'Geniet nog maar even lekker'
vrijdag 12 december 2008 om 16:54
Zomaar even een hersenspinsel.
'Geniet nog maar even lekker....' Ik kan het niet meer horen.
Zit in de 32e week van mijn zwangerschap en blijkbaar vindt echt IEDEREEN het nodig het nog even in te wrijven dat er straks van uitslapen niets terecht komt en ik nog maar even moet genieten van mijn vrijheid..
Eeuhm..? Logisch toch? Waarom elke keer toch zo'n dooddoener. Waarom willen mensen dit perse zeggen vraag ik me dan af. Denken ze écht dat ze met iets nieuws komen? Zou het zijn door gedachtes in de trant van: 'Ik heb geleden, jij zal ook lijden'.
Het is vast goedbedoeld enzo, maar na een tijdje te irritant voor woorden.
Ach..wie weet betrap ik mezelf er straks ook op..
'Geniet nog maar even lekker....' Ik kan het niet meer horen.
Zit in de 32e week van mijn zwangerschap en blijkbaar vindt echt IEDEREEN het nodig het nog even in te wrijven dat er straks van uitslapen niets terecht komt en ik nog maar even moet genieten van mijn vrijheid..
Eeuhm..? Logisch toch? Waarom elke keer toch zo'n dooddoener. Waarom willen mensen dit perse zeggen vraag ik me dan af. Denken ze écht dat ze met iets nieuws komen? Zou het zijn door gedachtes in de trant van: 'Ik heb geleden, jij zal ook lijden'.
Het is vast goedbedoeld enzo, maar na een tijdje te irritant voor woorden.
Ach..wie weet betrap ik mezelf er straks ook op..

vrijdag 12 december 2008 om 17:01
Cliché's zijn wel vaak berust op waarheid.. net als dit cliché. Je kunt nu nog uitslapen, 2 uur in bad liggen als je er zin in hebt en uitgebreid je teennagels vijlen boven een roddelblad.
Bereid je ook maar vast voor op de volgende hylarische one-liner die je nog heel veel zult horen:
"Je bent die pijn zó weer vergeten!'
Uch.
Dus.
Bereid je ook maar vast voor op de volgende hylarische one-liner die je nog heel veel zult horen:
"Je bent die pijn zó weer vergeten!'
Uch.
Dus.

quote:Maleficent schreef op 12 december 2008 @ 16:57:
Last van je hormonen?
geintje. Wacht maar over een paar weken wordt je gek gebeld of baby er al is en of je al wat voelt. Dat is nog veel irritanter.Ja leuk is dat. Moet je zeggen 'ja hoor, al tijdje terug geboren maar dacht laat het jou lekker niet weten'. Stomme vraag dus
Last van je hormonen?
geintje. Wacht maar over een paar weken wordt je gek gebeld of baby er al is en of je al wat voelt. Dat is nog veel irritanter.Ja leuk is dat. Moet je zeggen 'ja hoor, al tijdje terug geboren maar dacht laat het jou lekker niet weten'. Stomme vraag dus
Joh, mensen weten gewoon niet wat ze moeten zeggen.
Niet kunnen uitslapen: kan heus wel, je kan toch om en om uitslapen? En vaak kun je tussendoor ook nog wel even een slaapje doen.
Daarnaast heb je ook altijd mensen die willen laten zien dat ze meer van een bepaalde materie weten dan jij. Ik had een vent aan de deur die iets kwam afhalen wat hij via MP bij mij gekocht had en toen hij weg ging zei hij: "Succes met de kinderen." terwijl die helemaal niet nadrukkelijk aanwezig waren ofzo. Ik zei dat dus, en toen zei hij: "Ja, maar als ze 16 zijn..." Don't let the door hit you in the butt...
Niet kunnen uitslapen: kan heus wel, je kan toch om en om uitslapen? En vaak kun je tussendoor ook nog wel even een slaapje doen.
Daarnaast heb je ook altijd mensen die willen laten zien dat ze meer van een bepaalde materie weten dan jij. Ik had een vent aan de deur die iets kwam afhalen wat hij via MP bij mij gekocht had en toen hij weg ging zei hij: "Succes met de kinderen." terwijl die helemaal niet nadrukkelijk aanwezig waren ofzo. Ik zei dat dus, en toen zei hij: "Ja, maar als ze 16 zijn..." Don't let the door hit you in the butt...
Ik vond het altijd vreselijk irritant als mensen wat zeiden over mijn buik. Heb wel eens gehad toen ik 20 weken ofzo was dat een wildvreemde zei tegen mij; zoo jij hoeft niet lang meer zeker. Ik kom helemaal huilend thuis bij man, boehoe , mensen vinden me dik (tja hormonen he) en de volgende keer zeiden ze weer; jee wat een bescheiden buikje heb je.
Jaaa wat is het nou! Dik of niet dik!
Jaaa wat is het nou! Dik of niet dik!
Stressed is just desserts spelled backwards

vrijdag 12 december 2008 om 17:05
quote:Star schreef op 12 december 2008 @ 17:00:
En dan als je baby vier weken is: 'Slaapt ie al door?'
Bij een van mijn kinderen was dat wel zo... Heerlijk; iedereen loopt dan te roepen dat het wel zwaar zal zijn enzo, en ik -zonder wallen onder mijn ogen- "Nee, ze slaapt al door".
Het is allemaal goed bedoeld hoop ik, maar het is wel heerlijk om te kunnen zeggen... Ook toen ik een keer op straat liep met dikke buik en een puppy wist iemand mij te melden dat het wel heeeeeeel zwaar was om een puppy te hebben en dan een babietje te krijgen. "Joh, dit is mijn tweede. Mijn eerste zit nu bij thuis bij papa". Sommige mensen kunnen het gewoon niet hebben dat je wel kunt plannen/niet zo perfectionistisch bent/ het neemt zoals het komt/ het over je heen laat komen en af en toe even in je wang bijt ipv te klagen.
En dan als je baby vier weken is: 'Slaapt ie al door?'
Bij een van mijn kinderen was dat wel zo... Heerlijk; iedereen loopt dan te roepen dat het wel zwaar zal zijn enzo, en ik -zonder wallen onder mijn ogen- "Nee, ze slaapt al door".
Het is allemaal goed bedoeld hoop ik, maar het is wel heerlijk om te kunnen zeggen... Ook toen ik een keer op straat liep met dikke buik en een puppy wist iemand mij te melden dat het wel heeeeeeel zwaar was om een puppy te hebben en dan een babietje te krijgen. "Joh, dit is mijn tweede. Mijn eerste zit nu bij thuis bij papa". Sommige mensen kunnen het gewoon niet hebben dat je wel kunt plannen/niet zo perfectionistisch bent/ het neemt zoals het komt/ het over je heen laat komen en af en toe even in je wang bijt ipv te klagen.
vrijdag 12 december 2008 om 17:07
Ik werd er ook helemaal gek van van die opmerking. Ik liep 2 weken over datum dus ik heb echt 4 weken bellende mensem gehad of de baby er al was, en als ik dan nee zei 'nou geniet er dan nog maar even van met zijn tweetjes, nu kan het nog'.
Na 40+weken zwangerschap wil je alleen nog maar van je kindje genieten hoor, want ik was die nijlpaardreet +buik van me aardig zat toen.
Na 40+weken zwangerschap wil je alleen nog maar van je kindje genieten hoor, want ik was die nijlpaardreet +buik van me aardig zat toen.
Stressed is just desserts spelled backwards
vrijdag 12 december 2008 om 17:09
quote:Maleficent schreef op 12 december 2008 @ 16:57:
Last van je hormonen?
geintje. Wacht maar over een paar weken wordt je gek gebeld of baby er al is en of je al wat voelt. Dat is nog veel irritanter.
of als je het in je hoofd haalt om je telefoon niet te beantwoorden op het laatste eindje van je zwangerschap ... dan gaat de paniek bel echt af.
er is laatst iemand langsgestuurd om te kijken of alles goed was...
tssssk ik deed even een middagtukkie !
Last van je hormonen?
geintje. Wacht maar over een paar weken wordt je gek gebeld of baby er al is en of je al wat voelt. Dat is nog veel irritanter.
of als je het in je hoofd haalt om je telefoon niet te beantwoorden op het laatste eindje van je zwangerschap ... dan gaat de paniek bel echt af.
er is laatst iemand langsgestuurd om te kijken of alles goed was...
tssssk ik deed even een middagtukkie !
vrijdag 12 december 2008 om 17:16
Alsof je met kind niet meer kan genieten.. Als de kleine er is begint het genieten pas Nee, je kunt met kind ook gewoon genieten van allerlei dingen, wat een onzin dat het dan over zou zijn.
Ook al zijn die opmerkingen goed bedoelt, op een gegeven moment weet je het wel.
Geniet nog maar even van de laatste weken zwangerschap!
Ook al zijn die opmerkingen goed bedoelt, op een gegeven moment weet je het wel.
Geniet nog maar even van de laatste weken zwangerschap!
vrijdag 12 december 2008 om 17:21
O meid geniet er maar van hoor, want ze zijn maar zo kort klein!
Das de volgende die je dagelijks om je oren krijgt als je zegt dat je niks met babytijd hebt.
(ik keek zoon bijna per centimeter vooruit omdat die draak niet wilde slapen en vond dus echt geen ruk aan, aan die babytijd)
En ook nu (bijna 38 weken zwanger) en ben er wel zo klaar mee onderhand met die buik, zeggen ze: Ach, geniet juist jij er nog maar even van, want stel je voor dat je er weer zo eentje krijgt die nooit slaapt en je er weer niks aan vindt....
Das de volgende die je dagelijks om je oren krijgt als je zegt dat je niks met babytijd hebt.
(ik keek zoon bijna per centimeter vooruit omdat die draak niet wilde slapen en vond dus echt geen ruk aan, aan die babytijd)
En ook nu (bijna 38 weken zwanger) en ben er wel zo klaar mee onderhand met die buik, zeggen ze: Ach, geniet juist jij er nog maar even van, want stel je voor dat je er weer zo eentje krijgt die nooit slaapt en je er weer niks aan vindt....
vrijdag 12 december 2008 om 17:24
vrijdag 12 december 2008 om 17:25

vrijdag 12 december 2008 om 17:28
quote:Yamuna schreef op 12 december 2008 @ 17:27:
ik moet zeggen dat ik aardig bespaart blijf van de opmerkingen
helpt het wel dat door mijn mobiliteit ik bijna de deur niet uitkom ...
dus ik spreek ook niet zoveel mensen ...
en degene die langs komen zeggen eigenlijk zuks niet zoveel Je begrijpt dat dit vragen om problemen is hè?
ik moet zeggen dat ik aardig bespaart blijf van de opmerkingen
helpt het wel dat door mijn mobiliteit ik bijna de deur niet uitkom ...
dus ik spreek ook niet zoveel mensen ...
en degene die langs komen zeggen eigenlijk zuks niet zoveel Je begrijpt dat dit vragen om problemen is hè?