Uitgerekend 3de week april

17-08-2016 10:08 431 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijd/partnerKindjeUDjongen/meisjeBijzonderhedenMHvdW29 / 292de (zoon van 13 mnd)21 apriljongen Zaphyra31 / 321ste23 aprilmeisje 1 april Eline geborenDoor8729 / 1ste25 aprilmeisje Olifantjes28 / 281ste17 apriljongen Marielle848431 / 2de (dochter 1,5 jaar)16 april Miezemuis39 / 406de (andere kids tussen 2 en 14 jaar)19 aprilmeisje Julia 19 april geboren Maki9322 / 271ste20 april Zonnestraal8829 / 2de (dochter 13 mnd)18 april april zoon geboren Tweety0124 / 271ste25 aprilKaatje 1431 / 311ste21 april mamastudentvrouw284de16 aprilmeisje

23 januari geboren
@maki voel je je alweer wat beter? Wij gaan eerste week van januari alles bestellen gewoon in 1 keer ik ben niet zo'n shopper haha. We hebben het kamertje ook al uitgezocht we zijn er helemaal verliefd op. Vriend van mijn paps is schilder dus die komt de kamer schilderen. Maar we willen ook niet teveel geld uitgeven aan het schilderwerk enzo omdat we al snel weg gaan.

Ik ben ook wel licht gespannen voor de 20 weken echo bedoel dan valt het toch echt allemaal van je af. Ik heb mijn 20weken echo 2 dec dus ben benieuwd. Wel fijn dat je gelijk de uitslag krijgt. En ik ga met 22 weken naar New-York voor een week met mijn moeder en broertje. Dus dan vind ik het wel fijn dat ik de 20 weken echo al achter de rug heb.

@olifantje Nova van teen mom og? Leuke naam! Wij hebben al wel een meisjes naam maar jongensnaam komen we gewoon niet uit. We hebben het nu ook gewoon op pauze gezet totdat we weten wat het word. En dat weten we gelukkig over 2 weken al dus dat schiet lekker op.

@Zaphyra ja ik heb echt al vanaf week 10 niet meer mijn eigen broek aan. Maar ik moet zeggen ik let nergens op ik eet waar ik zin in heb. Heb echt het idee als ik gewoon alles eet nu wat vet is dat me het zo tegen gaat staan dat ik het niet meer hoef. En ik moet eerlijk zeggen dat doe ik nu een week en dat begint heel goed te werken. Ik heb gewoon echt geen zin meer in vet eten.

@MHvdW dan word het namen uitzoeken niet makkelijker idd maar het is de vorige keer ook goed gekomen dus dat komt het nu vast ook. Maar uhh de 5de ziekte... ik ben nog geen moeder wat is dat haha.

Ik begin nu al gek te worden van mijn schoonmoeder hahaha ja dat begint nu al. Als ik iets zeg als ik zou dit zo of zo doen is het dat ga je toch niet doen met MIJN kleinkind en ik zo zeker wel met MIJN kind hahaha. Maar moet zeggen niemand kan op dit moment veel goed doen. Ik ben het liefst alleen kan eigenlijk niks hebben.
@Door, hebben jullie verhuisplannen dan? Nadat de baby geboren is zo te zien. Hebben jullie al een nieuw huis of nog zoekende?

Schoonouders, haha ja die kunnen zelfs al lastig zijn voordat de baby geboren is inderdaad. Maar niet alleen schoonouders hoor. Iedereen gt zich ermee bemoeien. Gewoon niet te veel naar luisteren. :P

De vijfde ziekte is en virus dat veel jonge kinderen een keer krijgen. Het levert rode wangen en andere rode vlekken op en vooral ook hoge koorts. Voor kinderen is het niet schadelijk en moeten ze gewoon uitzieken. Voor zwangere vrouwen (tot 20 weken) is het wel gevaarlijk. Als ik het al gehad heb is het geen probleem, dan ben ik er immuun voor, maar als ik het nog nooit heb gehad en het nu van mijn zoontje krijg dan kan het zorgen voor ernstige bloedarmoede bij de foetus wat eventueel opgelost kan worden met bloedtransfusie. Maar je hebt ook een verhoogde kans (van 10? op een miskraam of doodgeboren kindje). Ik moet nu een week wachten op de uitslag en als ik pech heb, dan hebben ze dit keer alleen kunnen kijken of ik er vatbaar voor ben en kunnen ze pas over twee of drie weken opnieuw prikken om te kijken of ik het heb.... Dus dat is nog even in spanning zitten.
@MHvdW wij gaan in september waarschijnlijk een half jaar naar het buitenland (waarschijnlijk buiten Europa) voor de opleiding van mijn vriend. Hij heeft wat dingen lopen dus dat moeten nog even afwachten. We weten ook nog niet of we daarna terug komen of er een half jaar reizen/werken achteraan plakken. Daar hebben we het nu een beetje over. Zijn opleiding/carriere is leidend hij heeft veel meer ambitie dan dat ik heb. Ik wil wel een leuke baan maar echt een carrière hoef ik niet en ik werk in de horeca/toerisme dus ik kan overal te wereld wel werken. Hij doet een master op de uni en ik heb alleen mijn mavo en werkervaring dus qua financiën enzo is het ook beter als hij carrière maakt. Ik heb mezelf altijd wel omhoog gewerkt ik heb ondanks dat ik mavo heb wel altijd hbo banen gehad de laatste jaren. Maar heel spannend allemaal.
MhvdW, spannend nog dan zeg, of je het hebt.

Door, wat leuk om naar het buitenland te gaan.

Ik heb vandaag een extra controle en echo gekregen omdat ik zo veel buikpijn heb. Met de baby is alles gelukkig prima en waarschijnlijk krijgen we een meisje! Vk was voor 99 procent zeker dat het een meisje is maar bij de 20 weken echo weten we het zeker. We hebben de 20weken echo op 30 november. Ik moet naar de bekkenbodemfysio omdat ik een lichte verzakking heb.
@Miezemuis een meisje wat leuk!!!
Wij krijgen ook een meisje!! Super leuk!! We hebben al een naam dus dat is makkelijk!
Wat super leuk Door!!!
Super leuk Door. Gefeliciteerd. En wat snel dat jullie de naam al weten.
Ja ik hoorde die naam echt al maanden geleden en was er gelijk verliefd op dus vandaar!
Nog 1 weekje dan weten wij ook wat t word! Kan niet wachten tot we onze muppet weer mogen bekijken.

Voelen jullie al schopjes en beweging? Ik met 16+5 de eerste keer echt en vannacht nu ik 18 weken ben ook zelf aan de buitenkant al kunnen voelen!!!!

Btw, ik draag nu 2 weken positiebroeken omdat gewone niet meer fijn zaten en buik is echt gegroeid sindsdien. Hoewel ik mijn buikje nog steeds wel goed kan verbergen mocht ik dat willen (niet dus )
Ey dames,

Hebben jullie al naar de zorgverzekering gekeken?
Vandaag de echo gehad!!!!

Alles zag er goed uit, lag qua groei en ontwikkeling goed op schema.

Wij krijgen een meisje!!!!
Wat leuk Meis!! Alleen maar meiden tot nu toe volgens mij! ????????
olifantjes krijgt een jongetje, toch?
Super fijn dat alles er goed uitzag! Inderdaad vooral meiden, olifantjes is tot nu toe de enige die een jongetje krijgt. Ben benieuwd naar de rest. Wij krijgen het vrijdag te horen/zien.

Wat zorgverzekering betreft heb ik nog niet gekeken. Maar ik blijf gewoon waar ik zit en met hetzelfde pakket. Ik heb het tijdens mijn vorige zwangerschap al aangepast en niet meer naar beneden bijgesteld. Ik ben dus prima verzekerd. Maar het kan zeker lonen om even goed te kijken. De vorige keer had ik alleen basisaanvullend en dat heb ik toen verhoogd en dus een betere aanvullende verzekering genomen. Aanvullend is wel wat duurder qua premie maar je krijgt dan ook weer meer vergoed waardoor je uiteindelijk goedkoper uit bent.
Klopt idd olifantje krijgt een jongen! Spannend MHvdW wij hebben vrijdag ook de 20 weken echo! Zooooo spannend! Nou wij zijn vanaf vandaag is gaan kijken naar gastouder opvang maar pfff das nog een heel gedoe zeg. Er zitten er echt al veel vol en wij hebben ook wel wat specifieke eisen. Hoe gaat het bij jullie met opvang vinden?
Bij ons gaat oma en een tante waarschijnlijk oppassen... wanneer t nodig is aangezien t ook vaak voorkomt dat er 1 van ons gewoon vrij is.

Ook zou ik heeeeeeeeel eventueel weer als gastouder kunnen beginnen mocht t met mijn huidige baan niet meer lukken. Kan ik gewoon zelf op de kleine letten...
Wij krijgen weer een jongetje! En alles was gelukkig goed bij de echo. Dus we zijn helemaal blij

Hoe is het verder met iedereen. Hebben jullie inmiddels allemaal de echo al gehad of nog niet?
MHvdW fijn dat alles goed was! En wat leuk, weer een knulletje!

Wij hadden de echo afgelopen woensdag. Alles zag er goed uit, het is nog steeds een meisje . Toch stiekem wel heel erg leuk na 4 jongens nog een meisje.

Ze was aan het duimen zagen we.

Door, hoe was jullie echo?
Ey dames!!!

Bij ons is de 20 weken ook helemaal goed! Krijgen wel in week 30 nog een extra echo omdat mijn broertje na 8 dagen al is overleden met een afwijking dat word nog extra gecheckt maar voor nu ziet alles er top uit. Het is bij ons ook nog steeds een meisje! Hoop dat ik het me nu eindelijk meer ga beseffen want op een 1 of andere manier daalt het maar niet in.

Fijn weekend allemaal! Al moet ik het hele weekend werken haha
Fijn dat t nog steeds een meisje is!! :P

Hier ook t hele weekend gewerkt.

Zaterdag wel teveel gedaan merkte ik, want had aan t einde van mijn dienst en de avond last van mijn buik. Gelukkig bewoog muppet later die avond weer veel ( hoewel ze om 3 uur ook wel weer stil mocht gaan liggen van mij)

Ben aan t nadenken wat ik met kerst aan doe. Buikje is nog niet supergroot, maar wel al aan t groeien. Hoe zit dat bij jullie? Al vollop positiekleding aan of nog 'normale' kleding?
@Zaphyra ik heb alleen nog maar positiekleding aan pas al weken niks meer. Maar voel jij de kleine al zoveel ik helemaal niet... Echt hoogtes 1 keer per dag maar bij mij ligt de placenta aan de voorkant. Voelt jou vriend de kleine ook al?
Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant.

Met 16+5 zelf de eerste schopjes gevoeld en met 18 weken kon ik ze aan de buitenkant af en toe voelen.

Man heeft afgelopen week ook een paar keer de kleine kunnen voelen, wel met de hand op blote buik. Met kleren is het nog niet te voelen geloof ik.

Is een actief ding iig!
Hier ook vooral positiekleding. Gewone kleding past niet zo goed meer en zit ook niet lekker meer. Af en toe nog een gewoon rokjes,maar die zitten toch onder mijn buik, dus dan heb ik nergens last van. Ik moet wel zeggen dat het weer niet makkelijk is om goede broeken te vinden. Al die zwangerschapsbroeken zijn zo megaskinny. Daar hou ik helemaal niet van en zit voor geen meter.

Ik voel de kleine al wel veel bewegen. Mijn man alleen niet. Bij mij zit ook de placenta aan de voorkant dus het kan nog wel even duren voor het aan de buitenkant te voelen is. Mijn verloskundige gaf aan dat het voor de baby is alsof hij tegen een biefstuk schopt, dan is het inderdaad goed voor te stellen dat je dat niet meteen voelt aan de andere kant van het 'biefstuk'
Hoi! Fijn om lezen dat net jullie ook alles goed gaat. Ik draag al een poosje zwangerschapskleding, vind het heerlijk! Nou ja, ik draag positiebroeken. Bovenkant vnml gewone kleren.

Ben nu 21 weken en voel de baby nu ong een week denk ik. Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik m'n dochter pas met 24 wk, ook daar zat de placenta aan de voorkant, nu deels aan de voorkant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven