Yes! de mirena is eruit!
dinsdag 2 december 2008 om 21:52
Eindelijk eindelijk eindelijk! Na ruim twee maanden fulltime buikpijn, vele doosjes ibuprofen en een depressie die de kop opstak heb ik de knoop doorgehakt en ben ik vanmiddag naar de huisarts geweest om de mirena eruit te laten halen. En ik ben opgelucht, sindsdien GEEN pijn meer gehad, gewoon helemaal niet. Nu maar terug naar de condooms blijkbaar ben ik gewoon niet geschikt voor iets met hormonen erin (en sowieso niet voor iets in m'n baarmoeder). Maargoed, ga er vanuit dat ik de komende jaren door kom met condooms en zonder kinderen
dinsdag 17 augustus 2010 om 13:45
Hoi, ik heb zo ongeveer alles gehad wat betreft anticonceptie:
koperspiraal ( ben ik zwanger bij geworden)
mirena ( erge buikpijn en zo depressief als een deur)
3 pillen geprobeerd ( angst en depressie door hormonen)
nuvaring ( pijnlijke borsten en wederom depressie)
Nu heb ik de neiging tot depressie maar de hormonen geven me het juiste zetje om er ook daadwerkelijk in te gaan zitten. Voor mij dus geen hormonen meer!!! Hoe weinig er ook in zit, als je er gevoelig voor bent triggert zelfs een kleine hoeveelheid je systeem.
Ik gebruik nu condoom en wil persona gaan proberen.
Lastig lastig allemaal!
koperspiraal ( ben ik zwanger bij geworden)
mirena ( erge buikpijn en zo depressief als een deur)
3 pillen geprobeerd ( angst en depressie door hormonen)
nuvaring ( pijnlijke borsten en wederom depressie)
Nu heb ik de neiging tot depressie maar de hormonen geven me het juiste zetje om er ook daadwerkelijk in te gaan zitten. Voor mij dus geen hormonen meer!!! Hoe weinig er ook in zit, als je er gevoelig voor bent triggert zelfs een kleine hoeveelheid je systeem.
Ik gebruik nu condoom en wil persona gaan proberen.
Lastig lastig allemaal!
woensdag 18 augustus 2010 om 11:09
Nou heb ook 2 jaar nuvaring gebruikt,nooit meer. Kreeg moordgedachtes om mijn vriend en ook mijn kat om zeep te brengen. Heel erg. Ben gelijk over gegaan en nu een jaar op de Yazz. Maar daar ben ik heel erg moe door en heel vaak hoofdpijn. Die ik vroeger nooit had. Binnenkort wordt de zaadleider bij mijn vriend doorgeknipt. Eindelijk weer hormoonvrij. Ben zelf 40 dus aan kinderen willen we niet meer beginnen.
zondag 22 augustus 2010 om 23:30
Het valt me op dat sommige mensen de mirena al héél snel laten verwijderen, bijvoorbeeld omdat ze 'wel een maand' last hebben van wat spotting. Is jullie dan niet door je arts verteld dat het 3 tot 6 maanden kan duren voor je lichaam gewend is aan de mirena?
Ik had trouwens geluk. 2 a 3 week een opgeblazen buik en af en toe wat pijn, daarna niets meer. Ik ben ook nauwelijks meer ongesteld, zo nu en dan een dag of 2 een paar druppeltjes, dat is het wel. Verder geen buikpijn, geen rare emoties, etc. Ideaal.
Ik had trouwens geluk. 2 a 3 week een opgeblazen buik en af en toe wat pijn, daarna niets meer. Ik ben ook nauwelijks meer ongesteld, zo nu en dan een dag of 2 een paar druppeltjes, dat is het wel. Verder geen buikpijn, geen rare emoties, etc. Ideaal.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson