Gezondheid alle pijlers

Hoestdrank

08-09-2016 21:19 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verkouden en ik hoest. Nu zegt mijn moeder dat ik hoestdrank moet nemen. Volgens mij werkt dat spul niet en kun je net zo goed water drinken. Wat vinden jullie, werkt hoestdrank of niet?
Het stopte bij mij het hoesten zelf niet maar verlichtte wel de pijn in mijn keel die je krijgt als gevolg van het hoesten. Dat en het is lekker spul, mm.
Wat wil je bereiken met het nemen van hoestdrank? Stoppen met hoesten? Minder keelpijn?
Hoestdrank werkt volgens mij alleen tegen lichte kriebel of pijn, en dan nog maar kort. Of je moet de zwaardere hoestdranken hebben waar ook iets verdovends in zit, dan onderdruk je de hoestreflex een beetje.

Alternatieven die hier thuis net zo goed helpen: een theelepel honing / gembersiroop / agavesiroop.
Hoestdrank werkt niet. Neem een dropje, krijg je lekke slijmvorming van, verzacht een beetje.

En gewoon paracetamol bij keelpijn
Chocola schijnt te helpen. En je hebt meteen een goede smoes
Het bewijs voor je moeder:

http://www.nu.nl/gezondhe ... hocolade-helpt-hoest.html
A. Vogel keelspray hielp voor mij heel goed tegen kriebelhoest! Water niet echt, drop maar kort. Honing ook trouwens.

Als ik nog geen spray in huis heb, dan helpt thee met honing prima for the time being.

Beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven