Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking

19-09-2016 15:56 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik heb dus sinds 3 jaar iedere 2 a 3 maanden blaasontsteking. Ik heb de Extra Forte cranberry geprobeerd soms 2 keer per dag maar het helpt niet... Ook drink ik genoeg water en dat helpt ook niet.

Vandaag weer te horen dat ik blaasontsteking heb, werd er gewoon weer verdrietig van want ik weet echt niet wat ik moet doen.

Heeft iemand misschien een tip?

Heeft het nut om doorverwezen te worden naar een Uroloog? En heeft iemand ervaring met D mannose?
Ik zou naar de uroloog gaan, want dit is niet normaal.
Ja ga ik ook vragen! heb morgen een afspraak.
Lijkt me inderdaad verstandig om naar de uroloog te gaan. Een kennis van me heeft er ook heel veel last gehad en die heeft een jaar lang aan de AB gezeten, en is er inmiddels van af.

Zelfde probleem gehad, door D-mannose te nemen zijn mijn ontstekingen met 90% afgenomen :D

Was echt niet normaal, ik had voorheen om de maand weer een antibioticakuur..
quote:JeMappelle schreef op 19 september 2016 @ 16:04:

Lijkt me inderdaad verstandig om naar de uroloog te gaan. Een kennis van me heeft er ook heel veel last gehad en die heeft een jaar lang aan de AB gezeten, en is er inmiddels van af.Oh wat goed! Mag ik vragen hoe deze persoon er van af is ?
quote:Neoflux schreef op 19 september 2016 @ 16:05:

Zelfde probleem gehad, door D-mannose te nemen zijn mijn ontstekingen met 90% afgenomen :D

Was echt niet normaal, ik had voorheen om de maand weer een antibioticakuur..Ja ... ik word er echt serieus gek van!! Vooral omdat niks tot nu toe werkt en ik wil niet iedere maand antibiotica slikken :( Wat goed dat de d-mannose werkt!
Welke Merk D- mannose werkt het beste?
quote:Faunalyn schreef op 19 september 2016 @ 16:07:

[...]

Ja ... ik word er echt serieus gek van!! Vooral omdat niks tot nu toe werkt en ik wil niet iedere maand antibiotica slikken :( Wat goed dat de d-mannose werkt!Ja, ik neem het ook niet iedere dag. Alleen als ik merk dat mijn blaas niet goed voelt neem ik er 3 of 4 en direct na de seks, uitplassen en meteen 4 capsules. Is echt een uitkomst, was eerst erg sceptisch omdat cranberry bij mij niet werkte.
quote:Faunalyn schreef op 19 september 2016 @ 16:09:

Welke Merk D- mannose werkt het beste?Ik bestel ze hier: http://www.vitaminesperpo ... 1YaQ49cKD-A3MyhoCbBvw_wcB

Ze zijn wel wat prijzig maar het is het me waard
Het kan komen door geslachtsgemeenschap. Waarmee ik dan bedoel dat een vrouw na geslachtsgemeenschap goed moet 'uitplassen'. Gebeurt dit niet (goed), dan kunnen bacterieen achterblijven en zodoende een ontsteking veroorzaken.

Dagelijkse inname van cranberry is inderdaad wel goed.

Zelf een x bij de uroloog geweest, kwam eigenlijks niets uit. Dus voor mij heeft het niets opgelost.
Ik heb jarenlang hetzelfde probleem gehad. Elke maand was het wel weer raak.

Tot ik te horen kreeg dat ik coeliakie heb. Heb er sinds ik het dieet volg nooit meer last van gehad. Ik vind het nog steeds apart dat het daar dus op een of andere manier mee te maken had.

Wat mij destijds altijd hielp om de klachten te verminderen:

- heel veel water drinken (met af en toe een vitamine c bruistablet)

- direct plassen na seks en altijd voor het slapen

- katoenen onderbroeken dragen

- olioseptil slikken

Veel succes!
Ja cranberry werkt totaal niet bij mij terwijl ik er zelf 2 nam per dag. Ik ga deze bestellen! Hopelijk helpt het want word hier gek van :(

Ik hoor er wel echt goede dingen over veel meer dan over cranberry!
quote:Brutes schreef op 19 september 2016 @ 16:12:

Het kan komen door geslachtsgemeenschap. Waarmee ik dan bedoel dat een vrouw na geslachtsgemeenschap goed moet 'uitplassen'. Gebeurt dit niet (goed), dan kunnen bacterieen achterblijven en zodoende een ontsteking veroorzaken.

Dagelijkse inname van cranberry is inderdaad wel goed.

Zelf een x bij de uroloog geweest, kwam eigenlijks niets uit. Dus voor mij heeft het niets opgelost.Ja mijn probleem komt ook door geslachtsgemeenschap hiervoor had ik dit nooit! Ik probeer het altijd wel uit te plassen maar helaas werkt het niet.
quote:Faunalyn schreef op 19 september 2016 @ 16:15:

Ja cranberry werkt totaal niet bij mij terwijl ik er zelf 2 nam per dag. Ik ga deze bestellen! Hopelijk helpt het want word hier gek van :(

Ik hoor er wel echt goede dingen over veel meer dan over cranberry!

Succes, ik heb sinds ik ze neem het afgelopen jaar nog maar 1x blaasontsteking gehad, waar het er voorheen wel 7 of 8 waren geweest

Ik vind ze zelf te duur om dagelijks in te nemen, je hebt ze trouwens ook in poeder maar ik vind zelf de capsules makkelijker. Als ik merk dat ik meer risico loop bv na seks of bij verminderde weerstand dan neem ik er gewoon een paar in met veel water
quote:Faunalyn schreef op 19 september 2016 @ 16:18:

[...]

Ja mijn probleem komt ook door geslachtsgemeenschap hiervoor had ik dit nooit! Ik probeer het altijd wel uit te plassen maar helaas werkt het niet.Kan het zijn dat je een 'nieuwe' partner hebt? Ik heb er voornamelijk bij nieuwe relaties last van, zeg maar de eerste 2 jaar
quote:Onbevangen schreef op 19 september 2016 @ 16:15:

Ik heb jarenlang hetzelfde probleem gehad. Elke maand was het wel weer raak.

Tot ik te horen kreeg dat ik coeliakie heb. Heb er sinds ik het dieet volg nooit meer last van gehad. Ik vind het nog steeds apart dat het daar dus op een of andere manier mee te maken had.

Wat mij destijds altijd hielp om de klachten te verminderen:

- heel veel water drinken (met af en toe een vitamine c bruistablet)

- direct plassen na seks en altijd voor het slapen

- katoenen onderbroeken dragen

- olioseptil slikken

Veel succes!Wat goed dat je er nu vanaf bent! Ik ga eens kijken naar mij dieet. Ik heb ergens gelezen dat door veel suiker in de voeding ook blaasonsteking kan ontstaan.
quote:Neoflux schreef op 19 september 2016 @ 16:20:

[...]

Kan het zijn dat je een 'nieuwe' partner hebt? Ik heb er voornamelijk bij nieuwe relaties last van, zeg maar de eerste 2 jaar Sinds ik een relatie heb met mijn partner heb ik hier last van!
quote:Faunalyn schreef op 19 september 2016 @ 16:18:

[...]

Ja mijn probleem komt ook door geslachtsgemeenschap hiervoor had ik dit nooit! Ik probeer het altijd wel uit te plassen maar helaas werkt het niet.Misschien een idee om ook even goed te wassen na de seks? Zonder zeep is het beste. Als je toch liever iets van zeep gebruikt lactacyd of chilly oid?
Veel wisselende contacten gehad de laatste 3 jaar?

Hou je jezelf wel goed schoon, en doen je bedpartners dit ook denk je? Ga r maar eens op letten..
quote:Neoflux schreef op 19 september 2016 @ 16:19:

[...]

Succes, ik heb sinds ik ze neem het afgelopen jaar nog maar 1x blaasontsteking gehad, waar het er voorheen wel 7 of 8 waren geweest

Ik vind ze zelf te duur om dagelijks in te nemen, je hebt ze trouwens ook in poeder maar ik vind zelf de capsules makkelijker. Als ik merk dat ik meer risico loop bv na seks of bij verminderde weerstand dan neem ik er gewoon een paar in met veel water Dankje! dit geeft me weer een beetje hoop
quote:MRengine schreef op 19 september 2016 @ 16:22:

Veel wisselende contacten gehad de laatste 3 jaar?

Hou je jezelf wel goed schoon, en doen je bedpartners dit ook denk je? Ga r maar eens op letten..Nee al 3 jaar vaste relatie! Ja dat gebeurd wel.
quote:Faunalyn schreef op 19 september 2016 @ 16:20:

[...]

Wat goed dat je er nu vanaf bent! Ik ga eens kijken naar mij dieet. Ik heb ergens gelezen dat door veel suiker in de voeding ook blaasonsteking kan ontstaan.

Ja dat is absoluut waar. Daarom helpt de meeste cranberrysap ook niet (door veel toegevoegde suikers en weinig cranberry). Echte cranberry pillen werken veel beter door de veel hogere dosering cranberry.

Drink je toevallig veel frisdrank of druivensap oid? Door de suikers kun je snel blaasklachten krijgen. Ook veel koffie/alcohol drinken is niet goed omdat dit je lichaam uitdroogt.
quote:Onbevangen schreef op 19 september 2016 @ 16:21:

[...]

Misschien een idee om ook even goed te wassen na de seks? Zonder zeep is het beste. Als je toch liever iets van zeep gebruikt lactacyd of chilly oid?Ja doe ik altijd. Helpt helaas niet :( Gebruik ook lactacyd
quote:Onbevangen schreef op 19 september 2016 @ 16:25:

[...]

Ja dat is absoluut waar. Daarom helpt de meeste cranberrysap ook niet (door veel toegevoegde suikers en weinig cranberry). Echte cranberry pillen werken veel beter door de veel hogere dosering cranberry.

Drink je toevallig veel frisdrank of druivensap oid? Door de suikers kun je snel blaasklachten krijgen. Ook veel koffie/alcohol drinken is niet goed omdat dit je lichaam uitdroogt.Ik snoep de laatste jaren veel meer dan hiervoor toen ik nog geen blaasonsteking klachten had. Koffie en frisdrank drink ik bijna nooit en ik drink ook geen alcohol . Suikers dus wel heel veel! ik ga er op letten wat minder suiker in te nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven