Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole123 schreef op 23 augustus 2016 @ 21:29:

Dank voor de tips!

Zandbak vind ze inderdaad leuk, al is ze dat na een half uur ook wel zat. Klei durfde ik tot nu toe nog niet aan omdat ik bang ben dat ze het opeet en ermee gooit, maar we zouden het eens voorzichtig kunnen proberen. Ik denk dat dit soort voel-dingen inderdaad wel een richting zijn waar we meer mee kunnen doen.

Van Little People hebben we de boerderij, die vond ze leuk toen ze ongeveer 1 jaar was, maar raakt ze al maanden niet meer aan. Wel zouden we eens kunnen proberen om hem een paar weken weg te halen en dan weer terug te zetten, want nieuwe dingen vindt ze meestal wel weer even leuk. Hoe scheelt het volgens jou dat jouw dochter toen nog niet kon lopen? Dat ze rustiger op haar plek speelde? Ik heb bij mijn dochter juist het gevoel dat het haar frustreert dat ze nog niet kan lopen en dat ze zich nu rot verveelt. En dat als ze zal gaan lopen ze weer nieuwe bezigheden heeft en met een nieuw perspectief de wereld kan ontdekken.Mijn dochtertje kreeg een spreidbroekje toen ze 6 maanden was, dus kon geen kant op. En daarna duurde het heel lang voordat ze ging lopen. Ze is iets trager in haar ontwikkeling. Frustratie heeft ze echt nooit gehad. Ze bleef altijd zeer rustig zitten en kon heel geduldig spelen met haar spulletjes. Nog steeds (ze wordt 7 in november) kan ze uren lang zitten en spelen.
Hier zijn de puzzels ook weer in... 50 stukjes worden zo weggelegd.... Denk dat je na 50 wel snel naar 100 gaat denk dat dat nog wat moeilijk is. Misschien eens kijken of ik nog iets van vroeger heb kunnen we het proberen of samen maken.

Ik ben nog steeds niet uit de verjaardag/sinterklaaskado's ik denk dat ik ga proberen een mooie LEGO/playmobil aanbieding te vinden voor Sinterklaas voor zoon. Voor dochter nog geen idee misschien toch een keukentje dan kan ik wel met Sinterklaas keukendingen doen en zoon vind een keuken ook wel leuk dus kunnen ze samen spelen...

Wel een reden om op te ruimen beneden want er staat teveel speelgoed
Hier staat niet teveel speelgoed, maar er is wel te weinig kast.
quote:fanatic schreef op 23 augustus 2016 @ 21:12:

[...]

Bieno : Playmobil 123 is duur ja, heb het jaren geleden gekocht in duitsland en daar was het goedkoper !! Dus weet niet of je dicht bij de grens woont?Helaas niet heel erg, toch gauw 3 kwartier/uurtje rijden. Is het overal goedkoper daar of in bepaalde winkels?
quote:NYC schreef op 23 augustus 2016 @ 21:56:

Hier staat niet teveel speelgoed, maar er is wel te weinig kast. Dat is idd ook het grote probleem... Dat heb ik in mijn keuken ook... Ik heb in mijn woonkamer eigenlijk geen kasten staan dus al het speelgoed zit in een kist of ib LEGO dozen of los.... Dus dan is het snel veel...
Vanaf welke leeftijd begonnen jullie kinderen te puzzelen? Mijn zoon is nu precies 2,5 en heeft echt nul komma nul interesse in puzzels. Niet in die houten met nopjes en ook niet die simpele kartonnen van 4 stukjes ofzo.

ik dacht eerst dat hij het gewoon niet snapte maar er lag ergens een keer een uitgekiepte houten puzzel die hij nooit eerder had gezien, en die legde hij zo in elkaar. Toen was hij er ook weer klaar mee. Moet ik hem misschien juist iets moeilijkers aanbieden?
quote:pimpelmeesje123 schreef op 23 augustus 2016 @ 21:54:

Hier zijn de puzzels ook weer in... 50 stukjes worden zo weggelegd.... Denk dat je na 50 wel snel naar 100 gaat denk dat dat nog wat moeilijk is. Misschien eens kijken of ik nog iets van vroeger heb kunnen we het proberen of samen maken.

Ik ben nog steeds niet uit de verjaardag/sinterklaaskado's ik denk dat ik ga proberen een mooie LEGO/playmobil aanbieding te vinden voor Sinterklaas voor zoon. Voor dochter nog geen idee misschien toch een keukentje dan kan ik wel met Sinterklaas keukendingen doen en zoon vind een keuken ook wel leuk dus kunnen ze samen spelen...

Wel een reden om op te ruimen beneden want er staat teveel speelgoed

Wij gaan de puzzels juist wegdoen vanwege pure desinteresse. Ladingen heeft ze er van, maar ze doet het echt niet... ze heeft echt een hekel aan puzzelen. Ik snap het wel, vind er zelf ook niks aan hahaha

Mijn dochter heeft van haar eigen gespaarde geld het Lego Friends Livi huis gekocht, dus die kan ook weer van de verjaardagslijst af... dus ik ga maar weer verder zoeken naar leuke verjaardags + sint kado's
Urenlang geduldig spelen klinkt voor mij hemels, ik ben al blij als dochter 5-10 minuten zelf speelt. Noppenpuzzels hebben we ook, die smijt ze na 1 minuut op de grond.
ah er zijn er dus meer die niet puzzelen Dacht dat mijn kind de enige was. Kan dus toch dat hij het gewoon echt niet leuk vindt
quote:paper-note schreef op 23 augustus 2016 @ 22:01:

Vanaf welke leeftijd begonnen jullie kinderen te puzzelen? Mijn zoon is nu precies 2,5 en heeft echt nul komma nul interesse in puzzels. Niet in die houten met nopjes en ook niet die simpele kartonnen van 4 stukjes ofzo.

ik dacht eerst dat hij het gewoon niet snapte maar er lag ergens een keer een uitgekiepte houten puzzel die hij nooit eerder had gezien, en die legde hij zo in elkaar. Toen was hij er ook weer klaar mee. Moet ik hem misschien juist iets moeilijkers aanbieden?Mijn zoon vond er tot hij 2 was niks aan, maakte nooit nopjespuzzels en die van 4 stukken had hij ook geen interesse in. Tot 2 was hij ook zoals ik mijn dochter net omschreef: altijd geëntertaind willen worden en druk doen, niet rustig zelf kunnen spelen. Op zijn 2e verjaardag kreeg hij een puzzel van Kikker, waar hij enorm fan van was, van 24 stukjes. Binnen een maand kon hij die helemaal zelf maken en had hij daar veel plezier in. En nu gaat het met vlagen, soms vindt hij puzzelen leuk, soms een hele tijd niet. Wat er op de puzzel staat is wel van enorm belang, als het een leuke afbeelding is dan wil hij veel liever puzzelen dan als hij er niet zoveel aan vindt. M.a.w. het kan alle kanten op. Je hebt puzzelaars en puzzelhaters en kinderen die het soms geweldig vinden en soms helemaal niks.
quote:paper-note schreef op 23 augustus 2016 @ 22:05:

ah er zijn er dus meer die niet puzzelen Dacht dat mijn kind de enige was. Kan dus toch dat hij het gewoon echt niet leuk vindt

Nee joh, je had haar gezicht moeten zien als ze op het kdv aan kwamen in de ochtend met een puzzel...

en in de kleuterklas precies hetzelfde.... puzzels... baaaaah

Maar vind jij puzzelen leuk?

Ik vind het afgrijselijk, heb er echt geen geduld voor en word er eerder pissig van dan gelukkig.

Dus ik snap wel waarom ze er geen jota aan vindt hahahaa
quote:pimpelmeesje123 schreef op 23 augustus 2016 @ 21:59:

[...]

Dat is idd ook het grote probleem... Dat heb ik in mijn keuken ook... Ik heb in mijn woonkamer eigenlijk geen kasten staan dus al het speelgoed zit in een kist of ib LEGO dozen of los.... Dus dan is het snel veel...Wij hebben dat probleem in de keuken ook idd, maarrrrr daar komt over een paar weken eindelijk een kast. Geen idee of daar juist de levensmiddelen ingaan of eerder de glazen en de borden, of overig (theedoeken, tostiapparaat,voorraadbakjes) maar aan bergruimte moet echt nog gewerkt worden hier.
quote:paper-note schreef op 23 augustus 2016 @ 22:01:

ik dacht eerst dat hij het gewoon niet snapte maar er lag ergens een keer een uitgekiepte houten puzzel die hij nooit eerder had gezien, en die legde hij zo in elkaar. Toen was hij er ook weer klaar mee. Moet ik hem misschien juist iets moeilijkers aanbieden?

Mijn zoon begon met puzzelen al voordat hij 2 was... Eerst de nopjes toen karton met 3-5 stukjes en als hij ze heel snel klaar had kreeg ie moeilijkere... Laatste aankoop was brandweerman Sam 9 puzzels in een doos variërend van 12-50 stukjes.

Dus misschien vind die van jou het gewoon niet leuk

Die van mij heeft tot nog toe geen interesse in spelletjes... Regels zijn niet zijn ding.... Memory doen we wel maar hij heeft alle setjes op het eind... De miniloco doet hij wel mee spelen maar nog niet zoals het bedoelt is.
Nopjespuzzels rond 1,5 jaar en rond 2,5 jaar kartonnen puzzels. De meeste van onze kartonnen puzzels zitten in een box van vier puzzels met 4-9-12-16 stukjes.

Spelletjes willen soms wel, soms niet lukken, maar ook hier gaat hij vaak gewoon graag zijn gang. Ik hoef niet eens per se erbij te zitten/mee te doen, ik geloof zelfs dat hij liever helemaal zélf ontdekt wat er allemaal kan met de onderdelen van een spel.

Alleen iets dat in elkaar gezet moet worden, een spoor- of wegbaan bijv, dat moet dan weer wél zoals het hoort en dan moet ik dat in elkaar zetten maar weet dan zelf niet altijd hoe het moet.
Grappig, mijn zoon vindt juist het leuke aan spelletjes dat hij dat met ons samen kan/moet doen. Het zijn nogal gezelschapsdieren, mijn kinderen. Net als bij puzzels vindt hij spelletjes bij vlagen leuk. En de regels worden hier ook vaak met voeten getreden. Hij gaat vaak 'per ongeluk' twee beurten achter elkaar. Of dan vindt hij het bij 'Boomgaard' zielig dat wij hebben gewonnen van de raaf en die dus niks te eten heeft en dan mag van hem de raaf al het fruit opeten. Best schattig.
quote:christinayang schreef op 23 augustus 2016 @ 17:23:

[...]

Wij hebben ook een kleine tuin 5x8m en een ronde ingegraven van 180. Onze kinderen zijn nu 1 en 2, maar verwachten hem niet tot puberleeftijd te kunnen gebruiken hoor. Maar dan kunnen ze toch zelf op pad en is het niet zo belangrijk meer om iets in de tuin te hebben dachten wij. Deze is wel een mega hit vanaf kruip leeftijd :-)Heb jij hem zelf in gegraven? Zo ja hebben alleen een gat gegraven of ook nog versteviging aangebracht?
quote:christinayang schreef op 23 augustus 2016 @ 17:23:

[...]

Wij hebben ook een kleine tuin 5x8m en een ronde ingegraven van 180. Onze kinderen zijn nu 1 en 2, maar verwachten hem niet tot puberleeftijd te kunnen gebruiken hoor. Maar dan kunnen ze toch zelf op pad en is het niet zo belangrijk meer om iets in de tuin te hebben dachten wij. Deze is wel een mega hit vanaf kruip leeftijd :-)

Ingraven doen we sowieso niet. Ik wil hem kunnen verplaatsen, afhankelijk van het jaargetijde en de stand van de zon.

Onze dochter wordt 3 en is vrij groot voor haar leeftijd. Daarnaast is stiefzoon 9, dus ik wil dat ook hij er wat aan heeft en ben bang dat 183 dan net te klein is.
1x is genoeg
quote:bieno schreef op 23 augustus 2016 @ 21:57:

[...]

Helaas niet heel erg, toch gauw 3 kwartier/uurtje rijden. Is het overal goedkoper daar of in bepaalde winkels?Je zou nog op amazon.de kunnen kijken en prijzen vergelijken. Daar zijn dingen soms ook een stuk goedkoper.
Ik heb pas gewone playmobil inderdaad het goedkoopste via amazon.de kunnen kopen. Een handige website is Playmowatch, die houdt de prijsontwikkeling van alle sets bij en waar het het goedkoopste is. Playmobil 123 heb ik destijds via Marktplaats gekocht. Het was nog als nieuw en omdat er niet allerlei kleine dingetjes bij zitten zoals bij gewone playmobil was alles helemaal volledig.
Heeft iemand van jullie ervaring met de Wobbel ? Vraag me af of het voor kleuters van 4-5jaar ook nog leuk is.
Ik zie nu bij zowel intertoys als bartsmit 15% op lego city.... En ik heb nog steeds geen idee wat ik koop... Hij speelt heel veel met de duplo trein momenteel en met zijn 3 doosjes gewone lego die hij heeft... aan andere kant vlak voor Sinterklaas hebben ze meestal nog wel een keer 15% of als ik geluk heb 25 op alles toch?
Zag de lego hogesnelheidstrein ook voor 80 euro online maar daar is ie misschien nog een beetje klein voor
quote:smart79 schreef op 24 augustus 2016 @ 07:34:

[...]

Ingraven doen we sowieso niet. Ik wil hem kunnen verplaatsen, afhankelijk van het jaargetijde en de stand van de zon.

Onze dochter wordt 3 en is vrij groot voor haar leeftijd. Daarnaast is stiefzoon 9, dus ik wil dat ook hij er wat aan heeft en ben bang dat 183 dan net te klein is.ja.. voor een 9 jarige zou ik dit formaat niet kiezen.. maar dan zou ik denk helemaal niet zo'n ding in de tuin doen. Het is echt wel een groot ding deze al en ook al wil je hem verplaatsen, je moet er wel rekening mee houden waar hij zou kunnen staan.. Je kan hem ook niet boven op je tegels zetten.. tenminste.. ik zou er gras of iets om heen willen hebben. lastig lastig.
quote:leoni schreef op 24 augustus 2016 @ 07:12:

[...]

Heb jij hem zelf in gegraven? Zo ja hebben alleen een gat gegraven of ook nog versteviging aangebracht?het is een speciale om in te graven dus dan rust dat ding gewoon op het gras en steekt 20 cm boven de grond uit en daaronder zit een kuil. Hebben we zelf gedaan en we hebben er als versteviging wat grind in gedaan, maar dat hoeft niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven