alleen

15-12-2008 08:15 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, wie herkent dit gevoel?

Je voelt je soms zo alleen ondanks dat je getrouwd bent.

Wij komen beiden uit een familie die niet zo hecht is.

Wij hebben geen kinderen (bewuste keuze).

Wij werken allebeide, goed contact met collega's, maar niet meer dan dat.

Aan vrienden heeft mijn man 1 kameraad.

Ikzelf helemaal niemand, maar dat ligt ook aan mezelf, ik erger/irriteer me gauw aan iemand.

Gister een leuke kerstfilm gekeken en dan zie je daar die gezelligheid met familie en vrienden, en dan komt daar het gevoel van ik ben zo alleen....terwijl mijn man en ik het goed met elkaar hebben.
Zoek een hobby, dan heb je in ieder geval wat te doen.
Wat zijn dan de dingen waaraan je je ergert, bij anderen ? En ... denk je dat het de moeite waard zou kunnen zijn om te proberen jezelf daarin een beetje te veranderen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat je zelf doorhebt dat het aan jezelf ligt dat je naast je man niemand hebt is natuurlijk alleen maar goed.

Als je je alleen voelt omdat je niemand heb zou je dáár eerst eens kunnen beginnen om dingen te veranderen.
Sja, als je je gauw aan mensen ergert is het geen wonder dat je weinig vrienden hebt natuurlijk. Niemand is zo onprettig in de omgang als iemand die zich de hele tijd loopt te ergeren; en het schiet het doel van vriendschap ook een beetje voorbij natuurlijk: namelijk dat het gezellig is om samen tijd door te brengen.

Je hebt denk ik drie opties:

1) je zoekt vrienden waar je je niet steeds aan ergert - als die er niet zijn (omdat je je aan iedereen ergert) dan:

2) wordt het tijd dat je jezelf eens onder de loep neemt. Waarom erger je je steeds aan anderen? Zijn je verwachtingen van mensen bijvoorbeeld te hooggespannen? Kun je iets aan die ergernis doen? Zo ja: ga aan de slag! Zo nee, dan:

3) accepteer je dat je een klein cirkeltje mensen om je heen hebt. Niet iedereen is sociaal.
Ik denk ook wel eens, had ik maar zulke vrienden als ik naar een film of serie zit te kijken.

Maar niemand heeft vrienden zoals in Friends of Sex in the City. Dat is niet echt, dat is entertainment.

Je hebt het fijn met je man en eigenlijk wil je helemaal geen vrienden. Want vrienden kosten tijd, ze zijn best wel eens irritant en je moet er energie in stoppen. En vaak meer dan je er uit krijgt, als je dat er niet voor over hebt, moet je blij zijn met wat je hebt.
hoe kan je je alleen voelen als je gelukkig bent met je man? dan kan dat toch niet? natuurlijk heb je soms behoefte aan andere mensen dan je man, maar daar ben je zelf bij!
Maar als je je eenzaam voelt terwijl je een relatie hebt, dan vraag ik mij af hoe gelukkig je bent met hem?

Je moet voor jezelf bepalen wat je precies mist. Je man is zo te lezen niet je vriend, of mis je bepaalde dingen die je graag zou willen doen? Kijk of je dit kunt invullen met je man, misschien scheelt dat al. Wat is het precies dat je mist?

Wil je dingen doen, wil je graag iemand hebben met wie je vanalles kunt delen, verveel je je?
Je eenzaam voelen ondanks een relatie. Herkenbaar.

Je eenzaam voelen in een kamer vol familie en vrienden (al dan niet mensen die je ergeren). Herkenbaar

Je eenzaam voelen op momenten dat het niet logisch is. Herkenbaar.

Je doods voelen. Denk dat niets je (echt) raakt. Niet zoals je dat ziet bij andere mensen... Daardoor je ook ergeren aan dingen van andere mensen...omdat waar zij zich druk om maken...jij je niet kunt voorstellen.

Ooit...herkende ik dit. Dat was vlak voor een zware tijd. Gevolg (in mijn geval) : depressie.

Nu heel wat jaren later : de depressie was mijn redding. Sindsdien raakt alles me. Was in het begin overweldigend, nu alleen maar mooi. Ik leef!

Herkenbaar (1e deel dan)?
Doet me inderdaad denken aan het recente depressie spotje "en nu moet ik genieten" (of zoiets).

Het kan ook zijn dat dit gewoon de inleiding is tot verandering in je leven (die je natuurlijk zelf moet bewerkstelligen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven