'Geniet nog maar even lekker'

12-12-2008 16:54 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zomaar even een hersenspinsel.

'Geniet nog maar even lekker....' Ik kan het niet meer horen.

Zit in de 32e week van mijn zwangerschap en blijkbaar vindt echt IEDEREEN het nodig het nog even in te wrijven dat er straks van uitslapen niets terecht komt en ik nog maar even moet genieten van mijn vrijheid..

Eeuhm..? Logisch toch? Waarom elke keer toch zo'n dooddoener. Waarom willen mensen dit perse zeggen vraag ik me dan af. Denken ze écht dat ze met iets nieuws komen? Zou het zijn door gedachtes in de trant van: 'Ik heb geleden, jij zal ook lijden'.

Het is vast goedbedoeld enzo, maar na een tijdje te irritant voor woorden.

Ach..wie weet betrap ik mezelf er straks ook op..
quote:Cherise1981 schreef op 12 december 2008 @ 21:28:

en idd nu (40 weken + 1 dag) de domme vraag: "is de baby er nog niet?" (ja hoor die ligt thuis, ik heb een kussen onder mijn trui gepropt om er toch nog even "van te genieten")Ghihihihi
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Als ik nou een zwangere vrouw tegen kom die ik ken maar al een tijd niet heb gezien, mag ik dan wel zeggen "Goh ben je zwanger? Wat leuk voor je joh! Hoe lang moet je nog?/Wanneer ben je uitgerekend? (En na dit topic gelezen hebbende vervolgens wijzelijk mijn kop houd).

En ik bedoel met "Goh ben je zwanger?" niet dat ik verbaasd ben. Niet omdat ik het niet van haar verwacht maar omdat ik nooit over kinderwensen van andere mensen nadenk en ze er daarom gewoon anders uitziet dan ik had verwacht.

En ik bedoel niet met "Wat leuk voor je joh!" dat ik er vanuit ga dat ze alles alleen moet doen. Ik gebruik alleen de jij-vorm omdat er geen kerel naast haar staat.

En wat betreft "Hoe lang moet je nog?/Wanneer ben je uitgerekend?" het antwoord onthou ik niet. Dat ligt niet aan de aanstaande moeder, dat ligt aan mij.

(Laatste drie allinea's zijn om mezelf alvast in te dekken, mocht ik een van jullie posters toevallig kennen en binnenkort tegenkomen met duidelijk zwangere buik).

Potsiedikkie, als je dit leest, ik bedoel jou niet.

<<Loopt op eieren om alle dikke buiken heen>>
Grmbl, quoten ipc corrigeren, ik lijk zelf wel zwanger...

SORRY!
quote:Vl43inder wrote on 12 December 2008 @ 21:18:

[...]

Sja, wat moet je dan zeggen he? Niks zeggen is ook weer niet goed. En bovendien ga ik niet voor iedere zwangere een originele one liner verzinnen. Zo bijzonder is het nou ook weer niet.

Ik heb het dan wel over mensen die zo'n cliché achteloos gebruiken, de automatische piloot, het zeggen om maar iets te melden te hebben en niet uit oprechte interesse...
Vreselijk ja, al die opmerkingen! Maar ze gaan gewoon door hoor, ook als de kleine geboren is!

Een veel gehoorde opmerking is; Wacht maar...

"Hoe gaat het met de kleine meid?" "Ja, heel goed!"

"Wacht maar......." "Totdat ze 1/2/3/4 maanden is, totdat ze groente gaat eten, totdat ze gaat kruipen"

Vreselijk hahahahaha
Hahaha, herkenbaar! Ook Zitaa..

Overigens Summer, ik ging me pas aan "Geniet er maar van ..." ergeren na de bevalling, want toen werd er nog veeeel vaker gebruik van gemaakt. Tot gek wordens toe, elk gesprek werd er mee afgesloten. Ik heb het een keer zelf gezegd toen iemand wegging en haar mond opendeed om wat te zeggen Stomverbaasd was ze, want ja dat wilde ze net zeggen....

En ik genoot ook niet zo van de laatste weken, want kon maar een paar minuutjes lopen en niet autorijden dus kwam nergens. Huis was klaar en slapen kon ik toch niet. Nou lekker hoor!

(En ik heb niet eens last van mijn hormonen.. leef me gewoon weer in )
Er is er nog nooit een blijven zitten...............
.
.
quote:sylvester schreef op 12 december 2008 @ 17:58:

geweldig dit

Ik zou t zeggen met de reden: geniet er nog maar lekker van (van t gevoel van je kindje dat in je buik zit) maar niet: geniet nog maar lekker van de rust oid

En zoals r meer zeggen: voel je al wat?? Komt de baby al? Is de baby er al? In de kraamtijd: en?? een tweede??

Die vraag om een 2e hoor ik nu al jaren en als zegt we houden t bij 1, krijg je nog meer.

zucht...

Ach, als je "verkering" krijgt, vraagt iedereen wanneer je gaat samenwonen, Daarna vraagt iedereen wanneer je gaat trouwen, daarna wanneer er kinderen komen etc.
Wat vinden jullie dan van die discussies over op wie de kleine lijkt!!! Echt vreselijk!!!!

ooww de oren van de papa of ooo de neus van de mama of oooww jaja het temperament (weet ff niet hoe je het schrijft hihi) van de papa.... pffff vermoeiend soms
Volgens mij is het gewoon net zo standaard om te zeggen als "fijne dag verder" als je iemand aan de telefoon hebt gehad. Hoe vaak we dat niet gehoord hebben van instanties die we moesten bellen om het overlijden van mijn vader te melden....het is fijn dat ze je het toewensen, maar het klinkt zo stom. Net als "kijk uit" als je al gevallen bent of "gezondheid" als je geniesd hebt (doe ik alleen als ik verkouden ben nl.). Geniet er nog maar even van is vast ook zo bedoeld: "ik hoop dat je er nog even van kunt genieten en niet krom ligt van de pijn door kramp in je kuiten, wakker ligt omdat er geen houding meer is om in te slapen, rechtop moet slapen ivm maagzuur etc." is zo'n lange wens
Hey Summer, helaas helaas zijn cliche's meestal oh zo waar.

ik denk ook dat de opmerkingen echt niet bedoeld zijn om je te kleineren o.i.d., maar heel goed bedoeld. Je leven staat inderdaad een periode op je kop rondom geboorte, en ja, je hebt straks gewoon een enorme handenbinder!

Maar misschien is het maar goed dat niemand zich daar voor de bevalling een reeele voorstelling van kan maken...

Enne, misschien moet je al deze reacties even uitprinten, wegstoppen, en een half jaar na de geboorte weer lezen!!!
Heb je zoveel vruchtwater? Je buik is zo dik!

Ja, er zit een kindje in!

Hoe is de bevalling gegaan, ben je ook uitgescheurd?

Wat gaat jou dat aan?!?

Het kind van de tante van de broer van de buurvrouw van de bloemenwinkel sliep al door toen hij 2 weken was. Jullie zullen wel moe zijn...

Dank je, dat is een troost!
OH ja, en de veeeelgehoorde topper:

Kinderen, ik moet er echt nog niet aan denken hoor *terwijl ze van het beschuit met muisjes kruimelen*
Mijn familie: Wat lijkt ze op jou, net een mini Reisa.

Schoonfamilie: Wat lijkt ze op Reisa man, net Reisa man toen hij klein was.
'Wat een goede eter'!

Schoonfamilie: oh, dat heeft ze echt van ons, lekker eten

Familie: oh, dat heeft ze echt van ons, lekker eten.

Grappig, alsof ze mekaar na-echoen. Hoort bij de apekudde denk ik....
Ook een mooie:

'Jij werkt 4 dagen? Zal wel zwaar zijn, met een (1!) kind?'

Tegen vriend: 'Jij werkt 4 dagen? Wat heeeeerlijk voor je!'
Smakelijk kunnen lachen om dit topic.
Ga vooral door allemaal
Summerbreeze, geniet nog maar even lekker van ons voordat..

hahahahaha heeeeel herkenbaar allemaal echt prachtig!

Mijn familie was geloof ik iets eerlijker in op wie onze zoon lijkt (niet omdat het mijn familie is hoor) maar die zagen toch echt wel dat zoon in het begin veel op man leek en nu meer op mij.

Schoonfamilie daarintegen heeft de afgelopen 11 maanden enkel geroepen dat hij op man lijkt en kwamen er op een gegeven moment zelfs mee dat hij op broer van man leek......moet er niet aan denken.

Maar even ontopic over DE opmerking dat je nog even moet genieten....af en toe verlang ik zeker terug naar de tijd dat ik nog geen kind had of zwanger was want hoe lief ik zoon ook vind en hem voor geen goud zou willen missen....ik vind het vaak wel een hele hoop geregel en het feit dat hij nu 11 maanden is, nog niet doorslaapt en elke morgen rond 6 uur wakker is, breekt me af en toe behoorlijk op!

Lijkt me heerlijk eens een hele dag in bed of op de bank te hangen en uit te kunnen slapen.....zucht
Waar ik ook elke keer om moet lachen.....als de ooms en tante's ( van mij of mijn man) op kraamvisite zijn geweest en staan op het punt om naar huis tegaan "zo... zie hem maar groot tekrijgen he!"
Vriendinnen die alsmaar vragen: doet dat pijn, bevallen?
quote:liubi schreef op 13 december 2008 @ 22:26:

Vriendinnen die alsmaar vragen: doet dat pijn, bevallen?'Neuh, het kriebelt een beetje..'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven