Gezondheid alle pijlers

Witte ontlasting kitten

22-09-2016 20:26 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

We hebben een nestje kittens. Met een paar gaat het niet zo goed, moeder heeft de kittens verstoten.

Ze zijn inmiddels 5 weken oud en één kitten heeft witte poep. Wel goed qua dikte (geen diarree) maar wel wit van kleur in tegenstelling tot haar broertjes. Qua voeding krijgt ze kittenmelk en een klein beetje kattenvoer (vlees).

Op internet kom ik niet veel verder. Iemand een idee? Anders bel ik morgen de dierenarts even.
Bellen inderdaad, dit is niet goed
Ik weet dat het bij mensen veroorzaakt wordt door een gebrek aan gal. Dat kan duiden op een afsluiting van de galwegen, aandoening van de lever of alvleesklier. Ik zou dus inderdaad naar de dierenarts gaan.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Sowieso bellen! Zijn het geen wormen?
Galwegprobleem. Althans bij de mens.

Naar de dierenarts ermee.
Is er misschien sprake van uitdroging? Dat kun je testen door op de schouder of het nekvelletje omhoog te trekken en als het zo blijft staan is het uitdroging.
Heb je kittenmelk van de dierenarts? Want die in de winkel is niet geschikt.
Ik heb dat 1 keer bij een kitten gezien, ik wou dat ik kon zeggen dat dat goed afliep.

Bel de dierenarts.
quote:miekemv schreef op 22 september 2016 @ 21:35:

Heb je kittenmelk van de dierenarts? Want die in de winkel is niet geschikt.Ja ik heb melk van de dierenarts
Niks aan als het niet zo goed gaat. Maar ja idd morgen met de dierenarts overleggen. Heb ze ook wel gehad van 3 tot 5 weken, eentje ligt nu naast me en hij is nu 18. Ze zijn oersterk maar als ze echt een ziekte hebben is het vaak ook menens.

Waar doen ze het niet goed in, blijven ze achter, is het gekwakkel?
quote:miekemv schreef op 22 september 2016 @ 22:52:

Niks aan als het niet zo goed gaat. Maar ja idd morgen met de dierenarts overleggen. Heb ze ook wel gehad van 3 tot 5 weken, eentje ligt nu naast me en hij is nu 18. Ze zijn oersterk maar als ze echt een ziekte hebben is het vaak ook menens.

Waar doen ze het niet goed in, blijven ze achter, is het gekwakkel?Ja, die met de witte poep is het lichtst van allemaal, ze weegt maar 270 gram. Ook minder speels, slaapt meer, snelle hartslag. Het lijkt wel alsof haar zuigreflex niet goed ontwikkeld is. We moeten haar echt pushen om te eten en ze hapt de speen meer dan dat ze dus zuigt. Nu net lijkt het iets beter te gaan, even een speels moment gehad.. Morgen bel ik de dierenarts..
quote:Lolasira schreef op 22 september 2016 @ 22:56:

[...]

Ja, die met de witte poep is het lichtst van allemaal, ze weegt maar 270 gram. Ook minder speels, slaapt meer, snelle hartslag. Het lijkt wel alsof haar zuigreflex niet goed ontwikkeld is. We moeten haar echt pushen om te eten en ze hapt de speen meer dan dat ze dus zuigt. Nu net lijkt het iets beter te gaan, even een speels moment gehad.. Morgen bel ik de dierenarts..Ach jeetje, nee dat klinkt niet goed. Met 5 weken moeten ze zelfstandig kunnen eten.
De moeder kan ze verstoten als ze niet gezond zijn, aan de andere kant ben je al een eind op weg als ze al 5 weken zijn.
Ik snap niet dat je niet al bij de da bent geweest. . Beestje is duidelijk niet in orde.
Hoe is het verlopen?
Hoe is het gegaan??
Ik ben naar de dierenarts geweest. Ze bleek een infectie aan haar longen te hebben en haar lichaamstemperatuur was veel te koud, maar 35 graden (ondanks dat ze onder de warmtelamp lag) De witte ontlasting was niet levensbedreigend volgens de DA. De DA zei dat we met antibiotica en sondevoeding eventueel nog zouden kunnen kijken of het beter werd maar hij achtte de kans 25% dat ze het uiteindelijk zou overleven. We hebben besloten haar te laten inslapen. Het was heel verdrietig..
quote:Louise70 schreef op 22 september 2016 @ 23:40:

Ik snap niet dat je niet al bij de da bent geweest. . Beestje is duidelijk niet in orde.We hebben haar pas sinds een week gevonden en zijn direct bij de dierenarts geweest, moesten het eerst aankijken met voeding etc.
Ok. Sterkte met het verlies!
Bah, wat naar, sterkte !
quote:Lolasira schreef op 23 september 2016 @ 14:15:

[...]

We hebben haar pas sinds een week gevonden en zijn direct bij de dierenarts geweest, moesten het eerst aankijken met voeding etc.gevonden? waar?
Ach wat jammer zeg, zo'n ukkie. Sterkte!!
Ik hoop dat het met haar broertjes goed gaat.
quote:feeks schreef op 23 september 2016 @ 15:23:

[...]

gevonden? waar?Bij ons op de boerderij, op de deel. Daar hebben we veel katten maar die geven we alleen voer, verder zijn het echt boerderijkatten die niet tam zijn enzo.
Ah.. wat ontzettend sneu

Ik hoop dat de rest van het nestje het goed gaat doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven