Napraattopic 65

31-08-2016 13:41 4136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 14:30:

[...]

Voor de duizendste keer het is totaal niet relevant om iemands kleur te benoemen.Misschien niet (altijd) relevant, maar kan wel meer duidelijkheid geven en is dan absoluut niet als racistische toevoeging bedoeld.
quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 14:33:

[...]

Ik zeg ook niet dat het iets zegt over wat voor karakter je hebt. Ik zeg alleen dat "Nederlands" meer over jou zegt dan "blank".!

Precies!

[...]

Ik zeg ook niet dat het iets zegt over wat voor karakter je hebt. Ik zeg alleen dat "Nederlands" meer over jou zegt dan "blank".Het zegt alleen dat ik uit Nederland kom, verder niks.

[...]

Ik zeg ook niet dat het iets zegt over wat voor karakter je hebt. Ik zeg alleen dat "Nederlands" meer over jou zegt dan "blank".

Maar is niet handig als je iemand wil omschrijven. Want Nederlander zegt weinig over kleur of andere uiterlijke kenmerken.

Iedereen met een Nederlands Paspoort is Nederlands.

Dus zijn we terug bij de vraag wat is precies het probleem met donker/ bruin/ blank en wit als onderdeel van een omschrijving indien nodig bij uitleg.
quote:Grobbekuiken schreef op 09 september 2016 @ 14:33:

[...]

Misschien niet (altijd) relevant, maar kan wel meer duidelijkheid geven en is dan absoluut niet als racistische toevoeging bedoeld.Vind ik niet.
Deze discussie is volstrekt zinloos.
quote:yasmijn schreef op 09 september 2016 @ 14:35:

Deze discussie is volstrekt zinloos.Helemaal mee eens

Deze discussie is volstrekt zinloos.

Deze discussie is volstrekt zinloos.Ik vind het juist heel erg zinvol en doet stof tot nadenken.

Deze discussie is volstrekt zinloos.Gelijk heb je.
quote:barbaracartland schreef op 09 september 2016 @ 14:17:

[...]

Fijn. Dan zijn we eindelijk waar ik wilde zijn. Dit is, voor mij, de enige situatie waarin ik huidskleur moet benoemen. Omdat me in dit topic gezegd is, dat ik niet zwart mag zeggen, wilde ik alleen maar weten welk woord dan wél mocht, in deze specifieke situaties. Daar heb ik nog geen antwoord op, vrees ik.

Ik zou als de politie me vraagt om een verdachte te omschrijven wederom afkomst of waarschijnlijke afkomst benoemen. Ik snap het probleem daarmee van jou uit dan weer niet.

Dus: nou beste agent, het was een man van Surinaams-Creoolse afkomst denk ik, van ongeveer 1.80 lang, normaal postuur en hij had zijn haar kortgeschoren met van die figuren erin.

Dat vind ik persoonlijk een veel nauwkeuriger omschrijving dan "het was een zwarte van 1.80 met kroes haar en donkere ogen".
Am Yisrael Chai!
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 14:37:

[...]

Ik vind het juist heel erg zinvol en doet stof tot nadenken.Tja, alles is al tig keer gezegd.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 14:35:

[...]

Vind ik niet.Dat weet ik dat jij dat anders ziet. Best hoor, ik was ook niet van plan je te overtuigen, is alleen mijn mening.
quote:fashionvictim schreef op 09 september 2016 @ 14:37:

[...]

Ik zou als de politie me vraagt om een verdachte te omschrijven wederom afkomst of waarschijnlijke afkomst benoemen. Ik snap het probleem daarmee van jou uit dan weer niet.

Dus: nou beste agent, het was een man van Surinaams-Creoolse afkomst denk ik, van ongeveer 1.80 lang, normaal postuur en hij had zijn haar kortgeschoren met van die figuren erin.

Dat vind ik persoonlijk een veel nauwkeuriger omschrijving dan "het was een zwarte van 1.80".Idd.
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

Misschien hebben jullie een antwoord op een andere vraag: Ik wil graag level 40 uitspelen in Candy Crush, maar ik wil dat niet via Facebook doen en ik wil geen mensen lastigvallen. Lukt dat wel?
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 14:10:

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... 3c4553.jpg[/img]Wat Marten Luther King bedoelde is nou net effe anders dan wat hier bedoeld wordt. Het zit hem in het woordje judged. Dat betekent veroordeeld, niet aangeduid.
Pfff volstrekt kansloos dit.

Nou blijf maar lekker in je underdog rol dan en denk maar fijn dat wij allemaal racisten zijn hoor als je daar dan gelukkig van wordt. Zegt meer over jou/jullie dan over ons.
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 14:37:

[...]

Ik vind het juist heel erg zinvol en doet stof tot nadenken.Nou nee. Ik ben al oud en ik hoef er niet meer over na te denken, ik heb alles al eeuwen helder.
quote:Grobbekuiken schreef op 09 september 2016 @ 14:38:

[...]

Dat weet ik dat jij dat anders ziet. Best hoor, ik was ook niet van plan je te overtuigen, is alleen mijn mening.Je hebt recht op je mening.
quote:Goede-Fee schreef op 09 september 2016 @ 14:34:

[...]

Maar is niet handig als je iemand wil omschrijven. Want Nederlander zegt weinig over kleur of andere uiterlijke kenmerken.

Iedereen met een Nederlands Paspoort is Nederlands.

Dus zijn we terug bij de vraag wat is precies het probleem met donker/ bruin/ blank en wit als onderdeel van een omschrijving indien nodig bij uitleg.

Beste agent, het was een blanke man van 180 met peper en zout kleurig haar en ik denk blauwe ogen, maar ze kunnen ook grijs zijn geweest.

Wow, that narrows it down.
Am Yisrael Chai!

[...]

Dat vind ik persoonlijk een veel nauwkeuriger omschrijving dan "het was een zwarte van 1.80 met kroes haar en donkere ogen".Vul je bij die laatste wel de rest in wat er na Surinaams-Creoolse afkomst staat en niet ineens iets anders.

[...]

Dat vind ik persoonlijk een veel nauwkeuriger omschrijving dan "het was een zwarte van 1.80 met kroes haar en donkere ogen".

Ik zou denk ik zeggen dat het een man was met een donkere huidskleur van 1.80m, normaal postuur , zijn haar kortgeschoren met van die figuren erin. Hij sprak Nederlands.

Deze discussie is volstrekt zinloos.En soiso hoort het niet op napraat
quote:Cookielyon schreef op 09 september 2016 @ 14:39:

[...]

Je hebt recht op je mening.Pfoeh, gelukkig maar
quote:yasmijn schreef op 09 september 2016 @ 14:39:

[...]

Nou nee. Ik ben al oud en ik hoef er niet meer over na te denken, ik heb alles al eeuwen helder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven