VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Hotmail ligt plat, dus ik kan 't niet zien.

Spannend Morrie, hopelijk inderdaad goed nieuws.
Een cadeau met stekker of knopjes dus? Hmmmm....

Oh ja, we hadden het toch van de week over helpen op school? Donderdag hebben ze bij ons op school kerstviering en hing er van de week een lijstje in de klas waar je in kon tekenen om de kindjes te chauffeuren naar de kerk. Heb me ingeschreven en de middag vrij genomen Dus ik dacht "goed bezig..." en heb me vanmorgen aangeboden bij de juf om mee te helpen met het klaarzetten van de hapjes voor het kerstdiner (na de dienst). Mocht niet! Daar vroegen ze alleen ouders voor van de oudtse kleuters
De pik-orde van de oudertroepen.... Hier "mag" je ook niet mee op schoolreis als je geen andere structurele dingen doet. Ik vind dar ook best hoor, zou mijn uitje niet zijn . Bovendien vind ik juist dan dat mijn kinderen extreem aan me gaan hangen, ik heb liever dat ze genieten.
Hahaha, dat was de laatste keer dat Wind zich aanbood .

Ik baal dat Schorrie niet naar de kerk gaat met Kerst. Ik denk ik doe hem op een gristelijke basisschool, hebben we leuk kerstviering in de kerk . Maar nee, ze doen een kerstdiner en kerstviering in de klas zonder ouders. Wij mogen na afloop opdraven om iets te drinken op het schoolplein.

En omdat Schorrie vorige week ziek was heb ik me niet aan kunnen bieden om iets te eten te maken.....
Nou, niet de laatste keer, maar het enthousiasme is wle even weg. Ik ken deze 'regels' niet en merk dat ik het irritant vind. Wat nou pik-orde? Wat een onzin! Ach... waarschijnlijk hebben ze vrijwilligers zat.

Nu mag ik mee de kerk in omdat ik rijd

Oh, en hapjes. Hier hing vanaf vorige week woensdag in de klas een lijstje met gerechten die je kon maken en kon je per kind één gerech kiezen. Om 08.30 uur (!!) was het bord al bijna leeg!

Ik heb nu de danoontjes....
Wij hebben ene jaar kerstdiner in de klas, andere jaar kerk, dus wie weet Morrie.
En fijn dat je er weer bent Morrie!
Op school gelden niet alleen regeltjes voor de kinderen, maar ook voor de ouders. De juffen spelen ook graag de baas over ons, dan hebben ze lekker de controle over alles .
WInd, dankjewel voor vacature! Had 'm ook gezien, maar is echt een shit-stuk met file die kant op. Ik ga alleen maar die kant op als het bij Centraal Station is (en dus geen dorps-stations, want dan zou ik moeten overstappen en dan ben ik meer dan uur aan het ov-en, dat wil ik niet).
O, dan misschien volgend jaar wel kerk, gelukkig .

Misschien moet ik zelf met Schorrie een kerkdienst opzoeken, is ook wel een leuk idee misschien. Leert ie de liedjes niet voor niets.

Vind het ook fijn dat ik er weer ben. Mis jullie altijd wel als ik een tijdje niet schrijf.

Voel me ook stukken beter qua verkoudheid enzo, krijg weer energie.

Gisteren wel weer haal en brengstress. Zo erg dat ik gisterochtend bepakt en bezakt met alle tassen en Schorrie de voordeur opendeed en me bedacht dat ik Knorrie vergeten was! Hij stond nog in de maxi cosi onder de kerstboom. Ik kon echt wel janken....

Gisteravond met Harrie besloten dat er iets moet veranderen, maar wat weten we nog niet. Vooral de schooltijden breken ons op, en het feit dat we Schorrie om 19 uur in bed willen hebben.
[quote]Morrie schreef op 16 december 2008 @ 11:25:

Gisteren wel weer haal en brengstress. Zo erg dat ik gisterochtend bepakt en bezakt met alle tassen en Schorrie de voordeur opendeed en me bedacht dat ik Knorrie vergeten was! Hij stond nog in de maxi cosi onder de kerstboom. Ik kon echt wel janken....quote]

Ik moet er achteraf wel om lachen hoor. Hij stond onder de kerstboom en lachte me toe toen ik hem kwam pakken. Dat is de onvoorwaardelijke liefde van je kinderen .
Moest ook wel beetje lachen lieve Morrie met haar kindeke in de kribbe bij de boom.
Ik ervaar die stress 's morgens niet zo. We staan op tijd op en kunnen eigenlijk heel relax douchen, aankleden en gezamelijk ontbijten. Zou dat al schelen? Half uurtje eerder opstaan?

Ik vind het ook fijn dat je er weer bent. Heb je wel gemist hier!

Ja, en die juffen en hun controle. Zou dat het zijn?

Ik vind het zo tegenstrijdig. Iedereen zeikt dat er niet genoeg vrijwilligers zijn op school omdat al die vrouwen tegenwoordig werken. En als je jezelf dan ergens voor aanbiedt, dan zit je kind niet in de juiste klas. Pffff... ingewikkeld hoor.

Mijn vrije ochtend is bijna voorbij.
Precies, onvoorwaardelijk, de kinderen weten gelukkig niet dat jij gewoon ontaard was .
Hmmm, ik denk, ik ga Knorrie even op zijn buik leggen, dat moet van de cb mevrouw. Maar hij slaapt alweer. Dat kind brengt de dag en de nacht echt slapend door.

Gisteren hadden we ons verslapen omdat we de wekker niet gezet hadden. Knorrie maakt ons altijd wel wakker, maar nu dus niet. Dus we stonden pas om 7.10 uur op. Normaal probeer ik om kwart voor 7 op te staan en ik ga echt niet om 6.15 uit bed.

Verschil bij jou is dat GW niet zo vroeg de deur uit hoeft. Harrie wel en dus ben ik meestal alleen met de twee kinderen en mezelf bezig. Op dagen dat Harrie er ook is, of nog beter: de dagen dat hij thuis is, heb ik geen stress.

Eigenlijk moet hij thuisblijfvader worden, heerlijk lijkt me dat.
En ik vind het ook zielig voor de kinderen trouwens. Schorrie moet al voor 8-en de deur uit terwijl hij pas om kwart voor 9 op school hoeft te zijn. En Knorrie lag gisteren nog heerlijk te slapen, moet hij uit bed gehaald worden omdat hij zo nodig naar het kinderdagverblijf moet.
Morrie, wij staan om 7.15 pas op hoor. Dochter kleed zichzelf aan, dus dat scheelt. O, en we zijn met z'n twee-en, dat scheelt ook. Niet dat Lioleum iets anders doet dan zichzelf aankleden doorgaans, maar toch... Vandaag ging hij staan strijken om 7.45, handig joh .
Ben je zo lang bezig om Knorrie weg te brengen dan? En Knorrie op een dag dat hij nog slaapt pas wegbrengen na Schorrie en dus een kwartiertje later op kantoor, kan toch ook?
Nee want kdv en school liggen niet bij elkaar in de buurt. Dat zou betekenen dat ik pas om 9.15 uur op mijn werk ben, en dus ook tot 17.45 daar moet blijven. Komt ook heel slecht uit met voeden van Knorrie.

En ik ga nu iets voor 8 uur de deur uit, ben dan iets over 8-en op het kdv. Nog even overdracht doen en kopje thee drinken en dan ga ik naar school met Schorrie. Daar heb ik dan allemaal wel ruim te tijd voor hoor. De stress is meer dat ik op tijd het huis verlaat zonder spugende Knorrie en met alle spullen dan dat er echt een reele kans is dat ik ergens te laat kom.
Het is bij mij meer het gevoel, dan dat er daadwerkelijk tijd te kort is.
Toch is GW ook een half uur eerder de deur uit. Bij ons gaat het als volgt;

06.45 uur de wekker gaat

06.45 uur 1 x snooze

06.55 uur uit bed

07.00 uur GW scheert zichzelf en ik sta onder de douche (vaak komen KW en BRS en dan bij)

07.10 uur GW onder de douche en ik kleed me aan, maak me op etc.

07.25 uur GW gaat naar beneden met de jongens en maakt het brood voor tussen de middag klaar.

07.30 uur ik ruim boven op, doe de gordijnen open, sla de bedden open en pak de kleding van de jongens (die de dalg ervoor al klaar lag meestal)

07.40 uur gezamelijk ontbijten

07.45 uur GW gaat de deur uit

07.50 uur ik kleed de jongens aan, ruim de tafel af, ruim de vaatwasser uit en in, we poetsen onze tanden, doekje langd het gezicht en we gaan om 08.15 uur de deur uit.

08.20 uur BRS afleveren op de creche (dit is meestal heel snel gebeurd anders gaat hij huilen)

08.30 uur - 08.45 uur KW afzetten op school

08.50 uur op weg naar mijn werk
Tja, een gevoel. Ja, dan heb ik geen praktsiche tips voor je.

Ik heb 's ochtends geen stress omdat ik mijn eigen werktijden bepaal. Als ik mijn werk maar doe. Ik had nu bijvoorbeeld ook om 12.00 uur op mijn werk willen zijn en zit nog thuis. GW daarentegen heeft op het werk de regel dat je de minuten te laat komt 's ochtends 's avonds ook meteen inhaal. Dus kom je om 08.40 uur dan mag je pas om 17.40 uur weg. GW is daarom 's ochtend veel gestressder meer gestresst gestressed. Gw heeft daarom 's ochtend veel meer stress dan ik.
Ik ga...

Doeiiiiiiii
Ik geloof dat ik het kopje thee op de creche zou overslaan in de winter. Knorrie merkt er niets van (die slaapt toch ) en Schorrie hoeft niet zo vroeg de deur uit. In de zomer gewoon weer doen.

Ik ben ineens weer tevreden dat ik geen baan heb, jammer alleen dat we daardoor ook geen geld hebben binnenkort, slechts een klein detail .

Daaaag Wind, ik ga ook even, braaf boodschappen organiseren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven