Leeuwtjes en Maagdjes kletsen gezellig verder (incl. schema)

13-10-2007 21:28 1046 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het topic van

Isabel en Lotte: 23/7/7

Brian: 16/8/7 en Lisanne 1/5/9

kleine BB boy: 18/8/7 en BB girl

Niek: 4/9/7 en zwanger uitgerekend in januari van een jongentje!

Norah: 9/9/7 Britt: 29/12/5 en Thijmen: 14/06/10

Merel:27/9/7 en Toby 4/7/10
Hoi!

Aventura, fijn dat je zo`n lekker weekend hebt gehad! Ben je inmiddels weer bijgeknuffeld ;)

Dat is denk ik ook zo, de zwaarder dingen verdwijnen naar de achtergrond en de leuke dingen blijven bij! Lekker hoor de zonnebank, heb je er zelf een?

Ik doe nu trouwens nog geen bevallingen, over een paar maanden wel, lijkt me erg bijzonder!

Miss BB is kleine B alweer wat opgeknapt? Hij is dan idd niet zoveel aangekomen..Ik moet half nov weer.

Nog lekker kunnen inslaan bij de outlet?Welke merken verkochten ze?

Hier een mijlpaal: Britt is zindelijk!!!!

We waren al best lang bezig met oefenen, boekjes, stickers ed, maar eigenlijk was dat allemaal zinloos, want van de een op de andere dag ging ze het gewoon zelf aangeven en sindsdien gaat het goed.Ben erg trots op haar!

Met Norah gaat ook alles goed, het zijn 2 lekkere meiden!

Tammy en Danielle koemen jullie ook nogeens buurten;)

fijn weekend allemaal
komt schamend gedag zeggen

Schandalig dat ik zo lang niet ben geweest maar ben de laatste tijd zo druk, Niek heeft er een hobby van gemaakt om mij de stuipen op het lijf te jagen en er erg veel plezier in te hebben haha. Zo hebben we nu zo ongeveer overal traphekjes haha, nadat ik hem 3 keer in een uur van de trap had afgevist haha.

En onze hond is hoogzwanger, dus alles afgemaakt van kraamkamer, was geloof ik meer werk dan toen ik zelf zwanger was.

Heb dus ook niet zoveel meegelezen maar zal vanaf nu beter mijn best gaan doen.

Beetje dubbele dag vandaag, mijn verjaardag gevierd voor de familie. 2 jaar geleden hebben we toen verteld dat we zwanger waren en dat werd later een miskraam.

Dus vandaag uit gein de vraag of we niet iets te vertellen hadden....en ja, ik ben 1 dag overtijd maar heb nog niet getest. Voelt een beetje als de goden verzoeken om op mijn verjaardag te gaan testen, maar stiekum vinden we het zelf wel spannend.

Maar goed.....verder alles goed met iedereen?
@deb

Wat goed van haar dat ze zindelijk is. Mag ik vragen hoe britte nu is??

@ All

Bij ons het een beetje een mix van alles en nog wat. We hebben goed nieuws en een beetje slecht nieuws. Het goede nieuws is dat we nu een baan hebben voor 2 dagen. Het slechte nieuws is dat we misschien een rechtzaak gaan beginnen tegen uwv. We moeten ineens een heel hoog bedrag terug betalen. Waar we het niet mee eens zijn. Ze weten niet eens over welke periode het gaat en welke datums erbij horen. Ze hebben over netto en bruto bedragen wat terug moet. De een zegt dat het in bruto moet de andere in netto. En er zijn nog meer talloze fouten gemaakt.

Er stond een vrij hoog bedrag op mijn rekening. Waar ik gelijk over gebeld heb. Er werd uitgelegt dat het goed was en dat er geen fout is gemaakt in dat bedrag. Na een 1 week heb ik toch weer gebeld en ze kwamen met het zelfde verhaal. Kortom er klopt niks van hun verhalen.En we hebben maar rechtsbijstand ingeschakeld. En we hopen dat hun meer duidelijkheid kunnen scheppen in deze zaak.

Goed dat was het verhaal van kop zorgen. Ook omdat ik nog geen werk had toen we begonnen aan dit verhaal. inmiddels is dat dus ingevuld. We hebben een baan .

Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst gewerkt daar. Het was wel even wennen een dag op je benen staan. Hij was erg te spreken over mij en hij heeft een contract aan geboden.

Verder gaat het met merel goed. Ze loopt lekker los rond, en gaat haar gangetje.....

Verder geen nieuws..
@ miss bb

heeft de kleine nog steeds zo een last van zijn tandjes??

mijn meisje is inmiddels er ook mee bezig. Ze heeft vandaag 5 spuit luiers gehad. Ik moest echt met een wasknijper zowat verschonen.

Is de griep nu bij jullie uit huis???

@ aventura

wat heerlijk om even alleen maar met je zelf bezig te zijn in praag.

Lekker hoor, dat je het zo goed heb gehad daar. En het beste is inderdaad om alleen maar naar de goede dingen te kijken. Want anders kan je het echt niet vol houden.

@debje

Lekker dat de baan zo goed gaat. Ik hoop dat ik het zelfde kan zeggen.Maar ik denk het wel.

toppie!!!
Hoi meiden!

Er wordt niet meer zoveel geschreven hier he!

En binnenkort kan ik ook niet meer zoveel lezen hier, want als het goed is ga ik per 1 december weer aan het werk!

Het begon weer enorm te kriebelen en per toeval kan ik ergens aan de slag voor 24 uur. Op zich komt het allemaal goed uit, want we wilden kleine B eigenlijk naar het kdv brengen zodat hij kan wennen aan andere kindjes (jongere kindjes is nog steeds lastig). Dus hij gaat per a.s. woensdag al een halve dag wennen, dan heeft hij rustig de tijd deze maand om te wennen en hij zal er op woensdag en vrijdag naartoe gaan en dinsdag naar mijn ouders. Hoe doen jullie dat eigenlijk met opvang enzo?

Merel, goed joh dat je weer aan 't werk bent! Kan me voorstellen dat het echt even wennen is, vooral als je ook nog erbij moet staan de hele dag. En wat een gedoe joh met dat UWV, hoop dat jullie eruit komen!

Tammy, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een dubbel gevoel voor jou, kan het me voorstellen, dat dan de herinneringen even weer bovenkomen. Heb je al getest...?

Is jullie hond al bevallen?

Deb, wat goed van Britt! Is wel vlot, of niet?

Kleine B is weer helemaal de oude, heeft wel even geduurd. En hij eet nu ook weer lekker.

Ik zag trouwens dat zijn 4e kies nu ook doorkomt rechts onderin, dus af en toe heeft hij daar nog wel flink last van.

Het is zo leuk om die ontwikkelingen allemaal te zien. Hij probeert ons echt na te kakelen en komt ook met het juiste speelgoed aanzetten als je hem erom vraagt. Lopen doet ie dan wel niet, maar hij is met héééle andere dingen bezig, haha!

Verder met de anderen ook alles goed? Hoe is het met Danielle?
Hoi,

Even kort, niek heeft besloten dat hij vandaag full attention wil haha.

De hond is nog niet bevallen maar kan nu elke dag gebeuren.

Enne.....ik werd na 2 dagen overtijd ongesteld. Dus wel een beetje jammer maar ach.....

Komt vanzelf wel, ben er niet zo heel erg mee bezig.

Ga nu weer tranen drogen....hij is net ziek geweest (voor de 1e keer) dus hij mag nu even extra knuffelen en hangen
Hoi!

Aaah Tammy, wat jammer....ik ga duimen voor de volgende ronde! Hoe lang duurde het voordat je zwanger was van Niek?

Spannend hoor, dat je hond puppy`s gaat krijgen.Heb je al kopers voor ze?Of houden jullie ze zelf ;)

Miss BB wat goed, gefeliciteerd!!Wat ga je voor werk doen? Ik ben benieuwd hoe kleine bb het vindt op het kdv.Britt ging ook pas met 14 maanden en ze vond het gelijk erg leuk.

Norah en Britt gaan gecombineerd naar het kdv en naar de oma`s trouwens.

Merel wat vervelend van het UWV...al meer nieuws?

Zaterdag zijn Danielle en ik samen met Norah naar de jongegezinnen beurs geweest, het was erg leuk, maar wel een gedoe om er te komen en weg te gaan, we hebben superlang in de file gestaan.Norah was not amused

Maria, Aventura en DANIELLE(!) hoe gaat het met jullie?

Tot snel!!!!
Hallo hallo!

Druk weekje achter de rug met een spokerige Lotte, ze sliep slecht in en werd 's nachts 1 of 2 keer wakker van de honger (ze zit weer zo'n fase dat ze slecht eet, zucht...), dus voor mij was het nogal vermoeiend. Maar het gaat nu weer wat beter gelukkig. De bekende ups en downs...

Debje, nog leuke dingetjes gescoord op de jg-beurs? Het was zo wel een lange dag voor Norah, lijkt me.

Ik heb inderdaad een zonnebank thuis, is wel fijn...ik ga nu 2 keer per week een kwartiertje, maar desondanks ben ik nog steeds bleek. Hmm, beetje te weinig geslapen denk ik

Tammy, jammer! Je hebt wel een redelijk regelmatige cyclus? Oh, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Miss BB, ik vind kleine B een slimmerik hoor, met zijn geklets en blijkbaar kan hij ook al goed luisteren, goed hoor! De vierde kies al, gaat wel hard!

Ik werk trouwens gemiddeld 28 uur per week, de ene week 3 dagen, de andere 4. Isabel en Lotte gaan 2 dagen naar het kdv. 1 dag per week komen mijn schoonouders en verder is papa 1 dag per 2 weken vrij. En de resterende dagen ben ik dus vrij.

I en L gaan al sinds november 2007 naar het kdv. Ze vinden het erg leuk. Ik heb me daar ook nooit schuldig over gevoeld of zo.

Babymerel, al wat meer duidelijkheid bij het UWV? Ik denk dat jullie nog een hoorzitting hebben nu jullie bezwaar hebben gemaakt tegen het besluit? In die fase van de procedure dient het UWV het besluit volledig te heroverwegen en al jullie argumenten daarbij te betrekken. Dus het kan nog alle kanten op. (ik werk zelf "in het bestuursrecht" en heb in die zin wel eens met het UWV te maken).

Ik was gisteren voor het eerst sinds eeuwen weer eens naar de film geweest, naar Bride Flight. Mooie film, meeslepend verhaal, wel een echte vrouwenfilm :-)

Ik merk wel dat ik het moeilijk vind om echt tijd voor mezelf in te plannen, avondjes uit komen nog maar heel zelden voor. Gaan jullie nog vaak uit? En hebben jullie een vaste oppas?
Even ego bericht..

We staan er op dit moment slecht voor.. We moeten een bedrag nu terug betalen van .... euro.. een verschil van 1200 euro.

Puur een reken fout van het UWV.. We moeten betalen in verband met termijn verloop. Anders kan het op lopen tot een verschil van 2400 euro. Dus we maken het maar over. Het rechthulp gaat het verschil dan aan vechten. Via deze weg het verschil terug eisen. Maar door hun fout komen nog eens in de problemen met de toeslagen die we krijgen van de zorg en nog wat andere dingen. De kans is groot dat we daar dan ook een bedrag voor over moeten maken.. Omdat we zogenaamt extra in komen hebben gehad terwijl dat niet zo is. Kortom heel gedoe. Waar wij echt geen haar beter van worden. Waar we de komende 2 jaar nog na sleep van hebben. EN BEDANKT

Ik kan me nu voorstellen dat sommige mensen door het lint kunnen gaan daar.

Ik heb even puntjes neergezet ivm prive gedoe.
Hallo Allemaal,

Het is heel lang geleden dat ik geschreven heb dus ik weet niet of jullie mij nog kennen.

Ik ben de mama van Laura geboren op 27 augustus 2007,

en heb geloof ik tot april meegeschreven hier, maar ik lees nog altijd mee.

Dus het leek mij wel leuk om ook weer eens wat te vertellen.

Met Laura gaat het super, ze is een snelle meid ze liep al met 11 maanden en begint nu ook aardig te kletsen zo gezellig!

Danielle, gefeliciteerd met je tweede zwangerschap! Hoe gaat het nu

mmm mijn toetsenbord werkt niet helemaal mee, ik kan op de komma na geen leestekens meer plaatsen, dus sorry daarvoor.

Aventura, wat leuk om van jou en de meiden te horen! zwaar he als ze s´nachts gaan spoken. Laura doet dat ook nog best vaak, maar de afgelopen week gaat super.

Debje, leuk dat je opleiding zo goed gaat. Ben je al bij een bevalling geweest.

Nou Laura wil aandacht, dus voor nu stop ik maar even. Misschien kom ik wel weer wat vaker schrijven als jullie dat leuk vinden.

Groetjes Lenna
Hoi!

Lenna tuurlijk weet ik nog wie je bent, leuk om van je te horen! Laura is een snelle meid zeg, leuk!

Ik ben nog niet bij een bevalling geweest, het lijkt me wel hartstikke leuk, dus hopelijk ben ik snel aan de beurt.

Merel, daar ben je mooi klaar mee zeg, jeetje, trekken jullie het wel een beetje allemaal?Ik hoop dat er snel duidelijkheid gaat komen en jullie weer geld terug gaan krijgen...

Aventura dat is inderdaad even heavy als je niet aan je nachtrust komt..

Ik heb alleen een zwisal girls setje gekocht voor Britt op de beurs, niet echt spectaculair dus. Toen we naar huis gingen stonden we in de file en toen had Norah het wel even gehad, ze kan hard gillen joh!

Leuk even naar de bios! Wij hebben geen vaste oppas trouwens, meestal passen de opa`s en oma`s op.We gaan dus ook niet heel vaak meer uit, meestal hebben we gezellige avondjes met vrienden thuis.

Norah had gisteravond een nachtmerrie, eng joh.Ze was keihard aan het gillen en om zich heen aan het slaan, het duurde ook best even voordat ze wakker werd, arm kind...

Nou tot snel!
Hoi!

Lenna, leuk dat jij ook (weer) mee komt schrijven! Is altijd leuk om af en toe wat herkenning te vinden toch?

Deb, wat sneu voor Norah die nachtmerrie! Heeft ze dat al 's eerder gehad? Alle indrukken komen natuurlijk nu veel meer binnen.

Ik ga als secretaresse aan de slag (heb ik eerder ook gedaan), wel tijdelijk, maar dat maakt niet uit, je moet ergens beginnen. Dus bij Britt ging het gelijk goed met het kdv? Kleine B is er op dit moment, ik heb hem vanmorgen om 08.45 uur gebracht en haal 'm om 16.45 uur weer op... Was wel even tranen in de auto, vond het toch wel erg moeilijk. Maar met hem ging het goed, hij zag mij niet meer staan toen hij leuke leidsters zag. Vanmorgen even gebeld en hij lag toen even op bed. Ben heel benieuwd. Ik ben het huis maar aan 't poetsen .

Aventura, hoe is het nu met Lotte?

Fijn dat jij zegt dat je je nooit schuldig gevoeld hebt over het kdv. Het werkt natuurlijk 2 kanten op, jij voelt je lekkerder als je werkt en je kind(eren) leren samen spelen en weten ook niet beter.

Wij gaan soms om en om op stap met vriend(inn)en en heel af en toe samen naar een feestje ofzo en dan gaat kleine B bij m'n ouders logeren. Maar dat wordt eigenlijk steeds minder, alhoewel het wel weer leuk is als we het gedaan hebben.

Hoe doen jullie dat?

Merel, zie je alweer wat licht aan 't einde van de tunnel?

Hoe bevalt je werk tot nu toe?

Pfff, ik ga weer even wat afleiding zoeken, loslaten valt toch nog niet mee (maar het komt goed)....
Hoi, ik kom de boel effe uppen. Ik zou ook wel een langer berichtje willen schrijven, maar helaas...weer eens geen tijd. Ik moet zo Lotte haar laatste flesje geven (jaja, ze krijgt nog steeds een late avondfles, omdat ze nog zo licht is). Ik probeer morgen even te reageren, want dan heb ik een dagje vrij (en I en L zitten op het kdv, dus even een dagje voor mezelluf).

PS: Lenna, leuk dat jij er ook weer bent. Laura is echt snel met lopen en babbelen!
Hoi hoi,

wat een stilte hier!!!!!!

Miss Bb hoe heeft kleine B het gehad op het kdv? Moeilijk he om ze voor de 1e keer achter te laten, ik vond het ook vreselijk...Leuk hoor secretaresse, tot wanneer kan je daar werken?

Aventura, lekker genoten van je vrije dag?

En met de rest ook alles goed hoop ik?

Gister is Norah weer naar het cb geweest, ze is 80 cm en 10.350 kg, goed gegroeid dus! Het 1e prikje in dr arm ging goed, maar bij de 2e in dr beentje was het brullen, zielig hoor...

Vandaag ben ik met een paar klasgenootjes naar het kraamcafe geweest, een grote babybeurs gepresenteerd door Mathijs van Nieuwkerk, leuk hoor.We hebben heeeeel veel gratis spullen, zelfs een baby bjorn draagdoek gekregen.En we zijn gemasseerd en hebben een kook workshop gedaan, erg leuk dus!

Morgen ga ik mijn 30e (slik) verjaardag vieren, ook gezellig!

Fijn weekend!!!!!
Hey Deb! Ik wilde ook al 's hier gaan informeren hoe het met iedereen is, we schrijven allemaal erg weinig de laatste tijd!

Maar goed: hier gaat alles prima! Kleine B is vandaag voor de 4e keer naar het kdv geweest en het gaat steeds beter! Toen we hem op gingen halen stond ie zelfs in een box te kletsen en te zwaaien naar de andere kindjes . Hij slaapt er wel weinig, dus dat haalt ie dan de dagen erna thuis steeds weer in (ook niet verkeerd voor mij haha). Kortom, we zien echt dat het hem ook goed doet, hij is nu al wat 'losser' naar andere kindjes.

Ik heb de baan voor 24 uur toch af moeten wijzen. Mijn man heeft een eigen bedrijf waar hij heel druk mee is en ik zag het gewoon niet zitten hoe ik alles moest combineren. Nu dus op zoek naar een baan voor 16 uur, maar da's nog niet zo makkelijk... We zullen zien.

Norah is een lekkere meid dus, zo te zien! En voorlopig geen prikjes meer... Hahaha, toen ik jouw bericht las had ik nog ergens de hoop te lezen dat Mathijs van Nieuwkerk je had gemasseerd, giechel ... Klinkt wel leuk allemaal!

30 doet geen pijn hoor, ik ben het ook nog niet zo lang... Vele plezier alvast, heb je een feestje?

Hoe is het met iedereen??

Fijn weekend allemaal!!
Hoi,

Leuk dat kleine B het leuk begint te vinden!Norah slaapt daar ook altijd minder dan thuis, maar dat haalt ze dan idd ook weer in!

Jammer zeg van die baan, maar wel begeijpelijk...Ik zal voor je duimen !

Ja ik heb een feestje gegeven, het was erg gezellig!We hebben ge singstart, getwisterd en gewii ed, lekker fout dus haha.

Zaterdag ben ik met britt naar de intocht van sinterklaas geweest, leuk jh, het begint nu helemaal te leven bij dr.

Hoest met de rest=

xx Deb
Even uppen hoor!
Wat is het hier toch stil, waar is iedereen?!

Hoe is het met de andere kindjes?? Kleine B is erg ziek, tegen long- en oorontsteking aan. Gisteren even bij de huisarts geweest en hij heeft antibiotica gekregen, hopelijk knapt hij snel op. Hij wil eigenlijk alleen maar slapen en als hij wel even wakker is, is niks eigenlijk goed of leuk, heel vermoeiend.

Dag meisjes, ik hoop dat jullie ook weer 's schrijven hier!
Het is heel erg stil hier ja...

Hoe gaat het met kleine B, alweer wat opgeknapt?

Norah is ook niet lekker, ze krijgt weer een kiesje en heeft bijna niet geslapen vannacht( en wij dus ook niet :S).Gelukkig slapen ze vanavond bij mn ouders.
Helleuw ladies,

Ik had de foto's van je verjaardag gezien Deb en zag er wel heel gezellig uit hoor.

Miss_B wat zielig dat je kleine mannetje zo ziek is.

Niek is anderhalve dag een beetje ziek geweest en dat vond ik al vreselijk,

Hier is het superdruk, Niek heeft inmiddels feilloos door welke kastjes hij écht niet open mag maken en die zijn natuurlijk het leukste.

Manlief is veel weg voor zijn werk en met dit winterse weer houd ik dan soms mijn hart vast maar ja....hoort erbij.

Enne....we hebben pups. Het zijn er 8 geworden maar omdat onze teef heel erg ziek is/geweest moet ik alle pups zelf groot brengen en dat brengt behoorlijk wat werk mee. Ben nu overgestapt op zelf een sonde inbrengen anders is het geen doen....zat op den duur op 48 flesjes per dag haha, naast die van NIek nog.

En we gaan ook nog trouwen, dus in mijn vrije uurtjes als al het kleine grut op bed/mandje ligt heb ik lekker tijd om te zwijmelen hihi.
Het is alweer 1 december... time flies!

Tammy, trouwen, leuk! Wanneer is de grote dag?

"Fijn" is dat hè, dat neuzen van die dreumesen in verboden kastjes. Ben er hier ook druk mee. Ook als ik aan het koken ben komen ze gezellig in de keuken rondhangen, met alle gevaren van dien. Tegenwoordig zet ik ze maar in de kinderstoel met wat stukjes tomaat of komkommer. Dan kunnen ze de keuken inkijken en is de ergste honger gestild.

Dat is inderdaad druk, 8 pups grootbrengen! Lijkt me wel een lief gezicht, 8 van die schattige puppy's.

Miss BB, is kleine B al wat opgeknapt?

Heb je al een leuke nieuwe baan op het oog?

Debje, daar had ik nog nooit van gehoord, van het kraamcafé. Het klinkt erg leuk. Ik denk dat het speciaal voor kraamverzorgenden is?

En bevalt het om 30 te zijn? Ik ben het al jaren

Hier gaat alles best goed. Het is voor Lotte weer een intensieve tijd met allerlei periodieke controles, maar de artsen zijn tevreden. Over een jaar hoeft ze pas weer terug naar het schisisteam (team van artsen die kinderen behandelen met gehemelte-/kaak- en/of lipspleet). Wel heeft ze eind december voor het eerst spraaklogopedie (tot nu toe kreeg ze "eet"logopedie). Vanwege haar open gehemelte kan ze bepaalde klanken niet uitspreken, zoals de b en de p. Daarbij doen wij onze tong naar het gehemelte, maar omdat bij haar het gehemelte niet gesloten is kan ze die klanken dus niet maken. Ik ben wel benieuwd hoe dat met logopedie gecorrigeerd wordt.

A.s. donderdag moet Lotte op controle bij de cardioloog in het Sophia, maar ik verwacht dat ook daar alles goed is. Tot slot gaan we op 10 december nog naar de klinisch geneticus in het Radboud. Daar is ze al eerder onderzocht om bepaalde syndromen, maar tot nu toe zijn alle uitslagen gunstig. Toch wgaan ze nog even verder zoeken, dat vind ik zelf ook wel prettig.

Lotte weegt nu 6700 gram en is 70.5 cm. Haar zusje is een kop groter, maar ik heb geen idee hoeveel ze weegt. Eigenlijk zou ik haar eens tussendoor moeten gaan wegen bij het cb...

Vieren jullie Sinterklaas?

Debje natuurlijk wel, omdat Britt al wat ouder is. Maar onze leeuwtjes en maagdjes zijn nog wel wat klein. Sint heeft hier wel een paar pakjes gebracht...
Hoi Hoi

Aventura wat een onderzoeken allemaal he, gelukkig gaat het tot nu toe goed!Ook veel succes morgen!

Wat een verschil he tussen je meiden, merk je ook verschil qua ontwikkelingen?

Wij vieren sint bij mn zusje samen met de opa`s en oa`s en andere tante en oom, wel gezellig dus!De meeste cadeautjes die ze gaan krijgen zijn trouwens kleertjes, aangezien we okomen in het speelgoed en Britt aan het einde van de aand ook weer jarig is.Komt er bij jullieook visite of gezellig met zn 4 tjes?

Tammy wat leuk dat je gaat trouwen, gefeliciteerd!!Wanneer is de grote dag?

En wat leuk pups, wel; heel erg veel werk voor jou dus.Heb je al nieuwe eigenaren voor ze kunnen vinden?

Hier alles ok, Norah wordt wel steeds brutaler en ze heeft weer wat kiesjes erbij, want voor ons gebroken nachten betekenden..

En Britt heeft haar speen in dr schoentje gedaan voor sinterklaas zodat hij hem aan een baby kon geven en het is gelukt!Het wordt echt een grote meid.

Hoe is het de rest= Merel, Maria, Miss BB
Hoi allemaal!

Wat leuk, bijna iedereen is er weer!

Deb, da's ff wat minder die gebroken nachten... Heb je al 's druppels van VSM gebruikt toevallig? Die hielpen hier heel erg goed. Die kiezen zijn echt enorm he! En wat goed van Britt, speenloos verder door 't leven .

Tammy, gefeliciteerd dat jullie gaan trouwen! Leuk is dat, ie voorpret! Wij zijn bijna 2 jaar getrouwd en ik denk er nog graag aan terug. Wat een drukte bij jullie met al die pups, maar wel leuk lijkt me dat.

Hoe doe jij dat met de kastjes? Ik heb hier nog niets beveiligd zeg maar, dus het blijft inderdaad enorm opletten en verbieden.

Aventura, wat een drukte met al die ziekenhuisbezoekjes. Toch wel spannend iedere keer denk ik. Moet Lotte nog meer operaties ondergaan voor haar gehemelte? Ik heb misschien niet goed opgelet, maar zijn jouw meisjes een één-eiige of een twee-eiige tweeling? Omdat ik ook begrepen heb dat Isabel verder goed groeit enzo.

Kleine B is weer helemaal de oude, beter nog zelfs! Hij is vandaag voor de 7e keer (ja ik hou het bij haha) naar het kdv geweest en hij vindt het er leuk! Ik kon hem vanmorgen zo in een stoel zetten daar en hij ging gelijk aan het spelen met blokken. We merken echt een verandering in hem, hij kletst enorm, kan ineens heel lief zelf spelen en is opener naar andere kindjes toe. Een goede zet dus, al met al.

Morgen gaan we voor 't eerst even langs de kapper, even wat bijpunten, want heel veel haar heeft meneer nog niet.

Zijn de andere kindjes al naar de kapper geweest?

Wij doen niet aan Sinterklaas (nog niet) maar de opa's en oma's wilden wij een kleinigheidje komen brengen. Dat mag altijd natuurlijk! :-)

2e kerstdag gaan we heerlijk een paar dagen uitwaaien met z'n 3-tjes op Texel, heb er nu al zin in!

Heb nog geen leuke baan gevonden, maar ik blijf lekker verder zoeken.

Deb, hoe is het met Danielle?
Hoi allemaal,

Zo, Sinterklaas is alweer een poosje terug naar Spanje en voordat je het al weet is het al weer kerst! Ook een gezellig tijd vind ik. De tweede kerst alweer met ons kindjes.

Debje, houdt Britt het nog vol zonder speentje? Isabel en Lotte hebben nooit veel behoefte aan een speen gehad, maar zijn dol op vingertjes sabbelen. Dat wordt straks (geen idee per wanneer dat wordt geadviseerd) ook nog een hele klus om dat af te leren.

Ongelooflijk hè, hoeveel speelgoed er al bestaat voor dreumesen, als die folders van de speelgoedwinkels ziet. Maar het leukste om mee te spelen zijn de dingen die niet mogen: deuren, keukenkastjes, afstandbediening, knopjes op de dvd-recorder, schaartjes, etc etc. Hoe vaak ik "nee, dat mag niet" op een dag roep en weer eens een kind ergens vandaan moet trekken, want luisteren doen ze natuurlijk niet

Britt is dus eind deze maand jarig? Ze wordt dan toch 3?

Miss BB, hoe was het bij de kapper, bleef kleine B netjes stilzitten? Ik ben met de meiden nog nooit naar de kapper geweest, maar ze hebben dan ook nog niet zoveel haar. Alleen Isabel krijgt zo'n matje aan de achterkant

Fijn dat het zo goed gaat met Kleine B op het kdv.

I en L zijn inderdaad een twee-eiige tweeling. Ze verschillen niet alleen qua uiterlijk maar ook qua karakter. Zo is Isabel een kat-uit-de-boom-kijker en Lotte een allemansvriendje; I een grote slaapkop en L kan maar niet ophouden met spelen. Maar in sommige dingen zijn ze wel hetzelfde, zo kunnen ze allebei heel hard gillen

Lotte zal nog 1 keer geopereerd moeten worden aan haar gehemelte (het harde gedeelte wordt dan gesloten). Afhankelijk van haar spraakontwikkeling is die operatie tussen haar 3e of 6e jaar. Voorlopig dus geen operaties meer gelukkig!

Verder waren alle controles bij de artsen goed. De geneticus heeft een verwijzing voor de oogarts gegeven, om te kunnen bepalen of Lotte een bepaald syndroom (Stickler) heeft. Verder is er op dit moment geen aanleiding om aan bepaalde syndromen te denken. Een aantal andere syndromen zijn (gelukkig!) al uitgesloten door negatieve testresultaten. Lotte ontwikkelt ze momenteel heel goed, zelfs het eten gaat steeds beter, steeds meer vast voeding. Nog wel behoorlijk gepureerd, terwijl Isabel al gewoon met de pot mee eet. Maar wat ik ben blij dat Lotte zo goed vooruit gaat . Alle zorgen zijn nu op de achtergrond en nu is het vooral genieten van die 2 meiden!

En hoe gaat het de rest van de meiden?

Morgen weer het begin van een nieuwe werkweek, dus ik duik mijn bedje in (met een mooi nieuw (foto)boek: Baby van Desmond Morris, over de ontwikkeling van kindjes van 0 tot 2 jaar en dan eens niet op de voor mij deprimerende Oei ik groei-wijze. Dat boek vind ik echt NIET leuk)

Ps: hebben jullie vrij met de kerst? Debje, jij hebt misschien wel dienst...baby's kunnen zich op ieder moment melden natuurlijk
Hallo, Meisjes

Ik schaam me diep. Maar ik heb het zo druk!!! (wie niet)

De hectische periode in de kapperszaak is nu los gebarsten. Iedereen wil mooie zijn. Extra dagen werken gaan weer van start.

Merel heeft niet zoveel mee gekregen van sinterklaas. maar ze weet wel al een beetje waar ze moet wezen voor de pepernoten.

Maar inderdaad hij is weer naar spanje toe. De resten pepernoten gaan langzaam aan op, en de chocolade letters.

kerstboom staat als een kindvriendelijk ding te staan. De breekbare ballen bovenin en de houte kerst poppetjes onderin. Ze heeft geen 1seconde naar het ding omgekeken. Ze kijkt alleen een beetje op als de lampjes aan gaan. Ik wens jullie fijne dagen toe.

Als ik jullie niet meer spreek. In iedergeval volgend jaar weer een nieuwe ronde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven