Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Ik heb mijn Pinterest-account maar eens afgestoft en ben nu ook wat aan het rondstruinen naar ideetjes voor postcrossing.

Staat veel leuks op! Tot nu toe gebruikte ik nooit washi-tape, maar ik kom nu zulke leuke dingen tegen dat ik het toch ook maar eens ga kopen.
oh oh. Rivka, pas maar op
Later is nu
Ja, je weet wel waar het begint, maar niet waar het eindigt.

Deze is leuk:

En deze:

Ik ga weer even verder struinen.
Oh die zijn echt leuk!!
Later is nu
Oh mag ik even selfish stuiteren? Ik wist al dat twee van mijn Afrikafoto's (ook twee waar ik een kaartje van heb laten drukken bij Moo), waren gekozen voor de National Geographic scheurkalender van 2017. Maar nu komt ie net met de post en sowieso is het echt op papier zien al heel tof maar een van mijn foto's staat ook nog als voorbeeld op de achterkant! Ik ben echt zo stapelsuperblij, haha! Wat gaaf is dit zeg!

*sorry voor de ego-post*
Ooh wat fijn tamboti!!!! Tuurlijk mag je stuiteren! Terecht, zou ik ook doen!
Later is nu
Ego post met een hele super gave rede!! Je mag vandaag en ja ook morgen lekker door stuiteren!

Beterschap Expecto-patronum. Dat je maar weer snel beter word!.

De voorbeeldjes zien er erg leuk uit, maar zelf ga ik er niet aan beginnen. Heb al.zoveel troepjes om te knutselen en dit er ook nog bij... de kaarten zelf staan even op de kast en daarna verdwijnen ze in de la... geen plek ergens anders

Heb 2 kaartjes gestuurd van het weekend. Duitsland en Taiwan.

Verder staat mijn profiel nog steeds op non actief..maar nu voel.ik geen druk.om iets te versturen...
Dat is wel heel erg supergaaf, Tamboti! Gefeliciteerd en stuiter ze!

En fijn dat je weer wat kaartjes hebt verstuurd, Zomerelfje. En als dat rust geeft, lekker nog even je account op non-actief laten staan.
En ook nog twee hurrays vandaag; ik ben een gelukkig mens en geen moppersmurf vandaag.

Die tape, ik weet het niet... ik heb het wel eens gekocht maar het lijkt wel of het niet goed blijft zitten, of ligt dat aan het papier waar je het op plakt? Ziet er wel erg leuk en kleurrijk uit zo!

Fijn dat je geen druk voelt Zomerelfje, da's volgens mij ook precies de bedoeling hiervan toch? Alleen een adres trekken als je zin hebt en dan zien wat er van komt.
Gefeliciteerd Tamboti! Wat gaaf zeg!

Waar voor zoekterm gebruik je op Pinterest Rivka? Gewoon washitape ?

Ik gebruik best vaak washitape, maar nieuwe ideeën zijn altijd welkom. Al zit ik best vaak met ruimtegebrek op mijn kaartjes. Maar als je een keer (op verzoek) een envelop stuurt is het natuurlijk ook leuk om die te pimpen.

Ik ga vanavond of morgen weer een adresje trekken. Heb nu al voorpret. Al weet ik zeker dat het Duitsland wordt... .
Ik gebruik als zoekterm "washi tape postcrossing" of "masking tape postcrossing", Labellei. Dat "postcrossing" moet er wel even bij, want je blijkt daarbuiten nog véééél meer dingen te kunnen pimpen met washitape.

Dat ruimtegebrek ken ik, haha. Maar ik zag dat er ook smalle rolletjes tape bestaan, van 7.5 mm. Neemt toch minder ruimte in en daar moet je bijvoorbeeld die potloodjes wel mee kunnen doen denk ik. En anders inderdaad maar af en toe uitleven op een envelop. Qua enveloppen staan er ook heel veel ideeën op!

En veel plezier met het trekken van een adresje in Duitsland.
Bedankt voor de tips Rivka. Ik ga straks ook even zoeken.

Ik gebruik ook meestal die dunne tape trouwens. Vaak past het dan net.

En ik heb alweer een adres getrokken. Tot mijn grote verbazing werd het geen Duitsland maar Frankrijk! En ook nog eens een leuk profiel. Het is een grootverzendster met diverse wat originelere wensen. Ik denk dat ik voor een vrolijke tekening van een kindje ga (ze heeft "kinderen" als wens) die ik ooit bij de kringloop heb gekocht. Volgens mij is het al een behoorlijk oud vintage kaartje.

Leuk! Ik heb er zin in om 'm te schrijven.
Ik heb net op Pinterest gezocht op "snail mail" en "mail art". Vooral veel pimp-ideeën voor enveloppen. Maar wel erg leuk.
Ja, heel erg leuk! Ik was even vergeten hoeveel ideeën je op kunt doen op Pinterest, maar heb het helemaal herontdekt nu.

Nu eerst maar eens de hond uitlaten. Die moet wel haast op knappen staan.
Beterschap Expecto-patronum, hopelijk voel je je snel weer beter!

Wat leuk Tamboti! Daar mag je met recht trots op zijn en over rondstuiteren!

Ik heb meestal niet voldoende ruimte over om nog veel te kunnen versieren, misschien een klein stickertje, zeker geen hele kunstwerken. Ik zou misschien kleiner kunnen schrijven, maar mijn handschrift is niet zo best, dus kleiner wordt alleen meer meer onleesbaar

Morgen gaan er hier 2 kaartjes op de post. Een naar Turkije met een leuke zwart-wit foto met een olifant en 2 kinderen (ze noemt zowel kinderen als olifanten op haar wensenlijstje, 2 voor de prijs van 1!)

En een giraf naar een gezin in Ukraine, die oa giraffen op hun lijstje hebben. Maar deze hadden ze zo te zien nog niet.
Ik gebruik washitape wel als scheiding tussen adres en schrijfgedeelte. Of als een soort kader om de kaart, maar dan moet je wel dunne tape of een grote kaart hebben. Als ik de adressen uitprint, plak ik die én met lijm én met washitape vast (zie je tenminste niet hoe slecht ik knip ) Helaas is het assortiment brede tape groter dan smalle tape. Inmiddels gebruik ik de tape ook voor verjaardagskaarten en dergelijke, want sja.. die brede moet toch een kéér op

(dan kan ik namelijk weer nieuwe kopen )

Kaartje voor Slovenië is nog steeds niet geschreven gisterenavond met andere dingen bezig gehouden, oa een film kijken met m'n dochter. Schrijfspullen liggen dus nog op tafel, misschien dat ik er morgen nog wat adressen bij trek. Vanavond moet ik sporten, komt het er ook niet van
Later is nu
Oké, misschien was kijken op pinterest niet zo slim
Later is nu
Even tussendoor: ik had laatst een vriend van dochter op bezoek: 2 meter en donker van huid, daar kun je een bepaald beeld bij hebben? Hij werd hélemaal blij van het Jip en Janneke tape Het is sowieso een schatje, maar dit vond ik zo komisch
Later is nu
En ook grappig, vind ik dan: ik schreef vroeger veel brieven naar een bepaalde vriendin en tekende de hele envelop vol. Zij op haar beurt ook. Toen werd daar nog best raar tegenaan gekeken, nu zijn er hele postcrossingspinterestboards over. (als dat geen galgjewoord is )

Ik ben een postcrossingbord aan het vullen.. gaat goed
Later is nu
Haha Dreamer, ga je lekker? Heerlijk verslavend is dit toch!

Ik heb inmiddels een mooie opbergdoos gekocht bij Ikea waar precies kaartjes in passen! Nu heb ik mijn voorraad wat op onderwerp gesorteerd, zodat ik iets makkelijker kan zoeken (ja, ik heb al zo'n voorraad ja...).

Aan washi-tape durf ik niet te beginnen...
Zoals ik al zei, Dreamer, je weet wel waar het begint, maar niet waar het eindigt.
Ik kreeg zonet een Hurray uit Letland. Ik dacht: huh? Letland? Ik heb toch geen kaartje onderweg naar Letland?

Maar het gaat dus om een expired kaartje, is 103 dagen onderweg geweest. En ik was 'm alweer vergeten.

Toch fijn dat ie alsnog is aangekomen!
103 dagen.... oh help. Ik vind mijn 24 al zoveel! Wel leuk dat ie dan alsnog is aangekomen inderdaad!
quote:-Rivka- schreef op 30 augustus 2016 @ 11:40:

Zoals ik al zei, Dreamer, je weet wel waar het begint, maar niet waar het eindigt. Het zijn nog maar plaatjes op pinterest he
Later is nu
zo hee.. 103 dagen. Wow!
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven