Uitgerekend 3de week april

17-08-2016 10:08 431 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijd/partnerKindjeUDjongen/meisjeBijzonderhedenMHvdW29 / 292de (zoon van 13 mnd)21 apriljongen Zaphyra31 / 321ste23 aprilmeisje 1 april Eline geborenDoor8729 / 1ste25 aprilmeisje Olifantjes28 / 281ste17 apriljongen Marielle848431 / 2de (dochter 1,5 jaar)16 april Miezemuis39 / 406de (andere kids tussen 2 en 14 jaar)19 aprilmeisje Julia 19 april geboren Maki9322 / 271ste20 april Zonnestraal8829 / 2de (dochter 13 mnd)18 april april zoon geboren Tweety0124 / 271ste25 aprilKaatje 1431 / 311ste21 april mamastudentvrouw284de16 aprilmeisje

23 januari geboren
Hier ook mooi kloppend hartje!!!!! 7+1 volgens baby meting. Volgens mijn berekening 7+2
Super gefeliciteerd!!! Xx
@ Maki, superfijn nieuws zeg!
Joehoe! Gefeliciteerd. Fijn dat het tot nu toe steeds positief nieuws is!
Hoi!

@ Maki! Wauw! Had je een inwendige of uitwendige echo?

Ik heb nav dit Forum ook het babydump boek aangevraagd en ontvangen ;)

Schattig hoor die sokjes.

Betreffende aanschaf, babykamer hebben we al en verder nog niet, gister wel een voedingsmiddel gekocht was bij mij in de buurt en nieuw via fb dus dacht kan geen kwaad ;)

Heb mvm afgezegd, werd er gek van en ging me tegenstaan. Moeten eerst maar eens investeren in de as mamas die 10 weken moeten klooien om die urine op te vangen hihi...

We gaan voor allemaal positief nieuws hier ;)
De echo was inwendig. Was er voor voorbereid

De cadeaubox van babydump heb ik vandaag opgehaald. Zat veel in
Ey dames,

Wie van jullie is al bij verloskundige geweest. Ik ben vandaag namelijk voor het eerst geweest en ik kwam beetje beduusd thuis. Ik had er veel meer van verwacht maar het was heel zakelijk geen felicitaties geen informatie of wat dan ook. Kwam binnen echo gemaakt zag er goed uit bedankt en tot de volgende keer. De echte incheck doen ze pas bij 12 weken dus ik voelde me daar een beetje raar over. De peetdochter van mijn schoonouders heeft een kleine van 1,5 en die vertelde dat ze dat gevoel wel herkend. Hebben jullie hier ook op deze manier ervaring mee?
Hoi!

Net terug van de echo, en een lief kloppend hartje! Ik ben helemaal blij!

Xx
@Kaatje super fijn!!! heel fijn nu lekker genieten!!!
Hoi door,

Het stelde idd niet veel voor, maar was eerst op de buik, toen kon ze het niet goed zien, dus toen inwendig, ze liet zien waar het hartje klopte en feliciteerde ons, daarna nog 2 minuutjes aan haar bureau gezeten, volgende afspraak gemaakt, en paar dingetjes besproken. Dat was het, wel 2 fotootjes mee gekregen. Vond het wel een leuke ervaring, maar was niet heel erg uitgebreid ofzo, totaal denk ik 15 minuten. Was het bij jou zo rauw dan?
Nou ik ben op een ander forum ook aan het meeschrijven en daar vertelde een meisje ook over haar eerste bezoek en dat was heel uitgebreid enzo dus daar heb ik mijn eigen verwachten op geprojecteerd en ik denk nu dat het daar eerder een uitzondering is ipv normaal. Maar ik vroeg me af hoe jullie ervaring is daarmee.
Gefeliciteerd kaatje!!!!

Wat raar bij bij zeer uitgebreid! Eerst babbelen over m'n cyclus en m'n testen vervolgens echo van 10min? Twee foto's gekregen. Daarna gewicht lengte etc bloedonderzoek papier meegekregen over nipt en combinatietest gehad. Totaal niet gehaast en ik ben meerdere x gefeliciteerd. Ook heel wat folders meegekregen. Zwangerschap algemeen maar ook over de combitesten
Oké ja dat is dan toch gek he. Ik wacht het volgende gesprek nog even af en als het dan weer zo tegen valt dan stap ik over denk ik. Dit was toch een waarneemster dus ik wil graag even afwachten. Maar ik was echt wel ff teleurgesteld.
Jadat zou ik dan ook zijn hoor!!!

Je kan toch op z'n minst feliciteren...zoveel moeite is dat niet. Hopelijk heb je bij de volgende afspraak wel een fijn iemand.

Hier net bloed geprikt vanwege zwangerschap. Drama ze konden me ader niet vinden, toen kwam er niks uit, en toen ging het te sloom waardoor me bloed ging stollen. Ik bijna van me stokkie.. Van de 4 buisjes maar twee vol. En 2voor de helft. Prikdienst hoopte dat het voldoende was.
Bij mij niet zeer uitgebreid maar ook niet kort en afgekapt.

Balen Maki... Hoop dat ze er genoeg aan hebben.
We waren gister op de koffie bij vrienden en zij is nogal van het gewoon vragen van wat nou zwanger omdat ik geen wijn wou en ik wist gewoon dat ze dat ging doen. Maar we hadden al afgesproken om te vertellen omdat hij echt een hele goeie vriend is van mijn vriend. Ik denk dat we er 10 min waren toen ze dat vroeg en ze zei echt van hoezo wil je geen wijn hebben jullie wat te vertellen. Ik zo ja nou je had der hoofd moeten zien... ik had echt zoiets van stop gewoon met dat vragen elke keer laat mensen het gewoon vertellen op hun manier.... Maar goed denk niet dat ze het gaat leren haha. zitten jullie ook wellis in zo'n situatie? En waarom doen mensen dat toch wat is er leuk aan om mensen in zo'n hoek te duwen?
Bij mij vragen mensen dat ook wel wanneer ik zeg dat ik misselijk ben ofzo...

Ontken t niet maar geef ze een vuile blik of zeg: ja al 7 maanden, zie je dat niet???

Dan houden ze meestal wel op.
Door87,

Best raar als mensen het vragen hè? Ik vind zwanger zijn zo'n groot ding, dat ik het altijd aan de aanstaande ouders overlaat om het te vertellen. Bij sommige vriendinnen had ik het al weken door, maar ik laat het aan de zwangere het over te vertellen.

Zelf nog niet meegemaakt. Al verbaas ik me er stiekem wel over. Ik ben nu een week of 9 zwanger denk ik, maar ik zie eruit alsof ik minstens 20 weken ben. Ben blij dat morgen de echo is, dan weet ik of het goed is en hoef ik het niet meer te verbergen met veel te grote shirtjes. Maar kan ik trots rondlopen!

Vrijdag zijn we bij de vk geweest. Ik vond het erg leuk. Intake duurde ongeveer 45 minuten. Moest van te voren vragenlijst invullen, en daar hebben we het even over gehad. Dochter was ook mee, die stal de show. Zo leuk.

Zijn hier ook nog dames die hun eerste kindje nog bv geven? Gaan jullie daarmee door tot de baby komt?
Ja dat blijft een beetje vreemd he. Wij hadden het bij onze eerste. Toen was de hele familie bij elkaar en zei ik dat we wat te vertellen hadden, dus mijn vader meteen "zwanger zeker" nou ja heel veel anders dan "ja dat dus" konden we er ook niet op antwoorden. Was echt heel raar. Ik snap niet zo goed dat mensen dat doen. Vandaag was mijn zus er echter en toen we het vertelden zei ze dat ze er al de hele tijd op zat te wachten. Zij heeft dus wel netjes gewacht tot we het zelf vertelden. Het is toch raar om mensen zo voor het blok te zetten.

Wat ik overigens ook heel raar vind is dat veel mensen vervolgens vragen of het gewenst is. Als het eigenlijk niet gepland was dan gaat dat mensen geen bal aan en als hij wel gepland was dan is het ook een vreemde vraag. Maar ja, vreemde vragen en opmerkingen horen er een beetje bij als je zwanger bent. Je wordt een soort maatschappelijk gemeengoed af en toe.....

@marielle, ik geef geen borstvoeding meer, dat was alleen de eerste drie maanden (langer lukte niet). Ik heb daar dus geen ervaring mee. Drinkt ze inmiddels wel weer? Ze wilde even niet meer drinken toch? Toen je net zwanger was. Je moet denk ik gewoon doen wat voor jou goed voelt. Misschien is je dochter het op een gegeven moment zat en geeft zei aan niet meer te willen en misschien ben je er zelf straks wel een beetje maar mee als je buik wat meer in de weg gaat zitten. Ik zou denk ik gewoon naar je gevoel luisteren
Marielle, succes met je echo vandaag Hopelijk is alles goed!

Wij hebben om 19.45 onze echo, zo benieuwd!!!!!!
Wij hadden vanmorgen de echo, alles goed zoals het nu lijkt! Was trouwens wel inwendig, maar viel me heel erg mee!

Volgende week nog een extra echo om de termijn wat beter te bepalen, maar dat vind ik geen probleem!! Nu staat de termijn op 9 wk, uitgerekende datum 17 april!
Succes Zaphyra vanavond! Hopelijk voor jullie ook zo'n mooi kloppend hartje!
Super Mariëlle! En veel succes voor jou zaphira!

Het valt me de laatste tijd vooral op hoeveel mensen vragen of ik geen kinderen wil. Ik antwoord altijd nee hoor voorlopig niet! Tegenwoordig denk ik je moest eens weten hihi!
Kloppend hartje en bewoog zelfs al beetje!!!

Maandag 26 september termijnen en dinsdag de 20ste de intake!

Ze denkt nu uitgerekend op 20 april.
Gefeliciteerd met de kloppende hartjes dames, superfijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven