Trots op Nederland!

04-09-2016 02:05 128 berichten
We mogen super trots zijn op ons land, Nederland, maar waarom dragen wij dat niet uit?

Onlangs ben ik in Amerika geweest. De Amerikanen zijn trots om daar te mogen wonen, trots op hun land. En terecht. Ik ben er al diverse keren geweest en ik ben altijd verbaast over de vriendelijkheid en het enthousiasme van de mensen die daar mogen leven. Ik heb veel landen mogen zien maar nergens zie je dat soort van gemeenschap. En dat is jammer.

Ik sprak bijvoorbeeld een lieve dame op het vliegveld die haar geliefde uit Amerika ging verlaten, Ze vertelde me dat de cultuurverschillen te groot waren, dat vond ik vreemd. Ik dacht altijd dat die verschillen niet zo groot waren. Schijnbaar wel. Nederland is top, en dat mag geschreven worden!
Alle reacties Link kopieren
Jij ziet Amerika als t grote voorbeeld ?
Omdat we calvinistisch zijn. Blij toe. Daar ben ik juist trots op. Het overdreven patriotisme van de VS is iets waar ik niets mee heb.
Ik denk dat Nederland een voorbeeld mag zijn, mensen trots mogen hier te mogen wonen!

De klagers eens moeten inzien dat het gras niet groener is elders, ben vriendelijk, ben trots op je land. Kom op zeg, na zoveel landen gezien te hebben, die ervaring te hebben gehad, dan is Nederland toch het beste land waar je kan wonen.
https://youtu.be/AE-Rb-J5yEA
En??
Dat is JOUW mening. Niet een feit. Het is zo subjectief als ik weet niet hoe.
Of Amerikanen echt vriendelijk zijn of dat die big smile die je overal krijgt niet gewoon fake is, laat ik in het midden.

En wb trots op je land...wie zegt dat Nederlanders niet net zo trots zijn aks Amerikanen alleen dragen ze dat anders uit?

In Amerika is het gebruikelijk om de nationale vlag elke dag bij je huis te laten wapperen bijvoorbeeld.

Hier niet...nou en.

Het beeld dat ik van het Amerikaanse patriottisme heb is dat zij zichzelf geweldig vinden en daardoor volkomen blind zijn voor de rest van de wereld. Bv niet weten dat Europa uit een aantal zelfstandige landen bestaat en dat het geen staten zijn zoals in Amerika.

Het lijkt me trouwens wel een fascinerend land om langere tijd in rond te reizen.
quote:Frugally schreef op 04 september 2016 @ 02:19:

Ik denk dat Nederland een voorbeeld mag zijn, mensen trots mogen hier te mogen wonen!

De klagers eens moeten inzien dat het gras niet groener is elders, ben vriendelijk, ben trots op je land. Kom op zeg, na zoveel landen gezien te hebben, die ervaring te hebben gehad, dan is Nederland toch het beste land waar je kan wonen.Mee eens!
Ik ben het met je eens, het lijkt wel of de grootste klagers in Nederland wonen maar aan de andere kant zijn we ook één van de meest tevreden inwoners dus typisch nederlands, we klagen maar zijn eigenlijk heel tevreden
Dacht dat dit over de politieke partij ging

Klagen zit nou eenmaal in onze aard en daar ben ik trots op als Nederlander.
Bij mij is het gras niet groener maar geler

Letterlijk dan.
Ik ben heel tevreden om in Nederland te wonen, maar om het nu met Amerika te gaan vergelijken met hun overdreven patriotisme? Wij Nederlanders zijn er veel te nuchter voor. Er is zo veel mis in Amerika.. Neu dan liever een Calvinistische zeikerd waarbij het in werkelijkheid allemaal reuze mee valt.
Nederlanders vinden alles wat buitenlands is veel koeler en hipper. Dat is altijd zo geweest, zo lang ik me kan herinneren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Eenmaal in het Amerika gevestigd wordt de Nederlandse afkomst trots uitgedragen om zich te onderscheiden.

Wie weleens naar Dr Pol gekeken heeft (dierenarts in Nl geboren; zeer succesvol in Amerika) moet het opgevallen zijn dat bijna in elke aflevering met de Nederlandse afkomst gegeurd en gekoketteerd wordt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Geronimo2 schreef op 04 september 2016 @ 07:00:

Ik ben het met je eens, het lijkt wel of de grootste klagers in Nederland wonen maar aan de andere kant zijn we ook één van de meest tevreden inwoners dus typisch nederlands, we klagen maar zijn eigenlijk heel tevreden

We hebben voor alles een commissie of een vereniging en zijn we het ergens niet mee eens begint het gezeur en geklaag.

Dat is onderdeel van onze cultuur en dat maakt ons weer tevreden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik snap niet dat je trots zou zijn op het land waarin je geboren bent. Een stuk grond binnen kunstmatig getrokken grenzen.

Alsof die grens daadwerkelijk iets zegt over verschil tussen mensen aan de ene kant en die aan de andere kant.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 04 september 2016 @ 08:00:

Ik snap niet dat je trots zou zijn op het land waarin je geboren bent. Een stuk grond binnen kunstmatig getrokken grenzen.

Alsof die grens daadwerkelijk iets zegt over verschil tussen mensen aan de ene kant en die aan de andere kant.

De grenzen in Europa zijn ontstaan, niet willekeurig getrokken.

Het is geen bouwkavel die aangeschaft is door de BV Nederland

Wij worden verbonden door taal, cultuur, collectief geheugen etc.

Trots zijn heeft niets te maken met verschillen tussen mensen maar met een collectief gevoel, misschien jij niet, maar ik ben toch een stuk blijer als Nederland Europees kampioen wordt dan als de beker naar Duitsland gaat.

Maar nogmaals, trots is een gevoel een emotie, als je het niet hebt houd het op.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Hoe dan ook: ik ben blij dat ik hier geboren ben. Het leven is hier goed, we hadden het allemaal veel slechter kunnen treffen. Dat constante gezeik op Nederland en alles wat er maar een beetje naar riekt, dat snap ik niet.
Nederlanders zijn nog nuchter, het kan nog veel fanatieker

Ik was gisteren aan het werk en toevallig kwam ik over dit onderwerp in gesprek met een Turkse collega die

zei "Ik ben Turk" nu weet ik dat hij maar ook zijn ouders in Nederland geboren zijn dus ik vroeg: Maar je bent toch geboren in...... (noemde de wijk)

Klopt zei hij, mijn paspoort is Nederlands maar bloed en hart zijn Turks
Nederland
Tsja, Nederland is voor mij niet het beste land om te wonen, maar wel een heel goede. Ik heb meer emotionele band met mijn land van herkomst. Ik voel me met dat land meer verbonden. Maar ik woon prima in Nederland, ik heb ook een Nederlands paspoort, ik ben hier onderdeel van de maatschappij, ik werk voor Nederland. Ja, het is hier meer dan prima wonen en leven.
Het viel me op in de docu van Eva Jinek in Amerika hoe trots de Amerikanen zijn op hun land.

Trots is een groot woord, maar ik ben blij dat ik hier geboren ben en woon. Ik had het veel slechter kunnen treffen.
Nederland is een fijn land om in te wonen maar door de bezuinigingen in de zorg begint het zijn kleur te verliezen.
Ik ben blij dat ik hier woon maar trots nee niet echt. Gewoon blij, geluk gehad.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven