Uitgerekend 3de week april

17-08-2016 10:08 431 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijd/partnerKindjeUDjongen/meisjeBijzonderhedenMHvdW29 / 292de (zoon van 13 mnd)21 apriljongen Zaphyra31 / 321ste23 aprilmeisje 1 april Eline geborenDoor8729 / 1ste25 aprilmeisje Olifantjes28 / 281ste17 apriljongen Marielle848431 / 2de (dochter 1,5 jaar)16 april Miezemuis39 / 406de (andere kids tussen 2 en 14 jaar)19 aprilmeisje Julia 19 april geboren Maki9322 / 271ste20 april Zonnestraal8829 / 2de (dochter 13 mnd)18 april april zoon geboren Tweety0124 / 271ste25 aprilKaatje 1431 / 311ste21 april mamastudentvrouw284de16 aprilmeisje

23 januari geboren
Ik ben ook terug gebeld voor Een nieuwe afspraak. 3 oktober als

Ik terug kom van vakantie de termijnecho! ( toch vind ik het heel spannend omdat je op dit forum best wel wat leest van miskramen....)

Zondag vertrekken we heerlijk naar Griekenland voor (hopelijk) onze laatste kindloze vakantie van twee weken
MHvdW hoe was je echo en intake gisteren?
Hier een mooi kloppend hartje gezien

UD blijft 18 april.

Houden jullie het een beetje vol met deze hitte?
@zonnestraal wat fijn! Wat prachtig is dat he!!

Ik werk niet meer dus ik heb aan het zwembad gelegen is heel jaloersmakend misschien sorry :racepalm: Maar ik kan jullie vertellen voor de rest is er niks aan hoor niet werken verveel me kapot alleen deze week is ff leuk.
Wat fijn zonnestraal zo mooi om te zien!

Even van me afschrijven hoor, wat was/ben ik boos!

De week dat we 12 weken zwanger zijn ben ik jarig, ideaal want dan is da familie bij elkaar en kunnen we het meteen zeggen! Mijn broer heeft sinds zijn vriendin(4 jaar nu al) zijn gedrag veranderd voor haar. En daarom heb ik hem 3 weken geleden al gezegd in het weekend van... Houd ik mijn verjaardag. 'Oh super want weekend daarvoor heb ik een festival' oke nou super. Vervolgens heeft mijn moeder het vorige week nog gezegd. En gister nodigde ik hem 'officieel' uit met datum alles. (Over 3 weken pas!) Geeft tie meteen aan, ' ik kan niet, ik heb een festival(de dag ervoor!)' ik zeg nou dan kan je de volgende dag(de dag dat ik iedereen uitnodig) toch komen? Nee dan kon meneer niet want hij ging slapen. Ik nog een keer op aangedrongen dat ik mijn verjaardag pas savonds zou vieren, nee hij wou 24uur rusten en slapen... Nou ik weet weer waar ik sta. Mijn ouders zijn ook over de rooie tegen hem want hij doet dit steeds vaker, maar als het háár familie is staan ze vanmiddag nog op de stoep. Ik geef het notabene 1,5 maand van te voren al aan!

Ik ben er nu echt klaar mee en hij zal het ook nu niet persoonlijk te horen krijgen dat hij oom word, ik stuur wel een kaart net als de rest van de familie waar ik wel fijn contact mee heb maar niet op m'n verjaardag hoef te hebben. De rest krijgt het persoonlijk op m'n verjaardag te weten.

Vervolgens zegt mijn vriend zijn pa en stiefma en zijn moeder en stiefvader dat ze ook niet weten of ze zullen komen.(en stiefma en vader hebben ook geen tijd voor ons daarvoor want z'n vrouw werkt zooveeel! Uh je kan je zoon ook eens zien zonder dan je vrouw een keer hoor? Dus hoe we het die persoonlijk gaan vertellen? Geen idee... Ik vond het wel zo netjes om alle opa's en oma's van te voren het te vertellen

Was er gister zo boos over(en ben nu al giga emotioneel sinds ik zwanger ben) dat dit wel heel erg oplucht om het even te schrijven. Kreeg er gister gewoon steken van in me buik
Hé Maki, dat is vervelend. Had je het allemaal zo goed bedacht en dan komt de een na de ander met een "egoïstische" reden om niet te komen.

Snap dat de teleurstelling enorm is, maar denk aan jezelf en de baby. Ga het gewoon de mensen vertellen die er wel bij zijn en de rest hoort het dan wel later hoor!!! Voor hun een gemis.
Hi Maki, vervelend he zoiets, maar probeer rustig te blijven, het lukt je nooit iedereen op 1 dag bij elkaar te krijgen, en idd voor degenen die af hebben gezegd of niet komen is het een gemis niet bij dit bijzondere moment te zijn,al weten hun natuurlijk vooraf ook niet van dit gemis...

Probeer het anders leuk in te pakken, laat het iemand filmen en verstuurd dit vervolgens via de app met jullie hebben iets gemist....
Wat vervelend Maki, kan me voorstellen dat je hier wel boos om bent. Het is sowieso al niet leuk om dat je je verjaardag viert maar nu missen ze ook nog eens het grote nieuws. Het is inderdaad voor hun een gemis, proberen inderdaad niet teveel te stressen daar heb je niets aan

Mijn broer heeft me ook iets geflikt. Die heeft namelijk aan een goede vriend van hem (wat ook een vriend van ons is) vertelt dat ik zwanger ben omdat hij dacht dat dat wel mocht terwijl ik nadrukkelijk heb gezegd het tegen niemand te vertellen. Nu weet de vriendin van die vriend en zijn zusje het waarschijnlijk ook terwijl dat dus alle drie ook vrienden van mij zijn. Ik was echt zo zo zo pissig. En mn broer nog vragen, ben je nu boos? Uhmmm wat denk je zelf. Maar ja ik probeer het ook maar te laten. Kan er toch niks meer aan veranderen helaas

Hoe is het met alle andere dames?
Wat fijn dat je echo goed was Zonnestraal. Hier gelukkig ook een goede echo. Het was een behoorlijke zit. We moesten een hele vragenlijst door en toen wilde ze ook nog alles weten van mijn vorige zwangerschap en bevalling. Maar wel leuke mensen allemaal. Gelijk ook bloes geprikt en vandaag de uitslag gehad. Dat was ook allemaal goed, dus erg fijn. Ik moet nu alleen de keuze gaan maken of ik mee wil doen met de centering pregnancy of dat ik gewone controles wil. Daar moet ik nog even over nadenken. De CP klinkt op zich wel leuk maar dat zijn bijeenkomsten van twee uur, wat ik dan wel weer lang vind.

Wat heerlijk dat je met dit weer niet hoefde te werken Door. Maar je had wel een baan toch? Ben je gestopt vanwege je zwangerschap of was er een andere reden?

Wat vervelend Maki en Olifantjes. Je wil toch altijd graag zelf iedereen vertellen dat je zwanger bent. En als je dan vanalles in je hoofd hebt en het gaat even niet zo, dan is dat lastig. Fijn dat het van je afschrijven in ieder geval al een beetje heeft geholpen Maki

Er zijn in mijn omgeving trouwens echt veel zwangeren! Merken jullie dat ook? Het is echt bizar. En ik ben er natuurlijk op gefocused omdat ik zelf.zwanger ben, maar toch....

Verder ben ik nog steeds behoorlijk misselijk . Van de dokter heb ik gembercapsules gekregen maar dat is niet echt behulpzaam. Ze helpen 10 minuten en vervolgens heb ik de rest van de dag dat die gembersmaak steeds omhoog komt. Waar ik uiteraard weer misselijk van wordt. Ik hoop maar heel hard dat het gewoon snel weggaat (hopelijk uiterlijk na de beruchte eerste drie maanden), maar we gaan het zien. Dus als nog iemand een briljante tip heeft tegen misselijkheid, houd ik me aanbevolen.
Wat vervelend Maki!! Hopelijk bedenkt je broer zich nog. Het is toch wel een bijzonder moment om het te vertellen natuurlijk. Hier trouwens afgelopen week zo'n zelfde raar voorval.

Maandagochtend had ik de echo, mijn schoonzusje had einde van de middag 20 weken echo. Dus ik belde haar die ochtend om te vertellen dat wij een kindje verwachten. Had het bewust die ochtend vertelt, zodat als zij die middag haar nieuws had, ik dan niet de aandacht gelijk naar mij toe zou trekken. Dus ik belde haar gelijk na de echo om het te vertellen, vond ik al dat ze heel koel reageerde. Komt de volgende dag de aap uit de mouw: ze vond het niet kunnen dat ik het die ochtend had verteld, omdat zij vond dat het zo'n spannende dag voor haar zou was. Blijkbaar stond ze gewoon niet open voor dit nieuws. Maar snap nog steeds niet dat je op een dag van een echo je er blijkbaar niks anders bij kan hebben. Maar dat zullen haar hormonen wel zijn;-).

MhvdW: bij de eerste heb ik ook centering gedaan. Heb dat echt als zeer positief ervaren! Nu nog 2 jaar nog steeds heel leuk contact met de meiden. Hopelijk is de misselijkheid gauw over!
@maki wat vervelend zeg dat je broer niet komt. Maar idd het is zijn verlies dat hij niet bij dit speciale moment is. Maar dat is makkelijk gezegd natuurlijk. En mijn broertjes reageerde bijvoorbeeld heel erg stom. Ik heb vorige jaar een miskraam gehad en nu zeiden we we moeten jullie iets vertellen. En toen zeiden ze bijna in koor ooh weer hetzelfde als vorig jaar zeker pffff moet dat nu wil je wel een kind op deze wereld zetten. Ze bod zijn ze. En nu waren ze hier vorige week en toen zagen ze me zei 1 van de 2 jezus krijg je een drieling je word nu al wel heel dik en toen zei de ander. Eet je teveel je wil toch geen obesitas kind krijgen. Klinkt heel heftig ik weet dat ze het niet zo bedoelen enzo maar het blijft niet leuk. Dus snap een klein beetje hoe je voelt.

@olifantje Dat is wel echt vervelend dat hij dat doorverteld daar zou ik ook echt woest over zijn.

@MHvdW Klopt ik heb altijd gewoon gewerkt enzo maar ik had me ziek gemeld omdat ik me echt niet goed voelde. Kreeg 4 dagen later een mail dat mijn contract niet verlengt werd en ik niet meer terug hoefde te komen dat ze me tot einde contract hebben ziekgemeld. BAM die zag ik echt niet aan komen. Sterker nog voordat ik de mail had gekregen dat ik niet terug hoefde te komen stond er op FB als een advertentie voor mijn functie. Was echt wel ff gekwetst moet ik zeggen. Maar inmiddels probeer ik er van genieten doorbetaald extreem vroeg verlof maar het is gewoon K*T hoor. Verveel me kapot.
Nou Door wat een opmerkingen heb jij te voortduren gekregen zeg!! Hoe oud zijn ze? Worden ze ook door iemand erop aangesproken? Kan me voorstellen dat je er vreselijk van baalt. (Ook wat betreft werk, dat ze zo met je omgaan. dan mag je maar blij zijn dat je geen onderdeel van dat bedrijf uitmaakt)!

Olifantje kan me voorstellen dat je woest was. Heeft je broer zelf kinderen? Kan me voorstellen dat voor mensen zonder kinderen de beleving heel anders is.

Mhvdw yes! Voor jou dus ook een goede echo. Heel fijn. Hier alleen echo gehad, over 3 weken intake. Zit bij andere vk dan eerste dus krijg ook al die vragen weer!

Balen dat je nog zo ziek bent. Geen tips helaas, las alleen in ander topic iets over gember?

Wbt CP ga ik niet doen. Ben daar niet het type voor! 2 uur is lang en om dan "aan te horen" wat iedereen heeft.... heb denk ik genoeg aan mezelf . Het is alleen wel hele leuke manier om mensen te leren kennen!

Hier ook veel mensen in omgeving zwanger. Nog niemand gehoord voor april, maar zal over 3 weken ook wel weer een aantal op FB verschijnen. Gaan jullie het daar op zetten trouwens? Wij niet, bij vorige ook niet gedaan en ze komen er snel genoeg achter!

Hier wel inmiddels ouders en paar vrienden op de hoogte gesteld. Waren heel enthousiast, zo leuk! Gaat het toch iets meer leven.
Mhvdw, wat fijn zeg dat je eem goede echo had!

Door, wat ongelofelijk zeg dat dit zo maar kan zeg! Ben je nog wel op zoek naar ander werk? Wat jammer dat je broers zo reageerden op het nieuws dat je zwanger bent. Heb je anders wel goed contact met ze?

Zonnestraal, wat leuk dat er zo enthousiast op je zwangerschap gereageerd is! En super fijn dat je een goede echo had!

Marielle, jij ook al botte opmerkingen. Hopelijk reageerden de anderen qel positief!

Olifantjes, o wat waardeloos zeg dat hij het doorverteld had! Wij hadden dat met onze schoonouders. Als we het daar aan veeteld hadden bij eerdere zwangerschappen wisten de broers en zussen van mijn man het ook al als we het wilden vertellen.

Maki, jammer van je broer maar probeer je vooral te richten op de mensen die wel komen. Dan vertel je het hem toch iets later? Al snap ik wel dat je er van baalt hoor.

Hier weten alleen 2 vriendinnen en mijn ouders het en die reageerden enthousiast. Gelukkig want het is ons 6 de kindje natuurlijk. Gisteren gezellig wezen high tea'en met mijn vriendin die ook mijn verloskundige is. Omdat de praktijk vrij was heeft ze ook nog even een echo gemaakt. Het zag er allemaal goed uit, het was nu bijna 3 cm, het hartje klopte goed en het bewoog...ben helemaal gelukkig! Wij gaan het verder aan iedereen vertellen op de verjaardag van mijn jongste zoontje. Wel een beetje spannend hoe iedereen zal reageren hoor!
@zonnestraal nee mijn vader en moeder lachen daar stom om en mijn vriend was er niet bij want anders had die er wel wat van gezegd. En over die obesitas opmerking zei mijn moeder ach stel je niet aan hij bedoelt het goed. Ik voer er gewoon geen discussie meer over heeft toch geen zin. Ze zijn 22 en 25.

@ Miezemuis ja ik heb normaal wel goed contact met ze maar dit is gewoon een bepaald soort humor wat ik niet begrijp en ook vooral niet leuk vind. En ik ga niet opzoek naar ander werk omdat ik nu officieel nog gewoon onder contract sta bij mijn oude werkgever en omdat ik geen problemen wou met mijn oude baas heb ik ook wat overdreven tegen de UWV en ik ben bang dat ik anders problemen krijg. Ik voelde me echt heel erg in een hoek geduwd door mijn oude werkgever.
Wat balen zeg Door. Ik kan me voorstellen dat je je behoorlijk verveeld thuis. Opnieuw solliciteren zal ook niet makkelijk zijn. Hoe verder je bent in je zwangerschap hoe lastiger het wordt. Maar ze kunnen het toch niet zomaar maken om je contract niet te verlengen zonder goede reden... en helemaal stijlloos om eerst een vacature te plaatsen en jou pas later op de hoogte te stellen!

Wij zijn nu ook langzamerhand iedereen aan het vertellen dat we ons tweede kindje verwachten. Maar het is ook echt wel nodig want je begint het steeds beter te zien. (Bizar hoe snel dat gaat bij een tweede).

Wat heerlijk Miezemuis om zo'n vriendin te hebben. Het is toch fijn om wat vaker te kunnen kijken. Ik vind het af en toe zo lang duren voor ik weer een echo krijg... wel leuk als je dan tussendoor ook af en toe nog kan kijken. Spannend inderdaad om het binnenkort aan iedereen te vertellen. Gaat het een grote verrassing zijn of verwachten mensen het wel een beetje denk je?
Intake afgelopen week gehad, Was een leuk gesprek. Ze namen de tijd voor je en kreeg een koffertje met folders en magazines e.d.

Gewicht viel me alles mee en bloeddruk was aan de lage kant (92/58), maar dat vond de VK prima.

Verder vandaag bloed laten prikken.

Even afkloppen, maar lijkt erop dat mijn misselijkheid grotendeels over is !!!

Maandag termijnecho al!!

Wij hebben trouwens besloten om van de combinatietest af te zien. Hebben geen groot risico op aangeboren afwijkingen en eigenlijk is het kindje bij ons sowieso welkom. Hoe denken jullie over de combinatietest?
@Zaphyra wij laten wel de combinatietest doen. Wij hebben ook besloten dat als het niet goed is wij de kleine hoe moeilijk ook weg laten halen. Om verschillende redenen. Wil best meer vertellen waarom maar dat kan nogal al hard over komen.
Wij hebben ook besloten de combinatietest niet te doen. Ieder kindje is welkom bij ons, al staat natuurlijk voorop dat het kindje wel een bepaalde kwaliteit van leven moet hebben. Qua leeftijd en familie hebben wij niet een verhoogd risico op bepaalde syndromen, dat maakt de keuze ook makkelijker. Gelukkig mag iedereen het voor zichzelf bepalen, dat is wel het fijne. Ben wel benieuwd naar jouw motivatie/uitleg Door!

Wat zou het fijn zijn als de misselijkheid over was Zaphyra!

Deze week nog een 2e termijnecho gehad, uitgerekende datum is nu 16 april!
Vandaag de termijnecho gehad!!

Onze muppet was weer goed aan het spartelen en hebben voor het eerst t hartje gehoord!

Ud is op 23 april gezet, dus ben nu 10+1

Wij hebben trouwens besloten het eind deze week algemeen bekend te gaan maken dat we een kindje verwachten. Nu eerst nog een paar mensen persoonlijk op de hoogte brengen.
Wat fijn Zaphira! Lekker genieten...
Oké ik zal proberen uit te leggen waarom wij wel voor een combinatietest kiezen. Ik denk dat iedereen als je ze mag laten kiezen of gezond geboren te worden of met een beperking iedereen kiest voor gezond. De kinderen met een chromosoom afwijking die je op tv ziet bij bijv johny de mol zijn niet de ergste gevallen. Er zijn ook heel veel kinderen die niet nog zoveel uit het leven kunnen halen en ik geloof dan dus ook niet dat je iemand zo'n leven moet gunnen. Want voor wie doe je dat uiteindelijk, voor je eigen gevoel omdat je vind dat ieder kind welkom moet zijn, of omdat je geen schuldgevoel wilt, of omdat je denkt dat je kind daadwerkelijk een goed leven gaat hebben? En wij geloven dan dus ook dat het kind weg laten halen de beste beslissing is voor het kind omdat wij denken dat we objectief kunnen vaststellen dat een leven zonder beperking beter is dan een leven met beperking. En of wij het aan zouden kunnen daar bestaat geen twijfel over of dat we bijvoorbeeld minder van die kleine zouden houden ook zeker niet maar wij geloven echt dat je die kleine er geen plezier mee doet om te leven met een beperking. En onze emoties mogen niet in de weg staan bij deze rationele keuze.

Welkom ben je altijd, maar als ouder voelen wij ons verantwoordelijk voor het leven dat je gaat leiden, ook voordat je uit mama's buik komt. Als jullie hier vragen over hebben begrijpen we dat en zijn we natuurlijk bereid om deze te beantwoorden.
Ha allemaal, hoe gaat het met alle kwaaltjes ?

Ik ben net weer bij de vk geweest. Ik heb de termijnecho gehad en mijn uitgerekende datum staat nu op 19 april.

Alles zag er goed uit, we konden alles zien, het hartje met de kamers, 2 hersenhelften, handjes, vingertjes. ..ben in love!
Door: is toch prima? Ieder voor zich. Wat ik me wel afvraag is waarom jullie niet voor NIPT gaan? Die is tenslotte nauwkeuriger toch?

En helaas, zekerheid heb je nooit! Want het kan tijdens bevalling ook zuurstof gebrek krijgen. Wat doe je dan?

Ben oprecht geïnteresseerd hoor! Geen verwijten.

Hebben jullie al een gevoel of het een jongen/meisje is? En zijn er ook mensen die het niet willen weten? Wij hebben besloten dat het dit keer een verrassing blijft! Zo spannend. Zelf denk ik een jongetje. Vind allebei leuk en heb dit keer totaal geen voorkeur
Miezemuis! Gefeliciteerd!!

Hier uiteraard ook helemaal in luv met onze muppet

Door: ik kan er best inkomen dat je zo denkt. Het is ook gewoon een heel persoonlijke keuze vinden ik.

Zonnestraal: hier geen voorkeur. Man wil t wel graag weten straks, alleen ben ik bang dat als ik het weet, ik mijn mond niet kan houden.

Ik Begin wel steeds meer in de hij-vorm te praten, intuïtie of toeval????
Door, zo denk ik er ook over . Ik ga maandag bloedprikken voor de combi en 18 oktober heb ik de echo voor de combinatie test.

Kan niet wachten tot maandag want dan heb ik m'n termijnecho en zien we de kleine spruit weer!

Hier heerlijk op vakantie geweest, wel heel moe geweest dus kom eigenlijk vermoeider terug(terwijl ik heel veel ruste)

Zonnestraal, ik droom van een meisje maar stiekem hopen we een jongetje maar uiteindelijk maakt het niks uit zolang het gezond is! M'n vriend wilt het graag weten dus dat doen we dan maar hahaha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven