Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties, deel V

29-04-2016 17:52 3007 berichten
Deel I, II, III en deel IV zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen

Uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten. Als je je hier niet aan kan houden, word je gestaft en dan kan je een ban krijgen.

Zo is inmiddels wel duidelijk dat er verschillend gekeken wordt naar het wel of niet betalen van de wc-dame en ook dat het wel of niet hoofdelijk omslaan van een rekening in de horeca zowel gierige als niet gierige kanten heeft. Gelieve deze oude koeien hier met rust te laten.

De link naar deel IV: KLIK, met daarin links naar de eerdere delen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 21 september 2016 @ 20:29:

Tja, je wil toch dat je partner succesvol is. En geld hebben (hoeft niet stinkend rijk te zijn, maar gewoon zichzelf kunnen onderhouden) is toch wel een soort van graadmeter.

Ik bedoel, je kan wel een geweldig muzikant of schilder zijn, als je je moet laten onderhouden door je vriendin of moeder dan is dat best wel sneu.Eens.
Nou ja.... Had een feestje vanavond, maar ik heb een ziek kind. Meld ik me netjes af, krijg ik een rekening van 25 euro pp. Want ik had een maand geleden moeten afzeggen.

Niets bijzonders, dat feestje.

Als ik nu het cadeau ook niet geef, ben ik dan ook gierig? Aan de ene kant wil ik mezelf niet laten kennen, maar ja, die €25 pp is al meer dan het cadeau heeft gekost. Dus ik denk toch maar dat ik het cadeau maar aan een ander geef.
Zonder oorzaak geen gevolg
quote:polkat schreef op 24 september 2016 @ 10:24:

Nou ja.... Had een feestje vanavond, maar ik heb een ziek kind. Meld ik me netjes af, krijg ik een rekening van 25 euro pp. Want ik had een maand geleden moeten afzeggen.

Als ik nu het cadeau ook niet geef, ben ik dan ook gierig? Aan de ene kant wil ik mezelf niet laten kennen, maar ja, die €25 pp is al meer dan het cadeau heeft gekost. Dus ik denk toch maar dat ik het cadeau maar aan een ander geef.Huh? Gaat het om gewoon een feestje bij iemand thuis? Of is het een uitje waarvoor die kosten gemaakt moeten worden (bijv een reservering voor een minimum aantal personen)?
quote:polkat schreef op 24 september 2016 @ 10:24:

Als ik nu het cadeau ook niet geef, ben ik dan ook gierig? Aan de ene kant wil ik mezelf niet laten kennen, maar ja, die €25 pp is al meer dan het cadeau heeft gekost. Dus ik denk toch maar dat ik het cadeau maar aan een ander geef.Ik had juist het cadeau wel gegeven en die 25 euro niet. Als jezelf wel was heengegaan hadden ze toch ook die 25 euro voor jou betaald? Of moeten alle gasten voor zichzelf betalen?
Wist je dat het feest voor iedereen 25 euro zou zijn? Dan zou ik idd bij laat afzeggen gewoon betalen, anders moet de rest jouw deel betalen
quote:-NummerZoveel- schreef op 24 september 2016 @ 10:30:

[...]

Huh? Gaat het om gewoon een feestje bij iemand thuis? Of is het een uitje waarvoor die kosten gemaakt moeten worden (bijv een reservering voor een minimum aantal personen)?

Nope, gewoon een feest bij iemand thuis. Ze hebben kosten moeten maken omdat ze een bbq willen doen. En dat hebben ze al besteld. Dus betalen.

Als ik een feest geef, en mensen kunnen niet, mogen ze de volgende dag komen om mee de restjes op te maken
quote:diedietje schreef op 24 september 2016 @ 10:40:

Wist je dat het feest voor iedereen 25 euro zou zijn? Dan zou ik idd bij laat afzeggen gewoon betalen, anders moet de rest jouw deel betalenNee, het is een gewoon (jubileum) feestje. Dus niemand betaalt, behalve degene die het feest geeft. Maar hij wil alleen betalen voor mensen die komen. dus als je afbelt, mag je je eigen bbq betalen. Die hij waarschijnlijk dan morgen lekker zelf (gratis) kan opeten
quote:polkat schreef op 24 september 2016 @ 10:46:

[...]

Nee, het is een gewoon (jubileum) feestje. Dus niemand betaalt, behalve degene die het feest geeft. Maar hij wil alleen betalen voor mensen die komen. dus als je afbelt, mag je je eigen bbq betalen. Die hij waarschijnlijk dan morgen lekker zelf (gratis) kan opeten

Hahahaha, oh hij meende het.

Mafklapper
Laat dan jouw man vanavond voor het feest even die 25 euro brengen en jullie deel ophalen, eens kijken hoe ze reageren.. Heb jij morgen ook lekker bbq met het mooie weer.
quote:eva-luna schreef op 24 september 2016 @ 10:58:

Laat dan jouw man vanavond voor het feest even die 25 euro brengen en jullie deel ophalen, eens kijken hoe ze reageren.. Heb jij morgen ook lekker bbq met het mooie weer.Precies! Heel benieuwd hoe daar op gereageerd wordt.

Laat dan jouw man vanavond voor het feest even die 25 euro brengen en jullie deel ophalen, eens kijken hoe ze reageren.. Heb jij morgen ook lekker bbq met het mooie weer.Oh, dat vind ik wel een hele goeie! Zou ik doen, denk ik

Laat dan jouw man vanavond voor het feest even die 25 euro brengen en jullie deel ophalen, eens kijken hoe ze reageren.. Heb jij morgen ook lekker bbq met het mooie weer.Wat een goede tip!! Ik ga hier over nadenken!
Haha 25 euro moeten betalen omdat je je afmeldt voor een feestje
quote:Captain_Obvious schreef op 24 september 2016 @ 12:00:

Haha 25 euro moeten betalen omdat je je afmeldt voor een feestje

Ook nog eens per persoon.

Wel een luxe bbq dan, zeg tegen je man dat hij vooral niet vergeet ook wat (fris)drank mee te nemen
quote:geluksolifantje schreef op 24 september 2016 @ 12:05:

[...]

Ook nog eens per persoon.

Wel een luxe bbq dan, zeg tegen je man dat hij vooral niet vergeet ook wat (fris)drank mee te nemen

Wauw. Dat is wel een heel luxe barbecue inderdaad

Maar dat durf je toch niet te vragen? Als je dat niet van tevoren gemeld hebt?

Op mijn bruiloft presteerden mensen het ook om de dag van tevoren toch nog af te melden (geen oppas - alsof je dat niet eerder weet). Ja dan kan ik ook niet meer het aantal personen aanpassen.

Maar ik heb nooit bedacht dat ik dat gewoon kon doorberekenen
quote:Captain_Obvious schreef op 24 september 2016 @ 12:07:

[...]

Wauw. Dat is wel een heel luxe barbecue inderdaad

Maar dat durf je toch niet te vragen? Als je dat niet van tevoren gemeld hebt?

Op mijn bruiloft presteerden mensen het ook om de dag van tevoren toch nog af te melden (geen oppas - alsof je dat niet eerder weet). Ja dan kan ik ook niet meer het aantal personen aanpassen.

Maar ik heb nooit bedacht dat ik dat gewoon kon doorberekenen Update, want ik wilde hem toch nog even laten weten hoe ik erover dacht: ik heb hem een screenshot (namen weg) van dit forum gestuurd, met alle rollende lachers. Per kerende post kreeg ik een excuus en dat er al zoveel hadden afgezegd en dat hij het niet zo meende..... Dank jullie wel!!!
Kan me ergens wel voorstellen dat je baalt als iemand bij bbq zomaar afzegt...

Zeker als er ineens veel meer zijn..altijd die eeuwige afhakers is ook bloedirritant
quote:polkat schreef op 24 september 2016 @ 12:11:

[...]

Update, want ik wilde hem toch nog even laten weten hoe ik erover dacht: ik heb hem een screenshot (namen weg) van dit forum gestuurd, met alle rollende lachers. Per kerende post kreeg ik een excuus en dat er al zoveel hadden afgezegd en dat hij het niet zo meende..... Dank jullie wel!!! Hahaha stoer!
quote:polkat schreef op 24 september 2016 @ 12:11:

[...]

Update, want ik wilde hem toch nog even laten weten hoe ik erover dacht: ik heb hem een screenshot (namen weg) van dit forum gestuurd, met alle rollende lachers. Per kerende post kreeg ik een excuus en dat er al zoveel hadden afgezegd en dat hij het niet zo meende..... Dank jullie wel!!!

Als die persoon een paar zinnen kopieert in Google, weet hij zo over welk forum het gaat, onder welke nick jij hier post, en kan hij ev. middels jouw vorige posts dingen over jou te weten komen waarvan je liever niet hebt dat hij ze weet.

Probeer maar 's: een aantal zinnen tussen " door google gooien en kijken wat eruit komt.

Ben zelf ooit op zo'n manier 'ontmaskerd' op een ander forum door iemand uit mijn irl omgeving, vandaar even de waarschuwing.
quote:Sweety2015 schreef op 24 september 2016 @ 12:47:

Kan me ergens wel voorstellen dat je baalt als iemand bij bbq zomaar afzegt...

Zeker als er ineens veel meer zijn..altijd die eeuwige afhakers is ook bloedirritantBen ik met je eens, maar in dit geval gaat het om een ziek kind waardoor ze niet kan gaan. Dus niet 'zomaar'. Daarbij weet je toch eigenlijk wel dat er altijd wel last minute afzeggers zijn helaas, dan doe je de rest van het spul toch in je diepvries? niet te moeilijk doen hoor
Een ziek kind is overmacht dus terecht dat ze niks hoeft te betalen.

Wel irritant die afzeggers. Ik heb laatst op een verjaardag gezeten waar zo'n 20 tot 25 man zouden komen en we uiteindelijk met zn 10en zaten. Heel erg sneu voor die vriendin, nog los van de boodschappen die ze voor niks gehaald had. Ik snap dat nooit zo goed... zeggen dat je wel komt, mensen houden rekening met je, en dan gewoon niet op komen dagen?
Pivot! PIVOT!!!
Bij de personeelsvereniging op mijn werk is het inmiddels standaard-procedure om voor de meest onbenullige dingen een bedrag bij inschrijving te vermelden. Als je daar dan komt, wordt meteen verteld dat het gratis is en dat je het geld lekker in eigen zak mag houden.

De enige reden dat dat bedrag in eerste instantie vermeld stond is dus om te voorkomen dat drie miljoen mensen zich aanmelden en vervolgens te lam zijn om op te komen dagen. Er stonden namelijk keer op keer tien natuurgidsen/instructeurs/vissersboten klaar voor uiteindelijk een handjevol mensen. Zonde geld!
Ontzettend aso om op t laatste moment af te zeggen. Mensen geven vaak behoorlijk wat geld uit aan eten en drinken en als mensen dan niet op komen dagen vind ik t wel logisch dat ze dan hun deel betalen. In t geval van ziek kind snap ik dat kind niet meekomt, maar 1 van de volwassenen kan toch gaan?
quote:feeks schreef op 24 september 2016 @ 16:08:

Ontzettend aso om op t laatste moment af te zeggen. Mensen geven vaak behoorlijk wat geld uit aan eten en drinken en als mensen dan niet op komen dagen vind ik t wel logisch dat ze dan hun deel betalen. In t geval van ziek kind snap ik dat kind niet meekomt, maar 1 van de volwassenen kan toch gaan?Ik ging maar alleen, man had andere afspraak. Anders gaat er inderdaad gewoon 1 alleen. Helemaal waar.
quote:MonicaG schreef op 24 september 2016 @ 12:54:

[...]

Als die persoon een paar zinnen kopieert in Google, weet hij zo over welk forum het gaat, onder welke nick jij hier post, en kan hij ev. middels jouw vorige posts dingen over jou te weten komen waarvan je liever niet hebt dat hij ze weet.

Probeer maar 's: een aantal zinnen tussen " door google gooien en kijken wat eruit komt.

Ben zelf ooit op zo'n manier 'ontmaskerd' op een ander forum door iemand uit mijn irl omgeving, vandaar even de waarschuwing.Dank! ik bedacht me dat ook. Maar goed, geeft niet. Ik heb even nagedacht en vind het niet erg dat deze persoon mijn nick weet. Ben niet heel geheimzinnig over mijn leven en doe hier volgens mij geen uitspraken die ik irl niet zou doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven