Vreemd gedrag vrienden

11-09-2016 23:46 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
---
Ben jij de enige van het andere geslacht in fe groep?
Waarom vraag je of 'ze nog wat gaan doen'? Zo plaats je jezelf al buiten de groep.

Waarom zeg je niet 'jongens, wat gaan we doen?

Los van dat ik me uberhaupt afvraag waarom je dat soort 'vrienden' zou willen.....
Is het een groepje populaire mensen waar iedereen graag bij wil horen of zo? Hoezo die reputatie? Bij vrienden moet je juist jezelf kunnen zijn en kan jullie reputatie je niets schelen, met vrienden praat je juist wel over hoe je je voelt.

Ik denk dat je iemand bent die "er graag bij wil horen", die niet voor zichzelf op durft te komen, een pleaser misschien?

Ik zou op zoek zijn naar echte vrienden. Zelf heb ik geen hele vriendengroep (al lijkt me dat echt wel gezellig), maar wat losse vriendinnen die me door en door kennen en waar ik totaal geen reputatie hoog te houden heb. Een groep zoals die van jou lijkt me alleen maar erg vermoeiend en oppervlakkig.
Je bent dus bang buitengesloten te worden. Misschien val je gewoon niet zo op en vergeten ze je echt. In elk geval is de relatie ongelijk want zij zijn voor jou heel belangrijk terwijl jij er maar zo'n beetje bijhangt.

Zoals anderen al zeiden: stel de vriendschap op de proef; gaan ze je in positieve zin missen als je niet meer naar hen toe gaat?

Mocht het tegenvallen: je kan zonder wie-dan-ook leven hoor. Het moet al heel gek lopen wil je niet iemand vinden met wie je af en toe een kopje koffie of een borrel kan drinken en voor wie de lol wederzijds is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Alles draait om reputatie héBedoel je je ego; je gevoel over je sociale betekenis? Daar moet je mee zien te dealen, door te groeien en misschien andere vrienden te maken die meer om je geven. Daarvoor is het nodig dat je eerst wat stapjes terugdoet.
Oh, je wil bij een bepaalde groep horen waar jij tegenopkijkt en daaraan trek je je op.

Maar anderen zien meer dan jij hoor, omdat ze er van buiten tegenaan kijken en dan zien dat jij er (mogelijk) niet zo bijhoort. Áls het ze al interesseert waar jij mee omgaat.
Vriendschap die om reputatie draait, op wat voor manier dan ook, is geen vriendschap.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven