Dierenverzekering
zondag 4 september 2016 om 16:08
Ik wist niet helemaal of ik hem nou onder Geld en Recht of onder thuis moest zetten.
Ik ben me momenteel aan het orentieren op een dierenverzekering voor een jonge hond. Ik zie wat dat betreft door de bomen het bos niet helemaal meer. Daarom zou ik het erg op prijs stellen als jullie misschien jullie ervaringen met dierenverzekeringen willen en/of kunnen delen.
Bij welke verzekeringsmaatschappij hebben jullie een dierenverzekering voor jullie hond afgesloten?
Zijn jullie hier tevreden over?
Waarom hebben jullie voor juist deze verzekering gekozen?
Hebben jullie (helaas) al gebruik moeten maken van de verzekering? En zo ja, hoe is dit mbt de verzekering gelopen?
Zouden jullie hier in het vervolg andere keuzes in gemaakt hebben?
We hebben zelf nog geen hond, we zijn momenteel wel opzoek naar een hond. Daar hoort natuurlijk ook een verzekering bij. Ik begrijp dat een verzekering lange niet alles dekt en dat is ook prima. We hebben een potje voor de zaken die evt niet gedekt worden door een verzekering.
Hartstikke bedankt alvast!
Ik ben me momenteel aan het orentieren op een dierenverzekering voor een jonge hond. Ik zie wat dat betreft door de bomen het bos niet helemaal meer. Daarom zou ik het erg op prijs stellen als jullie misschien jullie ervaringen met dierenverzekeringen willen en/of kunnen delen.
Bij welke verzekeringsmaatschappij hebben jullie een dierenverzekering voor jullie hond afgesloten?
Zijn jullie hier tevreden over?
Waarom hebben jullie voor juist deze verzekering gekozen?
Hebben jullie (helaas) al gebruik moeten maken van de verzekering? En zo ja, hoe is dit mbt de verzekering gelopen?
Zouden jullie hier in het vervolg andere keuzes in gemaakt hebben?
We hebben zelf nog geen hond, we zijn momenteel wel opzoek naar een hond. Daar hoort natuurlijk ook een verzekering bij. Ik begrijp dat een verzekering lange niet alles dekt en dat is ook prima. We hebben een potje voor de zaken die evt niet gedekt worden door een verzekering.
Hartstikke bedankt alvast!
zondag 4 september 2016 om 17:09
quote:Flower3666 schreef op 04 september 2016 @ 17:03:
[...]
Zoals ik er nu in sta heb ik het vermoeden dat ik op latere leeftijd een hond geen chemo therapie ga aandoen. Ik hoef een dier ook niet voor me te laten lijden, zodat ik hem nog 2 jaar extra bij me zou hebben. Zou hij echter zijn pezen breken (ja, ik heb het gehoord), dan zou ik hem toch erg graag willen laten helpen!
Ter info, chemotherapie bij een hond is heel anders dan bij een mens. De bijwerkingen zijn minimaal.
Wij hebben overigens geen verzekering, maar hebben de laatste maanden als kosten bij een hond zo'n 4000-4500. euro gespendeerd. Zijn jaarlijkse kosten lagen ook al op zo'n duizend euro. Dus als je een beetje pech hebt...... Ik zou wel verzekeren als je niet een goed potje achter de hand hebt.
[...]
Zoals ik er nu in sta heb ik het vermoeden dat ik op latere leeftijd een hond geen chemo therapie ga aandoen. Ik hoef een dier ook niet voor me te laten lijden, zodat ik hem nog 2 jaar extra bij me zou hebben. Zou hij echter zijn pezen breken (ja, ik heb het gehoord), dan zou ik hem toch erg graag willen laten helpen!
Ter info, chemotherapie bij een hond is heel anders dan bij een mens. De bijwerkingen zijn minimaal.
Wij hebben overigens geen verzekering, maar hebben de laatste maanden als kosten bij een hond zo'n 4000-4500. euro gespendeerd. Zijn jaarlijkse kosten lagen ook al op zo'n duizend euro. Dus als je een beetje pech hebt...... Ik zou wel verzekeren als je niet een goed potje achter de hand hebt.
zondag 4 september 2016 om 17:09
quote:Flower3666 schreef op 04 september 2016 @ 17:03:
[...]
Zoals ik er nu in sta heb ik het vermoeden dat ik op latere leeftijd een hond geen chemo therapie ga aandoen. Ik hoef een dier ook niet voor me te laten lijden, zodat ik hem nog 2 jaar extra bij me zou hebben. Zou hij echter zijn pezen breken (ja, ik heb het gehoord), dan zou ik hem toch erg graag willen laten helpen!Inderdaad, dat vind ik een goede afweging. Hoewel bij een hond van twee de slagingskans en herstel beter zal zijn dan een van 13 die verder ook al last heeft van ouderdomkwaaltjes.
[...]
Zoals ik er nu in sta heb ik het vermoeden dat ik op latere leeftijd een hond geen chemo therapie ga aandoen. Ik hoef een dier ook niet voor me te laten lijden, zodat ik hem nog 2 jaar extra bij me zou hebben. Zou hij echter zijn pezen breken (ja, ik heb het gehoord), dan zou ik hem toch erg graag willen laten helpen!Inderdaad, dat vind ik een goede afweging. Hoewel bij een hond van twee de slagingskans en herstel beter zal zijn dan een van 13 die verder ook al last heeft van ouderdomkwaaltjes.
zondag 4 september 2016 om 17:11
Ik adviseer je het geld weg te zetten op een spaarrekening. Er is verschrikkelijk veel wat verzekeringen niet dekken. Je legt gedurende een dierenleven al snel een paar duizend euro in en het is fijn als je die kunt besteden zoals jij wilt voor je dier en niet op basis van wat de verzekeraar wel of niet geschikt acht.
zondag 4 september 2016 om 17:17
quote:cynba schreef op 04 september 2016 @ 16:51:
Mijn hond is bij Proteq Dier & Zorg verzekerd, vorige hond was dat ook. Ik heb er door de jaren heen helaas al veel gebruik van moeten maken dus ben erg blij met de verzekering. Proteq heeft de laatste jaren hun poliswaarden wel zeer drastisch in negatieve zin aangepast dus voor een volgende hond ga ik naar een andere verzekeraar. OHRA lijkt nog het dichtst in de buurt te komen van hoe Proteq vroeger ook in elkaar zat, dus die wordt het dan waarschijnlijk.
Voorkeur voor een verzekeraar is best persoonlijk, en hangt af van vele factoren: wat voor soort/ras hond heb je? Hoe zwaar wordt ie? Hoe hoog mag de premie zijn? Welke dingen vind je belangrijk om gedekt te hebben? Welke zaken kun je zelf bekostigen? Gaat je voorkeur uit naar een vast percentage eigen bijdrage per factuur of spaar je liever de facturen over een langere tijd op en betaalt dan 45 euro als vast bedrag? Wil je een eigen risico in ruil voor een lagere premie? Hoeveel waarde hecht je aan een goede klantenservice en snelle uitbetaling? Dat zijn allemaal dingen die je voor jezelf op een rijtje moet zetten zodat je de polisvoorwaarden van de verschillende verzekeraars met elkaar kunt vergelijken en kunt kiezen voor de verzekering die het geschiktst is binnen jullie situatie.
Als ik op de site van proteq kijk, zie ik dat je rare dingen hebt met eigen risico per 90 dagen? In het voorbeeld wat ze in de polis hebben staan, staat het er allemaal wel leuk. Met hoe de kosten vergoed worden als je 1000 euro kosten hebt. Maar dit lijkt me nog steeds erg duur als het om "kleinere" bedragen gaat. En hoevaak krijg je nou zoveel hoge kosten in 90 dagen? Dan moet er qua gezondheid volgens mij wel heel wat mis zijn met je huisdier, eer dat je daar relatief gezien veel aan hebt. Je hebt daar dat je dus standaar 100 tot 200 euro eigen risico hebt per 90 dagen. En daarbij word maar 85 % van de behandeling vergoed. Dan betaal je je nog scheel in principe.
Is dit de verzekering zoals jij die hebt? Of zijn dit de negatief gewijzigde voorwaardes waar je in je post over sprak?
Mijn hond is bij Proteq Dier & Zorg verzekerd, vorige hond was dat ook. Ik heb er door de jaren heen helaas al veel gebruik van moeten maken dus ben erg blij met de verzekering. Proteq heeft de laatste jaren hun poliswaarden wel zeer drastisch in negatieve zin aangepast dus voor een volgende hond ga ik naar een andere verzekeraar. OHRA lijkt nog het dichtst in de buurt te komen van hoe Proteq vroeger ook in elkaar zat, dus die wordt het dan waarschijnlijk.
Voorkeur voor een verzekeraar is best persoonlijk, en hangt af van vele factoren: wat voor soort/ras hond heb je? Hoe zwaar wordt ie? Hoe hoog mag de premie zijn? Welke dingen vind je belangrijk om gedekt te hebben? Welke zaken kun je zelf bekostigen? Gaat je voorkeur uit naar een vast percentage eigen bijdrage per factuur of spaar je liever de facturen over een langere tijd op en betaalt dan 45 euro als vast bedrag? Wil je een eigen risico in ruil voor een lagere premie? Hoeveel waarde hecht je aan een goede klantenservice en snelle uitbetaling? Dat zijn allemaal dingen die je voor jezelf op een rijtje moet zetten zodat je de polisvoorwaarden van de verschillende verzekeraars met elkaar kunt vergelijken en kunt kiezen voor de verzekering die het geschiktst is binnen jullie situatie.
Als ik op de site van proteq kijk, zie ik dat je rare dingen hebt met eigen risico per 90 dagen? In het voorbeeld wat ze in de polis hebben staan, staat het er allemaal wel leuk. Met hoe de kosten vergoed worden als je 1000 euro kosten hebt. Maar dit lijkt me nog steeds erg duur als het om "kleinere" bedragen gaat. En hoevaak krijg je nou zoveel hoge kosten in 90 dagen? Dan moet er qua gezondheid volgens mij wel heel wat mis zijn met je huisdier, eer dat je daar relatief gezien veel aan hebt. Je hebt daar dat je dus standaar 100 tot 200 euro eigen risico hebt per 90 dagen. En daarbij word maar 85 % van de behandeling vergoed. Dan betaal je je nog scheel in principe.
Is dit de verzekering zoals jij die hebt? Of zijn dit de negatief gewijzigde voorwaardes waar je in je post over sprak?
zondag 4 september 2016 om 17:47
quote:Shebyte schreef op 04 september 2016 @ 16:33:
Mijn hond is verzekerd bij Ohra. Mijn vorige hond was hier ook verzekerd en voor haar heb ik helaas er flink gebruik van moeten maken na aanrijding met auto en week verblijf bij de Faculteit Diergeneeskunde. Alles werd 80% vergoed. Vergoeden ging er snel en ook de communicatie was erg prettig.
Geen idee of Ohra de goedkoopste is. Heb er puur voor gekozen door mijn eerdere ervaring met ze.
Opzich, voor zover ik het lees (en heb nog lange niet alles vergeleken ofzo hoor) ziet het er wel aardig voordelig uit. In iedergeval in de prijs per maand. Wat me alleen wel in de polisvoorwaardes opviel:
Medische kosten boven de € 500,-
Verwacht u of uw dierenarts dat de totale kosten van een behandeling meer dan € 500,- zijn? Vraag dan voordat
de behandeling plaatsvindt, eerst per e-mail toestemming aan OHRA. Ook de dierenarts of specialist mag dat
doen namens u. Gaat het om een behandeling die duurder is dan € 500,- maar spoedeisend is? Dan hoeft u deze
natuurlijk niet vooraf te melden.
Ben je hier zelf uit ervaring al tegenaan gelopen? En zo ja, verliep dat contact ook goed en vlot? Zou het erg vervelend vinden om 3 dagen op antwoord te moeten wachten (als het geen spoed is) maar je je huisdier wel zo snel mogelijk zou willen laten helpen.
Mijn hond is verzekerd bij Ohra. Mijn vorige hond was hier ook verzekerd en voor haar heb ik helaas er flink gebruik van moeten maken na aanrijding met auto en week verblijf bij de Faculteit Diergeneeskunde. Alles werd 80% vergoed. Vergoeden ging er snel en ook de communicatie was erg prettig.
Geen idee of Ohra de goedkoopste is. Heb er puur voor gekozen door mijn eerdere ervaring met ze.
Opzich, voor zover ik het lees (en heb nog lange niet alles vergeleken ofzo hoor) ziet het er wel aardig voordelig uit. In iedergeval in de prijs per maand. Wat me alleen wel in de polisvoorwaardes opviel:
Medische kosten boven de € 500,-
Verwacht u of uw dierenarts dat de totale kosten van een behandeling meer dan € 500,- zijn? Vraag dan voordat
de behandeling plaatsvindt, eerst per e-mail toestemming aan OHRA. Ook de dierenarts of specialist mag dat
doen namens u. Gaat het om een behandeling die duurder is dan € 500,- maar spoedeisend is? Dan hoeft u deze
natuurlijk niet vooraf te melden.
Ben je hier zelf uit ervaring al tegenaan gelopen? En zo ja, verliep dat contact ook goed en vlot? Zou het erg vervelend vinden om 3 dagen op antwoord te moeten wachten (als het geen spoed is) maar je je huisdier wel zo snel mogelijk zou willen laten helpen.
zondag 4 september 2016 om 17:55
quote:Flower3666 schreef op 04 september 2016 @ 17:17:
[...]
Als ik op de site van proteq kijk, zie ik dat je rare dingen hebt met eigen risico per 90 dagen? In het voorbeeld wat ze in de polis hebben staan, staat het er allemaal wel leuk. Met hoe de kosten vergoed worden als je 1000 euro kosten hebt. Maar dit lijkt me nog steeds erg duur als het om "kleinere" bedragen gaat. En hoevaak krijg je nou zoveel hoge kosten in 90 dagen? Dan moet er qua gezondheid volgens mij wel heel wat mis zijn met je huisdier, eer dat je daar relatief gezien veel aan hebt. Je hebt daar dat je dus standaar 100 tot 200 euro eigen risico hebt per 90 dagen. En daarbij word maar 85 % van de behandeling vergoed. Dan betaal je je nog scheel in principe.
Is dit de verzekering zoals jij die hebt? Of zijn dit de negatief gewijzigde voorwaardes waar je in je post over sprak?Wat jij hierboven beschrijft is inderdaad hoe de verzekeringen bij Proteq er tegenwoordig uitzien. Compleet anders dan toen ik 10+ jaar geleden klant werd. Toen was er maar 1 verzekeringsvorm. Erg ruime dekking die tegenwoordig een stuk minder is, destijds nog een redelijke premie, eigen bijdrage van 19 % per factuur maar dus niet dat rare gedoe met die eigen risico's per 90 dagen. Voor mij was dat destijds een prima keuze, maar zoals Proteq het anno 2016 aanbiedt vind ik het helemaal niet meer interessant. Dan kun je naar mijn mening nog beter zelf iedere maand geld aan de kant zetten (wat voor mij haast niet te doen is vanwege een minimuminkomen) of voor een andere verzekeraar met gunstigere voorwaarden kiezen.
[...]
Als ik op de site van proteq kijk, zie ik dat je rare dingen hebt met eigen risico per 90 dagen? In het voorbeeld wat ze in de polis hebben staan, staat het er allemaal wel leuk. Met hoe de kosten vergoed worden als je 1000 euro kosten hebt. Maar dit lijkt me nog steeds erg duur als het om "kleinere" bedragen gaat. En hoevaak krijg je nou zoveel hoge kosten in 90 dagen? Dan moet er qua gezondheid volgens mij wel heel wat mis zijn met je huisdier, eer dat je daar relatief gezien veel aan hebt. Je hebt daar dat je dus standaar 100 tot 200 euro eigen risico hebt per 90 dagen. En daarbij word maar 85 % van de behandeling vergoed. Dan betaal je je nog scheel in principe.
Is dit de verzekering zoals jij die hebt? Of zijn dit de negatief gewijzigde voorwaardes waar je in je post over sprak?Wat jij hierboven beschrijft is inderdaad hoe de verzekeringen bij Proteq er tegenwoordig uitzien. Compleet anders dan toen ik 10+ jaar geleden klant werd. Toen was er maar 1 verzekeringsvorm. Erg ruime dekking die tegenwoordig een stuk minder is, destijds nog een redelijke premie, eigen bijdrage van 19 % per factuur maar dus niet dat rare gedoe met die eigen risico's per 90 dagen. Voor mij was dat destijds een prima keuze, maar zoals Proteq het anno 2016 aanbiedt vind ik het helemaal niet meer interessant. Dan kun je naar mijn mening nog beter zelf iedere maand geld aan de kant zetten (wat voor mij haast niet te doen is vanwege een minimuminkomen) of voor een andere verzekeraar met gunstigere voorwaarden kiezen.
zondag 4 september 2016 om 18:36
quote:ravenloos schreef op 04 september 2016 @ 16:25:
Uiteindelijk hebben we een losse spaarrekening genomen en storten daar iedere mand automatisch het bedrag op wat we kwijt zouden zijn geweest voor de verzekering (25euro). ondertussen hebben we een mooi potje opgespaard en is het geld nog steeds 'van ons' en niet van de verzekeraar...Exact dit. Alleen spaar ik 30 euro per maand voor 2 katten.
Uiteindelijk hebben we een losse spaarrekening genomen en storten daar iedere mand automatisch het bedrag op wat we kwijt zouden zijn geweest voor de verzekering (25euro). ondertussen hebben we een mooi potje opgespaard en is het geld nog steeds 'van ons' en niet van de verzekeraar...Exact dit. Alleen spaar ik 30 euro per maand voor 2 katten.
zondag 4 september 2016 om 20:14
quote:Flower3666 schreef op 04 september 2016 @ 17:47:
[...]
Opzich, voor zover ik het lees (en heb nog lange niet alles vergeleken ofzo hoor) ziet het er wel aardig voordelig uit. In iedergeval in de prijs per maand. Wat me alleen wel in de polisvoorwaardes opviel:
Medische kosten boven de € 500,-
Verwacht u of uw dierenarts dat de totale kosten van een behandeling meer dan € 500,- zijn? Vraag dan voordat
de behandeling plaatsvindt, eerst per e-mail toestemming aan OHRA. Ook de dierenarts of specialist mag dat
doen namens u. Gaat het om een behandeling die duurder is dan € 500,- maar spoedeisend is? Dan hoeft u deze
natuurlijk niet vooraf te melden.
Ben je hier zelf uit ervaring al tegenaan gelopen? En zo ja, verliep dat contact ook goed en vlot? Zou het erg vervelend vinden om 3 dagen op antwoord te moeten wachten (als het geen spoed is) maar je je huisdier wel zo snel mogelijk zou willen laten helpen.
Ongeluk gebeurde op een zondag ochtend dus kon Ohra nieteens bellen.Heb wel maandag Ohra even gebeld maar het was geen enkel probleem. Maar in mijn geval was het dus wel spoed...
Ze zijn telefonisch erg goed bereikbaar dus als je geen 3 dagen wil wachten kun je altijd nog bellen.
Overigens was ik iets van € 15,- per maand kwijt (chihuahua mix) en waren er geen (ras)uitsluitingen. Ik durf alleen niet te zeggen hoe dat met rassen zit die wel duidelijke erfelijke ziektes/afwijkingen kunnen hebben.
[...]
Opzich, voor zover ik het lees (en heb nog lange niet alles vergeleken ofzo hoor) ziet het er wel aardig voordelig uit. In iedergeval in de prijs per maand. Wat me alleen wel in de polisvoorwaardes opviel:
Medische kosten boven de € 500,-
Verwacht u of uw dierenarts dat de totale kosten van een behandeling meer dan € 500,- zijn? Vraag dan voordat
de behandeling plaatsvindt, eerst per e-mail toestemming aan OHRA. Ook de dierenarts of specialist mag dat
doen namens u. Gaat het om een behandeling die duurder is dan € 500,- maar spoedeisend is? Dan hoeft u deze
natuurlijk niet vooraf te melden.
Ben je hier zelf uit ervaring al tegenaan gelopen? En zo ja, verliep dat contact ook goed en vlot? Zou het erg vervelend vinden om 3 dagen op antwoord te moeten wachten (als het geen spoed is) maar je je huisdier wel zo snel mogelijk zou willen laten helpen.
Ongeluk gebeurde op een zondag ochtend dus kon Ohra nieteens bellen.Heb wel maandag Ohra even gebeld maar het was geen enkel probleem. Maar in mijn geval was het dus wel spoed...
Ze zijn telefonisch erg goed bereikbaar dus als je geen 3 dagen wil wachten kun je altijd nog bellen.
Overigens was ik iets van € 15,- per maand kwijt (chihuahua mix) en waren er geen (ras)uitsluitingen. Ik durf alleen niet te zeggen hoe dat met rassen zit die wel duidelijke erfelijke ziektes/afwijkingen kunnen hebben.