kerstcadeautje juffies

11-12-2008 14:18 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Hebben jullie misschien nog een leuk idee voor een cadeautje voor de peuterjuffen van mijn dochter.

Ik wil het zeker niet te gek maken, vooral omdat ze met stagaires erbij 5 juffies heeft en ik geen fortuin wil uitgeven.

Maar de helft werkt er vrijwillig, dus vind ik het wel erg leuk om een cadeautje voor kerst te geven.

We hebben nog een week, dus ik kan ook nog wel wat knutselen of zo. Dacht zelf misschien om peperkoekmannetjes te bakken, maar ik kan nergens zo'n vorm vinden. weten jullie misschien waar ik die kan kopen?

Nou, als jullie ideeen hebben, ik hoor ze graag! Alvast bedankt!
Tuurlijk is dat niet nodig, maar wel leuk om te krijgen toch? Voor ons betekent het een stukje waardering voor de leidsters.

En 't is toch de gedachte erachter, lekker ondankbaar dat het niet je smaak zou zijn.
Maar doe dan gewoon een kaart, het is echt pure verspilling.

Wil jij thuis het hele jaar douchen met douchegels die je niet lekker vind ruiken, drinken uit een kerstmok met een beer, een gele mok met een smile enzo>? Tis toch zonde dat het weer allemaal wordt weggegooid, en houden is echt geen optie, als je ziet wat ze allemaal krijgt.

Ze zijn nu overgestapt op 1 gezamelijk kadootje van de hele klas bij een verjaardag.

Geef een kaart of een tekening, dat wordt veel meer gewaardeerd en is veel persoonlijker dan een door moeders gekocht kado. Of doe wat geld in het goede doelen potje dat elke school wel heeft.

Ik vind het raar dat je je waardering alleen kunt laten blijken met een kado, zeggen dat je iemand waardeerd is zoveel meer waard.
Wij zeiden vroeger (dus een jaar of 15, o nee 18 geleden) ook juffie tegen de kleuter- en onderbouw juffen. Dat was heel normaal en totaal niet denigrerend. Ik heb trouwens wel op een vrije school gezeten, misschien dat dat uitmaakt.

Als kado is iets zelfgemaakts zeker voor kleuterjuffen heel erg leuk. En als je het dan eetbaar wil maken idd iets van (kerst)koekjes of een peperkoek. Kan je die niet maken zonder vorm? Dus zelf een beetje kneden enzo? Ziet er wel heel ambachtelijk uit
Ik wilde zeggen dat het mooiste cadeau nooit meer 'juffie' zeggen zou zijn, maar ik ben mosterd.

Sommige van mijn kindjes halen het in hun hoofd om míj 'juffie' te noemen en ik werk in het middelbaar onderwijs. Tsssk.

Ik vond mezelf trouwens attent dat ik gedacht heb aan een kerstkaart voor het kinderdagverblijf, maar ik moet dus gaan knutselen om een leuke moeder te zijn
haha ja juffie is echt iets van de vrije school volgensmij. Hier tenminste wel. Had er helemaal niet bij nagedacht maar het is inderdaad wel leuk om de juffen een zelfgemaakte kaart te geven!
Weet ook wel dat het niet nodig is om iets te geven, maar het is gewoon leuk. En van die zeep, nee dat geef ik ook niet, want daar hebben ze helemaal geen barst aan.

Ja, ik vind juffie op de middelbare school erg triest!

Nee, je bent geen slechte moeder hoor als je alleen een kaart stuurt, dat is toch ook al hartstikke lief?

Ik denk toch dat ik ga voor de zelfgemaakte kaart met koekjes of met een peperkoekman. Niet omdat het perse nodig is, maar gewoon omdat ik het leuk vind!
quote:pearle schreef op 11 december 2008 @ 18:36:

Maar doe dan gewoon een kaart, het is echt pure verspilling.

Wil jij thuis het hele jaar douchen met douchegels die je niet lekker vind ruiken, drinken uit een kerstmok met een beer, een gele mok met een smile enzo>? Tis toch zonde dat het weer allemaal wordt weggegooid, en houden is echt geen optie, als je ziet wat ze allemaal krijgt.

Ze zijn nu overgestapt op 1 gezamelijk kadootje van de hele klas bij een verjaardag.

Geef een kaart of een tekening, dat wordt veel meer gewaardeerd en is veel persoonlijker dan een door moeders gekocht kado. Of doe wat geld in het goede doelen potje dat elke school wel heeft.

Ik vind het raar dat je je waardering alleen kunt laten blijken met een kado, zeggen dat je iemand waardeerd is zoveel meer waard.

Wat een zure reactie zeg.

Niemand zegt toch dat je alleen je waardering kunt laten blijken met een cadeau?
quote:vivajessica schreef op 11 december 2008 @ 15:28:

Pardon, juffies?

Zeggen jullie ook 'goedemorgen juffie' als je je kindje aflevert in de klas? Vraag je ook aan je kindje 'was het leuk bij juffie vandaag'?

Ik vind het héél bijzonder.De leidsters bij mijn dochter op het kdv noemen zichzelf juffies...
Hier een reactie van een juf. (kleuters) Kids zeggen nooit juffie.

Cadeau hoeft ook echt niet, we vinden het wel leuk. maar een kaart/tekening ook.

Mocht je ideeen willen:

mokken komen altijd van pas, op school, ook als ze niet je smaak zijn.

Badschuim vind ik heerlijk, ook van een ander geurtje dan ik zelf zou uitkiezen(al heel wat producten leren kennen die ik anders nooit gekocht zou hebben die best lekker zijn!)

bij de boekhandel/bruna Redcadeaubon, voor aantal tijdschriften(!! vond ik erg leuk en nog nooit van gehoord. is geloof ik wel 15 euro)

losse tijdschriften

een kleine receptenboekje

handige mandjes/opbergers voor in de klas

kalender

glitterpennen oid

Groetjes, NJB
quote:Star schreef op 12 december 2008 @ 12:00:

[...]

De leidsters bij mijn dochter op het kdv noemen zichzelf juffies...

Geen woorden voor...
quote:Nelladella1 schreef op 11 december 2008 @ 17:20:

Ik vind juffie ook niet prettig klinken als je dat zegt als volwassene. Alsof 't geen volwaardige baan is, en ze niet al te serieus genomen moeten worden. Zo vind ik 'collegaatje' ook zo erg als 't om een vrouwelijke collega gaat. Bij mijn dochter op de creche noemen de leidsters zichzelf blijkbaar ook juffies. Want daar kwam dochter mee thuis (juffie dit en juffie dat) en zo noemen ze zichzelf ook wel eens als ik daar ben om haar bijvoorbeeld weg te brengen (ga maar naar juffie x). Ik heb het er maar in gehouden en bovendien, what's in a name...als ze zichzelf maar serieus nemen toch?
Maak je toch een lekker zelfgemaakt rozijnenkerstbroodstol ding? Kunnen ze allemaal een plakje eten en als je 'm groot maakt, kunnen de kindjes ook nog lekker meesmikkelen. En je weet iig dat het niet weggegooid wordt, hooguit als eindstation in de wc.
quote:intiem schreef op 13 december 2008 @ 19:42:

[...]

Ik heb het er maar in gehouden en bovendien, what's in a name...als ze zichzelf maar serieus nemen toch?

Maarja, welke zichzelf respecterende vrouw noemt zichzelf...

Zo, en nu ga ik het loslaten. *Zennn*
Als het maar ingeburgerd genoeg wordt, dan wordt het vanzelf een naam/titel/jobbeschrijving op zichzelf. Net als cowboy, oftwel koeiejongen. Is toch ook niet heel ambitieus, of wel, als je er letterlijk over nadenkt. Schijnt uiteindelijk toch een beroep te zijn met veel macho uitstraling....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven