Probiotica
donderdag 22 september 2016 om 02:35
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een kennis van mij had candida in de darmen en dat is overgegaan door een bepaald dieet. Heb je je problemen al met je huisarts besproken? Want anders heeft hij/zij misschien wel medicijnen die goed werken/tips over welke probiotica goed is of een doorverwijzing naar iemand die je kan helpen (met een dieet bv).
donderdag 22 september 2016 om 02:47
quote:chocolol schreef op 22 september 2016 @ 02:35:
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een kennis van mij had candida in de darmen en dat is overgegaan door een bepaald dieet. Heb je je problemen al met je huisarts besproken? Want anders heeft hij/zij misschien wel medicijnen die goed werken/tips over welke probiotica goed is of een doorverwijzing naar iemand die je kan helpen (met een dieet bv).De huisarts schrijft maar steeds de "eitjes" die de schimmelinfectie maar even laat verdwijnen. Na mn volgende menstruatie is het weer raak. Dit gaat al een paar maanden zo helaas. Voor rest is het eea wel onderzocht, bloed, uitstrijkje edd.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een kennis van mij had candida in de darmen en dat is overgegaan door een bepaald dieet. Heb je je problemen al met je huisarts besproken? Want anders heeft hij/zij misschien wel medicijnen die goed werken/tips over welke probiotica goed is of een doorverwijzing naar iemand die je kan helpen (met een dieet bv).De huisarts schrijft maar steeds de "eitjes" die de schimmelinfectie maar even laat verdwijnen. Na mn volgende menstruatie is het weer raak. Dit gaat al een paar maanden zo helaas. Voor rest is het eea wel onderzocht, bloed, uitstrijkje edd.
donderdag 22 september 2016 om 06:37
Mijn huisarts raadt inderdaad ook altijd het gebruik van probiotica aan tijdens antibiotica gebruik, en een vriendin van mij zweert bij LeefV... (Even afgekort want wil geen reclame maken, zoek even op probiotica darmbalans). Een suikervrij dieet kan helpen bij candida, maar doe dat dan met behulp van een diëtist want dat moet op een heel specifieke manier, heb ik begrepen.
donderdag 22 september 2016 om 07:18
Na iedere menstruatie? Ooit overwogen om de menstruatie te onderdrukken door de pil door te slikken, over te stappen op de prikpil of een mirena te nemen?
Gebruik je tampons of maandverband? Verwissel je die vaak genoeg? Was je daarvoor je handen goed? Evt kun je smeren met miconazolcreme tijdens de menstruatie om de schimmel te voorkomen.
Ik,zou inderdaad probiotica gaan nemen tijdens iedere kuur tegen blaasontsteking.
Gebruik je tampons of maandverband? Verwissel je die vaak genoeg? Was je daarvoor je handen goed? Evt kun je smeren met miconazolcreme tijdens de menstruatie om de schimmel te voorkomen.
Ik,zou inderdaad probiotica gaan nemen tijdens iedere kuur tegen blaasontsteking.
donderdag 22 september 2016 om 08:17
Bij mij hebben probiotica nooit iets gedaan. Antibiotica gebruik ik overigens praktisch nooit omdat daar geen reden voor is. Een blaasontsteking heb ik één keer gehad en die ging na 24 uur vanzelf over.
Ik heb wel eens een periode lang een bijzonder rottig gevoel in mijn buik gehad als ik ging lopen, dat is overgegaan en achteraf lijkt het een combinatie geweest te zijn van darmgas en pijnlijke buikspieren. Waarom precies hetzelfde voedsel een tijdlang tot heel veel darmgas kan leiden en dan een tijd weer niet is me nog steeds niet 100% duidelijk.
Ik heb wel eens een periode lang een bijzonder rottig gevoel in mijn buik gehad als ik ging lopen, dat is overgegaan en achteraf lijkt het een combinatie geweest te zijn van darmgas en pijnlijke buikspieren. Waarom precies hetzelfde voedsel een tijdlang tot heel veel darmgas kan leiden en dan een tijd weer niet is me nog steeds niet 100% duidelijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
donderdag 22 september 2016 om 08:23
donderdag 22 september 2016 om 08:39
Poepbacterien kunnen ook een schimmelinfectie veroorzaken, vandaar dat je ook altijd van voor naar achter moet vegen en nooit eerst anaal en dan vaginale sex mag hebben. Voor een schimmel is het juist belangrijk je vagina niet met zeep te reinigen omdat je daarmee de balans verstoort wat weer tot schimmel kan leiden.
Ik vind de tip van marana ook heel goed om je menstruatie te onderdrukken, mits je probeert zwanger te worden natuurlijk.
Heb zelf verder weinig ervaring met blaasontsteking, wel een paar keer gehad maar gaat dan na een paar dagen met geconcentreerde cranberrysap wel weer over. (Niet met die aangelengde dingen uit de supermarkt trouwens).
Regelmatig een antibiotica is echt niet goed voor je...
Hopelijk heb je iets aan alle gegeven tips!
Ik vind de tip van marana ook heel goed om je menstruatie te onderdrukken, mits je probeert zwanger te worden natuurlijk.
Heb zelf verder weinig ervaring met blaasontsteking, wel een paar keer gehad maar gaat dan na een paar dagen met geconcentreerde cranberrysap wel weer over. (Niet met die aangelengde dingen uit de supermarkt trouwens).
Regelmatig een antibiotica is echt niet goed voor je...
Hopelijk heb je iets aan alle gegeven tips!
donderdag 22 september 2016 om 09:06
donderdag 22 september 2016 om 11:44
donderdag 22 september 2016 om 12:15
quote:Hetisookaltijdwat schreef op 22 september 2016 @ 08:57:
Yoghurt, zuurkool, kimchi, zure augurken, veel vezelrijk eten en donker bier met gist. Laat al die dure pillen maar zitten."Yoghurt, komboecha, zuurkool, kimchi en salami bevatten van nature melkzuurbacteriën, maar worden niet beschouwd als probiotica, omdat de werking niet bekend en/of onderbouwd is." Dat iets bepaalde bacteriën bevat, betekent niet dat deze ook levend aankomen in de darmen.
Yoghurt, zuurkool, kimchi, zure augurken, veel vezelrijk eten en donker bier met gist. Laat al die dure pillen maar zitten."Yoghurt, komboecha, zuurkool, kimchi en salami bevatten van nature melkzuurbacteriën, maar worden niet beschouwd als probiotica, omdat de werking niet bekend en/of onderbouwd is." Dat iets bepaalde bacteriën bevat, betekent niet dat deze ook levend aankomen in de darmen.
donderdag 22 september 2016 om 16:41
@chocol Hoe kom je aan die info? Dat heb ik namelijk nog nooit ergens gelezen.
@marana, bacteriën komen in je hele lichaam en kunnen dus ook helpen voor een betere zuurbalans bij je vagina. Wil niet zeggen dat het voor to de oplossing is maar wellicht wel de moeite van het proberen.
http://jessevandervelde.c ... ote-gezondheidsvoordelen/
Hier staat niet hoe je kan fermenteren maar wel wat het doet.
@TO ben je er nog?
@marana, bacteriën komen in je hele lichaam en kunnen dus ook helpen voor een betere zuurbalans bij je vagina. Wil niet zeggen dat het voor to de oplossing is maar wellicht wel de moeite van het proberen.
http://jessevandervelde.c ... ote-gezondheidsvoordelen/
Hier staat niet hoe je kan fermenteren maar wel wat het doet.
@TO ben je er nog?
donderdag 22 september 2016 om 17:39
mijn dochter heeft toen ze 1/2 jaar oud was probiotica van Orthiflor voorgeschreven gekregen van een huisarts, nadat ze al meerdere keren antibiotica had gekregen voor oorontsteking en bronchitis. Nadat ze daar mee begonnen was, heeft ze 4 jaar lang beide ziektes niet meer gehad. Daarna zijn we even gestopt en kreeg ze binnen een paar weken een dubbele oorontsteking. Dus maar weer gestart met de probiotica. Pas toen ze 8 was hebben we het afgebouwd zonder problemen.
orthiflor is er ook voor volwassenen en kun je kopen bij de apotheek zonder recept.
orthiflor is er ook voor volwassenen en kun je kopen bij de apotheek zonder recept.
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters
donderdag 22 september 2016 om 17:59
Ik heb een half jaar lang antibiotica genomen en zonder een probiotic was het niet gelukt. Mijn arts gaf aan welke probiotic je het beste kunt nemen, want het is afhankelijk van het soort antibioticum dat je inneemt en waarvoor je het neemt.
Ik heb verschillende antibiotica gehad en daarbij dus ook verschillende soorten probiotics.
Ik zou aanraden om je huisarts te vragen welke probiotic het meest effectief is.
Ik heb verschillende antibiotica gehad en daarbij dus ook verschillende soorten probiotics.
Ik zou aanraden om je huisarts te vragen welke probiotic het meest effectief is.
donderdag 22 september 2016 om 18:15
quote:Marloes85 schreef op 22 september 2016 @ 16:41:
Dergelijke bacteriën in je voedsel overleven het maagzuur niet en komen dus niet overal in je lichaam. dat is waarom Yakult ook niet echt goed werkt.
Probiotica-tabletjes hebben een coatinglaagje zodat het pas in de darmen uiteenvalt.
Op zich is het gezond voedsel en dus kan TO het goed proberen, maar je verwacht er echt veel teveel wonderen van.
Dergelijke bacteriën in je voedsel overleven het maagzuur niet en komen dus niet overal in je lichaam. dat is waarom Yakult ook niet echt goed werkt.
Probiotica-tabletjes hebben een coatinglaagje zodat het pas in de darmen uiteenvalt.
Op zich is het gezond voedsel en dus kan TO het goed proberen, maar je verwacht er echt veel teveel wonderen van.
donderdag 22 september 2016 om 21:12
quote:Marana_ schreef op 22 september 2016 @ 18:15:
[...]
Maar hoe denk je dan dat je darmflora ( en dat zijn een heleboel bacterieën ) in je lichaam terecht is gekomen ? Dat ging echt niet via de andere kant hoor. Nu ja, of je moet een heel spannend sexleven hebben, dan zou het in theorie wel moeten kunnen
Wonderen moet je niet verwachten nee, maar er is serieus onderzoek naar gedaan en bacterieën bereiken gewoon met het voedsel via de maag het darmkanaal: http://www.nature.com/new ... 6/full/news.2011.614.html
[...]
Maar hoe denk je dan dat je darmflora ( en dat zijn een heleboel bacterieën ) in je lichaam terecht is gekomen ? Dat ging echt niet via de andere kant hoor. Nu ja, of je moet een heel spannend sexleven hebben, dan zou het in theorie wel moeten kunnen
Wonderen moet je niet verwachten nee, maar er is serieus onderzoek naar gedaan en bacterieën bereiken gewoon met het voedsel via de maag het darmkanaal: http://www.nature.com/new ... 6/full/news.2011.614.html