Onrustig mannetje

15-12-2008 21:27 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ons zoontje van ruim 6 maanden, wordt nog elke nacht wakker. Soms 1 tot 5 x, soms wel tien x. De ene nacht is een speentje geven voldoende, de andere nacht krijst hij alles aan elkaar en wordt pas rustig als ik m in mijn armen hou. Hij is met aardig wat geweld geboren, ik was gewoon thuis omdat alles goed ging, maar na 40 minuten persen kwam er nog niks en werd de verloskundige toch wat onrustig. Zij hartje zakte aardig vlot en het bleek dat hij tijdens de bevalling besloten had om zijn armpje rond zijn nekje te houden. Dat past dus nooit! De verloskundige heeft met aardig wat geweld eerst zijn armpje eruit getrokken en daarna werd Jody geboren. Hij huilde ook niet gelijk, eerst erg hard op zijn rug gewreven. Ik ben de verloskundige erg dankbaar dat ze zo gehandeld heeft, want het had heel anders af kunnen lopen.

Maargoed, hij is vanaf zijn geboorte al onrustig, gespannen en veel wakker. Hij kon niet naar links kijken en lag dus altijd naar 1 kant te kijken. Voorkeurshouding en een afplatting van zijn hoofdje was het gevolg. Kinderfysio is geweest, en komt nogsteeds, en na een aantal behandelingen bij de chiropractor kon hij alle kanten opkijken. Toch bleef hij erg onrustig s nachts enzijn we naar een osteopaat gegaan. Ik moet zeggen dat het een stuk beter gaat. Ipv 30 tot 40 keer eruit s nachts, is het nu gemiddeld 3 x per nacht. We hebben nog een zoon van 3 jaar die ook de nodige aandacht nodig heeft en verdient, dus het is best lastig. En na een half jaar ben ik het nu toch erg zat. Ook al bij de huisarts geweest en bleek dat hij 1 rood trommelvliesje heeft, niet onstoken maar vocht erachter. Maar daar had hij hooguit een week last van. Volgens de huisarts is hij een "huilbaby", maar daar geloo ik niet in. Heeft iemand adviezen? Tips? Ervaring met hetzelfde? Ik hoor het graag.

Groetjes Erna
Bedankt voor alle reacties. Gister op het cb kwamen ze met het voorstel om een gesprek met een pedagoog te hebben. Geen idee of daar iet uit gaat komen. Donderdag weer naar de osteopaat, voor de 5e x en ik vind dat eigenlijk wel vak genoeg dan. Iemand ervaring met de osteopaat en de hoeveelheid aan behandelingen? Vanacht om 04:15 was het weer feest. Hij krijste net zo lang tot ik hem in mijn armen had, pas toen werd hij rustig. Hij had aardig veel geplast dus schone pyjama aan gedaan. Meneer begon toen vrolijk te lachen, totdat ik m terug legde in zijn bedje. Heb m toen laten huilen, want had toen het idee dat er niks ergs was. En na ongeveer 15 min was het stil..
Erna, ik weet niet of het je helpt, maar ons meiske (nu 5,5 maand oud) slaapt ook nog lang niet door. Ze heeft ook een pittige start gehad met een turbobevalling, voorkeurshouding en koemelkallergie (waardoor ze wekenlang zo'n 6 tot 8 uur per dag huilde). Wij hebben haar een tijd ingebakerd, maar hebben het afgebouwd zodra ze actiever begon met omrollen. Hem nu nog inbakeren is dus geen goed idee.

Wij laten onze dochter niet huilen, ook omdat we weten dat ze alleen maar huilt met een reden. Er is natuurlijk verschil tussen morrelen, zeuren en echt huilen. Als ze huilt houden wij haar stevig tegen ons aan. Ik geef borstvoeding en voed haar als ze 's nachts wakker wordt (een keer of 3 gemiddeld). Ik heb niet de oplossing, maar doe het op mijn gevoel. Ik leef met je mee!

Ik ken ook het verhaal van een meisje dat ook heel erg veel huilde en achteraf al heel lang oorontsteking bleek te hebben. Huisarts deed het af als "niks aan de hand", maar na een 1,5 jaar ellende toch maar de kinderarts bezocht. Buisjes bleken de oplossing. Ik zou het zeker laten checken.
Hij heeft zijn rechter trommelvlies ook helemaal rood. Morgen bel ik de huisarts weer om een afspraak te maken voor zijn oor. Vorige week ook geweest. Ik geef fles voeding en hij krijgt genoeg binnen over de hele dag volgens mij. Laten huilen is ooktegen mijn principe, maar nadat ik mhad verschoont was het meer jammeren dan huilen. Als hij echt krijst kan ik het echt niet over mij hart verkrijgen om hem te laten liggen. Zo moe als ik ben.
Geen reactie op mijn berichten??? Als je het zo zielig vindt dat je ventje huilt, laat dan verdorie de KNO-arts eens kijken! Wie weet loopt hij ook met zere oren (en geloof me, oorontsteking doet ERG veel pijn). Hier zei de huisarts ook "och, een lichte beginnende oorontsteking" en de KNO zei de dag erna gelijk "zo! Dáár heeft ze enorm veel last en pijn van".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven