar kom sowieso de uitslagen binnen hebben.
Oh ja das waar. Ik herinner het me weer. Ik moet bloed laten prikken voor de volgende afspraak. Maar mijn vakantie zit er nog tussen. Volgende afspraak is 26 september ofzo.. komt goed!

Pff.. ik kan gewoon niet meer uitslapen. elke dag rond 6 uur wakker omdat ik naar t toilet moet en daarna gewoon niet meer in slaap kunnen vallen.... en ik hou zo van uitslapen...
Lekker hee zeeuwse,dat plassen

Hoef geen wekker meer te zrtten. Mn blaas zegt dat het tijd is op te staan.
Heel herkenbaar dat plassen! Zodra ik wakker ben moet ik ook echt snel uit bed om te gaan plassen omdat m'n blaas zowat op klappen staat!

Hebben jullie trouwens al nagedacht over hoe je het straks wil gaan doen als je na je verlof weer moet gaan werken? Ik werk nu 32u en wil graag naar 24u. Mijn moeder en schoonmoeder willen allebei 1 dag in de week oppassen, dus we zijn nu aan het nadenken over die andere dag in de week...

Nu hoorde ik van mijn schoonzusje dat ze bij 9 weken (!!) zwangerschap zich al hadden aangemeld bij het kdv, omdat ze bang was dat het anders vol zat! pfff ik vind dat wel erg vroeg hoor.... Ik weet nog helemaal niet precies hoe wij het willen gaan doen! En welke dag in de week enzo... Of misschien toch een gastouder ipv kdv..? Wij zijn er nog niet uit...
anoniem_259373 wijzigde dit bericht op 26-08-2016 11:44
Reden: typfout
% gewijzigd
Ik wil in eeerste instantie. Een gastouder. Ouders en schoonouders gaan niet oppassen.

Omdat ik nog 1 dag pper week naar school moet nremt vriend de eerste 4maanden die ene dag ouderschaapsverlof.

Maar we moeten er well nog even voor gaan zitten inderdaad. Zucht...

Wil een gastouder omdat dat kleinschaligrr is. Als het ouder is kan het altijd nog over. Hoop ook wat flexibeler in tijden. Ik werk tussen half 8 en 13:00 grofweg gezegd. Dus moeet het om 7:00/7:15 afleveren zeg maar.
Jaa Jaa, daar noem je wel een leuk puntje op Miss marie. Ten eerste; ben ik daar nog helemaal niet mee bezig maar ja, we kunnen niet wachten tot in maand 7. Wat mij nu vooral bezig houd is; eerst die 12 weken maar eens door zien te komen op een goede manier....

Ik had dit ook voorgelegd aan mijn vriend en die zei meteen;' Ja, dat weet ik nog niet, is nog te vroeg om te beslissen, toch?' Tja, nee... als je iets wil moet je het wel optijd aangeven. Ik werk 24 uur maar helaas zijn dit geen 3 dagen van 8 uur, ik moet ook voor korte diensten terug komen dus het kan best voorkomen dat ik 5x in de week moet werken.. of net als vorige week; 4 dagen werken- 1 vrij- 4 dagen werken.. daarbij komt ook nog dat mijn vriend in de ploegen werkt. 2ochtend-2middag-2nachten-4vrij.. enz enz.... mijn moeder wil dolgraag oppassen, schoonouders doen dit niet..

Mijn vriend heeft al een beetje laten vallen dat hij wel gebruik wil maken van een kdv en van mijn moeder natuurlijk. Alleen hoeveel we dan nodig hebben per maand, geen idee?! Pff.. ben er niet zo in thuis. Dus als iemand nog tips heeft.

Ik ken iemand en die heeft bij het kdv 'flexibele uren' maar ze moet wel optijd aangeven wanneer haar kind komt. Want als het vol zit, zit het vol.. Dus zodra zij haar rooster heeft gaat ze puzzelen en geeft ze de dagen door aan het kdv wanneer het kind komt.

Maar qua geld moet het ook wel te doen zijn vind ik. Ik ken ook een stel en dat kindje gaat gewoon 4 a 5 dagen per week naar het kdv. Dan werk je haast om het kdv te betalen. Zo zie je, ik ben er ook nog niet in thuis en heb ook nog vele vragen....
Hoi meiden!

Ik zag dat jullie een nieuw topic hebben geopend!

Sorry dat ik zo lang niks heb laten horen..

Zal vanaf nu wat vaker meelezen en schrijven!

Fijn om te lezen dat de echo's allemaal goed zijn, toch weer een hele geruststelling!

Hier ben ik al 13 weken, eindelijk de spannendste tijd achter de rug! De termijn echo gehad en daar was een vrolijk springend kindje op te zien

Merk alleen dat ik het psygisch allemaal nog een plekje moet geven (vandaar dat ik hier ook niet actief heb meegeschreven omdat ik erg onzeker was over de eerste 12 weken).

Dit komt vooral doordat we in mei te horen hebben gekregen dat de kans op een spontane zwangerschap eigenlijk nihil zou zijn. En we zouden in juli starten met het icsi traject, en net voor de start bleek ik toch zwanger.

Het is dus nog steeds erg ongeloofwaardig en raar en merk dat ik daardoor soms erg kan doorslaan in wat allemaal niet mag tijdens de zwangerschap

Leuk om te lezen dat jullie je met dezelfde dingen bezig houden zoals de kinderopvang/oppas..mis hier ook nog een puntje!

Ik ga morge uitgebreid op iedereen reageren, fijne avond!!
Fijn dat jij al de kritische termijn voorbij bent Lauren! En welkom terug

#uitslapen

Dat lukt me ook niet meer.. M'n eetlust is wel een beetje terug gekomen vandaag. Heel blij mee!

#werk

Wat denken jullie er al veel over na! Goed bezig dames!

Wij moeten ook nog nadenken over aanpassingen van uren, oppas en opvang. Maar dat stellen we uit tot na de bruiloft.

Evenals kraamzorg. Daar gaan we over twee weken een keer goed voor zitten.

En verzekeringen.

Eigenlijk stellen we alles een beetje uit haha. Het is nu hectisch genoeg..

Er moet nog genoeg geregeld worden in elk geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven