Gezondheid alle pijlers

In de stress!!

13-09-2016 05:46 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen. Gister avond heb ik op mijn werk morfine toegediend bij een van onze clienten. Tijdens het ontluchten van de spuit kwamen er wat druppeltjes op mijn arm terecht. Ik vraag mij af of dit zo via de huid opgenomen kan worden. Normaal zou ik me daar geen zorgen over maken maar ik ben op dit moment ruim 8 weken zwanger en lig al de hele nacht wakker hiervan Uiteraard ga ik straks de apotheek bellen maar die is nu natuurlijk nog gesloten. Hopelijk heeft iemand hier het antwoord voor mij want ik zit compleet in de stress nu
Kan niet. Ga slapen!
Als dat kon was je nu niet gestresst, maar juist heel erg rustig.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Als morfine effectief via de huid kon worden toegediend was er wel een toepassing voor ontwikkeld. Dat is immers minder belastend dan onder de huid, in een spier of in het bloed. Die toepassing is er niet, dus die paar druppels hebben geen effect gehad. Gewoon gaan slapen hoor, niet piekeren.
Ga slapen niks aan de hand.
quote:Pantax schreef op 13 september 2016 @ 05:57:

Als morfine effectief via de huid kon worden toegediend was er wel een toepassing voor ontwikkeld. Dat is immers minder belastend dan onder de huid, in een spier of in het bloed. Die toepassing is er niet, dus die paar druppels hebben geen effect gehad. Gewoon gaan slapen hoor, niet piekeren.

Is er ook. De pleisters, die worden wel via de huid opgenomen.

TO, ga slapen en maak je niet druk.

Volgende keer netjes ontluchten via het protocol, dan heb je stukken minder kans dat dit gebeurd.
Jullie berichtjes stellen me wel iets gerust. Dank jullie wel voor de snelle reactie
Nee joh dat kan niet. En al zou er een druppel zijn opgenomen dan heb je misschien 0.0001 mg in je bloed. Op mijn werk geef ik morfine gewoon in het infuus, ook bij zwangere vrouwen en dan heb je het over 10 of 20 mg.
quote:Keukenkast schreef op 13 september 2016 @ 06:02:

[...]

Is er ook. De pleisters, die worden wel via de huid opgenomen.

Fentanyl, maar dat is geen morfine. Het heeft een gelijksoortige werking, maar is 80 keer sterker.
.
anoniem_296561 wijzigde dit bericht op 13-09-2016 06:30
Reden: Laat ook maar
% gewijzigd
Je bent bevoegd om medicatie toe te dienen en dit weet je niet?? Weet je zeker dat je dan ook bekwaam bent?
Morfine pleisters bestaan ook hoor
quote:SpringDing schreef op 13 september 2016 @ 06:43:

Je bent bevoegd om medicatie toe te dienen en dit weet je niet?? Weet je zeker dat je dan ook bekwaam bent?+1

Je bent bevoegd om medicatie toe te dienen en dit weet je niet?? Weet je zeker dat je dan ook bekwaam bent?Dit idd!!!
Frankly my dear, I don"t give a damn

Je bent bevoegd om medicatie toe te dienen en dit weet je niet?? Weet je zeker dat je dan ook bekwaam bent?Exact dit! Hoe kun je er mee werken als je er zo weinig van weet?
quote:thinkerbell28 schreef op 13 september 2016 @ 07:17:

Morfine pleisters bestaan ook hoor Er zijn pleisters die zo genoemd worden, maar daar zit geen morfine in maar fentanyl.

Je bent bevoegd om medicatie toe te dienen en dit weet je niet?? Weet je zeker dat je dan ook bekwaam bent?

Dit was het eerste wat ik ook dacht bij het lezen van je OP. Ik zou je werkgever vragen om een herhalingscursus. Jeetje zeg, en niet goed ontluchten en geen medicatie kennis. Alsjeblieft dien geen medicatie meer toe tot je opgefrist bent. Levensgevaarlijk dit.

Wat zei de apotheek trouwens ?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:Keukenkast schreef op 13 september 2016 @ 06:26:

.
Sorry hoor dames maar aan dit soort reacties heb ik natuurlijk helemaal niks en dit was dan ook niet mijn vraag. Ja ik ben zeker bevoegd en bekwaam om medicatie toe te dienen en over het in aanraking komen met de vloeistof via de huid staat niets in het protocol. Maar alsnog bedankt voor het meedenken
opname via de huid gaat echt niet zo razendsnel

Zonde van je nachtrust
quote:Olifantjes schreef op 13 september 2016 @ 09:10:

Sorry hoor dames maar aan dit soort reacties heb ik natuurlijk helemaal niks en dit was dan ook niet mijn vraag. Ja ik ben zeker bevoegd en bekwaam om medicatie toe te dienen en over het in aanraking komen met de vloeistof via de huid staat niets in het protocol. Maar alsnog bedankt voor het meedenken

Waarom denk je dat het niet in het protocol is opgenomen?

Jeetje heeft de baby je hersenen opgegeten ofzo?
Ja waarschijnlijk is dat laatste wel het geval ja ik wil gewoon het allerbeste voor mijn kleintje en maak me druk om dingen waar ik me normaal niet druk om zou maken. Is dat zo gek?
Je druk maken om dingen waar je je normaal niet druk om maakt is niet raar nee. Je druk maken om iets waarvoor je de kennis in huis moet hebben wel. Want door zo'n vraag te stellen zeg je indirect dat je geen idee hebt wat je toedient. En dat is heel gevaarlijk. Dat begrijp je zeker zelf ook wel.
Ik heb wel een idee van wat ik toe dien maar ken niet alle ins en outs van alle medicatie. Lijkt me ook niet haalbaar en als ik iets niet weet zoek ik het op of vraag ik het na. Maar nogmaals: dit topic gaat niet over het wel of niet bekwaam en bevoegd zijn om medicatie te delen
Laat maar, je snapt mijn punt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven