Gezondheid alle pijlers

Yes! de mirena is eruit!

02-12-2008 21:52 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk eindelijk eindelijk! Na ruim twee maanden fulltime buikpijn, vele doosjes ibuprofen en een depressie die de kop opstak heb ik de knoop doorgehakt en ben ik vanmiddag naar de huisarts geweest om de mirena eruit te laten halen. En ik ben opgelucht, sindsdien GEEN pijn meer gehad, gewoon helemaal niet. Nu maar terug naar de condooms blijkbaar ben ik gewoon niet geschikt voor iets met hormonen erin (en sowieso niet voor iets in m'n baarmoeder). Maargoed, ga er vanuit dat ik de komende jaren door kom met condooms en zonder kinderen
Als ik dit allemaal lees dan denk ik: die van mij moet er ook uit. Ik ben een paar weken geleden al eens terug geweest bij de huisarts en hij kon me niet garanderen dat ik me na het eruit halen weer beter ging voelen. Of het ECHT aan de Mirena ligt. Hij zei: probeer het nog een paar maanden en als je het dan nog wilt kom dan terug dan halen we em eruit. En dan las ik zonet in een van de vele mirenatopics dat je wel een eisprong hebt en dat het eitje zelfs bevrucht kan worden maar dat het niet kan nestelen. Ik vind dit, gevoelsmatig dus, een heeeeel vervelend idee.

En ook denk ik: als de mirena eruit is, wat moeten we dan? Manlief wil gesteriliseerd worden, maar daar gaat huisarts nooit mee akkoord, veel te jong voor. ( We hebben al wel 2 kinderen en daar blijft het wat ons betreft ook bij ) Pil is vanwege de hormonen ook geen optie....

Ik denk er nog eens over na.
gewoon een andere huisarts zoeken.

of aandringen, doorzeuren en proberen naar een uroloog doorverwezen te worden.
Hij is er nu bijna twee weken uit en echt, voel me veel beter en geen buikpijn meer dus ben er wel blij mee. Baal alleen van het feit dat we als anticonceptie niet meer dan condooms kunnen gebruiken momenteel. Ik wil wel iets erbij als pessarium of femcap maar wil momenteel het niet laten aanmeten want er is wel ff genoeg in m'n vagina gewroet (tsja, sorry voor de bewoordingen). Ik ga trouwens een apart topic openen om hier iets meer over te weten te komen.

Oja wat betreft de sterilisatie van je man, hoe oud is hij dan? Ik denk dat je best naar een andere arts kan gaan als hij er zeker van is, niet alle artsen zullen er moeilijk over doen denk ik.
Gaat dat echt zo snel Elmira? Dat je je binnen 2 weken al zoveel beter voelt? Wauw. Wat lekker voor je!

Kan me voorstellen dat je er nog wat bij wilt naast condooms hoor. Is hier hetzelfde. Kan alleen nog niet echt bedenken wat dan precies. Zonder hormonen. En zo'n pessarium lijkt me nou ook niet je van het... Elke keer dat gedoe met inbrengen. Of zou je daar gewoon aan moeten wennen?

Onze huisarts is verder een hele fijne dokter hoor, die gaan we niet inwisselen. Ik kan me ook best voorstellen dat er bezwaar tegen is qua leeftijd. Het is natuurlijk een behoorlijk definitieve oplossing. Mijn man wordt trouwens nog een paar jaar geen 30 dus ja, dat is jong.

Ik heb trouwens als bijwerkingen/klachten van de Mirena:

Veel hoofdpijn

Buikpijn op de raarste momenten ( voorheen die buikpijn alleen vlak voor het ongesteld worden )

Somber/paniekerig/down gevoel

Bloedverlies ( veel en vaak )

En dan dat verhaal wat ik gisteren ontdekte: dat je eitjes wel gewoon bevrucht kunnen worden... Heel raar idee vind ik dat...
Ja dat van die bevruchte eitjes is inderdaad een apart verhaal, maar die nestelen niet in, dus je hoeft niet bang te zijn dat je toch zwanger raakt.

Ik had persoonlijk ook verwacht dat het langer zou duren voor dat depri gevoel weg zou zijn, maar ik voel me nu al een stuk beter. Het verschilt natuurlijk ook per persoon. Natuurlijk wordt je van veel buikpijn, bloedverlies en hoofdpijn ook niet blij en dat zal wel meespelen, dat is vrij snel weg als de mirena eruit is (blijft nog heel even nabloeden, wat logisch is).
Ben inmiddels 3 weken zonder Mirena en ik moet zeggen: "nature is taking back control again!" Ben inmiddels voor de eerste keer weer ongesteld geworden (wel vreemd gevoel na vier jaar...) en het klinkt misschien heel maf, maar het voelt gewoon goed. Ik had niet verwacht dat moedertje natuur zo snel alles weer op orde zou hebben en dat ik zo snel weer ongesteld zou worden, maar schijnbaar werkt het zo wel. Ik voel me ook wat meer in het leven staan qua emoties. Het is nog niet zo als het ooit geweest is (maar ik ben natuurlijk ook ouder (volwassener?) geworden) maar ik merk wel verbetering en ik merkte gisteren zelfs dat ik weer zin had in vrijen. En dat is me het laatste 3/4 jaar echt niet eerder gebeurd. Ik ben erg tevreden over mijn keuze geweest om hem te laten verwijderen. En gelijk sterilliseren was ook een goede keuze: ik hoef me geen zorgen meer te maken om een ongewenste zwangershap.

@Elmime: hoe lang draag je de mirena nu? Ik weet dat het wel even duurt voordat je lichaam hem accepteerd, maar na een half jaar "proberen" zou voor mij de maat wel vol zijn. Succes met je keuze. (ennuh..... een huisarts mag toch niet beslissen of je man zich wel of niet wil laten helpen? Dat is en blijft toch altijd nog zijn eigen keuze? Ik zou een goed gesprek aangaan met die man/ vrouw en duidelijk maken dat dat is wat jullie willen.)
Elmira, nee je wordt niet zwanger maar wel bevrucht. Weet niet waarom maar vind het een raar idee. Wat fijn dat je je zo snel beter voelde! Ben benieuwd hoe dat bij mij zal gaan dan. Ik hoop ook zo snel. : ) En dan hoop ik dat die "watten deken " die over me heen ligt ook verdwijnt zodat ik me weer lekker mezelf ga voelen.

Fretje, ik draag de mirena nu 3 maanden. Ik weet dat het even duurt voor het geaccepteerrd wordt maar ik ben het gewoon zat. En als ik dan overal verhalen hoor/lees van mensen die na maanden/jaren nog dat gevoel van afgevlakte emoties ed hadden dan denk ik: waarom zou ik me nog langer ellendig laten voelen als het toch niet over gaat? Eruit met het ding. Fijn dat het met jou ook snel weer beter ging! Handig dat je meteen gesteriliseerd bent trouwens, hoef je je daar ook geen zorgen meer om te maken.

Tja ik weet niet of een huisarts dat niet mag beslissen... Echt geen idee. Maar mijn man moet vanmiddag met ons dochtertje heen dus dan gaat hij meteen er naar vragen. Ben benieuwd!
ik zweer juist bij de mirena spiraal...ik was de pil zo zat..heb aan zoveel pillen gezeten en werd steeds misselijk.totdat iemand zei. probeer de mirena spiraal..vanaf dag 1 happy.moet volgend jaar een nieuwe zetten omdat ik hem al 4 jaar heb.
@ Elmime: de huisarts mag dit niet voor jou beslissen maar hij/zij mag wel zelf bepalen of hij/zij het wil doen of jou wil doorverwijzen. Een dokter moet natuurlijk mensen beter maken, maar hoeft niet iets te doen waar hij/zij niet achter staat (dit is bv ook met abortussen soms een heel punt, deze worden in het Radboud Ziekenhuis bv niet uitgevoerd ivm de katholieke achtergrond, de dokter hoeft trouwens jou ook niet door te verwijzen naar iemand die het wel wil/kan). Je zult dan zelf op zoek moeten naar iemand anders die je wel kan helpen.
Hoi!

Twee jaar geleden heb ik mijn mirena-spiraal laten plaatsen. Eerste tijd ging t heel goed. Mn menstruatie bleef in mn eigen cyclus, alleen dan meerder hevig (en t was al bijna niets;)).

Toen viel het weg, helemaal. Vond ik eerlijk gezegd vervelender dan dat ik van te voren had bedacht, maar goed, kon er prima mee leven. Laatste twee maanden opeens non stop bloedverlies.. Mn huisarts zei dat het soms voorkomt dat de "eigen" hormonen zich er weer mee gaan bemoeien, en boven de hormonen van de mirena uitkomen.. Wat bij mij dus t geval was. De huisarts heeft toen aangeraden om hem te verwijderen, omdat de kans dat het weer beter zou gaan redelijk klein was. Dusss hij is eruit! En moet ik eerlijk zeggen: wat een opluchting :D. Alleen.. wat nu? Ik heb een recept meegekregen voor de microgynon 20 (was in eerste instantie gestopt met de 30 variant omdat ik een onregelmatig leven had ivm werk). Eerst even mn menstruatie weer opgang brengen, en dan toch maar weer pillen..
Yes de mirena gaat eruit!

De huisarts heeft ingestemd met sterilisatie.

De mirena gaat er uit.

Zit nu alleen even te bekijken wanneer! T liefst zo snel mogelijk, maar is het verstandig met de feestdagen voor de deur?

Hadden jullie er last van toen ie er net uit was? In de zin van heel veel bloedverlies/buikpijn... dingen moeten laten?
Neuh, ik had de rest van de dag een maandverbandje nodig en ik was ongesteld dus de twee dagen erna ook nog. Geen buikpijn meer gehad ofzo. Ik zou het gewoon zo snel mogelijk laten doen
quote:Elmime schreef op 19 december 2008 @ 08:46:

Yes de mirena gaat eruit!

De huisarts heeft ingestemd met sterilisatie.

De mirena gaat er uit.

Zit nu alleen even te bekijken wanneer! T liefst zo snel mogelijk, maar is het verstandig met de feestdagen voor de deur?

Hadden jullie er last van toen ie er net uit was? In de zin van heel veel bloedverlies/buikpijn... dingen moeten laten?Nee hier echt nergens last van!!!! Geen pijn (ook niet met verwijderen, zo gepiept) en geen buikpijn of bloedverlies. Misschien een heeeeeel klein druppeltje.
Klinkt goed!

Heb de afspraak staan: maandagmorgen half 9 gaat ie er uit!!

Ben benieuwd, hoop dat ik net zo weinig klachten heb met t verwijderen.

Ik laat nog even wat van me horen maandag/dinsdag.
quote:Elmime schreef op 19 december 2008 @ 15:34:

Klinkt goed!

Heb de afspraak staan: maandagmorgen half 9 gaat ie er uit!!

Ben benieuwd, hoop dat ik net zo weinig klachten heb met t verwijderen.

Ik laat nog even wat van me horen maandag/dinsdag.Waar laat je hem verwijderen? Kan dat bij de huisarts?
Ja dat kan gewoon bij de huisarts. die heeft de mirena ook geplaatst bij mij.
Ik heb gisteren ook mijn Mirena laten verwijderen. Hij (of zij) heeft er welgeteld 7 weken in gezeten. Bij de nacontrole bleek hij scheef te zitten, niet goed geplaatst. Ik verwachtte al zoiets, want ik bleef last van stekende pijn houden. Daarnaast voelde ik me sinds de plaatsing ook af en toe somber en paniekerig. En nu is ie eruit! Wel middels een hysterscopie (buis die door de baarmoedermond naarbinnen ging met camera om spiraal te zoeken en tang om hem eruit te halen), maar ik ben opgelucht!! Nu nog een goede lange-termijnoplossing om niet zwanger te raken.
Hallo! Jullie berichten klinken goed, ik geloof dat mijn mirena er ook maar uit moet, toch ben ik wel benieuwd of er meiden of vrouwen zijn die mijn klachten herkennen.

Ik heb de mirena nu ruim 3 maanden, en ben er eigenlijk nog helemaal niet blij mee geweest. Erge buikpijnen, geen cyclus meer en continu bruine afscheiding. Sinds twee weken heb ik nu echt erge buikpijnen, varierend van menstruatiepijn, hevige pijn zoals bij het plaatsen tot aan rare en vage steken vanuit mijn vagina, die uitstralen naar onderen.

Hiervoor had een eventjes een koperspiraal, maar die was uitgezakt en gaf wel heel erge hevige menstruaties. Tussen beide spiralen in raakte ik per ongeluk zwanger wat uitmondde in een miskraam. De rare steken aan de onderkant/ zijkant (vanuit de vagina richting schaamlip en lies, tis echt nogal vaag) had ik ook toen ik zwanger raakte en die kon de gynnaecoloog toen ook al niet plaatsen. Ik ben btw nu niet zwanger, heb het weekend een test gedaan. Zijn er meer vrouwen of meiden die dit herkennen. Ik lees graag jullie reacties!

Groet A
Die rare steken had ik ook met de mirena, ik snap wel wat je daarmee bedoelt. Ik weet niet wat het zijn, ik ging er gewoon vanuit dat m'n baarmoeder zat te spasten omdat ie de spiraal niet leuk vond. Sinds de mirena eruit is heb ik het nog wel een paar keer een beetje gevoeld, maar ben nu alweer een keer 'gewoon' ongesteld geweest en het eigenlijk nauwelijks meer gevoeld. En hier trouwens nooit een zwangerschap meegemaakt (hoop ik ook even zo te houden).
Hoi ik heb nu in totaal bijna 9 jaar de mirena.. De eerste keer zat hij meer dan 6 jaar, deze zit in mrt nu 3 jaar.

Maar het laatste half jaar heb ik veel last ervan.. Zoals ook vandaag.. Hevige krampen, hoofdpijn een vervelend humeur..

Ben er ook over aan het nadenken om het ding er maar uit te laten halen..

Ben 37 en mss dat er nog een kindje in de planning zit. Hoe meer ik over de mirena lees des te meer ik de klachten herken. Dus toch maar eens een afspraak met gyneacoloog maken...
Hij is er nu bij mij bijna 3 weken uit en ik ben BLIJ!

Kan al heel goed verschil voelen en merken en ben echt heeeel blij dat ik het gewoon gedaan heb.
Ik heb in september 2009 na de geboorte van mijn 2e zoontje een spiraaltje laten plaatsen we twijfelde nog of er een 3e zou komen.

Die komt er dus niet maar ik had weinig klachten dus afgesproken dat als ie eruit zou gaan mijn man gesteriliseerd zou worden.

Vorige maand ineens giga buikpijn uren beneden gezeten van de pijn en 3 weken aan 1 stuk gevloeid. Voor mijn gevoel had ik ook het idee dat ik zwanger was maar ja dat kon niet want ik had een spiraaltje. Na 3 dagen buikpijn naar de huisarts geweest kon niks vinden maar moest toch een echo laten maken kon 2 weken later pas terecht ondertussen bleef de pijn en het vloeien. De 2e week dacht ik echt dat ik een miskraam had (met wat eruitkwam enzo) heb al eerder een paar miskramen gehad dus ik dacht echt dat het zo was maarja dat kon toch helemaal niet.

Eindelijk kon ik naar de gyneacoloog bleek het spiraaltje uitgezakt te zijn en het gedeelte dat de hormonen afgeeft zat in de baarmoederhals ipv de baarmoeder zelf en aan de hand van de bloedproppen die er zaten kon de gyn opmaken dat ik dus wel degenlijk een miskraam had gehad.. Hij heeft ook meteen de spiraal eruit gehaald maar vroeg wel doodleuk wil je een nieuwe nou nog niet misschien mannetje lief mag nu een afspraak gaan maken nu is het zijn beurt.
Ik kan echt de Gynefix van harte aanbevelen, ideaal!
Ik heb in december mijn Mirena laten verwijderen na een bak ellende. Het begon al met het plaatsen. Dat gebeurde vrij kort na de bevalling (5 weken meen ik) en daarna heb ik nog 9 maanden gebloed. Het eerst ehalf jaar dagelijks, toen werd het langzaam minder. Net toen ik dacht, ik laat hem eruit halen, stopte het gelukkig.

Verder had ik ineens te kampen met migraine aanvallen als ik ongesteld moest worden. Soms had ik een bloeding van 2 dagen, soms niet maar de migraine was er elke 4 weken. Stom, maar de link met de Mirena legde ik nog niet. Tot ik ging terugrekenen wanneer die aanvallen waren begonnen, 2,5 jaar geleden, verrek! Sinds toen had ik de Mirena.

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb sinds december geen migraine aanvallen meer gehad (halleluja!!). Sinds deze week ben ik weer aan de pil, want condooms zijn bij ons geen succes. Maar ik wilde gewoon even 'anticonceptieloos' zijn. Hopelijk komt de migraine niet meer terug, maar ik heb jarenlang de pil geslikt naar alle tevredenheid.

Ik hoop dat je van je klachten af bent nu de Mirena eruit is!
En inderdaad, het afgevlakte gevoel, ik voelde me net een ijsklomp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven