Lijf & Lijn alle pijlers

Het geheim van slanke mensen, wie doet mee?

16-05-2016 10:28 1016 berichten

De zomer is nou echt voorbij. Let de herfst maar komen!

Een kleine aanpassing in de tabel: hij staat nu gesorteerd op mensen die recent gewicht hebben doorgegeven. Ik hoop dat iedereen het goed vind zo.

Zo goed mogelijk bijgewerkt 4-10-2016

Alle reacties Link kopieren
Kom ook maar weer eens even langs. Lekker rustig aan kunnen beginnen bij mijn nieuwe werk, was deze maand rustige maand, dus hoefde nog niet hele week aan de gang. Dat was wel lekker alleen qua eten dus minder goed in het ritme en wel wat aangekomen in de afgelopen weken.

Deze week ook nog wel rustig werkweekje maar wel weer het eten goed op kunnen pakken gelukkig. Volgende week weer normale werkweek dus kom dan ook weer in het normale ritme. Dan is het ook weer makkelijker om me aan mijn gezonde eetpatroon te houden over het algemeen, al heb ik het nu ook al wel weer goed opgepakt gelukkig.

@Fietschick; welkom hier. Zelf ben ik nu nog bezig in ik ken mezelf en ik ben slank. Vind ik zelf beter dan het 1e boek van haar, vind er wat meer diepgang in zitten. En wat betreft borrel, maak daarin altijd keuzes. Alcohol kan ik over het algemeen prima zonder, dus vaak kies ik er dan voor om geen alcohol te drinken maar iets van fris (spa rood of cola light of zo) en wel een paar hapjes te nemen. En ook al heb je een wat mindere dag, als je het de volgende dag weer gewoon oppakt is er nog niets aan de hand.
Welkom fietschick!

Mijn zondagavond is ook wel redelijk gegaan. Ik ben denk ik wel iets over de kcal die ik mezelf per dag toesta heen gegaan maar ik merk wel dat keuzes maken steeds beter gaat. Wel een wijntje, maar geen frietjes bijvoorbeeld. En hoe lekker het ook is, als ik vol zit toch gewoon de rest van mijn bord laten. Volgens mij was het lonelyryder die zei dat ze minder grote borden eet, en dat begin ik ook wel aan mezelf te merken. Al met al ben ik niet ontevreden.

Gister trouwens de derde kickboks les gehad en het gaat steeds beter. Ik ga deze week nog een keertje extra op zaterdag. Het is echt wel intensief maar het voelt ontzettend lekker als je er mee klaar bent.

Wat betreft de borrel zou ik denk ik dezelfde keuze gemaakt hebben als boekenwurm. Ik vind een bitterbal op zijn tijd erg lekker en dat kan ik de wijn makkelijker laten staan. Zeker als je zegt dat je honger had, zou ik liever wat eten en de drank laten voor wat het is.
lonelyryder je kan mij toch uit de lijst halen.

Ik ga met behulp van begeleiding afvallen.

Ik wil jullie wel heel veel succes wensen met de laatste kilo's. En mocht ik mijn streefgewicht bereiken, dan zal ik dat in dit topic laten weten. Tenminste als jullie mij dan nog herkennen .
Zo, mijn eerste volle werkweek is weer om!

Qua eten, op het werk bleef ik makkelijk overal vanaf, dat ging weer heel goed. Gelukkig ook erg weinig traktaties en mijn huidige leidinggevende is nogal van gezond dus ipv taart hadden we nu fruit staan. (Opening schooljaar was voorheen altijd een enorme punt heerlijke taart van een erg goede bakker, dat sla je ook niet af)

De avonden gingen lekker, eentje gewerkt met mijn collega, dus alleen thee gedronken (arme zij, ik vergeet ook altijd nog wat aan te bieden..) een avond 10 km gerend en daarna heerlijke oversnacks genomen, en vanavond weer trainen met het team, dus laat terug en geen tijd om te snoepen.

Morgen dan vrij, boodschappen doen, hopelijk de goede keuzes weer maken, en tussendoor weinig proberen te snoepen. Zaterdag hebben we een etentje en zondag een bbq, dus als ik nu wat onder de kcal blijf is dat geen punt, maar nu nog wel even een lekker toetje nemen!

Morgenochtend zal ik mijn nieuwe gewicht doorgeven, het is minder, maar hoeveel wacht ik morgen even af.

Succes Fientje! Leuk dat je er was, jammer dat je gaat. Wel goed dat je begeleiding krijgt.

En je bent altijd welkom om mee te schrijven, ook al sta je niet in de tabel. En niet een te dun lettertype gebruiken, anders herkennen we je zeker niet.
Ja dat was ik die nu snel vol zit. Goed bezig allemaal zo te lezen.

Met een bbq ga ik nu gewoon voor vlees en groente en sla aardappelsalades en brood links liggen. Of juist minder vlees. Minder opscheppen en minder vaak.

Mijn abo van de sportschool is weer gestart. Dan kan ik iig vd sauna en rek/strek lessen gebruik maken. Dus vanmiddag een pilates les gedaan. Dat was best fijn. En ms kan ik wat low impact cardio doen of fitnessen gericht op mijn bovenlijf/armen/rug.

Ik moet opbiechten dat ik mij sinds vorige week iedere ochtend weeg. Maar dat motiveert als een tierelier.
Fientje suc6 met de begeleiding.

Hoop dat het goed zal verlopen voor je.

Fietschick

Welkom!

Beetje hectische week hier.

Zoon is gestart met middelbare school.

Maar ik begeleid hem best veel momenteel om structuur en ritme te krijgen in het ordenen van zijn boeken, huiswerk planning en maken en alles klaarzetten vd volgende dag.

Kost ons gemiddeld 2,5 uur per avond. Flinke belasting iig.

Andere zoon begeleid ik weer met zijn 2x dagelijkse fysio oefeningen.

En daarnaast geheen en weer Nh ziekenhuis etc. Is even teveel.

Gelukkig ontbijt ik wel met ze voor school begint, maar de tussendoortjes schieten erbij mij weer een beetje bij in. Hoop dat dat volgende week beter gaat.

Fietschick.

als je de deur uit moet en je krijgt ineens trek, misschien kun je een verantwoord tussendoortje standaard in je tas meenemen, Dan grijp je minder snel naar iets verkeerds.

Vandaag weer een hoeveelheid bananen in stukjes gesneden en in de vriezer gegooid.

Dus morgen lekkere bananenshakes

( als de bananen te rijp worden, dus bruine plekken op schil, niet weggooien dus maar in stukjes invriezen)

Er kwam een vriendin binnen en die was verbaasd, had daar nooit aan gedacht, dus weet niet of ik dit hier al had getipt, maar bij deze.)

Fijne vrijdag, en alvast fijn weekeind.

Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
En Lonely, als het jou helpt en motiveert om vaak ge wegen, gewoon lekker doen hoor

Goed bezig allemaal!

Hmnz jullie hebben het over een leuke beloning...

Even nadenken waneer en wat
Nou, vanmorgen 81.0 , helaas net niet de kilogrens over, afgelopen week ook wel een keer minder gewogen maar zoals beschreven gaat het allemaal natuurlijk niet in een gelijke lijn naar beneden, vocht etc hebben ook invloed. Maar toch een beetje balen . Vooral omdat er zo'n druk eetafspraken weekend voor de deur staat.

Aan de andere kant is dit meer een motivatie om de juiste keuzes te maken, dus daar ga ik nu maar voor. Inderdaad de aardappelsalade en broodjes zoveel mogelijk links laten liggen, en gaan voor die eiwitten, goed voor de spieren!
Fientje; succes met de begeleiding. Hopelijk werkt het goed voor je. En je mag natuurlijk altijd mee blijven schrijven over hoe het gaat hoor.

en voor de rest iedereen goed bezig zo te lezen!

Over beloning had ik ook nog niet nagedacht. Ook wel een goede om eens over na te denken.
Dag allemaal!

Fientje, veel succes!! Fietschick, welkom!

Weer terug van vakantie en vanaf vandaag ga ik weer een nieuwe start maken. We hebben veel gelopen en redelijk gegeten dus de weegschaal was vanochtend best lief voor me.

Iedereen succes en alvast een fijn weekend!
Welkom fietschick,

Ik heb het geheim van slanke mensen en ik ken mezelf en ben slank en vind dat die laatste veel meer de diepte in gaat. Dus die kan ik wel aanraden.

Zwartvlekje, wat fijn dat het kickboksen zo goed gaat

Fientje, jammer dat je gaat. Je bent wat mij betreft van harte welkom om je ervaringen te delen hoor. Ben wel benieuwd met wat voor begeleiding je aan de slag gaat.

Rosa rood, wat goed, weer wat vanaf. Jammer dat je niet onder die kilo zit maar dat gaat natuurlijk niet lang meer duren ;)

Lonely, je bent niet alleen. Ik ben volledig teruggevallen in mn oude gewoonte Maar ik heb een hele goede week achter de terug dus ook hier motiveerde het als een tierelier hahaha

Goed bezig met sporten!

Tsja, dat klinkt inderdaad erg druk. Kan daar zelf ook niet zo goed tegen dus hou agenda's graag zo leeg mogelijk Hopelijk lukt het je om een beetje op kracht te komen. Goeie tip van de banaan trouwens. Ik maak altijd bananenbrood als ik overrijpe bananen heb

Nikkie, wat fijn dat de weegschaal lief was. Zet 'm op deze week!

Hier weer volop aan het wegen dus maar ik heb echt een hele goede week gehad waarbij mn gewicht eigenlijk om de dag wel weer iets omlaag ging. Het resultaat van deze week komt daarmee op een whopping -2,1 kg. In totaal zit ik dus op -14.7 kg. Super trots. Weet nog niet waar ik mezelf mee zou willen belonen. Ja een personal shopper als ik een gewicht, maat of gevoel heb bereikt waar ik tevreden mee ben. Dat lijkt me nou super hahaha en dan dus ook met flink budget voor een volledig nieuwe garderobe (ja ik kan mezelf hier helemaal lekker mee maken, maar waarschijnlijk wordt t wel een veel te dure winterjas ofzo, ook leuk hahaha)

Meiden, zet 'm weer op deze week!
En wie knalt het weekend in?

A

D

V

I

E

S

Knap hoor! Prettig weekend allemaal. Ik ga mijn middagdutje doen.
Er is eindelijk 1 kilo eraf

Ik voel mij super slank, ondanks dat het maar 1 kilo is.

Mooi Milouda! 1 kg is een schitterend resultaat, wat we echt niet iedere week halen allemaal. 2 kg of 1,5 zijn echt de uitzonderingen. Mooi begin van het weekend! Dat gevoel straal je uit, hou dat vast.
Wat een mooi nieuws zo allemaal aan het begin van het weekend!

Je kunt echt merken dat het gewone leven weer begonnen is en iedereen er weer een tandje harder tegen aan gaat.

Hoeveel wilde je er nog af advies? Jij zit nu ongeveer rond je streefgewicht toch?

Ik heb ook nog mooi nieuws toe te voegen. Ik heb vandaag voor het eerst weer een bmi onder de 25! Ik weeg nu 57,9 kilo. En daar heb ik mezelf voor beloond met een extra lekker gebakje van de bakker. Ik weet het, misschien niet het beste idee om te vieren dat je bent afgevallen maar ik was er wel heel blij mee (en ik heb braaf minder gegeten bij het avondeten en de lunch om te compenseren).

Nou dat gebakje heb je verdient zwartvlekje! En je past de komende dagen gewoon daarop aan

Gefeliciteerd, wat een mooi nieuws!

Poe he, I am running out of cheerleaders!
Wow meiden wat goed allemaal!

@zwartvlekje: ik dacht dat ik een kleintje was! Hoe lang ben jij? Supergoed dat je weer een gezind bmi hebt! Dat is ook mijn doel!

Vanmorgen 68,3 kg! Bmi 25,4 (was 29,8!). Kortom: komt ook hier in zicht!

Maar de komende 2 weken all inclusive op vakantie! Dus als het daar stabiel blijft ben ik al heel blij!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Wauw! Ik had een jasje maat M besteld bij HM voor de herfst. Omdat ik ook mijn maten bij hou, kon ik de maattabel gebruiken. Hij is gisteren gekomen, ik heb hem gepast en hij zit zo mooi

Bij het plaatsen voor de bestelling kom ik het niet geloven, en ik bereide me voor het passen al voor dat ie ws te klein zou zijn.

Nou, dit vind ik al een hele mooie beloning.

Dit is m

http://m.hm.com/nl/product/49400?article=49400-A
Wat tof lonely! Mooi symbool toch toch! Het 'kijk mij eens slank zijn in mijn maarje M'-jasje!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Wat goed lonely! Daar mag je trots op zijn!

Mooie start milouda! Logisch dat je daar blij mee bent. Het is ook een mooi resultaat.

Zwartvlekje, ook al zo'n mooi resultaat!! Goed dat je jezelf beloond hebt, heb je verdiend.

Ik ga ook voor een gezond bmi maar had een langere weg te gaan dan de meesten hier. Dus heb mezelf eerst 15 kg als doel gesteld met het idee "eerst daar maar eens beginnen" maar voor een gezond bmi heb ik nog eens 13kg te gaan. Toch merk ik nu hoe groot het vertrouwen in mezelf is want heb dat doel alweer bijgesteld naar nog een paar kg minder om niet precíes op die grens te zitten.

Maar dat laatste laat ik even over aan m'n gevoel tzt. Wanneer ben ik tevreden, dat wil ik laten leiden.

Maar voor nu? Op naar de volgende 15
Mooie instelling advies!

Nav de opmerkingen over BMI. Aan het begin van het topic zat ik iets over de 30. Dit is al categorie obese! Achteraf niet voor niks dat alle alarmbellen afgingen hier. Nu is ie 26. Veel lager, maar wel overgewicht. Nog 6 kg eraf, en het is gezond gewicht.

Vanmorgen gewogen, mijn gewicht was 75,4. Dat is meer dan vorige week. Mijn gem. Kcal inname was 1200 per dag, dus ik ga ervan uit dat ik in de zwaardere dagen zit.
quote:lonelyryder schreef op 03 september 2016 @ 11:24:

Wauw! Ik had een jasje maat M besteld bij HM voor de herfst. Omdat ik ook mijn maten bij hou, kon ik de maattabel gebruiken. Hij is gisteren gekomen, ik heb hem gepast en hij zit zo mooi

Bij het plaatsen voor de bestelling kom ik het niet geloven, en ik bereide me voor het passen al voor dat ie ws te klein zou zijn.

Nou, dit vind ik al een hele mooie beloning.

Dit is m

http://m.hm.com/nl/product/49400?article=49400-A

Wat ene leuke jas!

Oogt netjes en sportief, mooi!

Heb je wel verdiend!

Ik heb nog geen idee wat mijn beloning word

Laatst in het Z-H een softijsje, maar iets blijvends is ook wel erg leuk.
Leuke gas, wat heerlijk een all inclusive vakantie!

Heel erg veel plezier, ik hoop dat je er van ga genieten en mooie herinneringen maakt!

Wat fijn dat je bmi omlaag is gegaan
Heerlijk Lonely dat jouw bmi ook omlaag is gegaan.

Ik heb even geen idee momentele mbt bmi, er was ook een andere berekening, ben t even kwijt.

Fijne zondag iig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven