Werk & Studie alle pijlers

Reiskostenvergoeding

29-08-2016 19:35 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Forummers,

Na een aantal maanden zoeken, heb ik eindelijk mijn droombaan gevonden. Ik heb zonet het contract ontvangen en ben dit aan het doornemen. Omdat ik voor het werk tussen twee steden moet reizen (afstand van ong 1.5 uur), ben ik enorm geïnteresseerd in de reiskostenvergoeding. Nu staat er in het contract: reiskostenvergoeding op basis van een jaarabonnement woon-werktraject voor ov.

Ik vraag me af wat dit betekent. Wordt alles vergoed of niet? En welk jaarabonnement? NS heeft zoveel verschillende abonnementsvormen. Heeft iemand hier ervaring mee? Inderdaad, ik kan mijn contactpersoon dit vragen en dat ga ik ook doen, maar dacht misschien kunnen jullie mij alvast op weg helpen. Alvast bedankt!

Groetjes

(niet meer)Jobless
Daarmee bedoelen ze een jaartrajectkaart op dat traject. Iets anders wordt dan meestal niet vergoed (stel dat je met de auto naar het station rijdt bv)
Volgens mij krijg je een ov-kaart of maximaal hetzelfde bedrag als vergoeding voor de benzinekosten. Laten we zeggen dat een ov-kaart 1200 euro is per jaar dan krijg je max 100 euro per maand vergoed, meestal op basis van 19 cent per kilometer.
Bij ons is het anders. Wij krijgen OV helemaal vergoed, en als je met de auto komt krijg je 5 cent per kilometer (bij enkele reis van meer dan 10 km). Desondanks staat er in de voorwaarden een dergelijke zin als bij TO.

Even navragen dus, want het kan flink schelen.
Een jaartrajectabonnement voor trein tussen het treinstation dichtsbij je huis en het station van je werk. Misschien ook de bus/tram van je huis naar station en van station naar je werk.

Een jaarabonnement is voordeliger dan 12 x maandabonnement.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Kosten jaartrajectkaart zoals ik lees.
Wat leuk om te lezen, gefeliciteerd!!
als dat bij ons wordt vermeld in een overeenkomst, is het op basis van een tabel in de cao. Is er een cao van toepassing op jouw organisatie?
Vaak wordt er wel geëist dat er een betalingsbewijs van de trajectkaart overlegt wordt.

Is er geen betalingsbewijs dan geen vergoeding.

Vraag dit even na, het betekent dat wanneer je eigen vervoer gebruikt dat er geen vergoeding tegenover staat.
Niet geschoten is altijd mis
Dit kan per bedrijf verschillen. Bij sommige bedrijven krijg je inderdaad een jaarabonnement van de NS maar als je per auto gaat, dan zit er een maximum aan de vergoeding. Kortom: gewoon even navragen.

Gefeliciteerd trouwens
Bedankt allemaal voor jullie reacties en de felicitaties. Ik ben al een stuk wijzer. Ik ga het inderdaad vragen. Voel me altijd opgelaten als ik zulke dingen moet vragen. Vooral omdat dit echt een baan is waar ik al ZOOO lang voor heb gevochten. Ik wil niet vervelende dingen zeggen, om die kans kwijt te raken. Maar ja, even alle moed verzamelen...
vragen is niet raar hoor en zeker geen reden om je baan niet door te laten gaan

is heel normaal dat je zulke dingen wilt weten.
Vragen is inderdaad niet raar. Ik denk dat ze het eerder raar vinden als je dingen zoals dit niet vraagt. De omschrijving is immers niet overduidelijk (kan op meerdere manieren worden uitgelegd zoals je in de antwoorden hier ziet).
En vraag dan meteen ook hoe t zit met de vergoeding voor het reizen naar locatie twee en wat je standplaats wordt. (reis naar standplaats is woon-werk, reis van standplaats naar locatie 2 is een dienstreis) Ik krijg woon-werk vergoed op basis van ov en dienstreizen 0,19ct per kilometer als ik met de auto ga of ov als ik met ov ga.
Wat je ook nog kan doen als je daar interesse in zou hebben, vragen of je het jaartrajectabonnement zelf aan mag vullen tot een volledige OV kaart. Gezien jouw reisafstand kan ik me voorstellen dat je dan voor zeer weinig geld een OV kaart hebt die je ook prive overal kunt gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven