Geld & Recht alle pijlers

Niet rondkomen

04-09-2016 15:53 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben 19 jaar oud en ik woon sinds kort op mijzelf. Ik studeer maar heb geen bijbaan (solliciteer wel overal). Ik heb geen contact meer met mijn ouders en voor de rest heb ik geen familie. Ik heb wel een groot probleem deze maand en ik weet niet wat ik moet doen. Het zit namelijk zo dat ik pas over 2 weken weer geld heb maar ik heb nu nog maar €1,25 voor de komende twee weken ik weet echt niet waar ik van moet leven. hopelelijk heeft iemand handige tips.
Iets verkopen op marktplaats.
En je hebt geen vrienden waar je aan kan schuiven? En hoe kan dot gebeuren? Heb je geen financiële planning en weekbudgetten?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Spullen verkopen inderdaad.
Hoe komt het dat je nog maar 1,25 hebt? Ben je wezen stappen, heb je een onverwachtse rekening gehad? Had je dit van tevoren kunnen zien aankomen?

Woon je in Adam? Dan wil ik je best een brood, wat beleg, pak rijst paar blikken groente/soep geven dat je weer een paar dagen doorbent. Maar geld krijg je niet van mij.
Ook geen vriendinnen waar je een keer zou kunnen eten of een pak macaroni/ zak rijst van kunt lenen?
Blijven solliciteren en aangeven dat er haast bij is. Heb je geen goede vriend/vriendin waar je van kan lenen?

En mijn advies is om een boekje bij te houden met alles wat binnen komt en eruit gaat, want anders is dit niet vol te houden. Wat meer lenen bij DUO zou ook nog kunnen, maar zonder baan is het gewoon niet handig.
Ik vind het lastig om mensen om hulp te vragen doe altijd alles in mn eentje heb de hele verhuizing ook zelf gedaan
€1,25 voor 2 weken. Kom je normaal wel rond? Idd iets verkopen, oppaswerk, bij anderen eten scheelt in ieder geval al avondeten.
Wat heb je nog in de kast/diepvries/koelkast qua eten?

Kun je iets verkopen?

Iets verpanden?

Lenen van studiegenoot of komende tijd veel ergens eten?

Gaat t puur om eten of moet je nog andere dingen betalen ?
Neem contact op met het maatschappelijk werk als dit een structureel probleem is.
Misschien kun je nog extra lenen bij Duo?
er is vast een huisgenoot/ studiegenoot waar je 10 euro van kan lenen. dan brood en beleg kopen.

Waarom leen je niet?
Stoppen met roken en blowen zorgt dat er veel meer geld overblijft voor eten.
Niet meer blowen.
geneet van 't laeve
Waar woonde je voor je op kamers ging? Kan iemand van daar je helpen?
Nou het gaat eigenlijk meer om deze maand want er kwamen onverwachte kosten bij kijken en nee ik ga niet op stap of iets dergelijks want ik weet dat als ik dat doe dat ik niet rond kom. Ik heb nu momenteel nog brood en kaas in de koelkast.
Bloem, eieren, melk lenen en dan pannekoeken bakken.
quote:Fame schreef op 04 september 2016 @ 15:59:

Stoppen met roken en blowen zorgt dat er veel meer geld overblijft voor eten.Loepen, het blijft vermakelijk
je hash laten wellen in water en soep van maken
Loop een uitzendbureau binnen en zeg dat je zo snel mogelijk al het werk aanneemt. Kun je vast morgen ergens dozen gaan tillen
Als 1 financiële tegenvaller ervoor zorgt dat je 3,5 week moet doen met 1,50 is je probleem vele malen groter dan deze maand.

Nogmaals. Heb je geen vrienden, klasgenoten etc? Niemand waar je een pot pindakaas aan kan vragen?
quote:Livva99 schreef op 04 september 2016 @ 16:03:

Loop een uitzendbureau binnen en zeg dat je zo snel mogelijk al het werk aanneemt. Kun je vast morgen ergens dozen gaan tillenEn dit! Mijn broer had ook binnen paar dagen werk voor extra geld.
Je zou nu toch 21 moeten zijn?
Verkoop je nagellak via marktplaats!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven