Algemeen vluchtelingentopic deel 7

22-06-2016 21:20 2939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Engelse vrijwilligers die in Calais werken en die samen met de jongeren de procedure opstarten met behulp van familieleden in Engeland.

Zo gaat dat.

Minderjarige asielzoekers zijn een groot probleem in Duitsland aan het worden. Kosten bakken vol geld, hebben tot hun 18e een voogd nodig (vaak vrijwilligers, sommigen hebben wel 18 jongeren onder hun hoede) en uiteindelijk komt het tot rellen zoals in bijv. Bautzen tussen plaatselijke jongeren en asielzoekers die het plein 'bezetten' en de godganse dag alleen maar drinken en rondhangen.

Ik was deze zomer oa in Hameln. Het stikt daar van de Arabische jongeren op de centrale pleinen. Grote families met 8 of 9 kinderen en volledig gesluierde vrouwen. Leek net Jeddah.

Duitsland krijgt nog een paar zware jaren voor de boeg. Als deze kinderen zich niet kunnen/willen integreren (ik zie het probleem echt vooral bij gezinnen waar de ouders al wat ouder zijn en conservatief en de alleenreizende minderjarigen vanwege zware trauma's. De categorie jongeren van 20+ met een opleiding in eigen land komt wel goed terecht denk ik). Die gezinnen of die alleenreizende jongeren komen in een compleet andere wereld en leven ook in een compleet andere wereld en ookal gaan de kinderen naar school, die integratie komt waarschijnlijk niet goed. Teveel conflicten tussen thuis en straat.
Klopt. Je mag niet zomaar in een anders 'water' binnenvaren. En terug naar Libie brengen mag sowieso niet omdat het een onveilig land is. Dus twee redenen waarom het juridisch niet mag.

De meeste van de vluchtelingen die daar op een bootje stapt weet dat dondersgoed. Ze weten dat ze toch niet teruggesleept gaan worden en toch wel gered worden. En eenmaal in Europa kunnen ze ook niet zomaar uitgezet worden naar land van herkomst.

quote:tvandattum schreef op 20 september 2016 @ 00:13:

[...]

Terugslepen kan juridisch toch niet? Ook op zee heb je territoriale wateren.
quote:Medina schreef op 20 september 2016 @ 07:16:

[...]

Bijstand voor een alleenstaande van 21+ is ruim 900 euro netto.

Dat klopt. Echter wajongers worden niet gekort bij samenwonen of als ze inwonend zijn (althans tot 2 jaar geleden nog niet, weet ik vanuit mijn werk). Dit itt sozawe-ers, aow-ers etc. of als je 2x in de week een maaltijd voor je oude, hulpbehoevende buuf bereidt en om haar haar eenzaamheid een beetje te willen laten vergeten, het samen opeet. Dan word je nl wel gekort .

Ben je een hersenloze rapper dan behoud je na inkomsten uit vloggen, het optreden in het weekend, de buurt op stelten zetten, weerloze mensen klappen geven, agenten uitschelden en weet ik wat voor activiteiten nog meer gewoon je wajong.

Maar goed dit heeft niets met het vluchtelingentopic te maken.. Misschien beter om een apart topic te openen. Het zit mij zo hoog, sorry voor mijn niet zo nuttige bijdrage. Ik stop ermee. Beloofd.
http://www.ad.nl/buitenla ... op-asielzoekers~a3c3c809/

AD: "Merkel geeft fouten toe niet goed voorbereid op asielzoekers"
quote:liubi schreef op 20 september 2016 @ 08:19:

Engelse vrijwilligers die in Calais werken en die samen met de jongeren de procedure opstarten met behulp van familieleden in Engeland.

Zo gaat dat.

Minderjarige asielzoekers zijn een groot probleem in Duitsland aan het worden. Kosten bakken vol geld, hebben tot hun 18e een voogd nodig (vaak vrijwilligers, sommigen hebben wel 18 jongeren onder hun hoede) en uiteindelijk komt het tot rellen zoals in bijv. Bautzen tussen plaatselijke jongeren en asielzoekers die het plein 'bezetten' en de godganse dag alleen maar drinken en rondhangen.

Ik was deze zomer oa in Hameln. Het stikt daar van de Arabische jongeren op de centrale pleinen. Grote families met 8 of 9 kinderen en volledig gesluierde vrouwen. Leek net Jeddah.

Duitsland krijgt nog een paar zware jaren voor de boeg. Als deze kinderen zich niet kunnen/willen integreren (ik zie het probleem echt vooral bij gezinnen waar de ouders al wat ouder zijn en conservatief en de alleenreizende minderjarigen vanwege zware trauma's. De categorie jongeren van 20+ met een opleiding in eigen land komt wel goed terecht denk ik). Die gezinnen of die alleenreizende jongeren komen in een compleet andere wereld en leven ook in een compleet andere wereld en ookal gaan de kinderen naar school, die integratie komt waarschijnlijk niet goed. Teveel conflicten tussen thuis en straat.Er zullen ongetwijfeld opgeleiden tussen zitten die het goed gaan doen daar twijfel ik niet aan maar de groep kanslozen is denk ik groter. Ik weet het niet he maar ik baseer dit op ervaringen va de laatse 20 jaar,e n hoe het nu met de multiculturele samenleving is. De vergissing is ooit gemaakt dat de 1e generatie zich niet tot moeilijk zal aanpassen maar de 2e en 3e generatie zal het vast beter doen. Nou we zien het.
quote:liubi schreef op 20 september 2016 @ 08:19:

Ik was deze zomer oa in Hameln. Het stikt daar van de Arabische jongeren op de centrale pleinen. Grote families met 8 of 9 kinderen en volledig gesluierde vrouwen. .

Die aanslag in de trein was gepleegd door een Pakistaan die zich voor had gedaan als minderjarige Afghaan en dus in een pleeggezin zat.

Duitsland krijgt het heel zwaar vooral als naar buiten komt hoe slecht er op identiteit gecontroleerd is.

De wal keert het schip, vermoedelijk van "WIR SCHAFFEN DAS" naar we zijn er klaar mee.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Medina schreef op 20 september 2016 @ 07:16:

[...]

Bijstand voor een alleenstaande van 21+ is ruim 900 euro netto.Echt? Ik baseer mijn overtuiging nl op wat mijn zusje kreeg na 2 jaar werkloos, mijn moeder heeft haar toen moeten steunen met 300 per maand anders was er geen geld voor eten.....dit speelde in 2007, nu ik het schrijf realiseer ik me hoe lang geleden alweer....
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Bron: telegraaf

4 miljoen naar Palestijnse vluchtelingen

NEW YORK - Minister Lilianne Ploumen (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking) trekt 4 miljoen euro extra uit voor de hulp aan Palestijnse vluchtelingen die naar Libanon en Jordanië zijn uitgeweken. Het geld wordt besteed door de VN-hulporganisatie UNWRA.

Ploumen maakte dat dinsdagavond bekend op de migratietop in New York, die op initiatief van de Amerikaanse president Obama is gehouden en waarvan hij ook voorzitter was.
quote:mienietjefietje schreef op 21 september 2016 @ 08:19:

Bron: telegraaf

4 miljoen naar Palestijnse vluchtelingen

NEW YORK - Minister Lilianne Ploumen (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking) trekt 4 miljoen euro extra uit voor de hulp aan Palestijnse vluchtelingen die naar Libanon en Jordanië zijn uitgeweken. Het geld wordt besteed door de VN-hulporganisatie UNWRA.

Ploumen maakte dat dinsdagavond bekend op de migratietop in New York, die op initiatief van de Amerikaanse president Obama is gehouden en waarvan hij ook voorzitter was.

Kijk iedereen schrijft opvang in de regio....... Ik dus ook

Dan moeten we er ook achterstaan dat er geld naartoe gaat.

Als ze het daar goed hebben klauteren ze niet in bootjes.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik heb daar ook totaal geen moeite mee. Sterker nog, ik vind dat Nederland als rijk land verplicht is om een bijdrage te leveren aan het welzijn van de mensen aldaar.

Ik heb vooral moeite met het feit dat mensen hierheen komen en zich hier kunnen vestigen, en hun gebruiken en cultuur met zich meenemen. Het enige wat deze mensen met Nederland voor lijken te hebben is dat hier alles uitstekend geregeld is en er voor hun kinderen kansen liggen voor een goede toekomst. Onze normen en waarden en cultuur lijken ze niet zoveel mee te hebben.

Wat dat betreft ben ik, afgezien van culinaire kunsten, niet zo van de multiculturele samenleving. Maar helaas zal ik daarmee moeten leren leven, gezien de politiek over het algemeen Nederland en Nederlanders liever wegcijfert dan dat het integratie afdwingt bij nieuwe Nederlanders.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
quote:hollebollegijs schreef op 21 september 2016 @ 12:04:

[...]

Kijk iedereen schrijft opvang in de regio....... Ik dus ook

Dan moeten we er ook achterstaan dat er geld naartoe gaat.

Als ze het daar goed hebben klauteren ze niet in bootjes.JA, maar hoeveel dragen de andere landen bij?
quote:mienietjefietje schreef op 21 september 2016 @ 13:18:

[...]

JA, maar hoeveel dragen de andere landen bij?Twee landen waarvan eerder beweerd werd dat ze "niets voor vluchtelingen doen":

http://nos.nl/artikel/2133315-japan-bel ... risis.html
quote:amarna schreef op 21 september 2016 @ 13:21:

[...]

Twee landen waarvan eerder beweerd werd dat ze "niets voor vluchtelingen doen":

http://nos.nl/artikel/2133315-japan-bel ... is.htmlDat ze zelf NIET opnemen en dat staat ook in dit artikel.... Maar geld geven ze al jaren.....
quote:mienietjefietje schreef op 21 september 2016 @ 13:18:

[...]

JA, maar hoeveel dragen de andere landen bij?

Kijk dat blijft altijd lastig....... Veel landen zeggen toe en betalen niet..... Maar niet ondersteunen in de regio brengt die mensen in een positie dat ze heeeel graag weg willen en ook gaan naar west Europa want naar Portugal etc willen ze niet.

We kunnen beter daar GUL geven dan hier het 3-4 dubbele kwijt zijn.
De volgende verkiezingsstunt

Nou lees maar, de toon is gezet.

Pechtold vraagt Zijlstra om Wilders uit te sluiten in een volgend kabinet.

Halbe, de VVD - Wilders - Light zegt dit min of meer toe.

Voorspelbaar een frontale aanval op de PVV met als hoofd argument zijn weglopen in 2012 en een Rutte 3 met D66 / CDA / PVDA

Dusssss een stem op de PVV is op voorhand al een stem op de oppositie banken.

Slimme zet van de VVD

Rutte als energieke premier, Halbe Zijstra als radicale vleugel en Wilders serveren ze af als wegloper.
quote:hollebollegijs schreef op 21 september 2016 @ 19:41:

De volgende verkiezingsstunt

Een inreisverbod nog wel. Nou, daar zullen ze van onder de indruk zijn met al die open grenzen. Bovendien ook al is er sprake van grensbewaking of het illegaal overschrijden van landsgrenzen, dan nog worden mensen beloond met opvang. Dat zien we wel met al die bootjes vanuit Libië. In plaats dat die mensen een gepaste straf krijgen, worden ze opgevangen en in al hun noden voorzien.

Moet jij voor de gein eens proberen op Schiphol, doorlopen bij de douane. Reken maar dat je neer geknuppeld wordt en gezellig mag brommen in de gevangenis.
quote:hollebollegijs schreef op 21 september 2016 @ 19:39:

[...]

Kijk dat blijft altijd lastig....... Veel landen zeggen toe en betalen niet..... Maar niet ondersteunen in de regio brengt die mensen in een positie dat ze heeeel graag weg willen en ook gaan naar west Europa want naar Portugal etc willen ze niet.

We kunnen beter daar GUL geven dan hier het 3-4 dubbele kwijt zijn.Volgens mij maakt dat niks uit, in tegendeel, het geld gaat misschien wel gebruikt worden om nog meer mensen hier heen te sturen.
quote:opisop91 schreef op 22 september 2016 @ 11:39:

[...]

Een inreisverbod nog wel. Nou, daar zullen ze van onder de indruk zijn met al die open grenzen. Bovendien ook al is er sprake van grensbewaking of het illegaal overschrijden van landsgrenzen, dan nog worden mensen beloond met opvang. Dat zien we wel met al die bootjes vanuit Libië. In plaats dat die mensen een gepaste straf krijgen, worden ze opgevangen en in al hun noden voorzien.

Moet jij voor de gein eens proberen op Schiphol, doorlopen bij de douane. Reken maar dat je neer geknuppeld wordt en gezellig mag brommen in de gevangenis.https://www.youtube.com/watch?v=ZeYXnfpZa5E
Gekker kan het toch haast niet worden

Terwijl ze hier zijn effe trouwen en hun verblijfsvergunning ligt al klaar. Of wil de derde generatie toch liever een hollander met een goeie opleiding voor hun dochter?
topic titel klopt niet. moet zijn economische migranten
Ondertussen in Polen:

http://nos.nl/artikel/2134458-angst-voo ... rd-in.html

Duitsland maakt zich zorgen over een opvallende stijging van het aantal asielzoekers uit Tsjetsjenië. Ze komen vooral via Wit-Rusland en Polen het land in.

Tot augustus dit jaar zijn er zo'n 7000 Tsjetsjenen aan de Duitse grens geregistreerd. Daarmee staan ze inmiddels in de top 5 van het aantal vluchtelingen naar Duitsland.

Maar sinds kort gaat het heel anders aan de grens. De trein komt nog steeds, de Tsjetsjenen ook. Maar ze komen het land niet meer in. De grenspolitie brengt alle passagiers naar een apart gebouwtje. Na een paar uur wachten worden ze bijna allemaal teruggezet op de trein naar Wit-Rusland. Soms mogen er twee of drie gezinnen door. Maar er zijn ook dagen dat iedereen terug moet.
Niet best. Wat wij hier met ons allen hebben, dat wil 70% van de rest van de wereldbevolking ook. Niet zozeer onze vrijheden en normen en waarden, maar vooral onze prima huisvesting, goed onderwijs en uitstekende zorg. En natuurlijk bestaanszekerheid. En zolang wij de mensen die hierheen komen dat allemaal geven, blijft de mensenstroom hiernaartoe in stand.
quote:YellowDiamond schreef op 26 september 2016 @ 08:53:

Ondertussen in Polen:

http://nos.nl/artikel/2134458-angst-voo ... rd-in.html

Duitsland maakt zich zorgen over een opvallende stijging van het aantal asielzoekers uit Tsjetsjenië. Ze komen vooral via Wit-Rusland en Polen het land in.

Tot augustus dit jaar zijn er zo'n 7000 Tsjetsjenen aan de Duitse grens geregistreerd. Daarmee staan ze inmiddels in de top 5 van het aantal vluchtelingen naar Duitsland.

Maar sinds kort gaat het heel anders aan de grens. De trein komt nog steeds, de Tsjetsjenen ook. Maar ze komen het land niet meer in. De grenspolitie brengt alle passagiers naar een apart gebouwtje. Na een paar uur wachten worden ze bijna allemaal teruggezet op de trein naar Wit-Rusland. Soms mogen er twee of drie gezinnen door. Maar er zijn ook dagen dat iedereen terug moet.

als je de criteria van unicef/amnesty/linkse partijen hanteert dan zouden al snel een miljard mensen in aanmerking komen voor asiel.

gewoon de grenzen dicht en hulp ter plaatse.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven