Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking

19-09-2016 15:56 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik heb dus sinds 3 jaar iedere 2 a 3 maanden blaasontsteking. Ik heb de Extra Forte cranberry geprobeerd soms 2 keer per dag maar het helpt niet... Ook drink ik genoeg water en dat helpt ook niet.

Vandaag weer te horen dat ik blaasontsteking heb, werd er gewoon weer verdrietig van want ik weet echt niet wat ik moet doen.

Heeft iemand misschien een tip?

Heeft het nut om doorverwezen te worden naar een Uroloog? En heeft iemand ervaring met D mannose?
quote:Faunalyn schreef op 19 september 2016 @ 16:25:

[...]

Ja doe ik altijd. Helpt helaas niet :( Gebruik ook lactacydDat hielp bij mij ook niet, voor én na de seks douchen, uitplassen en alles geprobeerd maar ik kreeg het nog steeds. Cranberrys werken eigenlijk pas bij een dosering die slecht voor je maag is, de drogisterij capsules zijn allemaal te licht. D-mannose helpt de bacterie los te maken van je blaaswand waardoor je het makkelijk uitplast. Ik lijk wel een vertegenwoordiger haha maar ik ben er écht enthousiast over omdat ik er ook zo lang mee gelopen heb zonder oplossing.
quote:Faunalyn schreef op 19 september 2016 @ 16:18:

[...]

Ja mijn probleem komt ook door geslachtsgemeenschap hiervoor had ik dit nooit! Ik probeer het altijd wel uit te plassen maar helaas werkt het niet.condooms gebruiken!
Ik heb er ook iedere maand wel last van , bij mij is het inmiddels chronisch , toen ik 5-6 was had ik er al heel vaak last van , ik voel het vaak opkomen doordat ik een klein plasje doe en dan een beetje brand , ik neem dan gelijk zo een cranberry pil en 2 glazen water , diezelfde dag al geen last meer , maar als ik het niet meteen doe dan zet het wel door en hebben die cranberry pillen ook geen nut meer

Deze gebruik ik

https://www.kruidvat.nl/k ... erry-tabletten/p/3078265#

En dat lactacyd moet je al helemaal niet gebruiken , dat verstoord de boel
Wees jezelf
quote:Neoflux schreef op 19 september 2016 @ 16:30:

[...]

Dat hielp bij mij ook niet, voor én na de seks douchen, uitplassen en alles geprobeerd maar ik kreeg het nog steeds. Cranberrys werken eigenlijk pas bij een dosering die slecht voor je maag is, de drogisterij capsules zijn allemaal te licht. D-mannose helpt de bacterie los te maken van je blaaswand waardoor je het makkelijk uitplast. Ik lijk wel een vertegenwoordiger haha maar ik ben er écht enthousiast over omdat ik er ook zo lang mee gelopen heb zonder oplossing.Dat klinkt wel echt goed! Ga het gelijk bestellen :P
quote:lilalinda schreef op 19 september 2016 @ 16:30:

[...]

condooms gebruiken!Ik heb juist gelezen dat een condoom niet uitmaakt...
quote:Poezenmens290 schreef op 19 september 2016 @ 16:39:

Ik heb er ook iedere maand wel last van , bij mij is het inmiddels chronisch , toen ik 5-6 was had ik er al heel vaak last van , ik voel het vaak opkomen doordat ik een klein plasje doe en dan een beetje brand , ik neem dan gelijk zo een cranberry pil en 2 glazen water , diezelfde dag al geen last meer , maar als ik het niet meteen doe dan zet het wel door en hebben die cranberry pillen ook geen nut meer

Deze gebruik ik

https://www.kruidvat.nl/k ... erry-tabletten/p/3078265#

En dat lactacyd moet je al helemaal niet gebruiken , dat verstoord de boelWel fijn dat crannbery goed bij jou werk! Het helpt wel een beetje maar niet genoeg om een blaasontsteking te voor komen bij mij. Bij mij helpt lactacyd juist goed tegen schimmelinfectie.
quote:Faunalyn schreef op 19 september 2016 @ 16:25:

[...]

Ja doe ik altijd. Helpt helaas niet :( Gebruik ook lactacyd

Ik heb heel veel tips voor je! Haha ben denk ik een ervaringsdeskundige als het hierop aan komt.. heb dit ook zo'n 3 jaar lang gehad, ben bij dokters en urologen geweest, allerlei tabletten etc geprobeerd en niets hielp. Uiteindelijk zelfs de medicatie niet meer.

DE GOUDEN TIP!!

Wat bij mij écht oprecht werkt is altijd, na de seks, naar de wc gaan. Niet altijd even gezellig maar het werkt wel. Op die manier plas je bacteriën uit die in je blaas terecht kunnen komen waar je een ontsteking van kan krijgen. NIET wassen met lactacyd etc, ondanks dat dit er speciaal voor is, kan het nog steeds je natuurlijke ph waardes uit balans brengen.

Zorg in ieder geval dat als je naar het toilet gaat dat je altijd goed uitplast en wat ook heel goed werkt tegen de pijn en om te voorkomen/ snellere genezing is guldenroede thee! Deze kan je halen bij de tuinen
Ook een aantal jaar gehad. Paar jaar op een dagelijkse dossis antibiotica gezeten. Ik kreeg namelijk ook bij elke blaasontsteking gelijk een nierbekkenontsteking.

Zo vaak blaasontsteking komt vaker voor bij jonge vrouwen. Ga je ook elke keer na het vrijen direct plassen en je wassen van onderen? Moet je heel consequent in zijn. Helpt nu bij mij voldoende om geen blaasontsteking meer te hebben!
-What if i fall? But darling, what if you fly!-
quote:anoniembreda schreef op 19 september 2016 @ 16:48:

[...]

Ik heb heel veel tips voor je! Haha ben denk ik een ervaringsdeskundige als het hierop aan komt.. heb dit ook zo'n 3 jaar lang gehad, ben bij dokters en urologen geweest, allerlei tabletten etc geprobeerd en niets hielp. Uiteindelijk zelfs de medicatie niet meer.

DE GOUDEN TIP!!

Wat bij mij écht oprecht werkt is altijd, na de seks, naar de wc gaan. Niet altijd even gezellig maar het werkt wel. Op die manier plas je bacteriën uit die in je blaas terecht kunnen komen waar je een ontsteking van kan krijgen. NIET wassen met lactacyd etc, ondanks dat dit er speciaal voor is, kan het nog steeds je natuurlijke ph waardes uit balans brengen.

Zorg in ieder geval dat als je naar het toilet gaat dat je altijd goed uitplast en wat ook heel goed werkt tegen de pijn en om te voorkomen/ snellere genezing is guldenroede thee! Deze kan je halen bij de tuinen Ik zal er proberen extra op te letten! Ik deed het hiervoor wel altijd maar misschien moet ik meer tijd ervoor nemen.
quote:Whatifyoufly schreef op 19 september 2016 @ 16:59:

Ook een aantal jaar gehad. Paar jaar op een dagelijkse dossis antibiotica gezeten. Ik kreeg namelijk ook bij elke blaasontsteking gelijk een nierbekkenontsteking.

Zo vaak blaasontsteking komt vaker voor bij jonge vrouwen. Ga je ook elke keer na het vrijen direct plassen en je wassen van onderen? Moet je heel consequent in zijn. Helpt nu bij mij voldoende om geen blaasontsteking meer te hebben!Plassen en douche doe ik ook altijd na de seks maar helaas wil dat niet helpen :( Wow lijkt me wel vreselijk nierbekkenonsteking.
Ik drink ook niet altijd consequent 1.5 liter per dag.... kan het ook daar aan liggen?
Dan raad ik je aan ook je partner te laten nakijken, hij draagt wellicht de bacteriën.
Ik heb ooit ook van alles geprobeerd. Uiteindelijk ben ik er gewoon overheen gegroeid, raar hoe dat kan gaan.
-
quote:Kraplapje schreef op 19 september 2016 @ 17:13:

Dan raad ik je aan ook je partner te laten nakijken, hij draagt wellicht de bacteriën.Blaasontsteking is niet besmettelijk toch? of bedoel je wat anders?
quote:Ammenooitniet schreef op 19 september 2016 @ 17:15:

Ik heb ooit ook van alles geprobeerd. Uiteindelijk ben ik er gewoon overheen gegroeid, raar hoe dat kan gaan.Wat was de oorzaak bij jou? ook door geslachtsgemeenschap?
Stop met lactacyd, dat spul is super slecht! Misschien helpt dat.
quote:wild-r0se schreef op 19 september 2016 @ 17:23:

Stop met lactacyd, dat spul is super slecht! Misschien helpt dat.Ik denk dat ik dat ook maar ga proberen, want nu ik er over nadenk heb ik dit probleem ook sinds in lactacyd gebruik.
Het is niet besmettelijk, maar hij draagt waarschijnlijk bacterien bij zich die jij krijgt na de seks. Sommige mannen hebben die bacterien niet, sommige wel.
quote:Kraplapje schreef op 19 september 2016 @ 17:33:

Het is niet besmettelijk, maar hij draagt waarschijnlijk bacterien bij zich die jij krijgt na de seks. Sommige mannen hebben die bacterien niet, sommige wel.Ohh! nooit over nagedacht. Hoe kan ik dat na laten kijken?
Goed advies ja om ook je partner even te checken , toen ik bij mijn vorige partner was had ik ieder jaar een schimmel infectie , en na een jaartje of 4 liet ik een uitstrijkje maken en toen bleek ik al een paar maanden met het virus hpv rond te lopen , pap 3b , operatie laten doen ,

En het was toen al uit met vriend , nu al ruim 3 jaar geen last meer van schimmel infecties

Hij kan het bij zich dragen , maar jouw lichaam kan het misschien niet uitzichzelf opruimen ,

En dan krijg je steeds last van schimmel infecties blaasontsteking

Mijn partner toen die tijd wilde zichzelf niet laten checken

Want het lag bij mij , nou dan ben je erook snel klaar mee
Wees jezelf
Ik had ook heel veel last van blaasontstekingen, op het hoogtepunt zo'n 8 keer per jaar. Ook van alles geprobeerd, verschillende supplementen ook. Totdat ik de cranberry tabletten van Solgar ging gebruiken. Sindsdien ben ik ervan af.
Vervelend die blaasontstekingen Faunalyn!

Ik heb er ook hele lange tijd last van gehad.

De blaasontstekingen begonnen steeds de dag na gemeenschap. Alles geprobeerd; katoenen onderbroeken, veel water drinken, goed uit plassen, cranberry, helaas hielp niks bij mij.

Toevallig kreeg ik toen van iemand een tip die voor mij de gouden bleek te zijn.

Via de huisarts kreeg ik Nitrofurantion voorgeschreven. Dit is een licht antibioticum en je neemt er slechts een tabletje van binnen 2 uur na gemeenschap.

Door gemeenschap krijg je altijd te maken met bacterien van je partner en als je daar gevoelig voor bent, leidt dat tot een blaasontsteking. Een tabletje Nitrofurantion doodt die bacteriën meteen voordat ze een ontsteking kunnen veroorzaken.

Sindsdien nooit meer een blaasontsteking gehad

Preventief slik ik daarnaast nog Blasecare (te koop bij drogist). Dat is een capsule met Cranberry, vit. c en D-mannose.

Succes!
quote:Tingeling2015 schreef op 19 september 2016 @ 18:37:

Vervelend die blaasontstekingen Faunalyn!

Ik heb er ook hele lange tijd last van gehad.

De blaasontstekingen begonnen steeds de dag na gemeenschap. Alles geprobeerd; katoenen onderbroeken, veel water drinken, goed uit plassen, cranberry, helaas hielp niks bij mij.

Toevallig kreeg ik toen van iemand een tip die voor mij de gouden bleek te zijn.

Via de huisarts kreeg ik Nitrofurantion voorgeschreven. Dit is een licht antibioticum en je neemt er slechts een tabletje van binnen 2 uur na gemeenschap.

Door gemeenschap krijg je altijd te maken met bacterien van je partner en als je daar gevoelig voor bent, leidt dat tot een blaasontsteking. Een tabletje Nitrofurantion doodt die bacteriën meteen voordat ze een ontsteking kunnen veroorzaken.

Sindsdien nooit meer een blaasontsteking gehad

Preventief slik ik daarnaast nog Blasecare (te koop bij drogist). Dat is een capsule met Cranberry, vit. c en D-mannose.

Succes!Ja dat is ook precies wat ik heb! Altijd erna dat ik blaasonsteking heb. Mijn huisarts had het er vorige keer ook over ik denk dat ik dat ook maar ga proberen. Slik je dat na iedere gemeenschap?
Bij mij hielpen die cranberry tabletten ook niet. Wel de cranberry sap van Zonnatura!
Ja bij mij ook niet helaas...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven