Napraattopic 65

31-08-2016 13:41 4136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 14:51:

[...]

Tja, als je best goede argumenten aandraagt dan wordt de "oh dus jij vindt ons allemaal racisten" kaart altijd snel getrokken. Net als de "wat een domme/zinloze/achterlijke/nutteloze discussie" kaart.Ik vind het juist een hele goede discussie om het in de maatschappij voor komt.
quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 14:04:

[...]

Wat lullen jullie toch steeds slap. Ik heb het over zaken als kledingstijl, manier van praten, accent, lichaamstaal, manier van met elkaar omgaan, taal, etc.

Daaraan zie je toch direct of iemand een Nederlander of een Engelsman is, bijvoorbeeld? Dat staat volkomen los van huidkleur, kleur ogen, kleur haar, lengte, gewicht, etc.http://www.google.nl/url? ... YSkxsZBvWidar2WWIUeu7Dpsg Dus jij ziet meteen dat dit een nederlander is.

Nou is dit een overtrokken voorbeeld maar je kunt echt aan iemand niet zien of hij engels duits belgisch of nederlands luxenburgs etc is. Dat is echt pure onzin.
quote:nina1966 schreef op 09 september 2016 @ 14:57:

[...]

http://www.google.nl/url? ... YSkxsZBvWidar2WWIUeu7Dpsg Dus jij ziet meteen dat dit een nederlander is.

Nou is dit een overtrokken voorbeeld maar je kunt echt aan iemand niet zien of hij engels duits belgisch of nederlands luxenburgs etc is. Dat is echt pure onzin.jij kunt aan iemand zien of ie crimineel is toch?
very metal
quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 14:51:

[...]

Tja, als je best goede argumenten aandraagt dan wordt de "oh dus jij vindt ons allemaal racisten" kaart altijd snel getrokken. Net als de "wat een domme/zinloze/achterlijke/nutteloze discussie" kaart.Andersom wordt de racisme kaart ook wel eens te snel getrokken. Mijn kind bedoelde met de opmerking over de eigen blanke huid, niks racistisch. Maar dat werd wel direct zo uitgelegd.
quote:nina1966 schreef op 09 september 2016 @ 14:57:

[...]

http://www.google.nl/url? ... YSkxsZBvWidar2WWIUeu7Dpsg Dus jij ziet meteen dat dit een nederlander is.

Nou is dit een overtrokken voorbeeld maar je kunt echt aan iemand niet zien of hij engels duits belgisch of nederlands luxenburgs etc is. Dat is echt pure onzin.

Ik krijg een filmpje van Regilio Tuur, klopt dat?

Maar ja, aan hem hoor ik direct dat hij een Nederlander is. En ik zie het ook, inderdaad.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 14:59:

[...]

Ik krijg een filmpje van Regilio Tuur, klopt dat?

Maar ja, aan hem hoor ik direct dat hij een Nederlander is. En ik zie het ook, inderdaad.Jammer dan dat hij zichzelf surinamer noemt.
quote:nina1966 schreef op 09 september 2016 @ 15:00:

[...]

Jammer dan dat hij zichzelf surinamer noemt.Och gottogot, wat ben je toch een droeftoeter.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 15:01:

[...]

Och gottogot, wat ben je toch een droeftoeter.Waarom? Omdat jij niet kunt zien dat het een surinamer is?
quote:sssssst schreef op 09 september 2016 @ 14:58:

[...]

Andersom wordt de racisme kaart ook wel eens te snel getrokken. Mijn kind bedoelde met de opmerking over de eigen blanke huid, niks racistisch. Maar dat werd wel direct zo uitgelegd.Ik weet niet eens waarop je doelt, dus ik heb hem sowieso niet getrokken, en je bent nu met mij in gesprek en niet met degene die dat volgens jou doet of heeft gedaan.
Am Yisrael Chai!
quote:-KING- schreef op 09 september 2016 @ 14:45:

[...]

fashionvictim en cookielyon zeggen toch niet dat wij allemaal racisten zijn?Nou voor mij komt het daar wel zo ongeveer op neer eigenlijk. Vooral hoe Cookielyon het brengt lijkt het net alsof we vreselijke onmensen zijn ofzo.
quote:nina1966 schreef op 09 september 2016 @ 15:02:

[...]

Waarom? Omdat jij niet kunt zien dat het een surinamer is?Omdat dat je vraag niet was, sneuneus. En omdat je dom zit te zwetsen.
Am Yisrael Chai!
quote:-KING- schreef op 09 september 2016 @ 14:45:

[...]

fashionvictim en cookielyon zeggen toch niet dat wij allemaal racisten zijn?Ja eigenlijk wel.
Voor wie nog wil huilen om de borstvoedingsmaffia: ik ben als jonge moeder enkele maanden geïnfiltreerd geweest in deze sekte en in het topic over dom perignon staat een post van mij over een van de dingen waar ik me het meest over verbaasd heb. Snijden in je kind om meer borstvoeding te kunnen geven.
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 14:54:

[...]

Ik vind het juist een hele goede discussie om het in de maatschappij voor komt.Het eerste deel vond ik ook prima ja. Over het beschrijven van iemand met welke woorden.
quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 15:03:

[...]

Omdat dat je vraag niet was, sneuneus. En omdat je dom zit te zwetsen.

Nou dat was wel degelijk mijn vraag . Maar jij vind mij een sneuneus omdat jij je hoogdravende praat niet na kunt komen?

Je kunt nou eenmaal vaak niet aan de buitenkant zien waar iemand vandaan komt. Er zijn rasechte Amerikanen die er uit zien alsof ze zo uit de rimboe van Afrika komen.

Zweden waarvan je eerder verwacht dat ze uit china komen etc.

Waarom blijf je toch zo hardnekkig volhouden terwijl je best weet dat je fout zit.
quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 15:03:

[...]

Omdat dat je vraag niet was, sneuneus. En omdat je dom zit te zwetsen.Moeilijk om toe te geven dat je fout zit...
quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 15:02:

[...]

Ik weet niet eens waarop je doelt, dus ik heb hem sowieso niet getrokken, en je bent nu met mij in gesprek en niet met degene die dat volgens jou doet of heeft gedaan.

Ik doelde hierop. Dit postte ik gisteravond.

quote:sssssst schreef op 08 september 2016 @ 21:29:

[...]

Zelfs over je eigen kleur mag je soms al niks meer zeggen. Mijn kind zeer blank en snel verbrandend had vandaag een buitenactiviteit op school. Kind zei dat dat niet erg handig was voor iemand die zo extreem blank is. Zeker als het niet aangekondigd is. Kreeg kind ruzie met een donkere klasgenoot over de term 'blank'.
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 09 september 2016 @ 15:03:

Voor wie nog wil huilen om de borstvoedingsmaffia: ik ben als jonge moeder enkele maanden geïnfiltreerd geweest in deze sekte en in het topic over dom perignon staat een post van mij over een van de dingen waar ik me het meest over verbaasd heb. Snijden in je kind om meer borstvoeding te kunnen geven. Echt?!?!?! Wow.
quote:duende12 schreef op 09 september 2016 @ 15:06:

[...]

Moeilijk om toe te geven dat je fout zit...Ze zit helemaal niet fout.

Voor wie nog wil huilen om de borstvoedingsmaffia: ik ben als jonge moeder enkele maanden geïnfiltreerd geweest in deze sekte en in het topic over dom perignon staat een post van mij over een van de dingen waar ik me het meest over verbaasd heb. Snijden in je kind om meer borstvoeding te kunnen geven. Huh? Welk topic is dat?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Voor wie nog wil huilen om de borstvoedingsmaffia: ik ben als jonge moeder enkele maanden geïnfiltreerd geweest in deze sekte en in het topic over dom perignon staat een post van mij over een van de dingen waar ik me het meest over verbaasd heb. Snijden in je kind om meer borstvoeding te kunnen geven. 1 keer is genoeg
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:duende12 schreef op 09 september 2016 @ 15:06:

[...]

Moeilijk om toe te geven dat je fout zit...

Regilio Tuur is een Nederlander van Surinaamse afkomst. Ze vraagt "dus jij wil zeggen dat je aan hem kunt zien dat hij Nederlands is"?

Ik zeg ja, want iedereen die een beetje van taal houdt kan dat gelijk aan zijn accent horen. En ik kan dat bovendien zien, omdat hij er uitziet als een Nederlandse Surinamer. In tegenstelling tot een Surinamer die in Suriname is opgegroeid. Dus ja, ik kan zien dat hij een Nederlander is, ja.

Als haar vraag was geweest "kan jij zien dat hij een Surinamer is?" dan had ik geantwoord: "ja, want hij ziet er echt uit als een Surinamer en niet als een Antilliaan."
Am Yisrael Chai!
quote:nina1966 schreef op 09 september 2016 @ 15:05:

[...]

Nou dat was wel degelijk mijn vraag . Maar jij vind mij een sneuneus omdat jij je hoogdravende praat niet na kunt komen?

Je kunt nou eenmaal vaak niet aan de buitenkant zien waar iemand vandaan komt. Er zijn rasechte Amerikanen die er uit zien alsof ze zo uit de rimboe van Afrika komen.

Zweden waarvan je eerder verwacht dat ze uit china komen etc.

Waarom blijf je toch zo hardnekkig volhouden terwijl je best weet dat je fout zit.At was je vraag toch niet.
quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 15:09:

[...]

Regilio Tuur is een Nederlander van Surinaamse afkomst. Ze vraagt "dus jij wil zeggen dat je aan hem kunt zien dat hij Nederlands is"?

Ik zeg ja, want iedereen die een beetje van taal houdt kan dat gelijk aan zijn accent horen. En ik kan dat bovendien zien, omdat hij er uitziet als een Nederlandse Surinamer. In tegenstelling tot een Surinamer die in Suriname is opgegroeid. Dus ja, ik kan zien dat hij een Nederlander is, ja.

Als haar vraag was geweest "kan jij zien dat hij een Surinamer is?" dan had ik geantwoord: "ja, want hij ziet er echt uit als een Surinamer en niet als een Antilliaan."Idd. Mi gado
quote:*-_lilith_-* schreef op 09 september 2016 @ 15:02:

[...]

Nou voor mij komt het daar wel zo ongeveer op neer eigenlijk. Vooral hoe Cookielyon het brengt lijkt het net alsof we vreselijke onmensen zijn ofzo.ja, deze discussie verloopt wat vreemd maar het is gewoon een pijnlijk gevoelig onderwerp voor veel mensen.
very metal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven