Het grote speelgoedtopic 2017
dinsdag 9 augustus 2016 om 08:41
De zomervakanties zijn nog in volle gang.
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
maandag 19 september 2016 om 18:38
maandag 19 september 2016 om 18:41
quote:lemoos2 schreef op 19 september 2016 @ 18:30:
Oh god...
Alle suggesties heeft hij al
Gelukkig heeft oma een leuk cadeau bedacht voor verjaardag: iets met Kees Vonk en zijn dino's in A'dam. Ik lees geïnteresseerd mee, wellicht zit er nog ergens een pareltje verstopt
Bij de Hema verkopen ze (online) ook boekjes van Willem Wever met allerlei weetjes en proefjes die je thuis kan doen enz. Misschien is dat iets?
Of de boeken van Fantasia? Er komt weer een nieuwe uit.
Maar misschien is hij daar allemaal nog te jong voor.
Een racebaan? Walky talky?
Oh god...
Gelukkig heeft oma een leuk cadeau bedacht voor verjaardag: iets met Kees Vonk en zijn dino's in A'dam. Ik lees geïnteresseerd mee, wellicht zit er nog ergens een pareltje verstopt
Bij de Hema verkopen ze (online) ook boekjes van Willem Wever met allerlei weetjes en proefjes die je thuis kan doen enz. Misschien is dat iets?
Of de boeken van Fantasia? Er komt weer een nieuwe uit.
Maar misschien is hij daar allemaal nog te jong voor.
Een racebaan? Walky talky?
maandag 19 september 2016 om 18:43
quote:lemoos2 schreef op 19 september 2016 @ 18:30:
Oh god...
Gelukkig heeft oma een leuk cadeau bedacht voor verjaardag: iets met Kees Vonk en zijn dino's in A'dam. Ik lees geïnteresseerd mee, wellicht zit er nog ergens een pareltje verstoptMuziekles? Bij de skvr hebben ze zo'n introductie cursus waarbij je dus steeds een paar lessen een ander instrument behandeld. Ik weet alleen niet of ze dat al aanbieden voor die leeftijd.
Oh god...
Gelukkig heeft oma een leuk cadeau bedacht voor verjaardag: iets met Kees Vonk en zijn dino's in A'dam. Ik lees geïnteresseerd mee, wellicht zit er nog ergens een pareltje verstoptMuziekles? Bij de skvr hebben ze zo'n introductie cursus waarbij je dus steeds een paar lessen een ander instrument behandeld. Ik weet alleen niet of ze dat al aanbieden voor die leeftijd.
maandag 19 september 2016 om 20:00
dinsdag 20 september 2016 om 10:27
quote:Finjie schreef op 19 september 2016 @ 19:57:
Iemand ervaring met bunchems? Moet je maar ff googelen.
Hier een leuk stukje erover:
https://trotsemoeders.nl/ ... en-krijgt-recensie-video/
Iemand ervaring met bunchems? Moet je maar ff googelen.
Hier een leuk stukje erover:
https://trotsemoeders.nl/ ... en-krijgt-recensie-video/
dinsdag 20 september 2016 om 11:09
quote:Baudolino schreef op 20 september 2016 @ 10:09:
Niemand die mij iets nuttigs kan vertellen over de kiddizoom en of dit wat is voor een vijfjarige? Niet echt maar lijkt me wel leuk hoor voor een vijfjarige, mits die teminste interesse heeft in foto's/filmpjes maken, Ik denk persoonlijk dat ze op die leeftijd ook al wel met een echte camera uit de voeten kunnen, maar die kiddizoom is waarschijnlijk goedkoper.
Niemand die mij iets nuttigs kan vertellen over de kiddizoom en of dit wat is voor een vijfjarige? Niet echt maar lijkt me wel leuk hoor voor een vijfjarige, mits die teminste interesse heeft in foto's/filmpjes maken, Ik denk persoonlijk dat ze op die leeftijd ook al wel met een echte camera uit de voeten kunnen, maar die kiddizoom is waarschijnlijk goedkoper.
dinsdag 20 september 2016 om 12:40
quote:paper-note schreef op 20 september 2016 @ 11:09:
[...]
Niet echt maar lijkt me wel leuk hoor voor een vijfjarige, mits die teminste interesse heeft in foto's/filmpjes maken, Ik denk persoonlijk dat ze op die leeftijd ook al wel met een echte camera uit de voeten kunnen, maar die kiddizoom is waarschijnlijk goedkoper.Ja, dat is misschien ook wel zo. Ik denk er in ieder geval nog even over na.
[...]
Niet echt maar lijkt me wel leuk hoor voor een vijfjarige, mits die teminste interesse heeft in foto's/filmpjes maken, Ik denk persoonlijk dat ze op die leeftijd ook al wel met een echte camera uit de voeten kunnen, maar die kiddizoom is waarschijnlijk goedkoper.Ja, dat is misschien ook wel zo. Ik denk er in ieder geval nog even over na.
dinsdag 20 september 2016 om 12:54
quote:Baudolino schreef op 20 september 2016 @ 12:40:
[...]
Ja, dat is misschien ook wel zo. Ik denk er in ieder geval nog even over na.
Mijn neefje en nichtje kregen ook voor 5e of 6e verjaardag een digitale camera. Een gewone Sony. Die zijn ook niet zo heel duur meer maar je kan er wel meer mee.
Ze vonden het zo leuk om hun foto's terug te kunnen kijken. Hier komt er tzt zeker ook 1 voor dochter.
[...]
Ja, dat is misschien ook wel zo. Ik denk er in ieder geval nog even over na.
Mijn neefje en nichtje kregen ook voor 5e of 6e verjaardag een digitale camera. Een gewone Sony. Die zijn ook niet zo heel duur meer maar je kan er wel meer mee.
Ze vonden het zo leuk om hun foto's terug te kunnen kijken. Hier komt er tzt zeker ook 1 voor dochter.
dinsdag 20 september 2016 om 19:47
quote:NijntjeKoijntje321 schreef op 19 september 2016 @ 09:19:
Ik ben op zoek naar leuke tips voor constructiespeelgoed voor een peuter (2,5). Hij speelt nu heel veel met zijn gereedschap (Bosch, Ikea setje) maar heeft niets wat hij echt in elkaar kan schroeven met gereedschap.
Iemand een leuke tip voor speelgoed wat je in/uit elkaar kan schroeven voor een peuter?
Tips voor zijn broertje van (dan) een half jaar zijn ook welkom, er is al veel in huis van zijn grote broer http://www.ilovespeelgoed ... Luwtuq9ns8CFUu3GwodQHgCFQ
https://www.lobbes.nl/spe ... ros-constructor-100-delig
https://www.lobbes.nl/spe ... 6-hape-bouwset-basic-hout
https://www.lobbes.nl/spe ... tail/1810359-construxions
Dit soort dingen? Misschien nu nog wat moeilijk, maar met hulp komt hij vast een heel eind. Onze zoon kreeg iets vergelijkbaars voor zijn derde verjaardag (van imaginarium) en vond het toen al heel leuk.
Heeft hij al hamertje tik?
Ik ben op zoek naar leuke tips voor constructiespeelgoed voor een peuter (2,5). Hij speelt nu heel veel met zijn gereedschap (Bosch, Ikea setje) maar heeft niets wat hij echt in elkaar kan schroeven met gereedschap.
Iemand een leuke tip voor speelgoed wat je in/uit elkaar kan schroeven voor een peuter?
Tips voor zijn broertje van (dan) een half jaar zijn ook welkom, er is al veel in huis van zijn grote broer http://www.ilovespeelgoed ... Luwtuq9ns8CFUu3GwodQHgCFQ
https://www.lobbes.nl/spe ... ros-constructor-100-delig
https://www.lobbes.nl/spe ... 6-hape-bouwset-basic-hout
https://www.lobbes.nl/spe ... tail/1810359-construxions
Dit soort dingen? Misschien nu nog wat moeilijk, maar met hulp komt hij vast een heel eind. Onze zoon kreeg iets vergelijkbaars voor zijn derde verjaardag (van imaginarium) en vond het toen al heel leuk.
Heeft hij al hamertje tik?
dinsdag 20 september 2016 om 19:50
dinsdag 20 september 2016 om 19:53
https://m.nl.aliexpress.c ... 4.48010708.7.2.lQ8DNR&s=p
Dit is via aliexpress, maar bedoel je zoiets?
Dit is via aliexpress, maar bedoel je zoiets?
dinsdag 20 september 2016 om 20:03
quote:my-little-appletree schreef op 19 september 2016 @ 20:00:
[...]
Geen ervaring, maar van andere wel drama verhalen gehoord over van die dingen die vast zitten in haar en alleen maar vaster komen te zitten met nieuwe kapsels tot gevolg.Oei thx dan wordt dat niets helaas.. Leek me verder wel leuk. Dan wordt het co-de-rups denk ik.
[...]
Geen ervaring, maar van andere wel drama verhalen gehoord over van die dingen die vast zitten in haar en alleen maar vaster komen te zitten met nieuwe kapsels tot gevolg.Oei thx dan wordt dat niets helaas.. Leek me verder wel leuk. Dan wordt het co-de-rups denk ik.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
zondag 25 september 2016 om 08:46
We waren gisteren op youtube filmpjes aan het kijken en toen kwamen filmpjes tegen van de cuboro knikkerbaan. Nu ben ik verliefd. Maar jemig zeg wat is dat duur. En voor een keertje vind ik dat nog niet zo heel erg, maar alle uitbreidingen zijn ook schreeuwend duur dus die kan je ook niet aan de opa's en oma's vragen. (Ik niet tenminste) oh en ik moet manlief ook overtuigen dat het het geld echt waard is
zondag 25 september 2016 om 15:48
zondag 25 september 2016 om 16:06
Wij hebben Cuboro. Het is belachelijk duur maar wel heeeel mooi speelgoed. Zoon kreeg een doos Cugolino (dat zijn de eenvoudige dozen) van Sint toen hij net 4 was; met wat instructie en trial-and-error kon hij daar best mee uit de voeten. We hebben daarna tweedehands een berg Cuboro bij gekocht; dat is wat uitdagender en heeft hij meer hulp bij nodig, maar niet té moeilijk. Ik had een grote partij op marktplaats gekocht en een deel daarvan weer doorverkocht; dan blijft het qua prijs ook een beetje te doen. Heb uit die partij nog aanvulsets op zolder liggen, die zijn echt nog te moeilijk voor nu. Maar Cugolino en de basisset Cuboro is voor een kleuter, eventueel met wat hulp, best te doen. Het is wel meer puzzelen dan actie/spelen in vergelijking met andere knikkerbaansystemen. Daar moet je kind van houden.
Cuboro blijft leuk, ook voor grotere kinderen. Sterker nog, als het hier op de salontafel staat (daar bouwt zoon er meestal mee) begint volwassen bezoek ook spontaan te puzzelen als ze op de koffie zitten te wachten . Het is intrigerend en uitnodigend spul!
Bijvoorbeeld de knikkerbaan van Haba is wat meer actie en minder puzzelen, en wordt veel meer tweedehands op marktplaats aangeboden. Dat is misschien een leuk alternatief. Verder hebben wij destijds nog naar Kaden gekeken; ook heek mooi maar minder lang leuk qua leeftijd dan Cuboro, en bijna net zo duur.
Cuboro blijft leuk, ook voor grotere kinderen. Sterker nog, als het hier op de salontafel staat (daar bouwt zoon er meestal mee) begint volwassen bezoek ook spontaan te puzzelen als ze op de koffie zitten te wachten . Het is intrigerend en uitnodigend spul!
Bijvoorbeeld de knikkerbaan van Haba is wat meer actie en minder puzzelen, en wordt veel meer tweedehands op marktplaats aangeboden. Dat is misschien een leuk alternatief. Verder hebben wij destijds nog naar Kaden gekeken; ook heek mooi maar minder lang leuk qua leeftijd dan Cuboro, en bijna net zo duur.