Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
quote:Gele_Suikerspin schreef op 28 augustus 2016 @ 09:32:

Oehhh onweer, ik hou er niet van. Gelukkig hier niks. Sneu voor de dieren. Hopelijk vannacht geen onweer.

Ik vind mezelf op zo'n moment niet zo leuk, maar het gevoel van teleurstelling was er gewoon.

Er zat ook geen postzegel op, bij port betaald (zo noem je dat toch?)

Verder was het een vrolijke kaart en een gezellig toeristische praatje. Ik ga ook een happy Hurray schrijven.

Het had veel gescheeld als de randjes toch er af waren geknipt of gesneden. En er een postzegel op zat, haha, terwijl ik geeneens een spaarder ben, miste ik hem toch. Er zitten toch mooie tussen en het staat gezellig

Wat grappig dat jij die cactusblogger herkende labellei.

Heeft iemand al eens meegemaakt een kaart te versturen of ontvangen waar je eerder zelf al 1 van ontvangen of gestuurd hebt?

Erg benieuwd of dat gebeurt, moet bijna wel toch?Niet hetzelfde profiel. Maar wel naar dezelfde persoon, die dus meerdere profielen heeft. Ik heb 2 x een eekhoorn gestuurd naar dezelfde Finse grootverzendster. (wel twee verschillende eekhoorns .)
Dat is echt lastig geen profiel en favorieten.

Ook profielen met alleen maar wensen vind ik lastig, ik vind het het makkelijkst en leukst als iemand kort wat verteld over zichzelf.

Dan weet ik makkelijker een gezellige tekst te schrijven en een kaartje zoeken is dan ook veel makkelijker.
Wat geinig, 2 eekhoorns.

Dan moet je wel echt fanatiek zijn, als je 2 profielen neemt. Ik vind 1 nog even voldoende
Hier alweer onweer
Later is nu
Oh jongens jullie zijn niet bij te houden!! Kittens, onweer, kartelrandjes, nare ziekenhuisuitslagen.... ik wil overal op reageren maar dat gaat niet lukken vrees ik. Dus ik zwaai even naar iedereen!

Hier al een paar dagen geen kaartjes en geen hurrays. Wel van die andere site dus daar heb ik dan toch maar weer adressen getrokken al vind ik hem eigenlijk stom.

Gister en eergister met vriendinnen op stap geweest en weer wat kaartjes gescoord. En... ik heb sinds vandaag de wereldkaart op kurk aan de muur hangen! Nu nog iets vinden om de kaartjes mee op te hangen er omheen en dan met een draadje en een speld naar de plaats waar ze vandaan komen. Zag ik op Pinterest en vond ik zo leuk!
Oh dat is leuk, Tamboti!
Later is nu
Ik heb in mijn werkkamer een grote lege muur, waar niks tegenaan kan staan omdat je er dan niet meer langs kunt dus die is perfect. Zo leuk!
Erg leuk idee!!
Happy Owl, ik hoop dat je snel wel duidelijkheid krijgt over je gezondheid. Heel vervelend die onwetendheid. Klinkt heel erg bekend.

Bij twee profielen op postcrossing sla ik failliet! Ik verwonder me soms weleens als ik zie hoeveel duizenden kaarten mensen hebben verstuurd en ik ga er vanuit dat je gemiddeld toch wel 2 euro kwijt bent daar kan je soms een auto van kopen! Misschien kom ik ooit ook zover, dat is nog het meest enge

Ik hou wel van onweer maar ben ook weleens onder de deken geschoten bij te harde klappen!

Wat of zeg een lege kaart! Zonder postzegel. Die is gewoon op het werk er tussen gemikt en zo port betaald (denk ik dan weer). Ik zou het ook niet leuk vinden. Het gaat juist om de verhalen.

Naar het lege profiel heb ik laatst een mooie ad kaart verstuurd. Ik stuur nooit ad kaarten maar 8 maanden lid, 1 ontvangen en 3 verzonden, ik vond het wel goed. En toevallig vond ik de add kaart zelf leuk met een stukje geschiedenis.

Ik had gister ochtend een lege hurray. Bluh! Kaart voldeed compleet aan haar wensen. Stom hoor!

Leuk idee Tamboti van de kaarten op je muur! Ik zag volgens mij bij 1 van jullie dat er de wens is ooit een vlindermuur te maken. Dat lijkt me ook erg leuk!
IK heb eergisteren trouwens hele lieve honden- en kattenstickers gekocht bij de Action. Niet bij de kaartjes, stempels en washitape, maar bij de kinderspullen. Helemaal blij

Heb al 2 kaartjes geschreven. Kat in venster uit Portugal naar Duitsland (sorry Labellei, ik weet dat jij die graag wilt) en een zwart-wit receptkaart, waarvan je het recept trouwens niet kunt lezen, maar met bloem en ei erbij, naar UK
Later is nu
Wat goed dat je al een wereldkaart hebt opgehangen Tamboti. Leuk idee!

Ik was van de vlindermuur. Het vlinders sparen gaat langzaam, maar goed, ik heb geen haast. Waarschijnlijk doe ik nog steeds aan Postcrossing als ik in een bejaardentehuis zit en daar zijn vast ook wel kale muren.

Wat stom van de lege Hurray Elizaar!

Ik kijk ook altijd voor stickers bij de Action op de kinderafdeling Dreamer. Vaak zit er wel wat leuks tussen.

Ik wilde net aan een nieuw boek beginnen en ik sla 'm open.... vallen er allemaal postzegels uit! Niet heel veel, maar toch voor in totaal 5 kaartjes! En het zijn nog mooie ook. Ik hoop volgende week ook weer nieuwe postzegels te kopen en ik ben volgende week ook nog een paar daagjes vrij. Dat wordt dus weer adressen aanvragen en kaartjes schrijven.

Ik had vanochtend nog een Hurray uit Duitsland. Ook deze meneer kon de Groningse badpakdame wel waarderen.
Ik vind de vlindermuur heel erg leuk labellei. Denk dat ik zoiets ook wel wil.

Postzegels vinden is altijd fijn! Net als nieuwe adressen opvragen. Goed vooruitzicht voor je.

Ik heb trouwens De eenzame postbode uitgelezen. Was er erg vlot doorheen. Bijzonder boekje (met heel veel haiku's tussendoor), weet nog niet helemaal wat ik er van vind.
Leuk dat je een wereldkaart hebt opgehangen Tamboti, heb die ook wel eens voorbij zien komen met al die kaartjes, ziet er superleuk uit.

Hier liggen de kaartjes maar een beetje te liggen, heb er nog geen goed idee voor. Ben ook wel een beetje aan het kijken voor een huis dus heb niet zoveel zin om er hier nog heel veel moeite in te gaan steken hoor (niet dat het haast heeft, misschien woon ik hier nog wel een maar ofzo, maar goed, beetje een mooie kans afwachten)

Heb weer 4 adressen getrokken:

- naar Taiwan gaat een elvenkaartje,

- naar Oostenrijk een houtsnede van 2 uilen (volgens mij tijdens onze meeting gekocht, of die keer erna dat ik in Deventer was...)

- naar USA gaat een oude vliegtuigkaart

- naar Tsjechie een fietsende Maxima (wat is dat toch met dat land, krijg die tegenwoordig nog bijna vaker dan Duitsland)

Moet alleen die van Taiwan nog even afschrijven en dan ben ik er wel klaar mee. Vanavond naar de quiz en zo nog even snel de was ophangen (dat moet dus al de hele dag en ik heb er echt geen zin in!)
Ik had net een Hurray uit Rusland. Maar die was leeg!

Ze heeft het kaartje wel gefavoriet. Dat is in ieder geval iets....
De vlindermuur en de landkaarten muur klinken erg leuk!

Zo Happyowl, lekker aan het schrijven geweest! Ohh de was ophangen, misschien is het inmiddels al droog

Labellei, jammer van die lege hurray, hopelijk vind ze jou kaartje wel leuk.

Hier vandaag eindelijk weer eens een hurray. De vorige was 6 dgn geleden en ik vond het een eeuwigheid duren hahh.

Mijn kaartje naar Taiwan was aangekomen, nu gaat er een kaartje naar Japan. Ze wilde graag postgerelateerde kaartjes hebben dus gaat er een kaartje met een heleboel postzegels haar kant op.
Oh mèn, ik had net een hele rij neergezet wat ik naar iedereen stuur, klik ik het forum weg, switchend van postcrossing naar forum

Afijn, Rusland krijgt een hond met kuikens en andere Rusland het straatje met het Scheepvaartmuseum

Oostenrijk een konijn uit een 'kool', een meganisch speelgoed uit het Speelklokmuseum

Canada krijgt uit datzelfde museum een piano (houdt van alle muziek)

2e keer Duitsland krijgt een schattig stinkdiertje. Ze wilde onder andere wombats, die moest ik opzoeken

Slovenië heb ik overgeslagen die doe ik morgen wel

Tsjechië krijgt een wereldkaart. Ik krijg vooral kaartjes vanuit Tsjechië, sturen valt wel mee

Belarus wilde oa interieurs van café's en kastelen en dergelijke. Ze krijgt het schilderij van Van Gogh, terras in de avond

USA wilde oa de nationale bloem, dus krijgt een tulpenkaartje van de Hema.

Dat was het wel. Wilde nog gaan posten, maar dat heeft toch geen zin meer, doe een kort rondje met de hond en morgen post ik de kaartjes wel.

Toedels
Later is nu
Stom zeg, die lege hurray's

Wel lekker dat je postzegels vond, Labellei!
Later is nu
Oh ik roep en ik huil en ik mopper weer te snel.

Ik had zojuist een heel lang en uitgebreid berichtje in mijn mail van de Russische. Ze was erg blij met de teddyberen (die ik in Deventer heb gekocht bij het tweedehands-boeken-winkeltje) en ze ging ook nog uitgebreid in op wat ik geschreven had. Leuk! Ik ben weer blij.
Haha, toch is dat een soort van 'gemeen' hoor. Eerst een lege hurray en dan nog een bericht. Zet dan in je hurray dat je nog een bericht stuurt. Ik heb dat een keer bij een Belg gehad, geloof ik. Die stuurde alsnog een hele lange reactie op zowel kaartje als m'n profiel.

Ik had Slovenië trouwens per ongeluk overgeslagen. Als ik het zo teruglees kon het komen door het profiel ofzo, maar ik dacht dat ik die al gehad had. Was zeker moe
Later is nu
Dames, ik ben even wat minder actief hier. Ik lig plat op bed met een longontsteking. Ik zal bij terugkomst alles even doorlezen.

Ik mag op dit moment 4 adressen gaan trekken maar ik wacht daar heel even mee tot ik me weer wat beter voel.

Tot gauw.
Oh bah, beterschap Expecto-Patronum!
Later is nu
Wat vervelend expecto-patronum. Beterschap!
Expecto-patronum, beterschap! Doe het rustig aan!
Ach, wat vervelend, Expecto-Patronum. Hopelijk voel je je snel weer wat beter. Sterkte en beterschap!
Oh beterschap Expecto-Patronum! Longontsteking is naar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven