Napraattopic 65
woensdag 31 augustus 2016 om 13:41
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
vrijdag 9 september 2016 om 11:55
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 11:39:
Huh het Woord Tatta is geen woord om iemands kleur te benoemen. Het woord Tatta wordt als straattaal gebruikt voor Nederlander. Het staat los van huidskleur.Het woord geitenneuker duid ook geen kleur aan Maar is wel zeker beledigend en straattaal.
Huh het Woord Tatta is geen woord om iemands kleur te benoemen. Het woord Tatta wordt als straattaal gebruikt voor Nederlander. Het staat los van huidskleur.Het woord geitenneuker duid ook geen kleur aan Maar is wel zeker beledigend en straattaal.
vrijdag 9 september 2016 om 11:56
vrijdag 9 september 2016 om 11:56
vrijdag 9 september 2016 om 11:57
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 11:52:
[...]
Het is Straattaal. Zo omschrijf ik mensen niet als ik met iemand in gesprek ben.
Hoe omschrijf jij mensen dan?
1 van de eerste dingen die ik toch wel opnoem wanneer ik iemand bedoel en de naam niet weet is toch echt huidskleur, dat maakt het zoekgebied nogal kleiner.
Dat meisje wat gister met piet stond te praten, die donkere met die ontzettend lange paardenstaart en dat groene shirtje... Hoe heet die ook alweer?
Lijkt me heel normaal.
[...]
Het is Straattaal. Zo omschrijf ik mensen niet als ik met iemand in gesprek ben.
1 van de eerste dingen die ik toch wel opnoem wanneer ik iemand bedoel en de naam niet weet is toch echt huidskleur, dat maakt het zoekgebied nogal kleiner.
Dat meisje wat gister met piet stond te praten, die donkere met die ontzettend lange paardenstaart en dat groene shirtje... Hoe heet die ook alweer?
Lijkt me heel normaal.
vrijdag 9 september 2016 om 11:57
quote:Amaqanda schreef op 09 september 2016 @ 11:51:
In een omschrijving snap ik de verbolgenheid al helemaal niet trouwens.
Iemand omschrijven doe je nu eenmaal op uiterlijke kenmerken en huidskleur is gewoon een kenmerk. Net als je haarkleur en de kleur van je ogen.
Dit.
Ik wil het, net als anderen hier, graag goed doen en niemand beledigen of kwetsen. Maar ik heb soms wel de indruk dat er mensen zijn die een soort huidskleur hsp hebben en daar ook niet direct vanaf willen. En dat vind ik jammer, want ik geloof dat ik niet snel mensen anders behandel vanwege hun afkomst of huidskleur, ik probeer dat niet te doen in ieder geval. Maar het lijkt wel alsof het bij voorbaat al nooit goed is. Omdat ik een kaaskop ben ben ik sowieso al racistisch.
Dat zorgt er bij mij wel voor dat ik minder bereid ben tot open communicatie.
In een omschrijving snap ik de verbolgenheid al helemaal niet trouwens.
Iemand omschrijven doe je nu eenmaal op uiterlijke kenmerken en huidskleur is gewoon een kenmerk. Net als je haarkleur en de kleur van je ogen.
Dit.
Ik wil het, net als anderen hier, graag goed doen en niemand beledigen of kwetsen. Maar ik heb soms wel de indruk dat er mensen zijn die een soort huidskleur hsp hebben en daar ook niet direct vanaf willen. En dat vind ik jammer, want ik geloof dat ik niet snel mensen anders behandel vanwege hun afkomst of huidskleur, ik probeer dat niet te doen in ieder geval. Maar het lijkt wel alsof het bij voorbaat al nooit goed is. Omdat ik een kaaskop ben ben ik sowieso al racistisch.
Dat zorgt er bij mij wel voor dat ik minder bereid ben tot open communicatie.
vrijdag 9 september 2016 om 11:58
vrijdag 9 september 2016 om 11:58
vrijdag 9 september 2016 om 11:59
quote:Amaqanda schreef op 09 september 2016 @ 11:57:
[...]
Lijkt me heel normaal.Omschrijf jij dan oo zo iemand met een lichte huidskleur?
[...]
Lijkt me heel normaal.Omschrijf jij dan oo zo iemand met een lichte huidskleur?
quote:_Wollstonecraft_ schreef op 09 september 2016 @ 11:57:
[...]
Dit.
Dat zorgt er bij mij wel voor dat ik minder bereid ben tot open communicatie.Helemaal eens.
[...]
Dit.
Dat zorgt er bij mij wel voor dat ik minder bereid ben tot open communicatie.Helemaal eens.
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 11:58:
[...]
Eerlijk gezegd heb ik nog niet eerder gehoord dat iemand het woord Tatta racisme vindt. Het is eerder als grapje bedoeld.
Het is spottend en dat getuigt niet van respect.
Ik vind tatta in dezelfde categorie vallen als bijvoorbeeld roetmop. Totaal onnodig en ontzettend respectloos.
[...]
Eerlijk gezegd heb ik nog niet eerder gehoord dat iemand het woord Tatta racisme vindt. Het is eerder als grapje bedoeld.
Het is spottend en dat getuigt niet van respect.
Ik vind tatta in dezelfde categorie vallen als bijvoorbeeld roetmop. Totaal onnodig en ontzettend respectloos.
vrijdag 9 september 2016 om 12:01
quote:Grobbekuiken schreef op 09 september 2016 @ 11:57:
[...]
Even gegoogled. Betekent "aardappelhoofd". Weet niet goed wat ik daar nou weer van moet denken, lijkt me niet erg complimenteus bedoeld.
Nee joh, gewoon denigrerend bedoeld.
Het grappige vind ik altijd dat de kinderen die zo druk bezig zijn met hun afkomst te benadrukken vaak ook degene zijn die ontzettend discrimineren.
[...]
Even gegoogled. Betekent "aardappelhoofd". Weet niet goed wat ik daar nou weer van moet denken, lijkt me niet erg complimenteus bedoeld.
Nee joh, gewoon denigrerend bedoeld.
Het grappige vind ik altijd dat de kinderen die zo druk bezig zijn met hun afkomst te benadrukken vaak ook degene zijn die ontzettend discrimineren.
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 11:58:
[...]
Eerlijk gezegd heb ik nog niet eerder gehoord dat iemand het woord Tatta racisme vindt. Het is eerder als grapje bedoeld.Het is een spotnaam, vind ik niks grappigs aan. En als ik iemand benoem met donkere huidskleur is dat ook geen racisme, maar een aanduiding hoe die persoon eruit ziet.
[...]
Eerlijk gezegd heb ik nog niet eerder gehoord dat iemand het woord Tatta racisme vindt. Het is eerder als grapje bedoeld.Het is een spotnaam, vind ik niks grappigs aan. En als ik iemand benoem met donkere huidskleur is dat ook geen racisme, maar een aanduiding hoe die persoon eruit ziet.
vrijdag 9 september 2016 om 12:02