Afgrijselijke kindernamen The Sequel!
donderdag 1 september 2016 om 21:17

donderdag 1 september 2016 om 21:23
quote:boerinnetje-van-buuten schreef op 01 september 2016 @ 10:31:
Ongemakkelijk gesprek op de crèche.
Ik vroeg aan een vader hoe zijn dochter heette. "Loes of Luus? Mijn zoontje noemt haar altijd Zoes."
*Wijst op haar peutertje met spraakgebrek*
Vader: "Ze heet Zoes."
Oké dan.*tranen over wangen*
Ongemakkelijk gesprek op de crèche.
Ik vroeg aan een vader hoe zijn dochter heette. "Loes of Luus? Mijn zoontje noemt haar altijd Zoes."
*Wijst op haar peutertje met spraakgebrek*
Vader: "Ze heet Zoes."
Oké dan.*tranen over wangen*
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

donderdag 1 september 2016 om 21:37
donderdag 1 september 2016 om 21:42
quote:groenebroek schreef op 01 september 2016 @ 10:50:
Ik heb er ook weer een paar:
Fokkelien
Trudelien
Bettico
En 3 hoogblonde zusjes:
N.iekisha
Z.aïra
S.einaida
Mannen namen:
Pietrick
Wiel (schijnt Limburgs te zijn, spreek je uit als 'Wil')
en ik ken 2 Wichers ivp WiegerWiel is inderdaad een limburgse naam. Spreek je uit als Wiel. Is een variant op Wil.
Ik heb er ook weer een paar:
Fokkelien
Trudelien
Bettico
En 3 hoogblonde zusjes:
N.iekisha
Z.aïra
S.einaida
Mannen namen:
Pietrick
Wiel (schijnt Limburgs te zijn, spreek je uit als 'Wil')
en ik ken 2 Wichers ivp WiegerWiel is inderdaad een limburgse naam. Spreek je uit als Wiel. Is een variant op Wil.
donderdag 1 september 2016 om 21:45

donderdag 1 september 2016 om 23:00
quote:SallySpectra schreef op 01 september 2016 @ 22:15:
Hou alsjeblieft op met al die irritante puntjes in de namen.
Ik vind het juist fijn dat er gedacht wordt aan die kinderen die straks hun naam gaan Googlen. Het is nog daaraantoe dat ze opgezadeld zitten met een aparte naam, ze hoeven wat mij betreft niet te zien hoe het halve viva-forum over hun naam heengaat en ze wegzet als achterbuurtkinderen.
Ik vind dit topic intrigerend zoals ik dat ook vind van de pagina vernoemingen.nl.
Maar de manier hoe hier namen te grabbel worden gegooid: mwah
Met een . ertussen is iemands privacy wel meer gewaarborgd. Wat misschien bij de Jaydens niet zo aan de orde is. Maar bij de Shanita's en de D'Qeuntsely's van deze wereld wel. Als ze ouder zijn zal het wellicht meevallen, maar kleine guppen die hun naam Googlen hoeven wat mij betreft niet geconfronteerd te worden met de viva-vrouwen en hun vernietigende mening over hun naam.
Hou alsjeblieft op met al die irritante puntjes in de namen.
Ik vind het juist fijn dat er gedacht wordt aan die kinderen die straks hun naam gaan Googlen. Het is nog daaraantoe dat ze opgezadeld zitten met een aparte naam, ze hoeven wat mij betreft niet te zien hoe het halve viva-forum over hun naam heengaat en ze wegzet als achterbuurtkinderen.
Ik vind dit topic intrigerend zoals ik dat ook vind van de pagina vernoemingen.nl.
Met een . ertussen is iemands privacy wel meer gewaarborgd. Wat misschien bij de Jaydens niet zo aan de orde is. Maar bij de Shanita's en de D'Qeuntsely's van deze wereld wel. Als ze ouder zijn zal het wellicht meevallen, maar kleine guppen die hun naam Googlen hoeven wat mij betreft niet geconfronteerd te worden met de viva-vrouwen en hun vernietigende mening over hun naam.

vrijdag 2 september 2016 om 15:05
quote:EHR schreef op 01 september 2016 @ 23:00:
[...]
Eens. Ik vind het soms ook heel ongemakkelijk met hoeveel dédain er wordt gepraat over dit soort "Bijlmernamen". Ik vind j'omarion ook niet per se mooi, maar sommige mensen hier willen geloof ik dat iedereen zijn kinderen nette, gewone, Hollandse namen geeft. Je hebt ook nog zoiets als een bevolkingsgroep met eigen tradities, en de gretigheid waarmee men daar hier op zit te schelden heeft voor mij een naar smaakje.
Curly is een idiote naam.
http://jezebel.com/does-y ... gret-your-name-1786068790
[...]
Eens. Ik vind het soms ook heel ongemakkelijk met hoeveel dédain er wordt gepraat over dit soort "Bijlmernamen". Ik vind j'omarion ook niet per se mooi, maar sommige mensen hier willen geloof ik dat iedereen zijn kinderen nette, gewone, Hollandse namen geeft. Je hebt ook nog zoiets als een bevolkingsgroep met eigen tradities, en de gretigheid waarmee men daar hier op zit te schelden heeft voor mij een naar smaakje.
Curly is een idiote naam.
http://jezebel.com/does-y ... gret-your-name-1786068790