Het tegen-tegeltuinentopic twee

vrijdag 8 juli 2016 om 16:08
Hier keuvelen we verder over alles tuingerelateerd, iedereen is welkom, of je nou een balkon hebt, een groene postzegel of een lap grond om van te kwijlen.
Schep hier op over je mussennest, klaag over je slakken of de buren met een betonnen woestenij!
Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.
voorbeeld:
Dit is geen tuin.
Dit wel
link naar deel 1
Schep hier op over je mussennest, klaag over je slakken of de buren met een betonnen woestenij!
Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.
voorbeeld:
Dit is geen tuin.
Dit wel
link naar deel 1
zondag 4 september 2016 om 13:11

zondag 4 september 2016 om 14:56
Er zat hier ook een vogeltje toen ik nog bladluizen en een grote selderij had.
De salie is favoriet bij bladluizen. Alle knoflook is overleden, maar er is nieuwe geplant.
Vogeltjes eten ook spinnen en beestjes van de kozijnen als die er zitten.
Groeit een tomatenplant (met 5 kleine cherry's) nog wel als alle onderste bladeren er af zijn gevallen? Er zijn nieuwe bloemen aan het ontstaan, maar de lege stengel onderaan wordt steeds langer.
Ik ben bang dat het ook bladluis is. Bijmesten heeft niet geholpen.
De salie is favoriet bij bladluizen. Alle knoflook is overleden, maar er is nieuwe geplant.
Groeit een tomatenplant (met 5 kleine cherry's) nog wel als alle onderste bladeren er af zijn gevallen? Er zijn nieuwe bloemen aan het ontstaan, maar de lege stengel onderaan wordt steeds langer.
Ik ben bang dat het ook bladluis is. Bijmesten heeft niet geholpen.
zondag 4 september 2016 om 20:20
quote:Pumps_italiaans schreef op 04 september 2016 @ 14:56:
Ik ben bang dat het ook bladluis is. Bijmesten heeft niet geholpen.Als de plant tomaatjes begint te maken wil je niet meer dat de plant groeit, want die energie moet naar de vruchtjes. Een vriendin van mij had ook wat jij beschrijft: de onderste bladeren vallen er af en bij haar hielp het om te verpotten en goed water te geven.
Ik ben bang dat het ook bladluis is. Bijmesten heeft niet geholpen.Als de plant tomaatjes begint te maken wil je niet meer dat de plant groeit, want die energie moet naar de vruchtjes. Een vriendin van mij had ook wat jij beschrijft: de onderste bladeren vallen er af en bij haar hielp het om te verpotten en goed water te geven.
maandag 5 september 2016 om 12:49
Wie van jullie heeft een compostvat? Ik zit er over te denk, ik heb namelijk een hoekje waar dus echt niets groeit. Wat ik er plant gaat dood, als ik er wat zaai komt het niet op. Toen ik in mijn huisje kwam was daar de "opslag" van scooterwrakken en aanverwante zaken, dus ik gok dat het vervuiling is. De struikboom die er al stond doet het wel uitstekend.
Ik zit nu te denken om in de hoek daar een compostvat te zetten. Hoe werkt dat en heeft het toegevoegde waarde?
Inmiddels staat er een stekje van de vitex binnen als experiment, de acanthuszaadjes liggen te drogen.
Ik zit nu te denken om in de hoek daar een compostvat te zetten. Hoe werkt dat en heeft het toegevoegde waarde?
Inmiddels staat er een stekje van de vitex binnen als experiment, de acanthuszaadjes liggen te drogen.
dinsdag 6 september 2016 om 11:23
Ik heb een compostvat maar het is eigenlijk nooit gelukt daar goede compost in te maken. Het ontbreekt me aan geduld en verstand denk ik, ik vond het maar gedoe. Jaarlijks gratis een paar zakken ophalen bij de gemeente vind ik makkelijker
Maar mocht je het willen proberen, dan mag je 'em zo op komen halen hoor! Het ding staat hier toch alleen maar in de weg te staan.
Maar mocht je het willen proberen, dan mag je 'em zo op komen halen hoor! Het ding staat hier toch alleen maar in de weg te staan.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
dinsdag 6 september 2016 om 11:48

dinsdag 6 september 2016 om 15:52
Maar compost met koe/stalmest. Daar moet je ook mee oppassen als je wortelstokken of knollen hebt. Het trekt mestvliegen aan of andere beesten die ondergronds alles kapot kunnen maken. De maden voeden zich of zitten in de stalmest.
Geen idee hoe het in elkaar steekt, maar op bepaalde zaad zakken staat het als waarschuwing.
Nu het heugelijke feit. Ik heb een tweede tomaat die ROOD begint te kleuren. Ik tel er alleen één minder.
Ook zijn de bloemen in de top kwijt.
Water geven doet wonderen. Wat plat lag is weer groen. Geel is denk ik verloren, maar 2 rode tomaten heb ik wel.
Geen idee hoe het in elkaar steekt, maar op bepaalde zaad zakken staat het als waarschuwing.
Nu het heugelijke feit. Ik heb een tweede tomaat die ROOD begint te kleuren. Ik tel er alleen één minder.
Ook zijn de bloemen in de top kwijt.
Water geven doet wonderen. Wat plat lag is weer groen. Geel is denk ik verloren, maar 2 rode tomaten heb ik wel.
dinsdag 6 september 2016 om 20:44
Het is een vrij grote, en heel lelijk ook Zo'n enorm rond groen ding, loopt taps toe, diameter onderaan is schat ik 1 mtr. en is ongeveer 1.20 hoog. Kan aankomend weekend wel even een foto maken als je dat wil?
Mocht je hem willen hebben dan krijg je de exorbitant grote spinnen die erin huizen er gratis bij
Over enorme spinnen gesproken. Gisterenavond voordat ik ging slapen nog even om me heen gekeken voordat ik het licht uit deed, zit er een spin (zo'n harige zwarte) van wel 10 cm. naast me op de muur Ik nam zo'n grote sprong uit bed dat ik zowat beneden stond, bezem gepakt en het monster geplet. Stond te trillen op m'n benen. Echt no way dat ik zo'n griezel in mijn slaapkamer wil. En nu vraag ik me af waar die andere is
Mocht je hem willen hebben dan krijg je de exorbitant grote spinnen die erin huizen er gratis bij
Over enorme spinnen gesproken. Gisterenavond voordat ik ging slapen nog even om me heen gekeken voordat ik het licht uit deed, zit er een spin (zo'n harige zwarte) van wel 10 cm. naast me op de muur Ik nam zo'n grote sprong uit bed dat ik zowat beneden stond, bezem gepakt en het monster geplet. Stond te trillen op m'n benen. Echt no way dat ik zo'n griezel in mijn slaapkamer wil. En nu vraag ik me af waar die andere is
Dierproeven.
dinsdag 6 september 2016 om 22:38
Die andere spin is hier! En ook kwijt. En heet henk. De megasmerige badkamerhenk is pleitte. Hij had helemaal knus een webje gemaakt en alles!
Nu weet ik dus niet wáár hij is en nu ben ik bang dat hij ineens over me heen kruipt als ik rustig op de pot zit.
Ik vermoed dat hij inmiddels weer buiten is gaan wonen, maar je kijkt toch rond.
Nu weet ik dus niet wáár hij is en nu ben ik bang dat hij ineens over me heen kruipt als ik rustig op de pot zit.
Ik vermoed dat hij inmiddels weer buiten is gaan wonen, maar je kijkt toch rond.
dinsdag 6 september 2016 om 23:05
quote:Felix_Urbexicus schreef op 06 september 2016 @ 22:38:
Die andere spin is hier! En ook kwijt. En heet henk. De megasmerige badkamerhenk is pleitte. Hij had helemaal knus een webje gemaakt en alles!
Badkamerhenk
Ik hoop voor jou dat hij naar buiten is verhuisd! Maar als het zo'n smerige huisspin is dan vrees ik het ergste. Ze heten niet voor niets huisspin natuurlijk
Ik durf eigenlijk niet te gaan slapen straks want ik ben ervan overtuigd dat zijn grotere broer vlak bij mijn bed zit te wachten om wraak te nemen vanwege de doodslag met voorbedachte rade op zijn broertje.
Badkamerhenk
Ik hoop voor jou dat hij naar buiten is verhuisd! Maar als het zo'n smerige huisspin is dan vrees ik het ergste. Ze heten niet voor niets huisspin natuurlijk
Ik durf eigenlijk niet te gaan slapen straks want ik ben ervan overtuigd dat zijn grotere broer vlak bij mijn bed zit te wachten om wraak te nemen vanwege de doodslag met voorbedachte rade op zijn broertje.
Dierproeven.
dinsdag 6 september 2016 om 23:08
quote:Felix_Urbexicus schreef op 06 september 2016 @ 22:40:
Dat zou moeten passen trouwens, zet ik mooi mijn tuinkast ervoor ^^.
Wil je eerst nog een fotootje of meteen maar een ophaalafspraak plannen via pb?
Ik heb ook nog heel veel verbenazaadjes en stekjes van de paarse vlinderstruik in de aanbieding
Dat zou moeten passen trouwens, zet ik mooi mijn tuinkast ervoor ^^.
Wil je eerst nog een fotootje of meteen maar een ophaalafspraak plannen via pb?
Ik heb ook nog heel veel verbenazaadjes en stekjes van de paarse vlinderstruik in de aanbieding
Dierproeven.

woensdag 7 september 2016 om 07:51
woensdag 7 september 2016 om 09:02
http://s727.photobucket.c ... uin3_zps333c0421.jpg.html
Zo'n ding toch? Dat moet passen dus graag!
Verbenazaadjes ook graag, mocht je er vanaf willen. Oh, en een rondleiding door je tuin natuurlijk
Verbenazaadjes ook graag, mocht je er vanaf willen. Oh, en een rondleiding door je tuin natuurlijk

woensdag 7 september 2016 om 10:02
Ik zou het gewoon proberen Bosbessen! Verbena wordt heel hoog dus het vangt daardoor wel makkelijker veel zonlicht.
Wel op de meest zonnige plek zetten dan.
Een dikke spin in je shirt?! Brrrrr, de horror!
Ik hoop overigens dat het voor zich spreekt dat ik voor iedereen hier die wil verbena zaadjes heb, stuur me maar een pb-tje bij interesse dan kan ik zo wat opsturen (en natuurlijk ga ik heel vertrouwelijk om met (n)aw-gegevens, dat vind ik niet meer dan vanzelfsprekend). Nog niet alle bloemen zijn genoeg ingedroogd maar er zit dus heel veel zaad aan te komen nog.
Wel op de meest zonnige plek zetten dan.
Een dikke spin in je shirt?! Brrrrr, de horror!
Ik hoop overigens dat het voor zich spreekt dat ik voor iedereen hier die wil verbena zaadjes heb, stuur me maar een pb-tje bij interesse dan kan ik zo wat opsturen (en natuurlijk ga ik heel vertrouwelijk om met (n)aw-gegevens, dat vind ik niet meer dan vanzelfsprekend). Nog niet alle bloemen zijn genoeg ingedroogd maar er zit dus heel veel zaad aan te komen nog.
Dierproeven.
woensdag 7 september 2016 om 10:07
quote:Felix_Urbexicus schreef op 07 september 2016 @ 09:02:
Ja, zoiets is het inderdaad! Dan is die vanaf nu van jou
Moet nog wel even wat ruimte maken zodat het ding van zijn plek kan want er staat nu allemaal oud ijzer voor dat nog moet worden opgehaald. Laat me maar even weten wanneer je 'em kan komen ophalen, in een weekend komt het voor mij het beste uit, dan ben ik meestal wel thuis.
En die rondleiding door de tuin krijg je sowieso, het vat staat helemaal achterin bij de schuur dus dan heb je de hele tuin gezien
Ja, zoiets is het inderdaad! Dan is die vanaf nu van jou
Moet nog wel even wat ruimte maken zodat het ding van zijn plek kan want er staat nu allemaal oud ijzer voor dat nog moet worden opgehaald. Laat me maar even weten wanneer je 'em kan komen ophalen, in een weekend komt het voor mij het beste uit, dan ben ik meestal wel thuis.
En die rondleiding door de tuin krijg je sowieso, het vat staat helemaal achterin bij de schuur dus dan heb je de hele tuin gezien
Dierproeven.

woensdag 7 september 2016 om 11:04
Mag nu al hoor Bosbessen, er zitten al redelijk wat gedroogde bloemen aan en nu met een paar dagen mooi zonnig weer kan het goed verder drogen en kan ik er vrijdag al een flink aantal afknippen. Dan heb je ze volgende week in je brievenbus.
Wil je ook nog een stek van de vlinderstruik?
Wil je ook nog een stek van de vlinderstruik?
Dierproeven.
woensdag 7 september 2016 om 11:45
Paarse vlinderstruik heb ik meer dan voldoende in ieder geval, ga wel hier in de buurt een stekje pikken van een witte. Die mensen zijn nooit thuis, anders zou ik het vragen.
De vitexstek heeft het naar zijn zin, het ene blaadje is totaal niet verwelkt, nu wachten op de wortels.
Net op de markt nog 3 echinacea's gekocht, daar had ik al een tijdje een oogje op.
Aankomende zondag gaan we naar een spookdorp in Duitsland, dat dorp wordt verdrongen door een bruinkoolmijn. Denk dat ik daar ook nog wel wat leuks ga vinden aan eenzame plantjes.
Cc, ik vraag vriendje even wanneer hij tijd heeft om te rijden. Thanks!
De vitexstek heeft het naar zijn zin, het ene blaadje is totaal niet verwelkt, nu wachten op de wortels.
Net op de markt nog 3 echinacea's gekocht, daar had ik al een tijdje een oogje op.
Aankomende zondag gaan we naar een spookdorp in Duitsland, dat dorp wordt verdrongen door een bruinkoolmijn. Denk dat ik daar ook nog wel wat leuks ga vinden aan eenzame plantjes.
Cc, ik vraag vriendje even wanneer hij tijd heeft om te rijden. Thanks!