Stoomreiniger vloeren
maandag 12 september 2016 om 14:32
Ik twijfel over de aankoop van een stoomreiniger voor mijn vloeren (tegels). Ik woon in een appartement en kan dus niet gewoon dweilen en het vuile water naar buiten trekken. Verder stoor ik me aan een aantal vlekken die met gewoon dweilen niet weggaan en zoek ik iets om mijn autozetels schoon te maken.
Heeft er iemand ervaring met zo'n sledestoomreiniger (vb Kärcher SC3 premium)? Blijft de vloer niet te nat ? Blijven er strepen achter? Krijg je zelfs na grondig stofzuigen van die aangekoekte natte stofhoopjes in de hoeken omdat je het water met vuil niet echt verwijdert? Of is de microvezeldoek zo goed dat ie dit opneemt?
Het is weeral een plaatsinnemend toestel. Voor ik er mijn geld aan uitgeef, wil ik graag zeker weten dat het weer niet in de bergplaats blijft staan na 2 x gebruiken. De reviews online zijn over het algemeen goed. Maar ik weet nooit zo goed of ik die kan geloven. Dan vertrouw ik meer op ervaringsdeskundigen hier
Alvast bedankt!
Heeft er iemand ervaring met zo'n sledestoomreiniger (vb Kärcher SC3 premium)? Blijft de vloer niet te nat ? Blijven er strepen achter? Krijg je zelfs na grondig stofzuigen van die aangekoekte natte stofhoopjes in de hoeken omdat je het water met vuil niet echt verwijdert? Of is de microvezeldoek zo goed dat ie dit opneemt?
Het is weeral een plaatsinnemend toestel. Voor ik er mijn geld aan uitgeef, wil ik graag zeker weten dat het weer niet in de bergplaats blijft staan na 2 x gebruiken. De reviews online zijn over het algemeen goed. Maar ik weet nooit zo goed of ik die kan geloven. Dan vertrouw ik meer op ervaringsdeskundigen hier
Alvast bedankt!
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
maandag 12 september 2016 om 15:51
maandag 12 september 2016 om 16:05
quote:Zoila schreef op 12 september 2016 @ 15:51:
Ik heb ook de SC3 en gebruik hem hoofdzakelijk voor de vloeren.
Ik heb bewust voor de SC3 gekozen omdat die voet een ander kliksysteem heeft voor de doekjes. De originele doekjes zijn vrij prijzig,en bij deze kun je dus ook makkelijk een andere dweil er tussen klikken. Werkt prima!Oh ja? Wat voor dweilen koop jij?
Ik heb bewust voor de SC3 gekozen omdat die voet een ander kliksysteem heeft voor de doekjes. De originele doekjes zijn vrij prijzig,en bij deze kun je dus ook makkelijk een andere dweil er tussen klikken. Werkt prima!Oh ja? Wat voor dweilen koop jij?
•
maandag 12 september 2016 om 16:12
Ik heb ook een Karcher sc3. Net verhuisd en kan mijn huidige woonkamervloer er niet mee doen,jammer. Vind het een superding.
Ik koop gastendoekjes bij de Action ipv de originele dweilen en om de stoomkop doe ik witte badstof sokken. Ooit ergens die tip gelezen en gaat prima.
Ik doe er ook mijn ramen mee, en daarna even afnemen met een doekje.
Probeer de binnenkant van je afzuigkap eens......
Ik koop gastendoekjes bij de Action ipv de originele dweilen en om de stoomkop doe ik witte badstof sokken. Ooit ergens die tip gelezen en gaat prima.
Ik doe er ook mijn ramen mee, en daarna even afnemen met een doekje.
Probeer de binnenkant van je afzuigkap eens......
maandag 12 september 2016 om 16:16
maandag 12 september 2016 om 16:50
Ik heb de SC3 nu een paar maanden en man dat had ik veel eerder moeten doen. Het scheelt zoveel werk met schoonmaken. Gebruik hem voor de vloeren (tegels, laminaat en zeil), de gehele badkamer, wasbakken, oven, gasfornuis, ramen zemen en zelfs verf vlekken gaan er met geen enkele moeite uit. Je moet er wel achteraan met een handdoek want het is nat maar vele malen schoner! Gebruik nog amper schoonmaak middelen door de stoomreiniger. Oh en bij het opstarten komt er wel even water uit tot hij op gang is, even boven een wasbak houden dan. Veel plezier!
maandag 12 september 2016 om 17:51
quote:Zoila schreef op 12 september 2016 @ 15:51:
Ik heb bewust voor de SC3 gekozen omdat die voet een ander kliksysteem heeft voor de doekjes. De originele doekjes zijn vrij prijzig,en bij deze kun je dus ook makkelijk een andere dweil er tussen klikken. Werkt prima!Ah, idd! Bij de SC5 kan je geen andere dweil ertussen klikken.
Ik heb bewust voor de SC3 gekozen omdat die voet een ander kliksysteem heeft voor de doekjes. De originele doekjes zijn vrij prijzig,en bij deze kun je dus ook makkelijk een andere dweil er tussen klikken. Werkt prima!Ah, idd! Bij de SC5 kan je geen andere dweil ertussen klikken.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 12 september 2016 om 18:14
Ik heb juist bewust zon steelmodel gekocht, ipv sledemodel. Merk dat bij mijn steelstofzuiger ook dat ik dat veel handiger vind en de normale nooit meer gebruik doordat dat ding zo achter je aansleept.
De bank durf k niet omdat daar zon vlekkencoating op zit maar vlekken in mijn gordijnen heb k er mee schoon gekregen zonder ze eraf te hoeven halen
De bank durf k niet omdat daar zon vlekkencoating op zit maar vlekken in mijn gordijnen heb k er mee schoon gekregen zonder ze eraf te hoeven halen
maandag 12 september 2016 om 20:50
maandag 12 september 2016 om 20:53
quote:MsMuscle50enmeer schreef op 12 september 2016 @ 20:50:
Oh ja vergeet niet regelmatig te ontkalken , behoud van je apparaat. Ik ontkalk met ontkalkingstabletten van mijn espressomachine. Bij het water en aanzetten. Leeggooien en spoelen.
Overigens vul ik het apparaat met kokend water, dan is die het snelst opgewarmd.Ik doe altijd azijn bij het water, dat helpt!
Oh ja vergeet niet regelmatig te ontkalken , behoud van je apparaat. Ik ontkalk met ontkalkingstabletten van mijn espressomachine. Bij het water en aanzetten. Leeggooien en spoelen.
Overigens vul ik het apparaat met kokend water, dan is die het snelst opgewarmd.Ik doe altijd azijn bij het water, dat helpt!
maandag 12 september 2016 om 22:56
maandag 12 september 2016 om 23:04
quote:Frizz schreef op 12 september 2016 @ 21:44:
[...]
Standaard bedoel je? Gewoon een scheutje?Yep, idd. Ik had eerst een steelstoomreiniger en die zat na een tijdje zo vol kalk (ontkalken helpt niet voldoende), dat ik nu standaard een scheutje azijn in het water doe. Ook als ik bijvul.
[...]
Standaard bedoel je? Gewoon een scheutje?Yep, idd. Ik had eerst een steelstoomreiniger en die zat na een tijdje zo vol kalk (ontkalken helpt niet voldoende), dat ik nu standaard een scheutje azijn in het water doe. Ook als ik bijvul.