aangereden
dinsdag 20 september 2016 om 13:48
hoi!
2 maanden geleden ben ik aangereden.
gelukkig alleen blikschade.
het was de ander zijn schuld, ik kwam van rechts en hij van een uitrit.
contactgegevens uitgewisseld want toevallig zouden we beide dezelfde dag met vakantie.
ik heb zelf later die dag geprobeerd online mijn schadeformulier in te vullen maar later toch naar huis gegaan om het met de tussenpersoon van de verzekering in te vullen, omdat ik vond dat de opties niet op mij van toepassing waren.
alles netjes ingevuld en de week erna kwam de expert van de tegenpartij om de schade in te schatten.
helaas is mijn auto economisch total loss verklaard.
als de tegenpartij zijn formuliertje in zou vullen zou ik een bedrag uitgekeerd krijgen nadat vast zou staan dat het niet mijn schuld was.
helaas heeft de tegenpartij tot op heden nog steeds geen formulier ontvangen.
ik wacht dus nog steeds.
ik heb 2 weken geleden al contact met de ander opgenomen en toen werd er gezegd dat het formulier de week ervoor op de bus was gegaan.
maar ik geloof het eigenlijk niet.
mijn auto rijdt nog prima en de schade hoefde niet per direct gemaakt te worden maar ik wil het gewoon afgehandeld zien.
ik denk dat de tegenpartij geen zin heeft in no claim verlies ed maar vind dit ook niet erg netjes.
tijdens het gesprek na de aanrijding kreeg ik al het idee dat hij niet vond dat het zijn schuld was.
ik had alleen mijn kinderen in de auto dus geen goede getuigen.
politie niet gebeld want ja blikschade hoef je ze tegenwoordig niet meer voor te bellen.
ik heb wel overal foto's van gemaakt de situatie, mijn schade, zijn schade..
wat kan ik doen zodat het nu eindelijk eens geregeld wordt?
2 maanden geleden ben ik aangereden.
gelukkig alleen blikschade.
het was de ander zijn schuld, ik kwam van rechts en hij van een uitrit.
contactgegevens uitgewisseld want toevallig zouden we beide dezelfde dag met vakantie.
ik heb zelf later die dag geprobeerd online mijn schadeformulier in te vullen maar later toch naar huis gegaan om het met de tussenpersoon van de verzekering in te vullen, omdat ik vond dat de opties niet op mij van toepassing waren.
alles netjes ingevuld en de week erna kwam de expert van de tegenpartij om de schade in te schatten.
helaas is mijn auto economisch total loss verklaard.
als de tegenpartij zijn formuliertje in zou vullen zou ik een bedrag uitgekeerd krijgen nadat vast zou staan dat het niet mijn schuld was.
helaas heeft de tegenpartij tot op heden nog steeds geen formulier ontvangen.
ik wacht dus nog steeds.
ik heb 2 weken geleden al contact met de ander opgenomen en toen werd er gezegd dat het formulier de week ervoor op de bus was gegaan.
maar ik geloof het eigenlijk niet.
mijn auto rijdt nog prima en de schade hoefde niet per direct gemaakt te worden maar ik wil het gewoon afgehandeld zien.
ik denk dat de tegenpartij geen zin heeft in no claim verlies ed maar vind dit ook niet erg netjes.
tijdens het gesprek na de aanrijding kreeg ik al het idee dat hij niet vond dat het zijn schuld was.
ik had alleen mijn kinderen in de auto dus geen goede getuigen.
politie niet gebeld want ja blikschade hoef je ze tegenwoordig niet meer voor te bellen.
ik heb wel overal foto's van gemaakt de situatie, mijn schade, zijn schade..
wat kan ik doen zodat het nu eindelijk eens geregeld wordt?
dinsdag 20 september 2016 om 13:52
quote:gizzmo-returns schreef op 20 september 2016 @ 13:50:
Heb je in je autoverzekering geen module rechtsbijstand ?
dat weet ik eigenlijk niet eens.
zal dat eens navragen.
ik wordt vandaag nog weer terug gebeld door mijn eigen verzekering.
zij zeggen dus ook dat zolang de tegenpartij geen formulier in stuurt de tegenpartij ook niet gaat betalen.
ik zal het meteen navragen of ik er rechtsbijstand in heb zitten
Heb je in je autoverzekering geen module rechtsbijstand ?
dat weet ik eigenlijk niet eens.
zal dat eens navragen.
ik wordt vandaag nog weer terug gebeld door mijn eigen verzekering.
zij zeggen dus ook dat zolang de tegenpartij geen formulier in stuurt de tegenpartij ook niet gaat betalen.
ik zal het meteen navragen of ik er rechtsbijstand in heb zitten
dinsdag 20 september 2016 om 13:56
dinsdag 20 september 2016 om 14:05
Overigens zou ik een aangetekend schrijven naar de tegenpartij sturen, met het bericht dat hij tot 1 oktober heeft om alles te regelen met zijn verzekering en wanneer actie uitblijft, jij zijn verzekering direct gaat benaderen. Gezien de expert van tegenpartij de schade is komen opnemen, is er dus wel iéts gemeld lijkt me?
dinsdag 20 september 2016 om 14:14
Ik ben eerder dit jaar ook aangereden, mijn auto was ook economisch total loss. Ik had helaas geen rechtsbijstand bij mijn autoverzekering afgesloten.
Ik heb zelf contact opgenomen met de verzekeraar van de tegenpartij. Het scheelt misschien dat ik door een bus ben aangereden, niet door een particulier. De verzekeraar van de tegenpartij heeft een schade-expert langsgestuurd. Dat ging vrij vlot, volgens mij was die binnen een week al langsgekomen. Mijn auto is toen via hem verkocht aan een handelaar. Het restbedrag kreeg ik uiteindelijk van de verzekeraar van de tegenpartij terug, maar dat duurde nog best even omdat hij ook laat was met het schadeformulier opsturen.
Heb je de voorkant ook niet met de tegenpartij ingevuld? We hebben de voorkant samen ingevuld, de achterkant heb ik thuis ingevuld.
Als je geen rechtsbijstand hebt en jouw verzekeraar verder niks kan doen, zou ik adviseren contact op te nemen met de verzekeraar van de tegenpartij. En dan heel vaak erachteraan bellen of mailen. Dan gaan ze hopelijk zelf ook sneller achteraan.
Ik heb veel gehad aan de website van de ANWB. Hier staat ook dat je de verzekeraar van de tegenpartij aansprakelijk moet stellen.
http://www.anwb.nl/juridi ... rhalen-hoe/schade-claimen
Ik heb zelf contact opgenomen met de verzekeraar van de tegenpartij. Het scheelt misschien dat ik door een bus ben aangereden, niet door een particulier. De verzekeraar van de tegenpartij heeft een schade-expert langsgestuurd. Dat ging vrij vlot, volgens mij was die binnen een week al langsgekomen. Mijn auto is toen via hem verkocht aan een handelaar. Het restbedrag kreeg ik uiteindelijk van de verzekeraar van de tegenpartij terug, maar dat duurde nog best even omdat hij ook laat was met het schadeformulier opsturen.
Heb je de voorkant ook niet met de tegenpartij ingevuld? We hebben de voorkant samen ingevuld, de achterkant heb ik thuis ingevuld.
Als je geen rechtsbijstand hebt en jouw verzekeraar verder niks kan doen, zou ik adviseren contact op te nemen met de verzekeraar van de tegenpartij. En dan heel vaak erachteraan bellen of mailen. Dan gaan ze hopelijk zelf ook sneller achteraan.
Ik heb veel gehad aan de website van de ANWB. Hier staat ook dat je de verzekeraar van de tegenpartij aansprakelijk moet stellen.
http://www.anwb.nl/juridi ... rhalen-hoe/schade-claimen
dinsdag 20 september 2016 om 14:18
Ik heb zijn polisnummer ed gekregen dus via mijn verzekering is de zijne ingeschakeld.
Ben net gebeld en er is wat mis gegaan? met zijn formulier en moet het opnieuw insturen..
Ik mag dus weer een week af gaan wachten.
Al met al geloof ik er nog niet veel van maar mijn verzekeraar zal er de druk op houden zeiden ze net.
Als er volgende week nog niks binnen is ga ik vragen of ik rbsv in mijn pakket heb..
Ben net gebeld en er is wat mis gegaan? met zijn formulier en moet het opnieuw insturen..
Ik mag dus weer een week af gaan wachten.
Al met al geloof ik er nog niet veel van maar mijn verzekeraar zal er de druk op houden zeiden ze net.
Als er volgende week nog niks binnen is ga ik vragen of ik rbsv in mijn pakket heb..
dinsdag 20 september 2016 om 14:48
Je hoort die formulieren samen in te vullen. Onder jouw formulier horen twee handtekeningen te staan. De jouwe en de zijne. Als je contactgegevens hebt dan is dat om zo een afspraak met elkaar te maken om die formulieren samen in te vullen.
Het kost trouwens ook letterlijk 10 minuten om zo een formulier in te vullen. Gewoon meteen bij de aanrijding doen samen. Dat is ook waarom verzekeraars zeggen dat je er altijd eentje bij moet hebben. Al is het maar omdat je dan alles nog helder voor de geest hebt.
Het kost trouwens ook letterlijk 10 minuten om zo een formulier in te vullen. Gewoon meteen bij de aanrijding doen samen. Dat is ook waarom verzekeraars zeggen dat je er altijd eentje bij moet hebben. Al is het maar omdat je dan alles nog helder voor de geest hebt.
dinsdag 20 september 2016 om 15:06
Klopt ieder claimt bij zijn eigen verzekering. Maar zie ook de instructie op het formulier. De voorkant vul je op de plaats van het ongeluk samen in en onderteken je.
Daarna splits je het formulier. Een krijgt het origineel, de ander het doordrukvel. Thuis vul je de achterkant in en daarna stuurt ieder zijn versie van het formulier naar zijn eigen verzekering.
De voorkant van het formulier is dan bij beide exact het zelfde. Dat moet ook want daar staat op wat er gebeurd is en hoe de situatie was. Daar teken je ook beide voor. Nu kunnen jullie beide een andere waarheid opschrijven. Wie heeft er dan gelijk?
Daarna splits je het formulier. Een krijgt het origineel, de ander het doordrukvel. Thuis vul je de achterkant in en daarna stuurt ieder zijn versie van het formulier naar zijn eigen verzekering.
De voorkant van het formulier is dan bij beide exact het zelfde. Dat moet ook want daar staat op wat er gebeurd is en hoe de situatie was. Daar teken je ook beide voor. Nu kunnen jullie beide een andere waarheid opschrijven. Wie heeft er dan gelijk?
dinsdag 20 september 2016 om 15:39
dinsdag 20 september 2016 om 17:34
Maar je hoeft helemaal niet met de tegenpartij zelf te communiceren, je moet zijn verzekering aansprakelijk stellen. Ik zou niet een week afwachten, want het duurt als alle papieren binnen zijn al lang genoeg voor alles rond is. Vraag nu aan je verzekering of zij het verder afhandelen, of dat je zelf actie moet ondernemen. In dat laatste geval: stel de verzekeraar van je tegenpartij aansprakelijk, zo snel mogelijk.
dinsdag 20 september 2016 om 18:09
Als je rechtsbijstand hebt dan kan je die in schakelen. En heb je die niet, dan kan je niet veel, alleen maar afwachten.
Ik neem aan dat jij hem (of zijn verzekeraar) aansprakelijk hebt gesteld?
Zijn verzekeraar zal bij hem navragen wat de toedracht is, ze willen ook het verhaal van zijn kant horen.
Stel dat hij wel het meldt maar bijv aangeeft dat hij het niet met jou eens is, dan trek jij aan het kortste eind, tenzij je getuigen hebt. Stel dat hij helemaal niets van zich laat horen, dan zal zijn verzekeraar waarschijnlijk uiteindelijk jou gelijk geven. Hij heeft immers de gelegenheid gehad om zijn verhaal te doen, maar heeft dat niet gedaan. Zijn verzekeraar moet hem dan wel meerdere keren daarom verzocht hebben, en je moet in zo'n geval ook niet raar opkijken als je pas over een half jaar eens wat meer weet. Dergelijke gevallen kunnen heel lang duren.
Ik neem aan dat jij hem (of zijn verzekeraar) aansprakelijk hebt gesteld?
Zijn verzekeraar zal bij hem navragen wat de toedracht is, ze willen ook het verhaal van zijn kant horen.
Stel dat hij wel het meldt maar bijv aangeeft dat hij het niet met jou eens is, dan trek jij aan het kortste eind, tenzij je getuigen hebt. Stel dat hij helemaal niets van zich laat horen, dan zal zijn verzekeraar waarschijnlijk uiteindelijk jou gelijk geven. Hij heeft immers de gelegenheid gehad om zijn verhaal te doen, maar heeft dat niet gedaan. Zijn verzekeraar moet hem dan wel meerdere keren daarom verzocht hebben, en je moet in zo'n geval ook niet raar opkijken als je pas over een half jaar eens wat meer weet. Dergelijke gevallen kunnen heel lang duren.
zondag 9 oktober 2016 om 16:49
Even een update..
De tegenpartij heeft van zijn verzekering te horen gekregen dat hij nog een week de tijd heeft om de formulieren in te vullen anders gaan ze automatisch uit van mijn verhaal.
Ik kreeg allemaal excuses waarom het Tot nu toe nog niet gelukt was.
Ik ga er dan vanuit dat er voor hem consequenties aan zullen zitten als hij weer niks doet omdat hij nu wel wat van zich laat horen.
De tegenpartij heeft van zijn verzekering te horen gekregen dat hij nog een week de tijd heeft om de formulieren in te vullen anders gaan ze automatisch uit van mijn verhaal.
Ik kreeg allemaal excuses waarom het Tot nu toe nog niet gelukt was.
Ik ga er dan vanuit dat er voor hem consequenties aan zullen zitten als hij weer niks doet omdat hij nu wel wat van zich laat horen.