Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties, deel V

29-04-2016 17:52 3007 berichten
Deel I, II, III en deel IV zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen

Uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten. Als je je hier niet aan kan houden, word je gestaft en dan kan je een ban krijgen.

Zo is inmiddels wel duidelijk dat er verschillend gekeken wordt naar het wel of niet betalen van de wc-dame en ook dat het wel of niet hoofdelijk omslaan van een rekening in de horeca zowel gierige als niet gierige kanten heeft. Gelieve deze oude koeien hier met rust te laten.

De link naar deel IV: KLIK, met daarin links naar de eerdere delen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Manonna schreef op 03 oktober 2016 @ 23:29:

Ik had ooit een collega die de ene dag zijn broodtrommel vol suiker en melkzakjes mee naar huis nam en de andere dag een WC rol. En dat ging dagelijks door.Gebeurt bij mij op het werk ook. Daarnaast is er iemand die de melkpakken voor de cappuccino mee neemt.
quote:TGIF schreef op 03 oktober 2016 @ 23:43:

[...]

Ik vind jou in dit verhaal ook best gierig. De deur was "immers al open" omdat je hem open hield.

De deur ging open en viel niet dicht. Ik liep dus naar binnen omdat er binnen ook meerdere wc's waren. Wat had ik dan moeten doen? Deur dicht smijten, geld inwerpen en de deur dan weer openen? Dat staat ook zo raar, overdreven het brave kind uithangen en geldverspilling. Het is absoluut niet alsof ik meteen achter de vrouw aanschoof of zelfs als een gek de deur greep om hem open te houden.

Ik stond bij de wc en de deur stond open. Nadat ik enkele tellen had gewacht ging ik naar binnen.
Wat je imo had moeten doen is, voordat die mevrouw iets kon zeggen over geld, haar aanbieden om wat te betalen, vragen of ze wat voor je kon wisselen of zo.
Ach om 25 cent dat gaan aanbieden zou ik echt overdreven vinden als het toevallig zo loopt. Ik zou het in me broek doen van het lachen als iemand me dat zou aanbieden (gelukkig was de wc in dat geval dan dichtbij).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Al dat meenemen van bedrijven is gewoon diefstal..wat een aso s zeg
Daar kun je voor ontslagen worden
quote:boebezoebe schreef op 04 oktober 2016 @ 23:13:

Ach om 25 cent dat gaan aanbieden zou ik echt overdreven vinden als het toevallig zo loopt.Vind ik ook hoor. Er zijn ergere dingen om je druk om te maken.

Ik had ooit een collega die de ene dag zijn broodtrommel vol suiker en melkzakjes mee naar huis nam en de andere dag een WC rol. En dat ging dagelijks door.Bij dit soort mensen weet ik vaak niet wat ik erger vind, de diefstal(len) an sich of het totale gebrek aan schaamte/eergevoel.
quote:lemoos2 schreef op 04 oktober 2016 @ 23:31:

[...]

Bij dit soort mensen weet ik vaak niet wat ik erger vind, de diefstal(len) an sich of het totale gebrek aan schaamte/eergevoel.

Het is allebei even erg.

Bij mij op het werk is het ook zo. Ik zit op een afdeling met enkel goed verdienende werknemers en toch. We hadden eerst altijd een doos met printerpapier naast de printer staan om bij te vullen maar er werden zo veel pakken meegenomen dat voordat er weer een nieuw pak nodig was de doos al weer leeg was. Tegenwoordig mag er nog maar 1 iemand de printer vullen en heeft deze persoon als enige toegang tot het papier.
quote:Zwartvlekje schreef op 05 oktober 2016 @ 07:36:

[...]

Het is allebei even erg.

Bij mij op het werk is het ook zo. Ik zit op een afdeling met enkel goed verdienende werknemers en toch. We hadden eerst altijd een doos met printerpapier naast de printer staan om bij te vullen maar er werden zo veel pakken meegenomen dat voordat er weer een nieuw pak nodig was de doos al weer leeg was. Tegenwoordig mag er nog maar 1 iemand de printer vullen en heeft deze persoon als enige toegang tot het papier. bizar en sneu dat zulke maatregelen getroffen moeten worden.

[...]

Het is allebei even erg.

Bij mij op het werk is het ook zo. Ik zit op een afdeling met enkel goed verdienende werknemers en toch. We hadden eerst altijd een doos met printerpapier naast de printer staan om bij te vullen maar er werden zo veel pakken meegenomen dat voordat er weer een nieuw pak nodig was de doos al weer leeg was. Tegenwoordig mag er nog maar 1 iemand de printer vullen en heeft deze persoon als enige toegang tot het papier.Ik werk in een groot ziekenhuis en in de vakantieperiodes moeten in de kantine de eenpersoonsporties boter, jam, pindakaas, smeerkaas etc. 3x zo vaak als anders worden bijgevuld. Is zo handig op de camping, waarschijnlijk, die pakjes

[...]

Het is allebei even erg.

Bij mij op het werk is het ook zo. Ik zit op een afdeling met enkel goed verdienende werknemers en toch. We hadden eerst altijd een doos met printerpapier naast de printer staan om bij te vullen maar er werden zo veel pakken meegenomen dat voordat er weer een nieuw pak nodig was de doos al weer leeg was. Tegenwoordig mag er nog maar 1 iemand de printer vullen en heeft deze persoon als enige toegang tot het papier.

Wow wat schaamteloos zeg....

Alsof je op de kleuterschool zit.

Ik had ooit een collega die de ene dag zijn broodtrommel vol suiker en melkzakjes mee naar huis nam en de andere dag een WC rol. En dat ging dagelijks door.Deze is ook erg zeg.... maar doet ie dat dan open en bloot, weet iedereen er van en zegt de leidinggevende (of collega's als jij) er helemaal niks van??
quote:amarna schreef op 05 oktober 2016 @ 08:48:

[...]

Ik werk in een groot ziekenhuis en in de vakantieperiodes moeten in de kantine de eenpersoonsporties boter, jam, pindakaas, smeerkaas etc. 3x zo vaak als anders worden bijgevuld. Is zo handig op de camping, waarschijnlijk, die pakjes Vreselijk zeg, wat gênant. En niet eens handig, zo'n bakje is met 1 lik leeg, je belegt er niet eens fatsoenlijk een boterham mee. En ook nog eens slecht voor het milieu bovendien, al die kleine losse verpakkingen. Gooi gewoon een pot pindakaas en jam in de auto, pfff.....
quote:Orangetree schreef op 24 september 2016 @ 20:28:

[...]

Als het een griepje is? Dan heb ik daar geen enkele moeite mee. Dan hoeven we echt niet allebei thuis te blijven. En gaat een van oons dus naar het feest en blijft er een thuis.Hier rent de ander juichend het huis uit en ziet de achterblijver heeeeel veeeeel gunsten tegemoet de komende periode
quote:clemance schreef op 05 oktober 2016 @ 10:17:

[...]

Vreselijk zeg, wat gênant. En niet eens handig, zo'n bakje is met 1 lik leeg, je belegt er niet eens fatsoenlijk een boterham mee. En ook nog eens slecht voor het milieu bovendien, al die kleine losse verpakkingen. Gooi gewoon een pot pindakaas en jam in de auto, pfff.....Ik kocht die kleine cupjes en kleine pakjes hagelslag gewoon in de supermarkt. Met een rondreis wel iets handiger, want minder kans op lekken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:TGIF schreef op 03 oktober 2016 @ 23:43:

[...]

Ik vind jou in dit verhaal ook best gierig. De deur was "immers al open" omdat je hem open hield.

Precies.

Nu hou ik zelf altijd de deur open voor mensen achter me maar ik had die dame idd gewoon 50 ct gegeven. Ook nog vragen om geld terug.
quote:amarna schreef op 05 oktober 2016 @ 08:48:

[...]

Ik werk in een groot ziekenhuis en in de vakantieperiodes moeten in de kantine de eenpersoonsporties boter, jam, pindakaas, smeerkaas etc. 3x zo vaak als anders worden bijgevuld. Is zo handig op de camping, waarschijnlijk, die pakjes Maar hoef je daar niet voor te betalen dan? Wij betalen voor het beleg, en dan is er niet veel op tegen om het mee te nemen op vakantie natuurlijk (ok, het zou handiger en waarschijnlijk goedkoper zijn als mensen het gewoon bij de supermarkt kochten, maar dat is wat anders).
quote:nausicaa schreef op 05 oktober 2016 @ 12:01:

[...]

Maar hoef je daar niet voor te betalen dan? Wij betalen voor het beleg, en dan is er niet veel op tegen om het mee te nemen op vakantie natuurlijk (ok, het zou handiger en waarschijnlijk goedkoper zijn als mensen het gewoon bij de supermarkt kochten, maar dat is wat anders).Heel eenvoudig om een paar van die pakjes in je jaszak te stoppen.
quote:nausicaa schreef op 05 oktober 2016 @ 12:01:

[...]

Maar hoef je daar niet voor te betalen dan? Wij betalen voor het beleg, en dan is er niet veel op tegen om het mee te nemen op vakantie natuurlijk (ok, het zou handiger en waarschijnlijk goedkoper zijn als mensen het gewoon bij de supermarkt kochten, maar dat is wat anders).Heel eenvoudig om een paar van die pakjes in je jaszak te stoppen.
quote:amarna schreef op 05 oktober 2016 @ 12:37:

[...]

Heel eenvoudig om een paar van die pakjes in je jaszak te stoppen.

Inderdaad, schaamteloos.

Bij ons in het ziekenhuis veel problemen met medewerkers die het normaal vinden om mee te eten met de broodkar voor de patienten (er gaat een kar rond met boterhammen, verschillende soorten beleg, gekookte eieren, ontbijtkoek etc zodat patienten zelf kunnen kiezen).

Op een gegeven moment kwam het ziekenhuis in een vicieuze circel waarin medewerkers de eieren op de broodkar op aten (want anders werd het toch maar weggegooid) en er door de keuken steeds meer eieren werden gekookt, want ze waren iedere dag op en dus vast in trek.

Toen is maar eens extra benadrukt dat de broodkar echt niet voor medewerkers is, ook niet 'alleen een crackertje', want het is gewoon diefstal. Maar helaas is op sommige afdelingen nog steeds heel erg de cultuur om het wel te doen, en dan met zn allen waarbij niemand elkaar aanspreekt omdat iedereen het wel lekker makkelijk vindt. En ook van de broodkar verdwijnt in de zomer extra veel voorverpakt beleg.
quote:laylalala schreef op 05 oktober 2016 @ 15:42:

[...]

Inderdaad, schaamteloos.

Bij ons in het ziekenhuis veel problemen met medewerkers die het normaal vinden om mee te eten met de broodkar voor de patienten (er gaat een kar rond met boterhammen, verschillende soorten beleg, gekookte eieren, ontbijtkoek etc zodat patienten zelf kunnen kiezen).

Op een gegeven moment kwam het ziekenhuis in een vicieuze circel waarin medewerkers de eieren op de broodkar op aten (want anders werd het toch maar weggegooid) en er door de keuken steeds meer eieren werden gekookt, want ze waren iedere dag op en dus vast in trek.

Toen is maar eens extra benadrukt dat de broodkar echt niet voor medewerkers is, ook niet 'alleen een crackertje', want het is gewoon diefstal. Maar helaas is op sommige afdelingen nog steeds heel erg de cultuur om het wel te doen, en dan met zn allen waarbij niemand elkaar aanspreekt omdat iedereen het wel lekker makkelijk vindt. En ook van de broodkar verdwijnt in de zomer extra veel voorverpakt beleg.

Dat is echt wel een probleem. En straks gaan ze allemaal piepen als de regels aangescherpt worden (bijvoorbeeld door patienten te laten aftekenen wat ze hebben en degenen die rondgaat verantwoordelijk te maken voor verschillen).

Ik heb ergens gewerkt waar je gewoon van werkte 8:30 tot 12:30 en van 13:30 tot 17:30. Geen uitzonderingen op die tijden. De reden? Er was een collega geweest die steeds stopte met werken als de baas er niet was (die was vaak bij klanten), dus niet alleen niets deed, maar ook gewoon alvast naar huis ging of niet kwam. En niemand die zijn mond open deed, want het was zo'n aardige jongen en klikken is niet netjes. Waarschijnlijk vonden ze zelf die 'flexibiliteit' ook wel erg prettig.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Jammer is dat, want soms is het inderdaad heel prettig om flexibel je uren in te kunnen delen (uurtje eerder beginnen, uurtje eerder weg etc), maar door dergelijk misbruik kan dat dus niet meer.
oh en dat mee-eten op de zaak....

Ik werk op kleinschalig wonen en het is gebruikelijk dat we met de cliënten mee-eten. Ik heb ook geen pauzes om apart te eten, en het is de visie dat het pedagogisch verantwoord is om mee te eten. Prima.

We bepalen ook zelf wat we inkopen hiervoor.

Op een vorige werkplek liep dit op een gegeven moment echt de spuigaten uit. Ipv bijvoorbeeld een zondagse lunch met gewoon witte bolletje, werden er croissantjes aangerukt en allerlei luxe broodjes met luxe vleeswaren (paté, rosbief, aparte kaasjes).

Een keer met kerst is dat leuk, maar elke zondag? En op een gegeven moment ook de zaterdag.

En dan collega's de zelf meer wegvraten dan de cliënten. Vind ik niet kunnen.

Als ik mee-at en daarvoor boodschappen haalde ging ik niet voor het duurste. En als er nog een broodje was, dan nam ik het pas als de cliënten niet meer hoefden.

Op deze werkplek gaat het tenminste wel beschaafd en normaal.
Bij mijn vorige werkgever moesten we zelf ook lunch inkopen en dan declareren bij de baas.

De baas haalde altijd het meest luxe beleg dus ik vond het heel fijn dat ik me niet bezwaard hoefde te voelen door niet voor het goedkoopste te kiezen. Ik kocht ook niet het meest luxe maar wel gewoon eens wat anders en specialers.

Ik ergerde me dan weer aan een collega die altijd alleen maar euroshopper beleg haalde. Ik vind die vleeswaren meestal gewoon niet lekker... Zat ik op kosten van de baas te eten, at ik slechter beleg dan thuis.

Maar misschien is dat dan gierig van mij. Als de baas eens mee-at was hij er volgens mij ook niet zo blij mee :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven