Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!

Komen de volgende quotes jou bekend voor?

- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!

Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.

Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.

(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
Valt een bijna 10 jarige ook onder pubers?

Man man man man man

Wat kan hij mij soms het bloed onder de nagels vandaan halen.

Meneer moest nieuwe schoenen, maar niet mee willen de stad in. Moest het maar van hem online bestellen. Heb hem nog gewaarschuwd als je iets in gedachte hebt moet je mee gaan, ik ga niet tot in de eeuwigheid schoenen voor je omruilen.

Nou goed, ik de stad in. Naar 'de hippe schoenen winkel'. Heb van de nieuwe collectie Nike een paar schoenen gekocht, die echt mooi waren.

Hij ziet de schoenen, begint meteen dat Nike uit is en Adidas in, en dan vooral die fel gekleurde Adidas. Ik vind die dingen echt afgrijselijk!

En als kers op de taart is het dus écht niet cool als je moeder in dezelfde schoenen loopt. (Ander model, heb alleen het Nike teken is dezelfde kleur)

Hij mag kiezen *skeer naar school of voor lul lopen op een paar nieuwe Nikes.

*Skeer is voor mijn 9 jarige een ander woord voor arme sloeber/geen geld hebben.

In oktober is hij jarig, voor de verjaardag koop ik altijd een nieuw setje kleding. Meneer gaat maar al te graag mee. Want anders loopt hij straks helemaal voor lul als ik ook nog eens een verkeerde broek en trui koop.

Bij hem op school zijn er genoeg moeder die altijd staan te klagen dat hun kinderen zo veel voor de tv zitten/achter de pc. Nou mijn zoon die komt thuis om te eten, is altijd op pad.

Sinds kort zit hij op judo. Hiervoor heeft hij echt heel lang gezeurt. Hij heeft leukemie gehad, is nu een jaar schoon. Hij sporte al wel vanuit het ziekenhuis om weer sterker te worden, daarnaast was hij te moe en te druk om ook nog eens naar judo te gaan.

Nu hij dus op judo zit hebben we ook een wekelijkse demonstratie van wat hij geleerd heeft. Ook oefent hij geregeld op zijn zusje.

(Heb maandag stiekem wel even moeten lachen. Hij was weer eens op zijn zusje aan het oefenen, zij vond dit niet leuk. Net op het moment dat ik er wat van wou zeggen trapt ze hem in zijn kruis en wanneer hij op de grond ligt slaat ze hem nog eens op de schouder. Terwijl ze roept ; afblijven viezerik!

Hij had haar dat een week geleden geleerd, we hebben een man hier in de buurt die niet helemaal zuivere koffie is. Ik had haar geleerd dan in het gezicht te krabben en heel hard te gillen, grote broer verteld haar mooi even dat ze dan iemand in het kruis moet schoppen en dan afblijven moet zeggen en weg moet rennen. Ze deed netjes wat hij haar geleerd heeft.

Stiekem moest ik er wel even om lachen omdat ik zelf ook oudere broers heb, die mij ook haarfijn hebben uitgelegd hoe je iemand een goede stomp op zijn neus geeft voordat ik voor het eerst op stap ging.
Bij ons mogen ze zelf kiezen bij aanschaf schoenen, mijn smaak en die van hun hoeven niet hetzelfde te zijn. En ik vind het juist goed dat mijn kinderen hun eigen smaak uiten en ontwikkelen, goed voor vorming zelfstandigheid. Lijkt me ook vreselijk om unisex te zijn met partner, laat staan met eigen zoon....duss vind je erg apart in je reactie dat je hem thuis laat, als hij schoenen wil moet hij zelf ook moeite doen. Nu dus de nike, en als je zonder hem iets koopt zonder te passen, had hij ook via internet kunnen bestellen. En dus is zijn idee niet verkeerd.
Lees de OP nog eens door Swif .

(Geen oordelen)

Hier is shoppen makkelijk zat. Ofwel we gaan gezellig de stad in of we zitten een avondje achter de computer. De verzendkosten zijn voor ons gelijk aan de rit + parkeerkosten dus daarvoor hoef ik het niet te laten. En dan bestellen we een mega doos, makkelijk voor 1000 euro, om vervolgens lekker op ons dooie gemakje te passen, te kiezen (hier geldt altijd een maximum budget) en de rest gaat terug. Maar ik kan me wel voorstellen dat dat bij jongens anders is.

En wij hebben ook wel eens dezelfde tas, of ongeveer dezelfde schoenen. Met al die sneakers en nu weer enkellaarsjes zie je soms nauwelijks verschil. Ik weiger ook om oude-tutten-schoenen te dragen omdat mijn dochter die toevallig ook leuk vindt. Trouwens, ze pikt regelmatig mijn sjaaltjes, kettingen en make-up als ze de kans krijgt. Zelfs mijn parfum is niet meer van mij.

Qua broeken matchen we niet, maar qua shirts vaak wel. Zij heeft vaak een wat hippere versie maar dezelfde teint en daar staan bepaalde kleuren gewoon het beste bij. Het komt wel eens voor dat ik aangekleed op de badkamer kom en zij ook al aangekleed is. En dan blijkt dat we globaal hetzelfde aan hebben... Gelukkig gaat zij tien km de ene kant op en ik twintig km de andere kant.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ceylon schreef op 22 september 2016 @ 22:14:

Lees de OP nog eens door Swif .

Ja Swif. Mopperen en huilen moet je, want pubers zijn De Hel. Pubers hebben nooit gelijk, en ze zijn ook nooit grappig want dan word je straal genegeerd.
quote:swifty schreef op 29 juli 2016 @ 12:48:

[...]

Haar vader is erbij, is dit een typische vader actie dan, dit te doen terwijl jij er anders in staat?béétje late reactie, maar ik betaal de telefoonabonnementen van de kinderen dus daar heeft vader niets over te zeggen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:Lady_Voldemort schreef op 22 september 2016 @ 22:28:

[...]

Ja Swif. Mopperen en huilen moet je, want pubers zijn De Hel. Pubers hebben nooit gelijk, en ze zijn ook nooit grappig want dan word je straal genegeerd.

Mwah, mijn puberella is regelmatig heel grappig. Alleen jammer dat ze haar grapjes dan zo vaak herhaalt dat ik er op een gegeven moment wel een beetje klaar mee ben.

Ze heeft ook vaak zat gelijk.

Maar mopperen doen we hier ook vaak genoeg. Vanavond weer. Huiswerk geschiedenis. Eerst is ze via whatsapp een klasgenote zeker een half uur aan het helpen (met vragen waarvan ik me afvraag hoe dat kind ooit in de examenklas terecht is gekomen), om vervolgens te bedenken dat ze dat zelf ook nog moet maken. Dus begint ze om negen uur, terwijl ze de rest van de dag zo´n beetje in bed heeft doorgebracht. Met een engels boek, maar toch.

Echt, ze heeft meer dan tijd genoeg om de zaken te regelen, maar het moet allemaal op de laatste minuut.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Met een jaar of 17 beginnen ze toch al richting mens te gaan. Mijn zoon bedankte me vanavond voor het doen van zijn was!
quote:Ceylon schreef op 29 juli 2016 @ 13:22:

Schooljaar overdoen ging hem inderdaad niet worden, de rest van de cijfers zijn te goed. Ze krijgt wel een extra uur wiskunde ingeroosterd zodat alles van de vierde nog een keer aan bod komt. Redenatie van school was inderdaad; vier én vijf twee keer doen mag niet, dus beter vijf dan vier.

Nouja, we zullen zien. Eerst vakantie.Raar, want de maximale verblijfsduur bestaat niet meer in het VO, Dus een keer blijven zitten en zakken mag wel. Maar goed, als de andere cijfers gewoon goed zijn is dit ene prima oplossing.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:aviv_13 schreef op 22 september 2016 @ 22:51:

Met een jaar of 17 beginnen ze toch al richting mens te gaan. Mijn zoon bedankte me vanavond voor het doen van zijn was!

Lief!

Mijn zoon doet tegenwoordig zijn eigen was
Mijn pubers zijn afgelopen week op schoolreis geweest naar Tsjechië (Géén schoolreis Mam! dat klinkt zo groep 8! Het is een excursie).

Zitten nu beide in TL4, zoon zit daar net op school en had helemaal geen zin in die "saaie reis". Maar driemaal raden wie van de twee vanmorgen de grootste verhalen had en: "Mam, je had gelijk hoor, als ik niet mee was gegaan had ik nog bijna niemand op school gekend!

(en het bleek dat ie erg in de smaak viel bij de meisjes).

Ik vind altijd dat ze zo gegroeid zijn na zo'n reis (ook mijn eigen leerlingen).
Ah, ja, die meisjes waren natuurlijk wel van belang he .

Hier is, wat dat betreft, nog niks loos. Aan de ene kant vind ik dat jammer, aan de andere kant weet ik natuurlijk wel zeker dat ze voorlopig niet ongewenst zwanger thuiskomt. Komend weekend gaat ze met een vriendin ´op stap´ maar volgens mij houdt dat in dat ze ´s middags de stad in gaan...

En op school vindt ze niemand leuk genoeg. Daar kan ik wel inkomen, want inmiddels zit ze in de hoogste klas, de meesten in haar klas zijn een kop kleiner en de rest is flink jonger. Maarja, zolang ze niet uitgaat wordt het niks, de prins op het witte paard zal pas komen aanbellen als ie weet waar ze woont.
Meiden, ik vind het heftig hoor, zo'n brugklaspuber. Ik loop de hele dag te trekken aan een dood paard. Qua huiswerk, maar ook qua alles verder. Alle klusjes die in principe kort duren maar wel 'even moeten' duren uuuuren. En hij maakt drama om in mijn ogen niks. Pfff hij is altijd al expressief geweest, maar waar is m'n lieve jongetje gebleven??? Z'n vader gaat wel wat beter met hem om, zij hebben een betere sfeer onderling. Maar als ik me ook op die manier zou opstellen, zou puber nooit huiswerk doen en niks opruimen. Ben ik de enige hier in huis die over overzicht heeft en zich bewust is van een toekomst??
quote:Nelladella1 schreef op 28 september 2016 @ 10:28:

Meiden, ik vind het heftig hoor, zo'n brugklaspuber. Ik loop de hele dag te trekken aan een dood paard. Qua huiswerk, maar ook qua alles verder. Alle klusjes die in principe kort duren maar wel 'even moeten' duren uuuuren. En hij maakt drama om in mijn ogen niks. Pfff hij is altijd al expressief geweest, maar waar is m'n lieve jongetje gebleven??? Z'n vader gaat wel wat beter met hem om, zij hebben een betere sfeer onderling. Maar als ik me ook op die manier zou opstellen, zou puber nooit huiswerk doen en niks opruimen. Ben ik de enige hier in huis die over overzicht heeft en zich bewust is van een toekomst??Wat herkenbaar!! En hier niet eens perse alleen bij klusjes maar het gewoon moeten douchen, schooltas vast inpakken, het kost heel wat energie om ze in beweging te krijgen. En als er een ipad of iphone in het spel is, dan rekening ik er al op dat pas na drie keer herhalen het wordt gehoord en daarna het spel van "overhalen / motiveren" pas begint. Doodvermoeiend.... #maarjekrijgterzoveelvoorterug
Je wilt dit vast niet horen maar aan het einde van de middelbare is er nog niets/niet veel veranderd .

Huiswerk af? Jaaahaaaaaaaaaaa (toontje; mens, dat kan ik heus wel alleen af hoor). Vier dagen later, ´s avonds om kwart voor twaalf; mam, ik moet nog even op de computer, want ik moet nog een werkstuk maken voor geschiedenis en de deadline is om twaalf uur.....

Om vervolgens een werkstuk in een kwartiertje in elkaar te kopierenknippenplakken, beetje eigen tekst erbij en een 8 scoren, ook dat nog.

´s Ochtends anderhalf uur de tijd nodig voor kleding, haar en make-up (vooral ook contouring, das heul belangrijk), om vervolgens geen tijd meer te hebben voor het voeren van de konijntjes (anderhalve minuut werk).

En je mag er dan veel voor terug krijgen, ik ben er nog niet helemaal zeker van of ik al weet wat dan precies.

Wat wel is, als ik iets niet vráág maar simpelweg opdraag, dan ben ik weliswaar een k*tmoeder, maar lukt het wel zonder al te veel gedoe. Dus wat we al riepen tijdens de peuterfase; pick your battles en als het echt belangrijk is zit er niks anders op dan even een vervelende moeder te zijn. Wat ik dus voornamelijk doe met huiswerk maken en een stuk minder bij de huishoudelijke dingetjes. Liever een voldoende voor engels met een paar schoenen middenin de woonkamer dan andersom. Hier staat inmiddels gewoon een grote mand waar ik alles in mik en als ze iets zoekt weet ze waar de mand staat.
Heel herkenbaar Ceylon, zoon inmiddels h5 maakt er ook nog steeds een zooitje van zijn kamer en zijn huiswerk pff. Morgen een toets wiskunde en loopt maar te dralen.. Zijn zusje werkt wel hard en haar kamer keurig.. zelfde opvoeding maar twee totaal verschillende kinderen..
quote:edamame schreef op 28 september 2016 @ 10:44:

[...]

Wat herkenbaar!! En hier niet eens perse alleen bij klusjes maar het gewoon moeten douchen, schooltas vast inpakken, het kost heel wat energie om ze in beweging te krijgen. En als er een ipad of iphone in het spel is, dan rekening ik er al op dat pas na drie keer herhalen het wordt gehoord en daarna het spel van "overhalen / motiveren" pas begint. Doodvermoeiend.... #maarjekrijgterzoveelvoorterug Klusjes? Dat durf ik niet eens meer te vragen. Ik bedoelde inderdaad tas inpakken en schoenen aandoen enzo. Voor een afwasmachine uitruimen zie ik geen gaatje meer, en ik moet me dan ook opmaken voor een hele hoop discussie en een slechte sfeer.
Hier hebben ze ook weinig tijd voor klusjes.

Vind ik ook niet belangrijk.

Als ze hun huiswerk maar doen.

In het weekend wel gewoon. Zonder discussie anders geen pc/ps4 etc.

Mogen ze ook alleen maar op vrij/za.
quote:Nelladella1 schreef op 28 september 2016 @ 22:10:

[...]

Klusjes? Dat durf ik niet eens meer te vragen. Ik bedoelde inderdaad tas inpakken en schoenen aandoen enzo. Voor een afwasmachine uitruimen zie ik geen gaatje meer, en ik moet me dan ook opmaken voor een hele hoop discussie en een slechte sfeer.Als ik een goede bui bespeur wil ik nog wel eens voorzichtig durven vragen de onderste helft vd vaatwasser uit te ruimen.
De hond uitlaten mee om boodschappen en de vaatwasser leeg ruimen en hun eigen kamer.. dat laatste lukt oudste nog steeds niet
De hond uitlaten mee om boodschappen en de vaatwasser leeg ruimen en hun eigen kamer.. dat laatste lukt oudste nog steeds niet
Ow, die eigen kamer...

Drama.

`Maar ik vind mijn bed juist lekker uitzien als het niet is opgemaakt´

(Tuurlijk, maar een schoon bed van mama is dan wel weer heel erg fijn).

`Wat maakt dat nou uit, die sokken onder mijn bed, het is toch mijn kamer?`

(Yep, maar dan ineens is er die dag dat de sokkenla leeg is en dan moeten ze ineens gisteren gewassen worden).

´Ik trek die kleren binnenkort toch weer aan´.

(Als ik hier alles zou laten staan dat ik binnenkort nog nodig heb was het hier een puinhoop).

Gelukkig maakt ze wel zonder morren haar huiswerk en tafel dekken is al zo lang haar taak dat dat bijna vanzelf gaat. Bijna he....
ha hier ook zelfde verhaal (handdoeken die niet netjes opgehangen worden maar gefrommeld op rek liggen in badkamer of badjas op grond: ja haast om op tijd naar school te gaan ahumm...en dan wel tijd voor nog whatsappen yep), wel vermoeiend soms om het externe brein te zijn en aansturen tot simpele taken. Maar ja, hoort erbij voor nu nog...
oh ja en gordijnen in slaapkamer open doen, licht uit, dat soort dingetjes...
Wij hadden laatst een bezoeker die een vriendin-met-puberzoon heeft. Puberzoon had de tv laten aanstaan terwijl hij ging douchen. En zoals dat bij de meeste pubers gaat; je krijgt ze er niet onder, maar er ook niet onderuit, dus het duurde ruim een half uur eer hij weer beneden was.

Die man heeft vervolgens de electriciteitsschakelaar van de tv uitgezet. Een half uur lang.

Daarna ging het toch zeker drie dagen goed .

Maar ik denk ook wel dat je je wat sneller ergert aan zoiets als het niet je eigen kind is.
Heel herkenbaar Swifty Zoon pissig thuis heeft binnenkort Ckv dag.. En moet dan gaan dansen in een klassiek stuk. Ieder groepje een akte. Zoon is 16 jaar en 2 meter lang en wil helemaal niet op een podium gaan dansen in een voorstelling valt zonder te dansen zonder podium al genoeg op. Bovendien geen maatgevoel en een draai maken is leuk met 1.70 maar niet met 2.00 meter. Helaas moet verplicht meedoen voor studiepunten.. Jammer dat juf niets van zoon snapt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven