Leeg appartement verkopen - tips?

02-09-2016 16:24 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie advies over het volgende: wij hebben ons appartement te koop staan en zijn inmiddels zelf verhuisd. In de woonkamer van het appartement hebben we een loungeset neergezet om een idee te geven van de ruimte. Verder is het apartement leeg. Wel hangt overal raambekleding (lamellen/luxaflex) en verlichting. Ook is het uiteraard goed schoongemaakt (belangrijk, want je ziet echt alles in een leeg huis ) Aangezien er voor komende week meerdere bezichtigingen gepland staan mijn vragen of het jullie zou storen dat een te bezichtigen huis leeg is en wat ik eventueel nog zou kunnen doen om de kans op een positieve bezichtiging/verkoop te vergroten. Alvast bedankt!
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
quote:Beter.Laat schreef op 02 september 2016 @ 16:31:

Een leeg huis lijkt altijd groter dan een bemeubeld huis, dus misschien werkt het in je voordeel....

=?

Mmm, ik zou eerder laag inzetten bij een leeg huis. Grote kans dat de verkopers er inmiddels heel graag van af willen, dus ook een kans om dat huis voor een zo laag mogelijke prijs te krijgen.

Het is trouwens niet zo dat een leeg huis groter lijkt dan bemeubeld, misschien als je het helemaal hebt volgepropt maar je hebt juist wat meubels nodig om de schaal/ oppervlakte goed te kunnen inschatten. Mensen zijn echt heel slecht in dat soort dingen met het blote oog zien. Die zien pas hoe groot een slaapkamer is als er nog veel ruimte is terwijl er al een bed staat.
Op basis van jullie reacties laat ik het appartement voorlopig leeg; ga morgen goed poetsen en dan maar even afwachten..
Ff een update: de twee bezichtigingen van vorige week zijn helaas niets geworden, maar er staan er voor deze week weer 2 gepland :-) begint toch weer op gang te komen gelukkig
Jammer schorpioen. Heb je ook gehoord waarom het niets is geworden?

Wel fijn dat er nog andere bezichtigingen gepland staan.
De mensen van de eerste bezichtiging wilden toch meer oppervlakte en hebben hun andere bezichtigingen in vergelijkbare appartementen ook afgezegd. De tweede bezichtiging waren mensen die echt nog aan het orienteren waren en ook nog niet wisten of ze een eengezinswoning of appartement wilden. De twee bezichtigingen deze week waren allebei wel heel positief; dus hoop dat in ieder geval 1 vd 2 nog een keer komt kijken...duimen maar weer :-)
Ik heb net als potentiële koper een aantal flats bezocht en ik vind een lege woning net veel aangenamer om te bezichtigen dan eentje vol meubels. Zorg dat het fris is - ga eens goed verluchten inderdaad - en brandschoon, vooral badkamer, WC en keuken (niets is een groter afknapper dan groezelige tegelvoegen in de douche, bijv).

Als het echt moeilijk verkocht geraakt, kan je beslissen om de woonkamer wit te schilderen, vooral als je nu donkere muren heb of muren die aan een schilderbeurt toe zijn: toont stuk groter en meteen ook nieuwer/frisser.
quote:schorpioentje28 schreef op 15 september 2016 @ 10:29:

De mensen van de eerste bezichtiging wilden toch meer oppervlakte en hebben hun andere bezichtigingen in vergelijkbare appartementen ook afgezegd. De tweede bezichtiging waren mensen die echt nog aan het orienteren waren en ook nog niet wisten of ze een eengezinswoning of appartement wilden. De twee bezichtigingen deze week waren allebei wel heel positief; dus hoop dat in ieder geval 1 vd 2 nog een keer komt kijken...duimen maar weer :-)Spannend!
Die loungeset, is dat een tuinset of een gewone bank?

Ik zou het óf netjes inrichten, óf helemaal leeghalen, maar niet half doen. Sowieso zorgen voor een goed plattegrondje met alle maten erbij. Dan kan je snel zien of er bijv. een tweepersoons bed in een kleine slaapkamer kan staan, etc.
Een leegstaande woning wekt de indruk dat men er snel vanaf wil en zal voor lagere biedprijzen zorgen.
Niet geschoten is altijd mis
Update: verkocht onder voorbehoud voor een hele mooie prijs; het openingsbod lag al boven mijn bodemprijs!! Wilde even m'n blijdschap met jullie delen, een mooi begin van 2017 :-)
Wat fijn, gefeliciteerd!
Wat leuk ! gefeliciteerd !
Ik zou het juist een groot voordeel vinden dat het leeg is. 'What you see, is what you get'. Geen gordijnen of schilderijtjes die bijv. lekkage sporen of gaten in muren of scheuren in stucwerk kunnen camoufleren. Je krijgt zo een beter beeld van de staat van onderhoud en wordt ook niet afgeleid door de mooie of lelijke spullen van de verkoper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven