Napraattopic 66

10-09-2016 09:30 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Enn schreef op 11 september 2016 @ 15:57:

Dan moet ik zeker maken dat ik hier weg kom niet? Tsjonge mensen, wat zijn jullie idioot bezig met elkaar.

Goedemiddag.Van mij niet hoor.
quote:rechthoek schreef op 11 september 2016 @ 15:57:

[...]

Zwart is ook geen feitelijke constatering, tenzij het om zwart haar gaat. Ik heb de term zwart als kind al niet begrepen.

Iemand kan wel een bruine huidskleur hebben. Donkerbruin, lichtbruin, is dat iets waar je moeite mee zou hebben? (als je iemand omschrijft bijvoorbeeld en niet in de context "die donkere".Het liefst donker als je iemand omschrijft. Dat is namelijk niet zwaar beladen "zwart" heeft iets negatiefs vind ik.
quote:Enn schreef op 11 september 2016 @ 15:57:

Dan moet ik zeker maken dat ik hier weg kom niet? Tsjonge mensen, wat zijn jullie idioot bezig met elkaar.

Goedemiddag.Nou, je emmertje water (jeweetwel van vroeger) zou best van pas komen.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 15:55:

[...]

Je hoeft het niet duizend keer te herhalen hoor. Je hoeft het woord "zwart" niet te zeggen.Grobbekuiken zegt dat helemaal niet. En jij blijft je ook herhalen en herhalen, waarom mag zij dat niet?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 15:55:

[...]

Je hoeft het niet duizend keer te herhalen hoor. Je hoeft het woord "zwart" niet te zeggen.

Mjah, nou, weet je, je lult jezelf hier en daar tegen, maar daar reageer je niet op. Verder zul je mij nooit over een zwart persoon horen, dus die laatste opmerking klopt ook niet.

Jammer, heb je bijv. ook gevraagd waar de straattaal ophoudt en waar de discriminatie begint.
quote:ThunderassMan schreef op 11 september 2016 @ 16:00:

[...]

Nou, je emmertje water (jeweetwel van vroeger) zou best van pas komen.Of je hoofd even onder dompelen in een zwembad...
quote:ThunderassMan schreef op 11 september 2016 @ 15:58:

[...]

Dus; als iemand zich ergens NIET mee bemoeit is dat ook al racistisch of meten met 2 maten?Ze bemoeit zich er verder toch mee. Ze verwijt mij toch van alles dan moet ze die oogkleppen ook af doen.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 16:00:

[...]

Het liefst donker als je iemand omschrijft. Dat is namelijk niet zwaar beladen "zwart" heeft iets negatiefs vind ik.Hehe we zijn er, klaar!
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 15:57:

[...]

Geen onzin het is een feit en waar. Daar is net iets te veel voor gebeurd de afgelopen tijd. Ontken het maar weer.Het is geen feit en zeker niet waar. Uiteraard wel dattie is aangehouden, dat is waar: de hetze eromheen is onzin.
quote:hatsetats schreef op 11 september 2016 @ 15:55:

[...]

Hoe dúrf je. EchtNet zo makkelijk als dat jij dat woord blijft herhalen waarvan je weet dat het beledigend is. Want je beledigt hiermee de donkere medemens, maar das niet erg hé.
quote:gedanst schreef op 11 september 2016 @ 15:57:

[...]

Hoe noemde jouw vader voordat hij licht dement werd mensen met een donkere huidskleur dan?

In zijn jeugd: nikkers, nikkertjes of zwartjes. Daar werd voor gespaard in de parochie. Daarna negers. Toen kleurlingen. Ofwel, hij ging met de tijd mee.

Net zoals iemand met een verstandelijke handicap in zijn jeugd nog gewoon idioten, debielen en mogooltjes werden genoemd en hij dat soort termen ook niet meer gebruikte.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Grobbekuiken schreef op 11 september 2016 @ 16:01:

[...]

Mjah, nou, weet je, je lult jezelf hier en daar tegen, maar daar reageer je niet op. Verder zul je mij nooit over een zwart persoon horen, dus die laatste opmerking klopt ook niet.

Jammer, heb je bijv. ook gevraagd waar de straattaal ophoudt en waar de discriminatie begint.Praat jij met een persoon in straattaal? Nee toch. Tjonge jonge zeg.
quote:Star schreef op 11 september 2016 @ 15:58:

[...]

Je hebt gaat pb krijgen.
quote:-Kia-Ora- schreef op 11 september 2016 @ 15:59:

[...]

Dat kwam er pas bij toen je er opmerkingen over kreeg. Als je dat er gelijk bijgezet zou hebben dan had ik er iig niet zo op gereageerd. En nu zeg je het weer terwijl mensen het als een belediging zien...Jaja, lulkoek.
quote:-Kia-Ora- schreef op 11 september 2016 @ 16:02:

[...]

Net zo makkelijk als dat jij dat woord blijft herhalen waarvan je weet dat het beledigend is. Want je beledigt hiermee de donkere medemens, maar das niet erg hé.Welk woord? Zwart? Of nikkers? Begrijp jij iets van context?
quote:ThunderassMan schreef op 11 september 2016 @ 16:02:

[...]

Het is geen feit en zeker niet waar. Uiteraard wel dattie is aangehouden, dat is waar: de hetze eromheen is onzin.Dat vind jij. Ik niet de politie heeft het zelf ook toegegeven dat ze dachten dat hij fout was omdat hij in ern nieuwe auto reed. Etnisch profileren in de Nederlandse maatschappij bestaat.
quote:hatsetats schreef op 11 september 2016 @ 16:02:

[...]

In zijn jeugd: nikkers, nikkertjes of zwartjes. Daar werd voor gespaard in de parochie. Daarna negers. Toen kleurlingen. Ofwel, hij ging met de tijd mee.

Net zoals iemand met een verstandelijke handicap in zijn jeugd nog gewoon idioten, debielen en mogooltjes werden genoemd en hij dat soort termen ook niet meer gebruikte.

Negers en kleurlingen is gewoon racistisch.

Als jouw vader voordat hij licht dementerend werd gewoon zei 'mensen met een donkere huidskleur' dan had je een punt.
quote:Pinda-Kaas schreef op 11 september 2016 @ 15:53:

[...]

Mijn opa gebruikte het als scheldwoord, en dan ging oma's slipper door de kamer. Zelf sprak ze haar buren wel als belanda aan, want ze bedoelde er niks naars mee.

Nou die logica wisten mijn ouders richting mij toe natuurlijk niet recht te breien Opa was hier zelf zo ongeveer uit de Nederlandse klei getrokken, dus die hield zich daar buiten. Ik reageer ook niet zo heel aardig als men het heeft over een 'pinda' of een 'blauwe', ik ken er genoeg die zichzelf juist als dusdanig aanduiden.
quote:ThunderassMan schreef op 11 september 2016 @ 16:03:

[...]

Je hebt gaat pb krijgen.Oh nee, toch niet. Dat staat niet aan bij je.
quote:fashionvictim schreef op 11 september 2016 @ 15:59:

[...]

Het ging om een kind. Als een kind zegt "die mevrouw met die mooie haren" dan is dat in 99 van de 100 gevallen een mevrouw die of een opvallende haarkleur heeft, of heel erg lang haar, of lange ingewikkelde vlechten, of een enorme afro, of een hele grote bloem in haar haar, of iets in die geest. Iets opvallends in ieder geval. Dus dan kijk je om je heen en zie je 5 mevrouwen met peper en zout kleurig haar in een rommelige paardenstaart, 1 mevrouw met volledig kapot geblondeerd platinablond haar en 1 mevrouw met dreadlocks. En dan vraag je: bedoel je die mevrouw met die hele witte haren of die met die lange vlechten?Nouh, mijn kind kan echt wel iemands huidskleur benoemen en niet het haar. Het haar valt jou op, een ander weer iets anders. Als een kind iemand wil aanwijzen en zegt bruine mevrouw weet ik niet wat daar mis mee is. Want die mevrouw is bruin. Dat is eenzelfde constatering als blonde haren, het is een kenmerk. Helaas is dat gevoelig geworden vanuit racistische motieven, maar ik geloof juist dat normaal benoemen normaal is. Zo durfde ik als kind niet eens iemand Turk te noemen omdat ik bang was te schelden. Ik hoorde het veel als scheldwoord en voelde dat ook zo. Tot ik ouder werd en besefte dat iemand gewoon een Turk kan zijn als nationaliteit net als ik Nederlander ben. De term is ongelooflijk geschoffeerd en dat had nooit mogen gebeuren. Het weer in het normale brengen is het enige juiste in mijn optiek.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 16:03:

[...]

Praat jij met een persoon in straattaal? Nee toch. Tjonge jonge zeg.Kom nou eens met een gefundeerd antwoord! Je lult er echt steeds omheen, dat is mijn vraag helemaal niet.
quote:Phaedra_ schreef op 11 september 2016 @ 15:59:

Ik ga lekker chocola halen.

Lief zijn voor elkaar Ik ga mee, zullen we een bakkie doen in de stad?
quote:rechthoek schreef op 11 september 2016 @ 16:04:

[...]

Nouh, mijn kind kan echt wel iemands huidskleur benoemen en niet het haar. Het haar valt jou op, een ander weer iets anders. Als een kind iemand wil aanwijzen en zegt bruine mevrouw weet ik niet wat daar mis mee is. Want die mevrouw is bruin. Dat is eenzelfde constatering als blonde haren, het is een kenmerk. Helaas is dat gevoelig geworden vanuit racistische motieven, maar ik geloof juist dat normaal benoemen normaal is. Zo durfde ik als kind niet eens iemand Turk te noemen omdat ik bang was te schelden. Ik hoorde het veel als scheldwoord en voelde dat ook zo. Tot ik ouder werd en besefte dat iemand gewoon een Turk kan zijn als nationaliteit net als ik Nederlander ben. De term is ongelooflijk geschoffeerd en dat had nooit mogen gebeuren. Het weer in het normale brengen is het enige juiste in mijn optiek.Stront is ook bruin.... Zo kunnen we nog verder gaan.
Wat een puinhoop hier, ik ben er dood mee aan.

Iets met Kumbaya enzo.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
quote:Grobbekuiken schreef op 11 september 2016 @ 16:05:

[...]

Kom nou eens met een gefundeerd antwoord! Je lult er echt steeds omheen, dat is mijn vraag helemaal niet.Die vragen heb je al tig keer antwoord op gehad wat begrijp je niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven