Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
quote:fanatic schreef op 07 september 2016 @ 15:14:

[...]

Nou ze heeft al de popster Limousine en de popster Tourbus en tig andere lego friends sets.

Dus ze heeft best wel genoeg hahahaha

Shopkins wilden we eigenlijk niet aan beginnen omdat ze al zoveel heeft.

Misschien toch de Pinypon maar eens weg doen. Daar doet ze tegenwoordig het minste mee

(toen ze 4/5 jaar was zat ze hele dagen met de pinypon te spelen)In die serie is er ook een vliegtuig verkrijgbaar toch?
Hallo?!
quote:_Doortje_ schreef op 10 september 2016 @ 16:43:

[...]

In die serie is er ook een vliegtuig verkrijgbaar toch?

Is van het gewone lego friends .

Maar het vliegtuig daar heeft ze geen interesse in, dus die krijgt ze dan zowiezo niet
Ik heb ook wat ingeslagen bij kruidvat. Woezel en pip rolschaatsen voor 1.95! Die liggen op zolder voor volgend jaar. Net als van die klossen om op te lopen. Een puzzel van Finding dory van 50 stukjes voor 70ct, knutselbladen en een doosje lego voor een verjaardag die we binnenkort hebben.

Al met al best tevreden.

Oh, bijna vergeten! Ook een regenjasje en regenlaarsjes van hello kitty voor baby born
Leuk topic! Tvp!

Ik heb tijdje terug die woezel en pip rolschaatsen gekocht bij de kruidvat ( dochter is 4). Vind het eerlijk gezegd best eng die dingen.
Oh wat zijn jullie allemaal goed geslaagd bij Kruidvat! Ik ben vrijdagochtend geweest, maar er was echt niets leuks (of voor veel oudere kinderen). Er was 1 duploding, maar dat heeft ze al. Ik ging naar huis met alleen een houten dominospel. Ook de 'winkeltje' prentenboeken waren helemaal uitverkocht :(
quote:_origami_ schreef op 11 september 2016 @ 21:54:

Oh wat zijn jullie allemaal goed geslaagd bij Kruidvat! Ik ben vrijdagochtend geweest, maar er was echt niets leuks (of voor veel oudere kinderen). Er was 1 duploding, maar dat heeft ze al. Ik ging naar huis met alleen een houten dominospel. Ook de 'winkeltje' prentenboeken waren helemaal uitverkocht :(Hier ook niet meer. Erg jammer. Ben wel 4x langs de schappen gelopen.
quote:woezel85 schreef op 11 september 2016 @ 20:57:

Leuk topic! Tvp!

Ik heb tijdje terug die woezel en pip rolschaatsen gekocht bij de kruidvat ( dochter is 4). Vind het eerlijk gezegd best eng die dingen.Ik heb daarom ook lang getwijfeld. Maar voor 1.95 kon ik ze niet laten liggen.
quote:smart79 schreef op 11 september 2016 @ 21:57:

[...]

Hier ook niet meer. Erg jammer. Ben wel 4x langs de schappen gelopen.Ik heb het gevraagd aan de filiaalmanager. Hij vertelde dat ze na 1 dag al uitverkocht waren, omdat alle leerkrachten uit de omgeving ze kwamen kopen. Jammer voor mij, maar wellicht dat kind ze over een paar jaar dan op school te lezen krijgt
Wat leuk een nieuw speelgoedtopic! Vanavond maar weer eens doornemen. Misschien alvast wat ideeën opdoen voor onze zoon van 2,5. Veel dingen hebben we nog aangezien hij ook nog een broer heeft van net 4. Dus misschien is er al wat leuks voorbij gekomen.
Voor wie het nog niet wist: Wehkamp heeft een hele hoop speelgoed in de aanbieding. Ik heb een setje van SES en de Duplo treinset besteld voor december
Iemand nog leuke ideeën voor een meisje dat, tegen die tijd, bijna 1 is? Doordat ze een grotere broer heeft hebben we natuurlijk al veel dat zij ook kan gebruiken
vanavond tijdens het badritueel bedacht ik me dat ik deze nog moest vermelden: fisher price emmertjes!

Echt heel simpel (bijna suf) maar het favoriete badspeelgoed van mijn beide jongens, sinds ze een maand of 8 zijn. Het gebruik ervan verandert natuurlijk naarmate ze ouder worden, maar het blijft boeien. Perfect formaat voor kleine kinderhandjes en onverwoestbaar. Leuk rond/voor een eerste verjaardag.
quote:souffle schreef op 12 september 2016 @ 16:57:

Wat leuk een nieuw speelgoedtopic! Vanavond maar weer eens doornemen. Misschien alvast wat ideeën opdoen voor onze zoon van 2,5. Veel dingen hebben we nog aangezien hij ook nog een broer heeft van net 4. Dus misschien is er al wat leuks voorbij gekomen.Uitbreidingen voor speelgoed wat je al hebt, en nu de jongste geen baby meer is: kleiner priegelspul. Mijn oudste houdt echt van die kleine dingetjes zoals playmobil en kan daar ook al lang goed mee omgaan, maar ik heb dat bewust een beetje gemeden ivm jongste. Zodra jongste niet meer alles in de mond steekt en rondstrooit kunnen we daarin gaan investeren - zelf koop ik dan liever speelgoed waar ze allebei iets mee kunnen ipv spul waar jongste ook weer snel uitgroeit.
quote:paper-note schreef op 15 september 2016 @ 21:55:

vanavond tijdens het badritueel bedacht ik me dat ik deze nog moest vermelden: fisher price emmertjes!

Echt heel simpel (bijna suf) maar het favoriete badspeelgoed van mijn beide jongens, sinds ze een maand of 8 zijn. Het gebruik ervan verandert natuurlijk naarmate ze ouder worden, maar het blijft boeien. Perfect formaat voor kleine kinderhandjes en onverwoestbaar. Leuk rond/voor een eerste verjaardag.

Dat is inderdaad ook veel gebruikt badspeelgoed hier. Wij hebben de stapelbekers van de Ikea, ook ideaal en heerlijk goedkoop. Sommige bekertjes zijn dicht, in andere zit een gaatje of heel veel gaatjes zodat je een gieter-effect krijgt. En ze stapelen makkelijker dan andere bekertjes.

Mijn zoon van 4 raakt er nu langzamerhand wel op uitgekeken, iemand een suggestie wat leuk in bad is voor iets oudere kinderen? Ik vind al het badspeelgoed dat ik tegenkom zo babyachtig. Hij is helemaal van het fantasiespel, dus graag suggesties in die categorie en geen badkrijt, puzzels e.d. Hij zou het het leukst vinden denk ik als hij zijn playmobil mee in bad mocht nemen, maar dat vind ik daar te prijzig voor.

En ik twijfel of ik een stokpaard zal kopen en voor welke leeftijd dat leuk is. Beide kinderen (1,5 en 4) houden van dieren, als een malle door het huis rauschen en van zich verkleden, dus ik denk dat het wel aan zal slaan. Wat zijn jullie ervaringen?
quote:mendy schreef op 15 september 2016 @ 21:25:

Iemand nog leuke ideeën voor een meisje dat, tegen die tijd, bijna 1 is? Doordat ze een grotere broer heeft hebben we natuurlijk al veel dat zij ook kan gebruiken

Stabilo Woody potloden: heel dikke potloden, die supermakkelijk kleuren en die je zelfs van de muur af schijnt te kunnen poetsen. Ook voor grotere broer heel leuk, omdat je er ook diverse mogelijkheden mee hebt die juist voor groteren een uitdaging zijn. Ze zijn duur, maar mijn dochter tekende er met net 1 jaar zo mee weg, terwijl ze met andere potloden en wasco krijtjes nog niks kan.

En verder:

- My little babyborn pop (heeft een fijn zacht lijfje)

- pyjama

- slaapzak

- nieuwe speen/slab/oid

- regenlaarsjes (op de groei)

- mooie doos of koffertje voor herinneringen aan de babytijd (eerste kleertjes, geboortekaartje, felicitatiekaartjes na de geboorte, etc)

- wasbare zwemluier
quote:nicole123 schreef op 15 september 2016 @ 22:29:

[...]

Stabilo Woody potloden: heel dikke potloden, die supermakkelijk kleuren en die je zelfs van de muur af schijnt te kunnen poetsen. Ook voor grotere broer heel leuk, omdat je er ook diverse mogelijkheden mee hebt die juist voor groteren een uitdaging zijn. Ze zijn duur, maar mijn dochter tekende er met net 1 jaar zo mee weg, terwijl ze met andere potloden en wasco krijtjes nog niks kan.

En verder:

- pyjama

- slaapzak

- nieuwe speen/slab/oid

- mooie doos of koffertje voor herinneringen aan de babytijd (eerste kleertjes, geboortekaartje, felicitatiekaartjes na de geboorte, etc)

- wasbare zwemluier

Waarom heb ik nooit eerder hiervan gehoord? Vd week weer een pak zwemluiers gekocht. Wat zijn die krengen duur zeg!

Dikke potloden verkopen ze ook bij de Hema trouwens. Tekende mijn zoon van die leeftijd ook leuk mee (lees: kraste er mooi mee op papier).

Verder noppenpuzzels of puzzels met 2 stukken, daar zal ze met 1 jaar nog niet veel mee doen maar tussen 1.5 en 2 waarschijnlijk wel.

Badspeeltjes misschien nog een idee? Of als je geen bad hebt kan het ook onder de douche natuurlijk.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
quote:nicole123 schreef op 15 september 2016 @ 22:17:

[...]

Dat is inderdaad ook veel gebruikt badspeelgoed hier. Wij hebben de stapelbekers van de Ikea, ook ideaal en heerlijk goedkoop. Sommige bekertjes zijn dicht, in andere zit een gaatje of heel veel gaatjes zodat je een gieter-effect krijgt. En ze stapelen makkelijker dan andere bekertjes.

Mijn zoon van 4 raakt er nu langzamerhand wel op uitgekeken, iemand een suggestie wat leuk in bad is voor iets oudere kinderen? Ik vind al het badspeelgoed dat ik tegenkom zo babyachtig. Hij is helemaal van het fantasiespel, dus graag suggesties in die categorie en geen badkrijt, puzzels e.d. Hij zou het het leukst vinden denk ik als hij zijn playmobil mee in bad mocht nemen, maar dat vind ik daar te prijzig voor.

En ik twijfel of ik een stokpaard zal kopen en voor welke leeftijd dat leuk is. Beide kinderen (1,5 en 4) houden van dieren, als een malle door het huis rauschen en van zich verkleden, dus ik denk dat het wel aan zal slaan. Wat zijn jullie ervaringen?Je hebt verf om het water mee groen/blauw of een andere gekke kleur mee te geven. Een snorkel? Waterpistooltje en iets om op te schieten? Een playmobile boot oid? Ik zou kijken naar dingen die niet voor in bad bedoeld zijn, maar er wil in kunnen.
Verf-achtige dingen vallen af: hij is geen crea type en ik heb geen zin om dat soort spul uit de voegen te poetsen. Playmobil boot zou hij super vinden, maar vind ik te duur voor in bad (badspul gaat hier ook geen eeuwigheid mee: er gaat toch snel viezigheid in hoekjes en gaatjes zitten en ik zie mezelf niet na elke badsessie uitgebreid dat speelgoed poetsen en drogen). Ik zoek eigenlijk iets als playmobil maar dan zonder alle hoekjes en randjes waar water in kan blijven staan en een stuk goedkoper. Waterpistool vindt hij ook super maar dan is zijn zusje die ook in het bad zit de klos haha. Blijft over de snorkel, ik weet niet of hij dat durft maar het is wel een leuk idee!
Die Stabilo Woody potloden zijn trouwens wel echt heel anders dan gewone dikke potloden, die hebben we namelijk ook. Veel dikker, veel makkelijker (je kijkt ernaar en ze kleuren al zeg maar) en het is meer een soort waskrijt als je tekent dan potlood. En als je het nat maakt kun je ermee aquarellen, dan mengen de kleuren. Maar ze zijn wel duur, dus het is maar net of je het ervoor over hebt.
quote:nicole123 schreef op 15 september 2016 @ 23:14:

Verf-achtige dingen vallen af: hij is geen crea type en ik heb geen zin om dat soort spul uit de voegen te poetsen. Playmobil boot zou hij super vinden, maar vind ik te duur voor in bad (badspul gaat hier ook geen eeuwigheid mee: er gaat toch snel viezigheid in hoekjes en gaatjes zitten en ik zie mezelf niet na elke badsessie uitgebreid dat speelgoed poetsen en drogen). Ik zoek eigenlijk iets als playmobil maar dan zonder alle hoekjes en randjes waar water in kan blijven staan en een stuk goedkoper. Waterpistool vindt hij ook super maar dan is zijn zusje die ook in het bad zit de klos haha. Blijft over de snorkel, ik weet niet of hij dat durft maar het is wel een leuk idee!Heb je al op lobbes. nl gekeken? daar hebben ze leuke badspeeltjes. Ook een politie boot voor 10 euro Playmobile achtig met minder hoekjes. Aqua play bootjes is ook nog een optie is meer duplo dan Playmobile maar wel speciaal voor water.
quote:nicole123 schreef op 15 september 2016 @ 22:29:

[...]

En verder:

- pyjama

- slaapzak

- nieuwe speen/slab/oid

- wasbare zwemluierBedankt voor de leuke ideeën!

Verf-achtige dingen vallen af: hij is geen crea type en ik heb geen zin om dat soort spul uit de voegen te poetsen. Playmobil boot zou hij super vinden, maar vind ik te duur voor in bad (badspul gaat hier ook geen eeuwigheid mee: er gaat toch snel viezigheid in hoekjes en gaatjes zitten en ik zie mezelf niet na elke badsessie uitgebreid dat speelgoed poetsen en drogen). Ik zoek eigenlijk iets als playmobil maar dan zonder alle hoekjes en randjes waar water in kan blijven staan en een stuk goedkoper. Waterpistool vindt hij ook super maar dan is zijn zusje die ook in het bad zit de klos haha. Blijft over de snorkel, ik weet niet of hij dat durft maar het is wel een leuk idee!Abrick heeft een piratenboot. Er zitten ook nog wat losse blokjes bij die dan dienen als schatkist enzo en die klikken niet goed vast op de boot. Het is dus niet te vergelijken met lego-kwaliteit, maar voor in bad misschien wel heel leuk.
quote:estrellas2 schreef op 15 september 2016 @ 22:36:

[...]

Waarom heb ik nooit eerder hiervan gehoord? Vd week weer een pak zwemluiers gekocht. Wat zijn die krengen duur zeg!

Dikke potloden verkopen ze ook bij de Hema trouwens. Tekende mijn zoon van die leeftijd ook leuk mee (lees: kraste er mooi mee op papier).

Verder noppenpuzzels of puzzels met 2 stukken, daar zal ze met 1 jaar nog niet veel mee doen maar tussen 1.5 en 2 waarschijnlijk wel.

Badspeeltjes misschien nog een idee? Of als je geen bad hebt kan het ook onder de douche natuurlijk.Dank je wel!

Verf-achtige dingen vallen af: hij is geen crea type en ik heb geen zin om dat soort spul uit de voegen te poetsen. Playmobil boot zou hij super vinden, maar vind ik te duur voor in bad (badspul gaat hier ook geen eeuwigheid mee: er gaat toch snel viezigheid in hoekjes en gaatjes zitten en ik zie mezelf niet na elke badsessie uitgebreid dat speelgoed poetsen en drogen). Ik zoek eigenlijk iets als playmobil maar dan zonder alle hoekjes en randjes waar water in kan blijven staan en een stuk goedkoper. Waterpistool vindt hij ook super maar dan is zijn zusje die ook in het bad zit de klos haha. Blijft over de snorkel, ik weet niet of hij dat durft maar het is wel een leuk idee!

Nu je het zegt, nep playmobil bestaat bij mijn weten niet.

Ik laat ze playmobil en duplo gewoon mee in bad nemen. Als je het niet in de badkamer laat liggen en tijd geeft om te drogen dan kan het daar echt wel tegen, net als een normale afwasbeurt. Wordt het meteen eens schoongemaakt ;)

Wat ik dus doe na het badderen: speelgoed op handdoek leggen, doek bij punten oppakken en een beetje schudden zodat het water eruit gaat. Op open handdoek beetje laten drogen en dan terug naar de speelkamer.
Bedankt, ik ga even op Lobbes kijken en naar die piratenboot! Paper-note, ik denk dat het eraan ligt wat je in bad gebruikt. Bij normale zeep is het inderdaad gewoon alsof je het afwast, zeker als je het daarna nog even afspoelt en goed laat drogen. Maar mijn kinderen kunnen vanwege eczeem alleen maar in bad met extra vettende badolie. En dan blijft er altijd een vettig laagje over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven