Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
hèhè, geschreven

Er gaat een plattegrond van Nederland naar India. Ik zag vandaag pas dat dat kaartje van vóór de Afsluitdijk is! Geen Flevopolder. Bijzonder! Overigens in een envelop met een labeltje van thee erbij.

Naar Duitsland een ventilator en lijntjes met een kroontjespen. Ik hoop dat ze dat mooi vindt, want éigenlijk wilde ik dat kaartje niet kwijt. Gekocht in Deventer.

Pink Floyd gaat naar Polen

Veel liefs uit G. naar Litouwen (met tulpen, van de Hema)

En een oude foto van de stad, met trollybussen voor de V&D, naar Frankrijk

Yeah
Later is nu
Haai! Vakantie was super, prachtig weer gehad en mijn hoofd stroomde op een gegeven moment wel over van de indrukken (wij doen niet aan "ontspanningsvakanties", haha!). Was niet één maar twee Baltische staten Labellei, Litouwen en Letland. Veel te zien en doen daar in ieder geval en nog een relaxed toerisme (geen massa-industrie).

Ik zag net bij het bijlezen dat Daisyx mijn kaart al lang had gekregen in welgeteld 3 dagen. Wow, snel zeg!

En voor HappyOwl Ik hoop dat je eindelijk eens duidelijkheid krijgt, en nog meer dat er gauw iets aan gedaan kan worden. En Gdansk is een superleuke stad, dus alvast veel plezier daar!
Ohh.. ik heb vorige week kaartjes gekocht en kon ze gisteren niet vinden. Moest echt even weer nadenken wáár ik ze had gekocht en waar ze dan nu logischer wijs zijn (in welke tas, bijvoorbeeld.. is dit een teken dat ik teveel tassen heb? ) Afijn, net kwam het ik was op weg naar sport. Straks maar eens in mijn sporttas kijken

Kaartjes bij de kassa van de bouwmarkt, het zou verboden moeten worden! (van Pippi Langkous! )
Later is nu
Hee allemaal!

Ik ben zowaar ook wat kaartjes aan het schrijven vandaag. Ik heb heb er alleen naar Duitsland en eentje naar Nederland. Ik heb het even een tijdje druk gehad, vooral met onzin dingen, maar goed

Ik ga nu kijken of ik weer alles traveling kan krijgen. Nog maar 12 te gaan!!
It ain't me
Succes Cocomo, je kan het!
Later is nu
OH verhip, ik ben de 800 gepasseerd en mag nu 25 kaarten onderweg hebben
Later is nu
Wauw Dreamer. Wat veel!
It ain't me
Ik heb trouwens een wit russisch profiel met zo'n woordenbrij dat ik er niet uit kom. Vreselijk
It ain't me
Ohh 25 kaarten onderweg, ik zou daar zeer gestresst van worden . Ik heb er dit weekend 14 geschreven om weer op gang te komen, vond ik al veel. Heb je ze ook alle 25 constant onderweg?
Volgend jaar lach je er om.
Nee, ik heb er nu 13 onderweg. Heel af en toe schrijf ik er veel ineens, maar dan komen ze ook vaak allemaal rond dezelfde tijd aan, is helemaal niet praktisch
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 13 september 2016 @ 09:00:

Ohh.. ik heb vorige week kaartjes gekocht en kon ze gisteren niet vinden. Moest echt even weer nadenken wáár ik ze had gekocht en waar ze dan nu logischer wijs zijn (in welke tas, bijvoorbeeld.. is dit een teken dat ik teveel tassen heb? ) Afijn, net kwam het ik was op weg naar sport. Straks maar eens in mijn sporttas kijken

Kaartjes bij de kassa van de bouwmarkt, het zou verboden moeten worden! (van Pippi Langkous! )

Hornbach?

Ik ben nu ook een kaartje kwijt. Ik was dit weekend in het scheepvaartmuseum en daar heb ik slechts 4 kaartjes gekocht. En nu ben ik er eentje kwijt en ik weet ook echt niet meer wat er op staat. Mijn eet/Postcrossing-tafel is momenteel een gigantische zooi, ik moet de komende dagen dus maar eens goed opruimen.

Klinkt als een goede vakantie Snorhaar. Leuk!

Ik ben wel nieuwsgierig naar de woordenbrij van de Belarussische Cocomo.

Ik had vannacht nog een leuke Hurray uit de USAy naar aanleiding van mijn multiview. Das mooi.

Ik hoop dat de postbode vandaag weer een leuk kaartje voor mij heeft. Ik ben benieuwd!
Hallo allemaal!

Ik doe sinds 42 dagen aan postcrossing! Echt superleuk Iedere keer weer spannend wanneer je iets krijgt en ik vind het ook zo leuk om op jacht te gaan naar een passend kaartje.

Ik heb er nu 8 verstuurd, 7 ontvangen en er zijn er 6 onderweg,

Er is er nu een al 40 dagen onderweg naar Taiwan, terwijl mijn kaartje naar China er maar 16 dagen over deed.. Ben bang dat die kwijt is geraakt
Voor de liefhebber van woordenbrij (wat is in godsnaam de meervoud van woordenbrij? Meerdere woordenbrijen?) hoe dan ook: https://www.postcrossing.com/user/Sheherezada

Welkom Couscous-Junkie. Hij zou inderdaad zomaar expired kunnen raken. Taiwan is wat dat betreft geen fijn land. Zonde!
It ain't me
quote:Cocomo schreef op 13 september 2016 @ 11:11:

Voor de liefhebber van woordenbrij (wat is in godsnaam de meervoud van woordenbrij? Meerdere woordenbrijen?) hoe dan ook: https://www.postcrossing.com/user/Sheherezada

Welkom Couscous-Junkie. Hij zou inderdaad zomaar expired kunnen raken. Taiwan is wat dat betreft geen fijn land. Zonde!

Sterkte Cocomo.

Mijn conclusie van haar woordenbrij: je moet er even een momentje voor nemen, je hart volgen en dan iets unieks uitkiezen.

Welkom Couscous-junkie. Taiwan kan soms lang duren inderdaad. Ik heb regelmatig meegemaakt dat een kaartje na 60 dagen aankwam. Hopelijk raakt ie niet expired.
quote:labellei schreef op 13 september 2016 @ 11:03:

[...]

Hornbach?

Ik ben nu ook een kaartje kwijt. Ik was dit weekend in het scheepvaartmuseum en daar heb ik slechts 4 kaartjes gekocht. En nu ben ik er eentje kwijt en ik weet ook echt niet meer wat er op staat. Mijn eet/Postcrossing-tafel is momenteel een gigantische zooi, ik moet de komende dagen dus maar eens goed opruimen.

Klinkt als een goede vakantie Snorhaar. Leuk!

Ik ben wel nieuwsgierig naar de woordenbrij van de Belarussische Cocomo.

Ik had vannacht nog een leuke Hurray uit de USAy naar aanleiding van mijn multiview. Das mooi.

Ik hoop dat de postbode vandaag weer een leuk kaartje voor mij heeft. Ik ben benieuwd!

JA!

Scheepvaartmuseum heeft ook leuke he

Wel balen dat je er nu ééntje kwijt bent.
Later is nu
Dank jullie!

Ben het topic nu een beetje aan het doorlezen en ik las dat jullie graag naar apartere landen willen sturen. Nu heb ik daar een tactiek/theorie voor bedacht. Weet niet of het echt werkt, maar ik heb al naar Belize, Frans-Guyana en Hong Kong moeten sturen.

Als je 's nachts kaartjes opvraagt zijn er meer mensen uit andere tijdzones wakker en online. Die registeren dan hun aangekomen kaartjes waardoor hun adres vrijkomt om op te vragen Nou doe ik af en toe nachtdienst, dus is het voor mij makkelijk rond dat tijdstip online zijn.
Oh dag is idd een goede tip; van de kaarten die ik dit weekend heb geschreven, gaan er 3 naar Rusland en 2 naar Duitsland

En natuurlijk welkom newbie, door een andere 'newbie'
Haha Couscous junkie! Ik geloof dat een paar mensen hier dat al eens uit geprobeerd hadden Maar als het klopt wat jij denkt, dan ga ik proberen mijn kaarten op de vroege ochtend te registreren, zodat die postcrossers op de Fiji eilanden dan mijn adres kunnen trekken als ze daar uit hun werk komen

(maar stiekem denk ik dat nieuwe postcrossers gewoon een paar coole landen krijgen om hun verslaving te voeden, en voor ze het weten zijn ze zware kaarten junkies geworden. Geheimagent Rifka, ik ben benieuwd naar jouw undercover ervaring hiermee!)
Volgens mij hebben onze postcrossingcollega's hier dit soort trucjes al eens geprobeerd en werkte dat toch niet zo, op den duur. Maar wat leuk dat jij die landen hebt, Couscous-Junkie! En welkom
Later is nu
Mijn kaartje naar Duitsland is een paar dagen geleden aangekomen. Zojuist trok ik een nieuw adres, ik dacht dat het Duitsland zou worden. Tot mijn verrassing gaat mijn kaartje naar de Lofoten eilanden in het noorden van Noorwegen!
Mmm oké misschien werkt het toch niet helemaal dan, maar ik ga het voorlopig toch maar uitproberen! Het kan inderdaad misschien ook gewoon een lokkertje zijn..
* Geheim agent Rivka meldt zich *

De eerste 5 kaartjes gingen naar Duitsland, Finland, Wit-Rusland, Rusland en China. En na de eerste 2 hurray's trok ik Tsjechië en de USA. Toch weinig cools aan.

Dan ga ik geloof ik toch nog maar weer een keer voor het 's nachts trekken van een adres. Heb een keer 's nachts om 3 uur op de WC een adres getrokken, haha. En kon vervolgens niet meer slapen. En dat voor Taiwan of Rusland geloof ik.

Kun je toevallig een specifiek tijdstip aanraden, Couscous-junkie?

En natuurlijk welkom hier!
Jeetje wat zijn jullie allemaal actief hier met die warmte! Welkom voor de nieuwerds en jee 25 kaarten onderweg.... dat wil ik ook!

Voorlopig wacht ik op hurrays en op de post. :-)
Nou, van kaartjes schrijven word ik niet warm, kaartjes naar de brievenbus brengen daarentegen. Ik denk dat ik nog even wacht Heb er nu 6 geschreven, waaronder 1 naar Denemarken voor mij een nieuw land. En net een uitgebreid beschreven kaartje uit Nederland in de bus. Ook leuk!
It ain't me
Mag ik een stomme vraag stellen? Ik plaats net een reactie op het forum en zie dat mijn oude handtekening nog bij mijn profiel staat en ik zou hem graag willen verwijderen. Bij edit kan ik dit niet vinden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven