Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
quote:nepese schreef op 07 september 2016 @ 13:21:

Doen jullie dat ook, bijvoorbeeld boekenleggers, bioscoopkaartjes, gebruikte postzegels etc. apart bewaren speciaal voor postcrossing?

Niet voor postcrossing, wel voor swaps die ik doe op swapbot, maar daar krijg ik dan ook wel dingen voor terug.

Kaartjes zijn op de bus gegaan vanmorgen, ik heb uiteindelijk nog wat uit mijn pen weten te wringen. Zit nu wel te twijfelen of ik niet nog 1 of 2 adressen zal trekken
quote:Dreamer schreef op 07 september 2016 @ 15:54:

Ik heb dat nog niet veel gedaan. Wel een keer postzegels, omdat ik daar een zakje van blijk te hebben. En de zending van pmk zit ook altijd vol met zegels Laatst zag ik ergens de Dutch blend thee van pickwick en ik zit erover te denken deze voor postcrossing te kopen

Die heb ik dus speciaal voor Postcrossing gekocht. Al een paar maanden geleden, maar ik had afgelopen weekend éindelijk een profiel getrokken van iemand die wel thee wilde ontvangen. Dus nu heb ik voor het eerst een theezakje onderweg (naar Belarus).

Verder heb ik ook een paar keer postzegels verstuurd. Heb ooit een keer een avond staan stomen voor een postzegelverzamelaar, maar zijn Hurray was erg karig, dus dat zal ik niet heel snel nog een keer doen.

En ik heb wel eens een treinkaartje meegestuurd. Naar iemand die daar om vroeg uiteraard.

Ik had vandaag een erg leuke Houraîe uit Frankrijk. Ik heb zelf geen post ontvangen en ik denk ook niet dat ik nog een nieuw adres ga opvragen vanavond.
Hier ook theezakjes verstuurd die dutch blent thee is idd wel een goede! En wat oude niks kostende postzegels waar mijn vader weer niks mee kon hihi.

Verder stuur ik er niks bij. Vorige wk had ik er 1 die vroeg om een stuk stof zodat ze een kleed kan maken met stukjes stof over de gehele wereld... ja leuk bedacht... kosteplaatje ook voor de verzender ....

1 kaartje van mij is weer aangekomen. Ze was blij met haar kaartje. De flamigos erop. Ze wilde iets met vogels dus ja. Owja zweden was dat. Duitsland is ook aangekomen vandaag... gaat goed. Wel langlopers erbij... USA taiwan...
Wel een leuk idee, van dat kleed. Maar het stuk stof moest zeker aan iets voldoen? Qua dikte en grootte?

Ik heb nog niets verstuurd .. met vanalles bezig geweest. pff. Ben bang dat het het weekend wordt
Later is nu
Ik heb mijn tweede kaartje binnen

Een leuk hertje in de natuur uit Belarus.

Ik heb nog een kaartje mogen versturen naar USA. Ook leuk
Nee geen wensen voor het stofje...

I love working with fabric (I'm a fashion designer), and one of my hobbies is a patchwork (quilting). If you have the opportunity to send me a small piece of fabric, it would be great. I have a dream to create a quilt from pieces of fabric from different parts of the world.

Klein stukje stof was dus al goed geweest..
Leuk idee van die quilt met lapjes stof over de hele wereld.

Ik ben een paar jaar geleden naar een postcrossing meeting geweest. Iemand liet bij de Bijenkorf zien dat je kleine leuk verpakte chocolaatjes kunt kopen om mee te sturen. Dat is ook een leuk idee, alleen moet je het niet naar een warm land sturen waar de post ook nog eens lang onderweg is.

Zelf stuur ik ook af en toe ook Dutch Blend thee mee. Als iemand toch al de kaart in een envelop wil ontvangen, en hij of zij spaart bijvoorbeeld gebruikte postzegels die ik toch al heb liggen, stuur ik het mee.

Straks ga ik Dutch Blend thee kopen, momenteel heb ik die niet in huis.
Maar ehm.. als ik teveel mee ga sturen, moet ik natuurlijk ook (léuke) enveloppen kopen

Ik vind overigens de Dutch blend thee niet eens lekker
Later is nu
Ik kwam dit tegen en dat moet ik even met jullie delen! Hoe tof!

http://www.lindanieuws.nl ... gt-haar-eigen-postzegels/

Fijne dag dames!
Nou, dan maak ik liever m'n eigen postzegels

(dat deed iemand hier toch?)
Later is nu
Nou Doutzen is ongetwijfeld wel populair. Ik ga ze wel kopen als ze gewoon bij de Bruna te koop zijn.

Verder:

Ik had gisteravond toch nog weer een adres getrokken.

Dus ik heb zojuist een mooie kunstkaart geschreven en gepimpt voor een Tsjechische.

Was helemaal klaar, maar dan wil ik 'm in mijn tas doen: blijkt er ineens een opvallende vlek in te zitten. Geen idee wat voor vlek het is en hoe die er op is gekomen.... Maar het is te opvallend dus moet ik 'm weggooien. Zo zonde! Het was een leuke originele aankoop van de kringloop en ook de postzegels zijn niet meer bruikbaar nu.

Stom stom stom. Ik ben er ook even klaar mee nu en ik doe vanavond wel een nieuwe poging.
Ah balen Labellei
Later is nu
Hihi, die dutch tea vind ik ook niet lekker. Heel sterk en zwaar. De verpakking is wel vrolijk!

Doutzen, jah, ik snap het niet helemaal. Maar ze is natuurlijk wel een mooi en goed exportproduct.

Hier is het stil, geen kaartjes, geen Hurray's. Best saai maar ook wel weer rustig.

Gelukkig gebeurt er in jullie postcross leven meer, is het niet te saai.
Ik denk dat mening mannenharten over heel de wereld sneller gaan kloppen als ze een kaartje met een Doutzen zegel ontvangen

Hier vandaag een hurray in mn mail. Kaartje naar Duitsland is aangekomen. Er gaat nu een kaartje naar China. Ze heeft pas 1 kaartje verstuurd dus waarschijnlijk wordt mijn kaartje haar eerste ontvangen kaartje. Hopelijk komt deze een beetje snel aan, hihi.

Verder had ik ook een berichtje dat mn kaartje van postcardunited was aangekomen. Het viel mij daar op dat er veel andere landen erg actief waren. Ik kon het niet laten om 2 adressen op te vragen Maar ze gaan dus naar de Bahama's en naar Guyana

Dat vind ik stiekem wel leuk, hihihi
Oh, dat zijn wel leuke landen, Nurse! (ik zou bijna..... ney)

Ik kreeg gisteren een kaartje in een envelop uit Frankrijk. De envelop was vrolijk versierd met (Halloween) stickers en ook Halloween postzegels! Hij was dichtgeplakt met een sticker, waarop een mannen- en vrouwennaam, die laatste was weggestreept. Ik zag al mogelijkheden voor enkele dames hier, totdat.... ik het opende. Er zaten 2 kaartjes in, 1 onbeschreven en 1 met getypte en opgeplakte tekst, met daarin oa dat de zender 65 jaar is

Ik moet nog registreren, werkte gisteren langer en moest ook nog sporten. Bovendien zat eerst mn zoon en daarna m'n man achter de computer (ik heb een eigen laptop, maar dan kan ik de kaartjes niet scannen) Vanmiddag dus waarschijnlijk meer dames
Later is nu
Leuk, de Bahama's en Guyana!

Hier een saaie week op het gebied van postcrossing. Nog helemaal geen kaartjes ontvangen. En maar een paar hurray's. En de profielen die ik daarna trok waren vrij standaard. Ik wacht geduldig op wat meer reuring.

En ga in de tussentijd géén account openen op Postcard United.
Nou, ik heb inmiddels een account bij Postcard United.

Wilde er gewoon eens rondkijken, maar daar moet je al een account voor hebben. Zodoende, ahum.

Maar het is echt alleen om wat rond te kijken.

Het begint trouwens al goed. Mijn emailadres wordt als ongeldig gezien, dus heb ik geen bevestigingscode ontvangen en kan ik nog steeds niet rondkijken. Nu moet ik eerst mijn emailadres veranderen. Hmm.
Emailadres veranderen lukt niet. Dus tot zover Postcard United.

Ik geloof dat ik tegen mezelf in bescherming genomen wordt.
Hahaha, Rivka, wat een lekkere serie posts haha!
Hahahahah Rivka. Ik heb met mijzelf afgesproken dat ik daar maar 1 of 2 kaartjes onderweg mag hebben en als ik alleen maar standaars landen trek, dat ik dat stop bij postcardunited.

Helpen jullie mij hieraan herrinneren als ik de fout dreig in te gaan

Postcrossing.com blijf ik toch het leukste vinden

Hier verder alles rustig. Mn laatste ontvangen kaartje was op 31 augustus, toen stond ik wel wat voor in ontvangen kaartjes. Ik verwacht eifenlijk pas volgende week weer wat in de brievenbus.

De hurrays laten op zich wachten, heb toch echt wel wat lange kaartjes onderweg. Maargoed, ik heb geduld hoop ik
Mmhh.. zegel met doutzen erop.. kweet het nog niet.

Nog een accound of zelfs op een andere site aangemeld.. ppff nee ik hou het hierbij. 1 site 1 accound. Dat is al moeilijk zat op bij te houden.

Net nog een adresje getrokken sweden met de volgende tekst : Interested in stamps collecting old postcards of my town.Collect toppless postcards from the beach.and old cars and MC.on postcards

Hij kan leuke zegels krijgen en dat is het.. leuke kaarten van zijn woonplaats?! Eh???
quote:Dreamer schreef op 09 september 2016 @ 08:19:

Oh, dat zijn wel leuke landen, Nurse! (ik zou bijna..... ney)

Ik kreeg gisteren een kaartje in een envelop uit Frankrijk. De envelop was vrolijk versierd met (Halloween) stickers en ook Halloween postzegels! Hij was dichtgeplakt met een sticker, waarop een mannen- en vrouwennaam, die laatste was weggestreept. Ik zag al mogelijkheden voor enkele dames hier, totdat.... ik het opende. Er zaten 2 kaartjes in, 1 onbeschreven en 1 met getypte en opgeplakte tekst, met daarin oa dat de zender 65 jaar is

Ik moet nog registreren, werkte gisteren langer en moest ook nog sporten. Bovendien zat eerst mn zoon en daarna m'n man achter de computer (ik heb een eigen laptop, maar dan kan ik de kaartjes niet scannen) Vanmiddag dus waarschijnlijk meer dames

65 is mij te oud. Dan moet ie wel héél erg rijk zijn.

Rivka .

Ik snap je wel hoor: Bahamas en Guyana, klinkt erg verleidelijk. Heel erg verleidelijk. (maar ik doe het niet!)

Heb je ook geen topless kaartje voor de Zweed zomerelfje?

Ik had vannacht een Hurray uit Rusland waar de varkentjes zijn aangekomen.

En ik had een kitten in mijn brievenbus, uit Duitsland.

Ik moet mijn kaartje naar Tsjechië nog steeds herschrijven. Ik had nog geen inspiratie om een nieuwe voor haar uit te zoeken.

Ik heb nog wel een nieuw adres aangevraagd. Het kaartje gaat naar Guyana Duitsland. Ze krijgt een mooi kattenschilderij, in Deventer gekocht. (bij 2e hands boekwinkeltje)
Tsk, je bent wel kritisch Labellei

Ik heb m'n kaartjes gescand en geregistreerd. Kreeg vandaag nog een tulpenveld uit Amerika. Die zijn daar gepoot door de Nederlandse immigranten. Mooie witte! Leuk hoor

Eigenlijk had ik maar 1 kaartje zonder echt tekst. Mijn 2 Amerikaanse kaartjes hadden beide veel tekst met bijna hetzelfde kleine handschrift.

Verder zijn er 3 kaartjes in Rusland aangekomen

En ik ga nergens een extra account aanvragen. Echt niet, nergens. En als wel, noem ik mij Rivka en geef ik mijn account door

Een topless kaartje.. is er niet ergens nog een kaartje van een oud schilderij? Of de zeemeermin in Kopenhagen
Later is nu
Ik had vandaag twee kaartjes in de bus: eentje uit Litouwen met een mooi bloemenveld en eentje uit... Groningen met een uberschattige ijsberenfamilie, jippie!

Terwijl ik jullie zo lees realiseer ik me dat het wel echt een voordeel is dat ik veel thuiswerk: als ik iets af heb 'mag' ik van mezelf even kaartjes schrijven als er weer adressen liggen en vaak heb ik ook voor klanten wel post liggen dus dat neem ik dan allemaal in één loopje mee naar de brievenbus. En dan weer verder met werken, heb ik een leuke pauze gehad! Maar als je de hele dag weg bent en thuis ook nog een gezin hebt is dat wel anders natuurlijk.

(Heb ik het nu goed genoeg voor mezelf recht gepraat...? Haha!)
Hi! Ik hou het alleen bij postcrossing...

Het kost toch wel tijd om een beetje een leuk tekstje te schrijven enzo. Vooral als je inderdaad hele dagen van huis bent, sport en loopt te latten met je partner

Maar echt leuk als je thuis komt en er ligt een kaartje op je wachten. Vandaag mijn derde kaartje binnen vanuit Litouwen met een leuk verhaaltje er op. Het was een foto van een bekende straat uit de stad waar hij woont. Daar heeft hij wat over geschreven. Erg leuk. Leuk profiel ook

31 jaar is hij.

@Labellei, wat balen van de vlek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven